vwtr.net
Volkswagen => Jetta, Vento ve Bora => Bora => Konuyu başlatan: fatih_et - 17 Eylül 2010, 22:27:38
-
Boaraya kışlık kar tipi lastik almayı düşünüyorum,
şu an üstünde fabrika tavsiyesi 4 mevsim pirelli p6000 var
2003 pacific 195/65/15
ne tavsiye edersiniz ?
-
arkadaşım öncelikle kış lastiğinin +7 derecenin altında kullanman gerektiğini ve bu sebeple Türkiyede genelde 3 aylık zaman diliminde kullanabileceğini hatırlatmak isterim bu sebeple ister zaman diliminin kısalığından dolayı ucuz bi kış lastiği alırsın ister paran el veriyorsa pahalı bir lastik alırsın ama muhakkak 4 lastik almalısın öyle önden çekişli diye 2 lastik alınmaz baştan uyarıyım.Ayrıca zaman içerisinde aşınan lastikler önde durumu iyi olan lastikler muhakkak arkada olmalıdır (aracın neresinden çekişli olduğu önemli değildir) her 10.000 km'de lastiklerini rotasyon yapmalı ömrünün 50.000 km'den sonra bittiğini bilmelisin.her lastik değişiminde sibopları değiştirmeli balansını yaptırmalı ve muhakkak aracını rota sokmalısın.bunlar aracına aldığın lastiğin emin ol değerinden daha önemlidir çünkü yaz lastiği gibi kalite farkını çok fazla hissettirmez kış lastikleri ama bunu başka zaman açıklarım sanıyorum bu kadar bilgi şimdilik seni tatmin edecektir bu arada ince lastik kış şartlarında yada baharda ıslak zeminlerde kalın lastik ebatlarına nazaran daya iyi yol tutar performans lastiği takan ama arabası performanslı olmayan arkadaşlara duyurulur! 8)
-
bilmediğim bir çok şey öğrendim,
çok teşekkür ederim
-
lastik konusu sektörel bazda en çok para akıtılan ve üzerinde en fazla ar-ge yapılan konuların başında gelir bu sebeple takip edilmesi teknik olarak zordur ve akademik bilgi edinilmesini zorlaştırır bu sebeple sırf burdaki arkadaşlara yardımcı olabilmek maksadıyla yeni bir forum açıcam ki diğer arkadaşlar da bundan faydalanabilsin az evvelki sebeplerden dolayı Türkiyedeki en sahtekar pazarlamacı topluluğu bu sektördedir çünkü onlarda diğer vatandaşlarla aynı bilgi biriimine sahiptir ve geneli alaylıdır ben de bu sektörün içinden geldiğim için çok kez şahit oldum iyi bilirim o nedenle lastik alımı gibi hayati bir konuda bilmiyorsanız muhakkak bilen birine danışmalısınız...Bu arada reklama girmesin diye marka belirtmedim ancak marka alıyorsanız nerde üretildiği önemli değildir ama marka olmamış bir lastik alıyorsanız zaten Çin yada Polonya veya Bulgaristan gibi 3.dünya ülkelerinde üretiliyordur onlardan uzak durun çünkü içinde silika olmadığı yetmiyormuş gibi birde gerçek kauçuk oranını azaltıp suni kauçuk oranını arttırarak lastiği sabun haline getiriyorlar dikkak!.
-
Bilgiler için teşekkür ederim.
Konuyu ben açmadım ama bu aralar lastik araştırdığım için konu ilgimi çekti benimde ama bu kadar bilgiden sonra kendi aracınızda hangi lastik markasını tercih ettiğinizi merak ettim.
-
Ayrıca zaman içerisinde aşınan lastikler önde durumu iyi olan lastikler muhakkak arkada olmalıdır (aracın neresinden çekişli olduğu önemli değildir)
demişsiniz
tam tersi olmayacak mı yani yeni lastikler önde olmayacak mı?
-
her 10.000 km'de lastiklerini rotasyon yapmalı ömrünün 50.000 km'den sonra bittiğini bilmelisin.)
bu demek
-
.Ayrıca zaman içerisinde aşınan lastikler önde durumu iyi olan lastikler muhakkak arkada olmalıdır (aracın neresinden çekişli olduğu önemli değildir) her 10.000 km'de lastiklerini rotasyon yapmalı )
burayı biraz daha açıklar mısınız
-
HANGİ LASTİK ALINMALI?
benim kişisel tercihlerim parası olan için saçma yada mantıklı olmayan parası olmayan için pahalı yada gereksiz gelebilir bu nedenle marka yazma taraftarı değilim şunu söylemeliyim hangi lastiği aldığınız çok da önemli değil tabi daha önce açıkladığım konulara dikkat etmek koşuluyla mühim olan nerden aldığınızdır şöyleki : tanıdığınız birinden almanız tanıdığınız yoksa servisi güvenilir biryerde taktırmanız önemlidir örneğin.
*arap sabunu gibi kimyasallar 200'den fazla kimyasalı içinde bulunduran lastiğinizle tepkimeye geçerek çatlamasını hızlandırır bunun için lastik kremleri kullanılan servislerde taktırmanız gerekir
*balans kurşunu kaliteli olmalı mümkünse Hoffman yada Franke) yoksa özellikle kışın soğuk janta yapışmakta zorlanır ve düşer tekrar balans için para ödersiniz
*mümkünse nitrojen takviyesi yapın lastiklerinize çünkü sac jantlarda oksijen basınçla birleşince oksitlenme yapar ayrıca oksijen iletken ve yanıcı bir gazdır oysa nitrojen nemden arındırılmış kuru havadır dolayısıyla yazın geç ısınırken kışında geç soğur ve lastik hava basıncınız yazın aniden artarak aracı zıplatmaz kışında düşerek lastiğinizi yıpratmaz ve bu sayede yakıt tasarrufu sağlar zaten havadan da hafifdir.
*Otelcilik hizmeti yüksek pek çok yer ya bunları yapmak istemez çünkü zaman alır ve bu zamanda daha fazla lastik takmak istediğinden öteler yada zamanı varsa fazla para talep eder her ikisini de yapmayan biyer bulun ve dikkatinizi sadece lastiğin fiyatına değil ayrıca takılacağı servise de verin!
-
ROTASYON:
lastiklerinizin ömrü 50.000 km olduğu için her 10.000 km'de saat yönünde bir basamak lastiklerinizi çevirirseniz yani sağ ön-sol öne sol ön'de sol arkaya gibi) 4 sefer değiştirdiğinizde lastikler ilk taktırdığınız yere gelir ve son 10.000 km den sonra çıkarıp atılır ancak özel yapısı nedeniyle slick latiklerin ömrü 800 km. iken normal bi lastiği anormal kullanıp 20.000'de bitiren de olabilir ama buna göre ben iyi kullanırım diyim 100.000'e zorlamak sizi ve sevdiklerinizi riske atar tercih sizin mesele sadece bununla da bitmiyor 3 mm'nin altı tehlike sınırıdır ancak Çün malı lastiklerin çoğu suni kauçuk yani naylon oranını arttırıp gerçek kauçuk maliyetinden kısar bu da lastiğinizin aşınmasını zorlaştırır yani aşınmaz 50.000'e gelmiş pek çok lastik diş eksiltmeden gelmiştir bunca kilometreyi ama ilk kilometrelerden kaymaya başlar ve kullanıcı farkında olmadan yada olsada değiştiremeyeceği için zorla 50.000 gitmeyi diler bu daha da büyük bir tehlikedir haliyle.. Bu arada her 10.000'de değişim biraz maliyetli gelmişse ön lastikler olduğu gibi arkaya, arka lastikler çaprazlama öne gelecek şekilde 25.000'de bir de yapılabilir tercih sizin...
-
NEDEN DURUMU İYİ OLAN LASTİK ARKADA OLMALIDIR?
Aracınızın virajı dönerken ön lastikleriniz virajla aynı eksende giderken arka lastikleriniz belli bir açı kaybı yaşar merkez kaç kuvveti bu sebeple arka lastiklere daha çok vurur eğer arka lastiğiniz iyi değilse derhal savrulursunuz ama ön lastiğiniz iyi değilse sadece ivmelenmede sıkıntı çekersiniz(önden çekişli araçlarda) bu açıklama tek başına size yeterli gelmediyse bi oyuncak arabanın önce ön sonra arka lastiklerini para lastiği vasıtasıyla kilitleyin (dönmesini engelleyin) aracı dümdüz bir zeminde ittirdiğinizde ön lastik tutmasa bile aracın düzgün gittiğini ama arka lastikler tutunamaz ise aracın her seferinde savrulduğunu göreceksiniz..
-
bilgiler için teşekkürler
-
baki bey yanıtlarınız için çok teşekkür ederim çok aydınlatıcı oldunuz
ben tam tersini yapıyordum yani önler daha yeni arkalar daha eski.
çok şaşırdım doğrusu.
-
Bilgi paylaştıkca güzeldir .. bilinçli tüketiciler arttıkça sanıyorum daha yaşanılır bir hayata yaklaşırız...bişiy değil :tamamdir
-
NEDEN DURUMU İYİ OLAN LASTİK ARKADA OLMALIDIR?
Aracınızın virajı dönerken ön lastikleriniz virajla aynı eksende giderken arka lastikleriniz belli bir açı kaybı yaşar merkez kaç kuvveti bu sebeple arka lastiklere daha çok vurur eğer arka lastiğiniz iyi değilse derhal savrulursunuz ama ön lastiğiniz iyi değilse sadece ivmelenmede sıkıntı çekersiniz(önden çekişli araçlarda) bu açıklama tek başına size yeterli gelmediyse bi oyuncak arabanın önce ön sonra arka lastiklerini para lastiği vasıtasıyla kilitleyin (dönmesini engelleyin) aracı dümdüz bir zeminde ittirdiğinizde ön lastik tutmasa bile aracın düzgün gittiğini ama arka lastikler tutunamaz ise aracın her seferinde savrulduğunu göreceksiniz..
BENİM ÖNLER YENİ ARKALAR ESKİ DEĞİŞTİREYİM Mİ ŞİMDİ ARKALARLA ÖNÜ ?
-
ille yeni lastiğe verecek param yok diyorsan yap tabi yada kaç km yaptın iyi olanlarla bilmiyom ama eskileri at onun yerine 2 yeni al arka ile aynı marka/model/hız kodu olan şimdilik önlere tak 20.000 olmadan ikiside aynı olur aracın önden çekişli olduğu için 50.000'e kadar böyle kullan bu lastikleri bitirdiğinde 4 lastiği aynı anda aldığın zaman rotasyon yapmayı unutmazsın olur biter
-
Boaraya kışlık kar tipi lastik almayı düşünüyorum,
şu an üstünde fabrika tavsiyesi 4 mevsim pirelli p6000 var
2003 pacific 195/65/15
ne tavsiye edersiniz ?
ben 2008 kasımında lassa snoways aldım 2 adet. çokk memnunum.yozgat gibi soğuk karlı memlekette bana yetiyor.lastik oldukça kaliteli.michelin yada çok pahalı markalara gerek yok.petlas lassa bunlar ziyadesiyle işini görür...
-
ben 2008 kasımında lassa snoways aldım 2 adet. çokk memnunum.yozgat gibi soğuk karlı memlekette bana yetiyor.lastik oldukça kaliteli.michelin yada çok pahalı markalara gerek yok.petlas lassa bunlar ziyadesiyle işini görür...
ben de en sonunda değiştirebildim 4 lastik, yokohama winterdrive, çok memnunum ben de,
yozgat soğuk gerçekten kışın orada askerlik yaptım iyi biliyorum :)
vatan32 mekan51 :)
-
Lassa snowaysı kullanmıştım ve memnundum. fiyat uygun diye Michellen alphin aldım birazda sessiz olur diye düşündüm. Çünkü michellen energy sessizdi. Alpin sesli çıktı 130tlye geldi tanes 195-65-15. Ankarada Snowaysta kampanya vardı 105tl keşke onu alsaydım. Fazla verdik bir kazancım olurmu bilemiyorum.
-
ben Michelin mağaza müdürüydüm ama konu kışlık lastikse eğer farkı sadece fiyatı üzgünüm ancak şunu belirtmemde fayda var Michelin Mağazalarının işçilik kalitesi diğer mağazalara göre biraz daha iyidir ama bu da azıcık kazıklanacağınız anlamına gelebilir yerine göre değişir çünkü özellikle kış aylarında yaşanan ani yoğunlukdan kurtulmak için birçok mağaza lastiği sök-tak yapar ve balansı lastik otursun bahanesiyle balans yapmayıp sonra gelmenizi ister siz de aceleniz olduğu için bu yalana inanır ve geri de gelmeden balansız lastiklerinizle Fred Çakmaktaş gibi gezinip durursunuz o nedenle işiniz tam bitmeden çıkmayın ve son güne kalmayın gerçi geçen sene kış olmadı ama tedbiri de elden bırakmamak lazım dimi?
-
Fred Çakmaktaş gibi gezinip durursunuz
:tamamdir
-
ben Michelin mağaza müdürüydüm ama konu kışlık lastikse eğer farkı sadece fiyatı üzgünüm ancak şunu belirtmemde fayda var Michelin Mağazalarının işçilik kalitesi diğer mağazalara göre biraz daha iyidir ama bu da azıcık kazıklanacağınız anlamına gelebilir yerine göre değişir çünkü özellikle kış aylarında yaşanan ani yoğunlukdan kurtulmak için birçok mağaza lastiği sök-tak yapar ve balansı lastik otursun bahanesiyle balans yapmayıp sonra gelmenizi ister siz de aceleniz olduğu için bu yalana inanır ve geri de gelmeden balansız lastiklerinizle Fred Çakmaktaş gibi gezinip durursunuz o nedenle işiniz tam bitmeden çıkmayın ve son güne kalmayın gerçi geçen sene kış olmadı ama tedbiri de elden bırakmamak lazım dimi?
Pazarlıkla 150ye aldım tanesini 12taksit. card finans 25tl puan verecekti+10tl eski lastiğin tamirat ücreti+sübaplar tanesi 5tlden bedava+ve yazlıkları saklama kirası düşünce 130tlye geliyor. Onunla teselli ediyoruz kendimizi.Balans ayarı filan yapıldı.
Yazlıkta yine energy den başkasını alam herhalde. Ama kışlık bundan sonra snoways2 olur.
Hazır işin içindesiniz. En sessiz lastik hangisi? tabi sesizlik yıllarca sürmeli. Lastiği 3yıldan aşağı değiştirmiyoruz. Arada gidyorum rot balansçıma söküyor çeviriyor birşeyler yapıyor. Energy Bristone lassaya göre sessizdi. Bide Pirelli bir serisi daha sessiz deniliyor.
-
ses durumu biraz göreceli bir durum kiminin kulağı az duyar kiminin çok yada kiminin arabasının ses izolasyonu harika iken kimininki o kadar berbattır ki ne alırsa alsın farketmez yada asfalt tipine durumuna göre değişir ancak yumuşak hamurlu ve yumuşak yanaklı lastikler elbette biraz daha sessiz sürüşe olanak verir ancak biraz nazik yapılı lastiktirler ........ ben pek sesi önemsemem benim önceliğim yol tutuştur mesela kış lastiğini alıp kuru zeminde yol gürültüsünden bahsetmemek lazım çünkü soğuk kış aylarında sürtünme oranının fazla olması lazımki yolu tutsun yani bence araç içi ses izolasyonu yaptırıp en iyi yol tutuşu olan lastiği almak daha mantıklı bir çözüm bence tercih sizin...
-
Michellen Enegy için yanına uğrarız artık tabi 2011de
-
Müdürüydüm... dedim şuanda inşaat sektöründe Polietilen Grubunda üretim yapan PMS adlı İzmir/İstanbul/özbekistan'da rotasyon tekniğiyle su depoları ya da yüzer iskeleler gibi ürünleri yapan bu şirketin İç Anadolu Bölge Müdürüyüm ancak lastik alacak olan arkadaşlar için türkiyenin bir çok ilinde özellikle ve elbette Ankara'da size referans olabilir benim referansımla en azından iyi bir işçilik almanıza yardımcı olabilirim