Gönderen Konu: Bora'ya kışlık lastik  (Okunma sayısı 14810 defa)

Çevrimdışı fatih_et

  • İleti: 189
    • Profili Görüntüle
Bora'ya kışlık lastik
« : 17 Eylül 2010, 22:27:38 »
Boaraya  kışlık kar tipi lastik almayı düşünüyorum,
şu an üstünde fabrika tavsiyesi 4 mevsim pirelli p6000 var
2003 pacific 195/65/15
ne tavsiye edersiniz ?

Logged

Çevrimdışı baki çelik

  • İleti: 759
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bora'ya kışlık lastik
« Yanıtla #1 : 17 Eylül 2010, 23:40:26 »
arkadaşım öncelikle kış lastiğinin +7 derecenin altında kullanman gerektiğini ve bu sebeple Türkiyede genelde 3 aylık zaman diliminde kullanabileceğini hatırlatmak isterim bu sebeple ister zaman diliminin kısalığından dolayı ucuz bi kış lastiği alırsın ister paran el veriyorsa pahalı bir lastik alırsın ama muhakkak 4 lastik almalısın öyle önden çekişli diye 2 lastik alınmaz baştan uyarıyım.Ayrıca zaman içerisinde aşınan lastikler önde durumu iyi olan lastikler muhakkak arkada olmalıdır (aracın neresinden çekişli olduğu önemli değildir) her 10.000 km'de lastiklerini rotasyon yapmalı ömrünün 50.000 km'den sonra bittiğini bilmelisin.her lastik değişiminde sibopları değiştirmeli balansını yaptırmalı ve muhakkak aracını rota sokmalısın.bunlar aracına aldığın lastiğin emin ol değerinden daha önemlidir çünkü yaz lastiği gibi kalite farkını çok fazla hissettirmez kış lastikleri ama bunu başka zaman açıklarım sanıyorum bu kadar bilgi şimdilik seni tatmin edecektir bu arada ince lastik kış şartlarında yada baharda ıslak zeminlerde kalın lastik ebatlarına nazaran daya iyi yol tutar performans lastiği takan ama arabası performanslı olmayan arkadaşlara duyurulur! 8)

Çevrimdışı fatih_et

  • İleti: 189
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bora'ya kışlık lastik
« Yanıtla #2 : 18 Eylül 2010, 22:47:20 »
bilmediğim bir çok şey öğrendim,
çok teşekkür ederim

Çevrimdışı baki çelik

  • İleti: 759
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bora'ya kışlık lastik
« Yanıtla #3 : 18 Eylül 2010, 23:35:23 »
lastik konusu sektörel bazda en çok para akıtılan ve üzerinde en fazla ar-ge yapılan konuların başında gelir bu sebeple takip edilmesi teknik olarak zordur ve akademik bilgi edinilmesini zorlaştırır bu sebeple sırf burdaki arkadaşlara yardımcı olabilmek maksadıyla yeni bir forum açıcam ki diğer arkadaşlar da bundan faydalanabilsin az evvelki sebeplerden dolayı Türkiyedeki en sahtekar pazarlamacı topluluğu bu sektördedir çünkü onlarda diğer vatandaşlarla aynı bilgi biriimine sahiptir ve geneli alaylıdır ben de bu sektörün içinden geldiğim için çok kez şahit oldum iyi bilirim o nedenle lastik alımı gibi hayati bir konuda bilmiyorsanız muhakkak bilen birine danışmalısınız...Bu arada reklama girmesin diye marka belirtmedim ancak marka alıyorsanız nerde üretildiği önemli değildir ama marka olmamış bir lastik alıyorsanız zaten Çin yada Polonya veya Bulgaristan gibi 3.dünya ülkelerinde üretiliyordur onlardan uzak durun çünkü içinde silika olmadığı yetmiyormuş gibi birde gerçek kauçuk oranını azaltıp suni kauçuk oranını arttırarak  lastiği sabun haline getiriyorlar dikkak!.

Çevrimdışı serhaty

  • İleti: 342
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bora'ya kışlık lastik
« Yanıtla #4 : 19 Eylül 2010, 11:04:19 »

Bilgiler için teşekkür ederim.
Konuyu ben açmadım ama bu aralar lastik araştırdığım için konu ilgimi çekti benimde ama bu kadar bilgiden sonra kendi aracınızda hangi lastik markasını tercih ettiğinizi merak ettim. 

Çevrimdışı beyazbora

  • İleti: 422
  • SELAMLAR...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: WV BORA
  • Şehir: Ordu
Ynt: Bora'ya kışlık lastik
« Yanıtla #5 : 19 Eylül 2010, 11:53:30 »
Ayrıca zaman içerisinde aşınan lastikler önde durumu iyi olan lastikler muhakkak arkada olmalıdır (aracın neresinden çekişli olduğu önemli değildir)

demişsiniz
tam tersi olmayacak mı yani yeni lastikler önde olmayacak mı?
BİSMİLLAH HER HAYRIN BAŞIDIR...

Çevrimdışı beyazbora

  • İleti: 422
  • SELAMLAR...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: WV BORA
  • Şehir: Ordu
Ynt: Bora'ya kışlık lastik
« Yanıtla #6 : 19 Eylül 2010, 11:55:30 »
her 10.000 km'de lastiklerini rotasyon yapmalı ömrünün 50.000 km'den sonra bittiğini bilmelisin.)

bu demek
BİSMİLLAH HER HAYRIN BAŞIDIR...

Çevrimdışı beyazbora

  • İleti: 422
  • SELAMLAR...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: WV BORA
  • Şehir: Ordu
Ynt: Bora'ya kışlık lastik
« Yanıtla #7 : 19 Eylül 2010, 12:12:20 »
.Ayrıca zaman içerisinde aşınan lastikler önde durumu iyi olan lastikler muhakkak arkada olmalıdır (aracın neresinden çekişli olduğu önemli değildir) her 10.000 km'de lastiklerini rotasyon yapmalı )

burayı biraz daha açıklar mısınız
BİSMİLLAH HER HAYRIN BAŞIDIR...

Çevrimdışı baki çelik

  • İleti: 759
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bora'ya kışlık lastik
« Yanıtla #8 : 19 Eylül 2010, 17:43:04 »
HANGİ LASTİK ALINMALI?
benim kişisel tercihlerim parası olan için saçma yada mantıklı olmayan parası olmayan için pahalı yada gereksiz gelebilir bu nedenle marka yazma taraftarı değilim şunu söylemeliyim hangi lastiği aldığınız çok da önemli değil tabi daha önce açıkladığım konulara dikkat etmek koşuluyla mühim olan nerden aldığınızdır şöyleki : tanıdığınız birinden almanız tanıdığınız yoksa servisi güvenilir biryerde taktırmanız önemlidir örneğin.
*arap sabunu gibi kimyasallar 200'den fazla kimyasalı içinde bulunduran lastiğinizle tepkimeye geçerek çatlamasını hızlandırır bunun için lastik kremleri kullanılan servislerde taktırmanız gerekir
*balans kurşunu kaliteli olmalı mümkünse Hoffman yada Franke) yoksa özellikle kışın soğuk janta yapışmakta zorlanır ve düşer tekrar balans için para ödersiniz
*mümkünse nitrojen takviyesi yapın lastiklerinize çünkü sac jantlarda oksijen basınçla birleşince oksitlenme yapar ayrıca oksijen iletken ve yanıcı bir gazdır oysa nitrojen nemden arındırılmış kuru havadır dolayısıyla yazın geç ısınırken kışında geç soğur ve lastik hava basıncınız yazın aniden artarak aracı zıplatmaz kışında düşerek lastiğinizi yıpratmaz ve bu sayede yakıt tasarrufu sağlar zaten havadan da hafifdir.
*Otelcilik hizmeti yüksek pek çok yer ya bunları yapmak istemez çünkü zaman alır ve bu zamanda daha fazla lastik takmak istediğinden öteler yada zamanı varsa fazla para talep eder her ikisini de yapmayan biyer bulun ve dikkatinizi sadece lastiğin fiyatına değil ayrıca takılacağı servise de verin!

Çevrimdışı baki çelik

  • İleti: 759
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bora'ya kışlık lastik
« Yanıtla #9 : 19 Eylül 2010, 17:51:23 »
ROTASYON:
lastiklerinizin ömrü 50.000 km olduğu için her 10.000 km'de saat yönünde bir basamak lastiklerinizi çevirirseniz yani sağ ön-sol öne sol ön'de sol arkaya gibi) 4 sefer değiştirdiğinizde lastikler ilk taktırdığınız yere gelir ve son 10.000 km den sonra çıkarıp atılır ancak özel yapısı nedeniyle slick latiklerin ömrü 800 km. iken normal bi lastiği anormal kullanıp 20.000'de bitiren de olabilir ama buna göre ben iyi kullanırım diyim 100.000'e zorlamak sizi ve sevdiklerinizi riske atar tercih sizin mesele sadece bununla da bitmiyor 3 mm'nin altı tehlike sınırıdır ancak Çün malı lastiklerin çoğu suni kauçuk yani naylon oranını arttırıp gerçek kauçuk maliyetinden kısar bu da lastiğinizin aşınmasını zorlaştırır yani aşınmaz 50.000'e gelmiş pek çok lastik diş eksiltmeden gelmiştir bunca kilometreyi ama ilk kilometrelerden kaymaya başlar ve kullanıcı farkında olmadan yada olsada değiştiremeyeceği için zorla 50.000 gitmeyi diler bu daha da büyük bir tehlikedir haliyle.. Bu arada her 10.000'de değişim biraz maliyetli gelmişse ön lastikler olduğu gibi arkaya, arka lastikler çaprazlama öne gelecek şekilde 25.000'de bir de yapılabilir tercih sizin...
« Son Düzenleme: 19 Eylül 2010, 17:52:55 Gönderen: baki çelik »

Çevrimdışı baki çelik

  • İleti: 759
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bora'ya kışlık lastik
« Yanıtla #10 : 19 Eylül 2010, 17:58:56 »
NEDEN DURUMU İYİ OLAN LASTİK ARKADA OLMALIDIR?

Aracınızın virajı dönerken ön lastikleriniz virajla aynı eksende giderken arka lastikleriniz belli bir açı kaybı yaşar merkez kaç kuvveti bu sebeple arka lastiklere daha çok vurur eğer arka lastiğiniz iyi değilse derhal savrulursunuz ama ön lastiğiniz iyi değilse sadece ivmelenmede sıkıntı çekersiniz(önden çekişli araçlarda) bu açıklama tek başına size yeterli gelmediyse bi oyuncak arabanın önce ön sonra arka lastiklerini para lastiği vasıtasıyla kilitleyin (dönmesini engelleyin) aracı dümdüz bir zeminde ittirdiğinizde ön lastik tutmasa bile aracın düzgün gittiğini ama arka lastikler tutunamaz ise aracın her seferinde savrulduğunu göreceksiniz..

Çevrimdışı fatih_et

  • İleti: 189
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bora'ya kışlık lastik
« Yanıtla #11 : 20 Eylül 2010, 21:26:17 »
bilgiler için teşekkürler

Çevrimdışı beyazbora

  • İleti: 422
  • SELAMLAR...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: WV BORA
  • Şehir: Ordu
Ynt: Bora'ya kışlık lastik
« Yanıtla #12 : 20 Eylül 2010, 22:43:09 »
baki bey yanıtlarınız için çok teşekkür ederim çok aydınlatıcı oldunuz
ben tam tersini yapıyordum yani önler daha yeni arkalar daha eski.
çok şaşırdım doğrusu.
BİSMİLLAH HER HAYRIN BAŞIDIR...

Çevrimdışı baki çelik

  • İleti: 759
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bora'ya kışlık lastik
« Yanıtla #13 : 20 Eylül 2010, 23:56:12 »
Bilgi paylaştıkca güzeldir .. bilinçli tüketiciler arttıkça sanıyorum daha yaşanılır bir hayata yaklaşırız...bişiy değil  :tamamdir