Gönderen Konu: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ ÇÖZÜLDÜ.  (Okunma sayısı 72227 defa)

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #14 : 11 Ağustos 2010, 13:26:56 »
      Arkadaşlar çekiş veya hız problemini de hallettim çok şükür. :)Özellikle 110 ve 130 bg'lik vw motorlarında (90 bgleri bilmiyorum bu arada) kronik bir hastalık olarak demeyelim de, karşılaşma olasılığı yüksek bir problem.Turbonun basınç hortumları,n75 valfleri,hava akışmetre maf sensörü sağlamsa ve bundan kesinlikle eminseniz,problem %80-90 turbo içerisindeki değişken kanatcıkların kurum veya başka bir sebeple sıkışması sonucu aracın 130-140 km hız civarlarında gaz kesmesi.Güzel bir turbocuya gidip bahsettiğim parçalar değişti ve araç düzeldi.140 km hızda biten araç,200 km hızı gördü ve yüklensem dahada gidecekti.Tabi bunu deneme amaçlı yaptım asla o hızlarda araç kullanmam. :o
        

çok sevindim adınıza ucuz kurtulmuşsunuz. Kurumu azaltmak için arada yüksek devir kulllanıp bor power vs. ile desteklerseniz daha az sıkıntı yaşarsınız. Kanat tamiri ne kadar tuttu? Araba çok temiz ve hoş duruyor.
« Son Düzenleme: 11 Ağustos 2010, 13:27:54 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Logged

Çevrimdışı crank

  • İleti: 208
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #15 : 11 Ağustos 2010, 14:17:28 »
 benim aracta 1.9 tdi 110 luk afn motorvar 6 yildir kullaniyom hic sorun yok lakin 1 kere hava akis metresi ariza yapti. son hiza gelince 220 yapiyo zaten ibrede 220 :D sana bir tavsiyemde kirsal mozot kullan bu araclar icin dah iyi

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #16 : 13 Ağustos 2010, 13:09:47 »
çok sevindim adınıza ucuz kurtulmuşsunuz. Kurumu azaltmak için arada yüksek devir kulllanıp bor power vs. ile desteklerseniz daha az sıkıntı yaşarsınız. Kanat tamiri ne kadar tuttu? Araba çok temiz ve hoş duruyor.
Çok sağolun,çok iğrenç bir arıza yani biliyorsunuz ki aracınızın son hızı 140.Kurum için bor power değil de würth mazot katkısı kullanıyorum.Yani full depoya muhakkak 1 tane atıyorum.Hava filtresinide çok sık değiştiriyorum,bagajda muhakak 1-2 tane fazladan hava filtresi ile geziyorum.Aklıma geldikçe değiştiriyorum.Westgate ile birlikte sıkışan parçaları işçilik dahil 290 tl'ye mal oldu.Turbocu Allah'tan düzgün birisiymiş,turbonun hertürlü arızası için en fazla 500 tl tutar dedi.Ayrıca bu problem sadece vw değil,lüks sınıfında bir çok aracın ortak problemiymiş.
03.06.2005

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #17 : 13 Ağustos 2010, 13:31:27 »
benim aracta 1.9 tdi 110 luk afn motorvar 6 yildir kullaniyom hic sorun yok lakin 1 kere hava akis metresi ariza yapti. son hiza gelince 220 yapiyo zaten ibrede 220 :D sana bir tavsiyemde kirsal mozot kullan bu araclar icin dah iyi

Merhaba Aydın,benim araçta alh motor,aracı alalı henüz 2 ay oldu.Ben hava akışmetreyi değiştirdim.Yeniden bir konu açmak gibi olmasın ama,benden önceki sahibide yazın kırsal,kışın euro kullanmış,gördüğüm tanıdığım hemen hemen bütün ustalar euro kullanmamı öneriyor.Açıkcası bununla ilgili vw kitapçığında kullanmamız gereken yakıtın numarası  DIN EN 590'a uygunluk göstermelidir,setan sayısıda 49'dan az olmamalıdır (EN Avrupa normları)yazıyor.Ayrıca RME (Kolza Yağı Metil Esteri) denilen bir yakıt türü ile de çalışabilmekteymiş.İşte    bu konu hakkında fikir ayrılığı çok fazla kimi eurodan şaşma diyor.Aracınızı maşallah 6 yıldır kullanıyorum demişsiniz,yani km bazında ne kadar yol yaptınız?
03.06.2005

Çevrimdışı delibey

  • İleti: 52
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #18 : 13 Ağustos 2010, 15:39:56 »
benim aracım agr motor 178000km de arada bir artık kırsal alıyorum önceden hep euro alıyordum pompacı kırsal motorinin yağlama özelliği daha iyi olduğu için pompanın parçaları açısından faydası olduğunnu söyledi.

Çevrimdışı crank

  • İleti: 208
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #19 : 13 Ağustos 2010, 19:46:52 »
Merhaba Aydın,benim araçta alh motor,aracı alalı henüz 2 ay oldu.Ben hava akışmetreyi değiştirdim.Yeniden bir konu açmak gibi olmasın ama,benden önceki sahibide yazın kırsal,kışın euro kullanmış,gördüğüm tanıdığım hemen hemen bütün ustalar euro kullanmamı öneriyor.Açıkcası bununla ilgili vw kitapçığında kullanmamız gereken yakıtın numarası  DIN EN 590'a uygunluk göstermelidir,setan sayısıda 49'dan az olmamalıdır (EN Avrupa normları)yazıyor.Ayrıca RME (Kolza Yağı Metil Esteri) denilen bir yakıt türü ile de çalışabilmekteymiş.İşte    bu konu hakkında fikir ayrılığı çok fazla kimi eurodan şaşma diyor.Aracınızı maşallah 6 yıldır kullanıyorum demişsiniz,yani km bazında ne kadar yol yaptınız?
40.000 km de araci almistim suanda 117.000 km de bizim araclar pompali oldugu icin kirsal mazotla daha iyi yaglama yapiyor o acidan soyledim. zaten benimki maltepeye alisti artik malbora bozar onu :D

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #20 : 15 Ağustos 2010, 16:59:20 »
  Esasında çok fazla bir şey farketmiyor,nedenine gelince;euro koyarsanız motor daha seri oluyor ve daha fazla yakıyor,kırsal koyarsanız daha yavaş kalıyor fakat daha az yakıt harcıyor,birde şimdi GTL teknolojisi diye bir yakıt çıktı,eğer onu kullanırsanız çekiş bir hayli artıyor ama yakıt tüketimi tavan yapıyor.Bunları bizzat denedim arkadaşlar.Artık sürüş tarzınıza ve zevkinize kalmış. ;)
03.06.2005

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #21 : 15 Ağustos 2010, 21:48:56 »
Çok sağolun,çok iğrenç bir arıza yani biliyorsunuz ki aracınızın son hızı 140.Kurum için bor power değil de würth mazot katkısı kullanıyorum.Yani full depoya muhakkak 1 tane atıyorum.Hava filtresinide çok sık değiştiriyorum,bagajda muhakak 1-2 tane fazladan hava filtresi ile geziyorum.Aklıma geldikçe değiştiriyorum.Westgate ile birlikte sıkışan parçaları işçilik dahil 290 tl'ye mal oldu.Turbocu Allah'tan düzgün birisiymiş,turbonun hertürlü arızası için en fazla 500 tl tutar dedi.Ayrıca bu problem sadece vw değil,lüks sınıfında bir çok aracın ortak problemiymiş.

bor power dediğim yağ katkısı turbo aşınmalarını ve kurumu azaltmak için. Tekrar geçmş olsun
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #22 : 16 Ağustos 2010, 00:58:46 »
bor power dediğim yağ katkısı turbo aşınmalarını ve kurumu azaltmak için. Tekrar geçmş olsun
  Aracı ilk aldığımda özellikle audi de kullanılan bir yağ katkısı kullanmıştım.Yaklaşık 30-40 bin km ömürlü,yani yağ değişiminde motordan ayrılmıyor,Şöyle ki bi miktar elime bulaşmıştı ve çok zor çıktı elimden.Total'in quartz 7000 marka 10-40 turbodizel yağı ile kullandım ve 2500 km sonra,castrol magnetec ile tekrar değiştirdim,aşırı derecede kirliydi önceki yağı.Aldığım arkadaşta yağ değişimden sonra hep bor power kullanmış ve 12 binde bir değişmiş yağını.Motor yağına çok dikkat ediyorum,asla 10 bin km beklemiyorum yaklaşık 7000-8000 km de yağ değişimini yapıyorum.
03.06.2005

Çevrimdışı N50

  • İleti: 46
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #23 : 22 Ağustos 2010, 21:43:36 »
s.a kardeş hava akış metreni kontrol ettir.bendede çekiş problemi vardı.onu değiştirince geçti selamlar.

Çevrimdışı kaya_metu

  • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #24 : 27 Ocak 2011, 19:59:48 »
Arkadaşlar ben turboyu yaptırdım benimde sorunum 4. veya 5. viteste 3000 devire geldiğinde pedala bassanda gitmiyor makinede turbonun basıncı iyi gözüküyor hava akışmetre sensörünü mü değiştittireyim.

Çevrimdışı serhan61

  • İleti: 204
  • Yolu bilmekle yolda yürümek farklı şeylerdir...
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #25 : 28 Ocak 2011, 21:00:27 »
kaya arkadaşım benimde aracım 3000 devir 145km civarında takılıp kalıyordu. aracı bakıma götürdüğümde cihaza bağlayıp değerlerine baktrdm hava filitresnin üstünde bulunan(hava akışmetre sensörüydü sanırım) değişti. ama değiştirmeden önce turbonunun hortumlarını ve turboyla alakalı olan aracın bütün hava hortumlarını kontrolden geçirdiler.ondan sonra sağlam bi hava akışmetre takııp değerlere tekrar baktık.sorunu bu şekilde çözdük.umarım yardımcı olabilmişimdir...

Çevrimdışı ozgel_as

  • İleti: 41
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #26 : 02 Şubat 2011, 04:17:51 »
Nakres dayanamadım bugün motor üstündeki plastik koruma kapağını söktüm,hava filtresini söktüm,hava filtresi çıkışındaki tel süzgeci söktüm soketli olanı,hava hortumunu söktüm,külbütör kapağı üstündeki havalandırma siklonunu söktüm ve bunları sıcak su ile güzelce yıkadım,hava filtresini elektrikli süpürgeyle temizledim,enjektör pompası ile enjektörler arasındaki geri dönüş hortumu hoşuma gitmedi sanki gevşek gibi geldi,onuda güzelce sıkıladım.Dönüşte araba dizginleri koparmış gibi geldi.Üstelik esp lambası ist. 50 km kala yine yanmıştı.Aynen dediğin gibi demekki esp ile hızın bir alakası yok.Fakat anlamadım gitti,sorun nereden kaynaklanıyordu acaba?Hava filtresi temizdi.Diğer kısımlarda motorun genel durumu gibi hafif yağlı ve kirliydi,buda normal bişey olsa gerek,işte sadece geri dönüş beni biraz şüphelendirdi,başkada bişey turbo üstünde bulunan pistonlu küçük bir parçanın yakınında bi müşür vardı sadece o yerinden çıkmıştı,soketi ve hava hortumları yerindeydi onu sabitledim.Bunlar sadece.
MRB GOLF SEWERT ARKADASLARIM BU SORUNUN KAYNAGINI BEN SIZE SOYLEYIM BASIMIZA GELDI CUNKU SIKINTI TURBO HORTUMUNDAN KAYNAKLANIYOR YUKSEK IHTIMALLE COK UCUZ BISEY AMA TESPIT ETMEK BI HAYLI ZOR TURBO BORUSUNUN KIRILMASI WEYA CATLAMASINDAN MEYDANA GELIYOR BORUYA DIKKATLICE BAKMANI ONERIRIM

Çevrimdışı hulkhogin

  • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
« Yanıtla #27 : 06 Mart 2011, 00:52:06 »
Arkadaşlar bende aranıza yeni katıldım benimde bundan kaynaklanan bir sorun var ama burdaki ustalar sağolsun çözemediler hava akış'ın kablo başlıkları kopmuş yani orjinal kablo başlığı yok fişleri tek tek takılı burdaki ustalar kablo baglantısını yapamıyorlar bununla ilgi kablo yanlış takıldıysa hız problemi yaparmı yardımlarınzı bekliyorum.