vwtr.net

Volkswagen => Golf => Golf IV => Konuyu başlatan: mussel - 25 Haziran 2010, 22:04:25

Başlık: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ ÇÖZÜLDÜ.
Gönderen: mussel - 25 Haziran 2010, 22:04:25
 Arkadaşlar 2000 model golf 4 1.9 tdi 110'luk aracımı alalı 1 ay oldu.Bugün Tekirdağa giderken bişey dikkatimi çekti.Araba 3000 devir ve 140 km hızı geçmiyor.Tabi öncesinde de esp ikaz lambası yandı ve yaklaşık 50-60 km sonra aracın 140'ı geçmediğini farkettim.Aracın filtreleri ve yağı yeni değişti.Turbo ile ilgili hava hortumları kontrol edildi.Sizce sorun ne olabilir,ben esp den kaynaklanan bir sınırlama olduğunu düşünüyorum.Cevaplarınız için teşekkür ederim.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: golge - 26 Haziran 2010, 03:17:25
2000 modelde ESP yok benim bildiğim. Bahsettiğiniz ışık sanırım Traction Control yani ASR ışığı olması lazım. O ışık patinajdan dolayı diferansiyelde kilit devreye girince yanar. buzlu yolda aracın zor yokuşları diferansiyel kilit desteğiyle çıkmasını sağlar örneğin. ışık yanıyor ve hız yapamıyorsanız kilit açık kalıyor olabilir mi acaba?
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: mussel - 26 Haziran 2010, 12:53:55
(http://)Araçla ilgili açıklama yapmam gerekiyor sanırım.Bu araç Türkiye'de bulunan standart golf 4'lerden farklı olarak;Almanyada üretilmiş ve şahıs tarafından ülkemize gümrük kanalıyla sokulmuş.Doğuş getirmemiş.Aslında yurdumuzda bulunan 2000 model golflerin hiç birinde highline haricinde dijital klima yok benim bildiğim kadarıyla.İşte en farklı özellik olarak esp (resimde gözüken düğmede)  bildiğim kadarıyla ülkemizde yok.Arada sırada arıza lambası yakan sistemde g200 savrulma sensörü (elektrik sisteminde kaçak veya bağlantı hatası) arızası veriyor.Genellikle şehir içi kullandığım için arabamı ışık yandıktan sonra hız yapma şansım olmamıştı.Dünde dikkatimi işte bu arıza çekti.Acaba savrulma sensörü arızasından ötürü fazla hız yapmamı engelliyor olabilirmi.Araç özelliklerini kısaca yazıyım,16 inç  çelik jant,dijital klima,esp,spor koltuklar,110 bg,aracın koltuk ve vites topuzunda generation yazıyor.Galiba sadece 1 adet özel olarak getirilmiş bir araç.(http://img155.imageshack.us/img155/2316/espdgmesi.jpg)
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: golge - 26 Haziran 2010, 12:58:52
resim? aracı görmeyi çok isteriz. içini dışını çekersen burdaki tüm golf severleri mutlu edersiniz.  ESP devreye girdiğinde araç savrulma yönündeki lastikte fren yapacaktır. bu şekilde hız yapmanız çok tehlikeli olur eğer durduk yere devreye giriyorsa.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: mussel - 26 Haziran 2010, 13:08:10
Elimde bulunan resim bu.Durduk yere her an yanabiliyor.Hız kısıtlaması yapabilirmi acaba?
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: golge - 26 Haziran 2010, 13:18:38
bence yapar. ESP devreye girdiği zaman o ışık yanar. ESP araç savrulma hissedince yanar ve devreye girince aracı ters yöne ivmelemek için tek lastiğe fren yapar. servise yada gerçekten ESP nin ne olduğunu bilen bir ustaya göstermenizde fayda var. araç savrulmadan durduk yere ESP devreye giriyorsa muhtemelen bir sensör arızası vardır. sensörü değiştirtip deneyin.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: nakres - 26 Haziran 2010, 13:21:46
merhaba


  esp savrulma anında anlık kesinti yaptırır devamlı  çekiş ile alakası yok.aracınızda ayretten arıza vardır .çekiş düşüklüğü probleminiz var ise sensörlerin ve turbo basıncının vs vs vs gerekli kontrollerin cihaz ile  yapılması gerekir.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: mussel - 26 Haziran 2010, 18:44:33
Nakres araçta çekiş düşüklüğü sanki yok.Sadece 3000 devir 140 km'de sabit kalıyor.Gaza sonuna kadar basmama rağmen araç ivmelenmiyor.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: nakres - 26 Haziran 2010, 19:30:33
tamam işte çekiş düşük olduğu için öyle yapıyor..1 2 3 çok  çok iyi 4 te  az 5 te hiç yok :)

 
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: mussel - 28 Haziran 2010, 00:51:04
 Nakres dayanamadım bugün motor üstündeki plastik koruma kapağını söktüm,hava filtresini söktüm,hava filtresi çıkışındaki tel süzgeci söktüm soketli olanı,hava hortumunu söktüm,külbütör kapağı üstündeki havalandırma siklonunu söktüm ve bunları sıcak su ile güzelce yıkadım,hava filtresini elektrikli süpürgeyle temizledim,enjektör pompası ile enjektörler arasındaki geri dönüş hortumu hoşuma gitmedi sanki gevşek gibi geldi,onuda güzelce sıkıladım.Dönüşte araba dizginleri koparmış gibi geldi.Üstelik esp lambası ist. 50 km kala yine yanmıştı.Aynen dediğin gibi demekki esp ile hızın bir alakası yok.Fakat anlamadım gitti,sorun nereden kaynaklanıyordu acaba?Hava filtresi temizdi.Diğer kısımlarda motorun genel durumu gibi hafif yağlı ve kirliydi,buda normal bişey olsa gerek,işte sadece geri dönüş beni biraz şüphelendirdi,başkada bişey turbo üstünde bulunan pistonlu küçük bir parçanın yakınında bi müşür vardı sadece o yerinden çıkmıştı,soketi ve hava hortumları yerindeydi onu sabitledim.Bunlar sadece.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: EMRE_61 - 28 Temmuz 2010, 13:33:18
esp ışığı yanıyosa devre dışıdır.ben öyle biliyorum.cadylerde asr kapatınca yanar mesela focuslardada böyledir.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: yesilkrt - 28 Temmuz 2010, 21:13:05
hız yapmıyorsa ve yakıtı normalden fazla yakıyorsa hava akışıyla ilgilidir. yada beyinle ilgilidir.son bir yıl içerisinde motoru hiç yıkattın mı?
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: mussel - 31 Temmuz 2010, 16:31:36
   Arkadaşlar esp problemini eyüp usta ile hallettik sağolsun (bu arada usta var,usta var arkadaşlar bu konu ile ilgili her yerde yetkili servisler dahil aracı bırakın bütün elektrik sistemini kontrol edicez vs.vs. işi uzatıp durdular.Kısacası deneyimsiz ve deneme yanılma yöntemiyle aracı kurcalayıp bulmaya çalışacaklardı,bundan kesinlikle eminim.Aslında vag-com cihazı arızayı gösteriyor ama icraat kısmı fıs).Kısacası esp ivmelenme sensörü arızalı çıktı.Röleye benzer bir elektronik parça onu değiştirdik ve sorun bitti.
   Şimdi diğer sorunu bulmaya çalışıyoruz,aslında arıza belli onu tespit ettik ama biraz sabır gerektiriyor.Aracın benden önceki sahibi 140km ve 3000 devir şikayeti ile  (yani araçla gidiyorsunuz ve  140km 3000 devirde birden gaz kesiyor ve daha fazla hızlanmıyor) bosch car servise gitmiş ve adama enjektörler arızalı demişler.Enjektörleri değiştirmişler fakat arıza devam etmiş,bunun üzerine büyük bir ihtimalle turbonun westgate ayarıyla (basınç ayarı) oynayıp basıncı yükseltmişler tamamen bilinçsiz olarak oynadıkları kesin bu arada.Derken artık adam sıkılmış ve öylede kullanmaya başlamış.Şehir içerisinde zaten çıkılabilecek bir hız limiti olmadığından ben olayı baya bir geç farkettim.Çünkü aracın çekişinde zaten sıkıntı yok,başka türlü anlamanız imkansız.Turbonun kurum temizliğinden başlayarak,ekzoz sisteminide kontrol ettik.Hava akış metreyi değiştirdik (istenen değerlerde çalışmıyordu.)N75 valfini denedik oda sağlam.Şimdi sabırla westgate ayarını yapmaya çalışıcaz.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: mussel - 09 Ağustos 2010, 22:28:34
       Arkadaşlar çekiş veya hız problemini de hallettim çok şükür. :)Özellikle 110 ve 130 bg'lik vw motorlarında (90 bgleri bilmiyorum bu arada) kronik bir hastalık olarak demeyelim de, karşılaşma olasılığı yüksek bir problem.Turbonun basınç hortumları,n75 valfleri,hava akışmetre maf sensörü sağlamsa ve bundan kesinlikle eminseniz,problem %80-90 turbo içerisindeki değişken kanatcıkların kurum veya başka bir sebeple sıkışması sonucu aracın 130-140 km hız civarlarında gaz kesmesi.Güzel bir turbocuya gidip bahsettiğim parçalar değişti ve araç düzeldi.140 km hızda biten araç,200 km hızı gördü ve yüklensem dahada gidecekti.Tabi bunu deneme amaçlı yaptım asla o hızlarda araç kullanmam. :o
         
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: 06onur - 11 Ağustos 2010, 13:26:56
      Arkadaşlar çekiş veya hız problemini de hallettim çok şükür. :)Özellikle 110 ve 130 bg'lik vw motorlarında (90 bgleri bilmiyorum bu arada) kronik bir hastalık olarak demeyelim de, karşılaşma olasılığı yüksek bir problem.Turbonun basınç hortumları,n75 valfleri,hava akışmetre maf sensörü sağlamsa ve bundan kesinlikle eminseniz,problem %80-90 turbo içerisindeki değişken kanatcıkların kurum veya başka bir sebeple sıkışması sonucu aracın 130-140 km hız civarlarında gaz kesmesi.Güzel bir turbocuya gidip bahsettiğim parçalar değişti ve araç düzeldi.140 km hızda biten araç,200 km hızı gördü ve yüklensem dahada gidecekti.Tabi bunu deneme amaçlı yaptım asla o hızlarda araç kullanmam. :o
        

çok sevindim adınıza ucuz kurtulmuşsunuz. Kurumu azaltmak için arada yüksek devir kulllanıp bor power vs. ile desteklerseniz daha az sıkıntı yaşarsınız. Kanat tamiri ne kadar tuttu? Araba çok temiz ve hoş duruyor.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: crank - 11 Ağustos 2010, 14:17:28
 benim aracta 1.9 tdi 110 luk afn motorvar 6 yildir kullaniyom hic sorun yok lakin 1 kere hava akis metresi ariza yapti. son hiza gelince 220 yapiyo zaten ibrede 220 :D sana bir tavsiyemde kirsal mozot kullan bu araclar icin dah iyi
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: mussel - 13 Ağustos 2010, 13:09:47
çok sevindim adınıza ucuz kurtulmuşsunuz. Kurumu azaltmak için arada yüksek devir kulllanıp bor power vs. ile desteklerseniz daha az sıkıntı yaşarsınız. Kanat tamiri ne kadar tuttu? Araba çok temiz ve hoş duruyor.
Çok sağolun,çok iğrenç bir arıza yani biliyorsunuz ki aracınızın son hızı 140.Kurum için bor power değil de würth mazot katkısı kullanıyorum.Yani full depoya muhakkak 1 tane atıyorum.Hava filtresinide çok sık değiştiriyorum,bagajda muhakak 1-2 tane fazladan hava filtresi ile geziyorum.Aklıma geldikçe değiştiriyorum.Westgate ile birlikte sıkışan parçaları işçilik dahil 290 tl'ye mal oldu.Turbocu Allah'tan düzgün birisiymiş,turbonun hertürlü arızası için en fazla 500 tl tutar dedi.Ayrıca bu problem sadece vw değil,lüks sınıfında bir çok aracın ortak problemiymiş.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: mussel - 13 Ağustos 2010, 13:31:27
benim aracta 1.9 tdi 110 luk afn motorvar 6 yildir kullaniyom hic sorun yok lakin 1 kere hava akis metresi ariza yapti. son hiza gelince 220 yapiyo zaten ibrede 220 :D sana bir tavsiyemde kirsal mozot kullan bu araclar icin dah iyi

Merhaba Aydın,benim araçta alh motor,aracı alalı henüz 2 ay oldu.Ben hava akışmetreyi değiştirdim.Yeniden bir konu açmak gibi olmasın ama,benden önceki sahibide yazın kırsal,kışın euro kullanmış,gördüğüm tanıdığım hemen hemen bütün ustalar euro kullanmamı öneriyor.Açıkcası bununla ilgili vw kitapçığında kullanmamız gereken yakıtın numarası  DIN EN 590'a uygunluk göstermelidir,setan sayısıda 49'dan az olmamalıdır (EN Avrupa normları)yazıyor.Ayrıca RME (Kolza Yağı Metil Esteri) denilen bir yakıt türü ile de çalışabilmekteymiş.İşte    bu konu hakkında fikir ayrılığı çok fazla kimi eurodan şaşma diyor.Aracınızı maşallah 6 yıldır kullanıyorum demişsiniz,yani km bazında ne kadar yol yaptınız?
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: delibey - 13 Ağustos 2010, 15:39:56
benim aracım agr motor 178000km de arada bir artık kırsal alıyorum önceden hep euro alıyordum pompacı kırsal motorinin yağlama özelliği daha iyi olduğu için pompanın parçaları açısından faydası olduğunnu söyledi.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: crank - 13 Ağustos 2010, 19:46:52
Merhaba Aydın,benim araçta alh motor,aracı alalı henüz 2 ay oldu.Ben hava akışmetreyi değiştirdim.Yeniden bir konu açmak gibi olmasın ama,benden önceki sahibide yazın kırsal,kışın euro kullanmış,gördüğüm tanıdığım hemen hemen bütün ustalar euro kullanmamı öneriyor.Açıkcası bununla ilgili vw kitapçığında kullanmamız gereken yakıtın numarası  DIN EN 590'a uygunluk göstermelidir,setan sayısıda 49'dan az olmamalıdır (EN Avrupa normları)yazıyor.Ayrıca RME (Kolza Yağı Metil Esteri) denilen bir yakıt türü ile de çalışabilmekteymiş.İşte    bu konu hakkında fikir ayrılığı çok fazla kimi eurodan şaşma diyor.Aracınızı maşallah 6 yıldır kullanıyorum demişsiniz,yani km bazında ne kadar yol yaptınız?
40.000 km de araci almistim suanda 117.000 km de bizim araclar pompali oldugu icin kirsal mazotla daha iyi yaglama yapiyor o acidan soyledim. zaten benimki maltepeye alisti artik malbora bozar onu :D
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: mussel - 15 Ağustos 2010, 16:59:20
  Esasında çok fazla bir şey farketmiyor,nedenine gelince;euro koyarsanız motor daha seri oluyor ve daha fazla yakıyor,kırsal koyarsanız daha yavaş kalıyor fakat daha az yakıt harcıyor,birde şimdi GTL teknolojisi diye bir yakıt çıktı,eğer onu kullanırsanız çekiş bir hayli artıyor ama yakıt tüketimi tavan yapıyor.Bunları bizzat denedim arkadaşlar.Artık sürüş tarzınıza ve zevkinize kalmış. ;)
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: 06onur - 15 Ağustos 2010, 21:48:56
Çok sağolun,çok iğrenç bir arıza yani biliyorsunuz ki aracınızın son hızı 140.Kurum için bor power değil de würth mazot katkısı kullanıyorum.Yani full depoya muhakkak 1 tane atıyorum.Hava filtresinide çok sık değiştiriyorum,bagajda muhakak 1-2 tane fazladan hava filtresi ile geziyorum.Aklıma geldikçe değiştiriyorum.Westgate ile birlikte sıkışan parçaları işçilik dahil 290 tl'ye mal oldu.Turbocu Allah'tan düzgün birisiymiş,turbonun hertürlü arızası için en fazla 500 tl tutar dedi.Ayrıca bu problem sadece vw değil,lüks sınıfında bir çok aracın ortak problemiymiş.

bor power dediğim yağ katkısı turbo aşınmalarını ve kurumu azaltmak için. Tekrar geçmş olsun
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: mussel - 16 Ağustos 2010, 00:58:46
bor power dediğim yağ katkısı turbo aşınmalarını ve kurumu azaltmak için. Tekrar geçmş olsun
  Aracı ilk aldığımda özellikle audi de kullanılan bir yağ katkısı kullanmıştım.Yaklaşık 30-40 bin km ömürlü,yani yağ değişiminde motordan ayrılmıyor,Şöyle ki bi miktar elime bulaşmıştı ve çok zor çıktı elimden.Total'in quartz 7000 marka 10-40 turbodizel yağı ile kullandım ve 2500 km sonra,castrol magnetec ile tekrar değiştirdim,aşırı derecede kirliydi önceki yağı.Aldığım arkadaşta yağ değişimden sonra hep bor power kullanmış ve 12 binde bir değişmiş yağını.Motor yağına çok dikkat ediyorum,asla 10 bin km beklemiyorum yaklaşık 7000-8000 km de yağ değişimini yapıyorum.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: N50 - 22 Ağustos 2010, 21:43:36
s.a kardeş hava akış metreni kontrol ettir.bendede çekiş problemi vardı.onu değiştirince geçti selamlar.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: kaya_metu - 27 Ocak 2011, 19:59:48
Arkadaşlar ben turboyu yaptırdım benimde sorunum 4. veya 5. viteste 3000 devire geldiğinde pedala bassanda gitmiyor makinede turbonun basıncı iyi gözüküyor hava akışmetre sensörünü mü değiştittireyim.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: serhan61 - 28 Ocak 2011, 21:00:27
kaya arkadaşım benimde aracım 3000 devir 145km civarında takılıp kalıyordu. aracı bakıma götürdüğümde cihaza bağlayıp değerlerine baktrdm hava filitresnin üstünde bulunan(hava akışmetre sensörüydü sanırım) değişti. ama değiştirmeden önce turbonunun hortumlarını ve turboyla alakalı olan aracın bütün hava hortumlarını kontrolden geçirdiler.ondan sonra sağlam bi hava akışmetre takııp değerlere tekrar baktık.sorunu bu şekilde çözdük.umarım yardımcı olabilmişimdir...
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: ozgel_as - 02 Şubat 2011, 04:17:51
Nakres dayanamadım bugün motor üstündeki plastik koruma kapağını söktüm,hava filtresini söktüm,hava filtresi çıkışındaki tel süzgeci söktüm soketli olanı,hava hortumunu söktüm,külbütör kapağı üstündeki havalandırma siklonunu söktüm ve bunları sıcak su ile güzelce yıkadım,hava filtresini elektrikli süpürgeyle temizledim,enjektör pompası ile enjektörler arasındaki geri dönüş hortumu hoşuma gitmedi sanki gevşek gibi geldi,onuda güzelce sıkıladım.Dönüşte araba dizginleri koparmış gibi geldi.Üstelik esp lambası ist. 50 km kala yine yanmıştı.Aynen dediğin gibi demekki esp ile hızın bir alakası yok.Fakat anlamadım gitti,sorun nereden kaynaklanıyordu acaba?Hava filtresi temizdi.Diğer kısımlarda motorun genel durumu gibi hafif yağlı ve kirliydi,buda normal bişey olsa gerek,işte sadece geri dönüş beni biraz şüphelendirdi,başkada bişey turbo üstünde bulunan pistonlu küçük bir parçanın yakınında bi müşür vardı sadece o yerinden çıkmıştı,soketi ve hava hortumları yerindeydi onu sabitledim.Bunlar sadece.
MRB GOLF SEWERT ARKADASLARIM BU SORUNUN KAYNAGINI BEN SIZE SOYLEYIM BASIMIZA GELDI CUNKU SIKINTI TURBO HORTUMUNDAN KAYNAKLANIYOR YUKSEK IHTIMALLE COK UCUZ BISEY AMA TESPIT ETMEK BI HAYLI ZOR TURBO BORUSUNUN KIRILMASI WEYA CATLAMASINDAN MEYDANA GELIYOR BORUYA DIKKATLICE BAKMANI ONERIRIM
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: hulkhogin - 06 Mart 2011, 00:52:06
Arkadaşlar bende aranıza yeni katıldım benimde bundan kaynaklanan bir sorun var ama burdaki ustalar sağolsun çözemediler hava akış'ın kablo başlıkları kopmuş yani orjinal kablo başlığı yok fişleri tek tek takılı burdaki ustalar kablo baglantısını yapamıyorlar bununla ilgi kablo yanlış takıldıysa hız problemi yaparmı yardımlarınzı bekliyorum.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: mussel - 06 Mart 2011, 18:16:23
Akışmetrenin değerlerini görmeleri gerekiyor.Düzgün çalışıp çalışmadığı muhakkak kontrol edilmeli.Yazdıklarına göre ilk etapta akışmetreden emin ol.Sonra yine düzelmez ise diğer donanımlar kontrol edilmeli. :)
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: hulkhogin - 08 Mart 2011, 17:53:49
işte akışmetreye giren kabloları bağlayamıyorlar burdakiler kablo başlığı bozulddugu için senin arabanın bağlantı kabloları ne renk acaba kendim denesem yardımcı olursan sevinirim.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: muratbaymis - 04 Ekim 2011, 18:44:51
Akışmetrenin değerlerini görmeleri gerekiyor.Düzgün çalışıp çalışmadığı muhakkak kontrol edilmeli.Yazdıklarına göre ilk etapta akışmetreden emin ol.Sonra yine düzelmez ise diğer donanımlar kontrol edilmeli. :)
Mustafacığım tamam hortumları biliyorum ama usta tek tek onları da kontrol etti eliyle sıkıp sıkıp bıraktı acaba yırtık felan var mı diye ama hortumlarda sağlam bence.Çünkü hata bulamadı.Tek dediği basınç ayarı yapılacak dedi.Araba tam gaz da gaz yemiyor.Şimdiki sorunum bu.Turbo da herhangi bir sorun yok dedi.Basıncı da çok güzel çalışması da çok güzel dedi.Bence de.Çünkü 1-2-3.viteslerde gaz a bastığım anda roket gibi frılıyor arabam.Turbo arızalı olsa bu kadar çekmez herhalde.4 ve 5.viteslerde tam gaza bastığımda ağır ağır hızlanıyor.Sorun bu.Yani turbomda sıkıntı olduğunu zannetmiyorum.Basınç ayarı yapılsın bakalım her şey ortaya çıkacak.Bilgisayarda 1 hata gösteriyor onda da basınç ayarı yazıyor.hava akış metresi 100-150 tl sanırım.olmadı değiştireceğim.Ama öncelikle basınç ayarını yaptırıp emin olmam gerekiyor basınç ayarlı olmadığı için de hava akış metresinin arızalı olup olmadığını bilemiyoruz.Teşekkür ederim cevabın için.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: mussel - 04 Ekim 2011, 19:02:14
  Murat konuyu incelemeni öneririm.Sana muhakkak yardımcı olacaktır.Ayrıca usta sana basınç ayarından bahsetmiş,turboyla alakası yok demiş acaba nereden ayarlayacakmış basıncı ona sorarmısın?Bu iki sayfalık konuyu okursan benimle aynı sıkıntıyı yaşadığını göreceksin.1.2.3.viteslerde araba seri gidiyor fakat 4.5.viteslerde aynı performansı alamıyorsun.Bunun cavabı konunun içinde var zaten.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: muratbaymis - 04 Ekim 2011, 19:08:07
Mustafa usta basınç müşürüne bakacak ve ayar yapacak.Eğer basınç müşürü sağlam ve basınç ayarı da yapıldıktan sonra sorun devam ederse hava akış metresini değiştireceğim.Tabi  bu arada yine turboyu da illaki tekrar gözden geçirttireceğim.Bu hafta içi hallederim inşallah.Forumdakileri de okudum ve aynı hata.Tek tek deneyeceğim bakalım.Teşekkürler.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: mussel - 04 Ekim 2011, 19:34:23
  Murat anlatmak istediklerimi anlatamadım galiba.Müşürden felan basınç ayarı yapamazsın.Basınç ayarı sadece ve sadece turbo üzerindeki westgate ayarı vasıtası ile yapılır.Burdan şuraya varmak istiyorum,ustan sana turbon harika basıncı çok güzel felan demiş ya,senin arızana bana göre fransız gibi geldi.Ben olsam o adama bulaşmam,senin dönüp dolaşacağın yer gene turbo olacak ve boşuna zaman ve para harcayacaksın.Ustanı kötülemiyorum yanlış anlaşılma olmasın,sadece arızayı yanlış yerlerde arayıp zaman ve para harcamanı istemem.Bu işi ustanın bilmediğini burdan anlıyoruz zaten.Sana yaptığı açıklamadan bu net olarak anlaşılıyor.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: muratbaymis - 05 Ekim 2011, 08:49:36
Mustafa bugün gideceğim basınç ayarı için.Ustaya da sordum servise de sordum turbo arızalı olsa aracın hiç çekmez dedi her ikisi de.Merak ediyorum şu basınç ayarını.Çok üzerine düştüler.Hayırlısı...
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: muratbaymis - 05 Ekim 2011, 08:51:03
  Murat anlatmak istediklerimi anlatamadım galiba.Müşürden felan basınç ayarı yapamazsın.Basınç ayarı sadece ve sadece turbo üzerindeki westgate ayarı vasıtası ile yapılır.Burdan şuraya varmak istiyorum,ustan sana turbon harika basıncı çok güzel felan demiş ya,senin arızana bana göre fransız gibi geldi.Ben olsam o adama bulaşmam,senin dönüp dolaşacağın yer gene turbo olacak ve boşuna zaman ve para harcayacaksın.Ustanı kötülemiyorum yanlış anlaşılma olmasın,sadece arızayı yanlış yerlerde arayıp zaman ve para harcamanı istemem.Bu işi ustanın bilmediğini burdan anlıyoruz zaten.Sana yaptığı açıklamadan bu net olarak anlaşılıyor.
Bu arada Mustafa ben memur birisiyim.Ziraat Bankasında çalışıyorum.Konuya ben de fransız kalıyorum haliyle,aracın parçalarından da tam anlamıyorum.Bu yüzden de senden destek alıyorum :) idare et işte
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: muratbaymis - 05 Ekim 2011, 17:37:47
  Murat konuyu incelemeni öneririm.Sana muhakkak yardımcı olacaktır.Ayrıca usta sana basınç ayarından bahsetmiş,turboyla alakası yok demiş acaba nereden ayarlayacakmış basıncı ona sorarmısın?Bu iki sayfalık konuyu okursan benimle aynı sıkıntıyı yaşadığını göreceksin.1.2.3.viteslerde araba seri gidiyor fakat 4.5.viteslerde aynı performansı alamıyorsun.Bunun cavabı konunun içinde var zaten.
Mustafa kardeşim sorunu çözdüm çok şükür.Hava akış metresi(müşürü)arızalı çıktı.Bugün yenisini taktık deneme amaçlı bosch marka yola çıktık ve 4.viteste 4000-5000 devir ve 140-150 hız yaptı 5.viteste de 170-180 rahat vurdu.Tam gazda hani bi anda atik olarak hızlanmıyor ama deviri aldıkça hızlanıyor.Zaten 5.viteste de 2 veya 3.vitesteki bir anda pratik olarak hızlanmaz değil mi?Ama gaza basınca hissettiriyor hızlandığını.200 tl dediler.180 tl ye indi.Ben de almadım eskisini taktırdım hatayı buldum ya.O parça senin dediğin site de 75 tl fakat yan sanayi mi?Parçacılar parça treni yan sanayi ürün satıyor dediler.Sana sormak istedim.Bir de hava akış metresi ile hava akış debimetresi aynı şeyler değil mi?
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: mussel - 06 Ekim 2011, 19:30:02
170-180 km hızları görmesi turbonda sıkıntın olmadığını gösteriyor zaten.Tabiki süper bi durum çünkü ekdtra masraf demek turbo.Hava akışmetresi ile debimetre aynı parça maf-hava akışmetre-debimetre aynı parçanın değişik isimleri.Bencede bosch daha iyi ben sana tavsiye ettiğim parçayı kullanıyorum her yıl değiştitiriyorum.Hatta 2 yıl garantisi bitmeden bozuluyo ve garantiden değiştitriyorum.Hem performans hemde sağlamlık açısından bosch daha iyidir.Artık aracını güle güle kullan.Geçmiş olsun. ;D
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: muratbaymis - 07 Ekim 2011, 09:35:02
Çok teşekkür ederim Mustafa.Ben de parçatreninden alayım garantili diyorsun zaten.Çünkü fiyat 2 katı.Mustafa bir de hani 4 ve 5. viteste gaza basınca senin aracında deviri aldıkça hızlanıyor değil mi?1-2 ve 3. vitesteki gibi bir anda atılmıyor yani.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: mussel - 07 Ekim 2011, 18:35:33
Tabi 1-2-3.viteslerdeki performansı beklemek çok fazla bi beklenti olur.Zaten bu imkansız.Fakat 4.5. viteslerdeki kondisyonuda çok başarılı bence.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: muratbaymis - 07 Ekim 2011, 21:29:01
Kardesim yorumun cok guzel hava akis metresini degistirmisken diyorum ki hava filtresini de degistireyim daha iyi olmaz mi usta filtrenin temiz olmasi akis metrenin omrunu uzatir diyor mustafa gercekten aracimdan daha cok zevk almaya basladim
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: mussel - 07 Ekim 2011, 23:41:26
Murat ben aracı ilk aldığımda bu problemleri hallettikten sonra aracın yağını ve filtresini 2 yada 3 sefer 2000kmde bir değiştirdim.Ondan sonra   3-4 tane hava filtresi daha alıp 1000 km aralıklarla,yakıt katkısı olarak ta würth veya bernerin yakıt donanımı ve enjektörler için olan temizleme ürünleri ile takviye ettim.Hatta devamında da 3 depo gtl yakıt kullandım.Aracın motor temizliğini yani carbon clean olayını bu şekilde daha etkili olarak kendim yaptım.Bunlada ilerisi için motor korumasını yaptığımı düşünüyorum.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: muratbaymis - 10 Ekim 2011, 08:46:08
Haklısın Mustafa.Ben de hem yağ hem filtreyi değiştireyim.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: mussel - 12 Ekim 2011, 11:08:10
Murat senin araba 2.ve 3. viteslerde gaza yüklenince eksozdan siyah duman atma durumu nasıl?
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: muratbaymis - 13 Ekim 2011, 09:03:12
Murat senin araba 2.ve 3. viteslerde gaza yüklenince eksozdan siyah duman atma durumu nasıl?
Mustafa 2.ve 3.viteste gaza yüklenince beyaz duman çıkıyor.Siyah duman yok.Ustaya sordum benim daha önceki mercedes 200 dizel çok siyah duman atıyordu sebebi ne dediğimde motor sağlıklı değilse siyah duman atar dedi.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: muratbaymis - 14 Ekim 2011, 16:34:37
Murat senin araba 2.ve 3. viteslerde gaza yüklenince eksozdan siyah duman atma durumu nasıl?
Mustafa senin araba da siyah duman atma durumu nasıl?
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: mussel - 14 Ekim 2011, 17:58:11
 2.viteste ani yüklenmelerde arkada simsiyah bir bulut oluşuyor.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: muratbaymis - 14 Ekim 2011, 21:48:08
2.viteste ani yüklenmelerde arkada simsiyah bir bulut oluşuyor.
[Ben de yükleniyorum ama simsiyah duman yok.Ustaya sordun mu?Belki başka bir şey vardır./b]
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: mussel - 14 Ekim 2011, 23:20:16
  Genelde normal olduğunu söylüyolar fakat ben aracı biraz devirsiz kullanıyorum.Dizel araca benzinli muamelesi yapıyorum.2-3 bin devir üstüne çıkmıyorum.Birazda bundan kaynaklanıyor.Aracı bazen yüksek devirde kullanıp kurum olayını asgariye düşürmek gerekiyor.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: muratbaymis - 15 Ekim 2011, 17:46:34
Mustafa bugün ustama gittim ve siyah duman olayını sordum.Az siyah atması normalmiş fakat simsiyah atması yağ ile ilgili de olabilir motorla  ilgili de olabilir dedi.Ben de ilk zamanlar senin gib 2-3 bin deviri geçmiyordum yakıtı fazla yakmasın diye ama her zamanda böyle sürmemeliyiz.Bazen 3-4 hatta 5000 devirde bile sürdüğüm oluyor.sonrasında arabanın açıldığını farkediyorsun.her gaza basmanda sıçrıyor resmen :) arada devir iyidir Mustafa.Bas gaza...
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: mussel - 15 Ekim 2011, 19:17:12
  Aynen dediğin gibi bugün bende eyüp ustanın yanındaydım,normal bakımını yaptık aracın yağ,filtre vs.periyodik bakımını.Bilgisayara bağladık ve turbonun değerlerini kontrol ettik.Şu an normal olduğunu söyledi.Kurum tamamen benim kabahatim araca insan muamelesi yapıyorum dediğin gibi aman yıpranmasın,yorulmasın diye düşük devir ve sonuç kurum oluyor.4000-5000 devirlerde bugün kullandım aracı ve kurum olayını yapmadı.Demekki eksozda kurum biriktirmişiz hep.Yüksek devirde kurum olayı olmuyor. :)
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: muratbaymis - 17 Ekim 2011, 08:55:56
Mustafacım bak bu araçlar 1.9 motor olduğu için devir ister.Diyorum ya 200 Dizel mercedesim de devir yapamıyordum çünkü motor küçük kasa büyük.Ama bizim arabaların motoru büyük olduğu için tabi ki devir ister.Kurum olayını benim ustam da demişti.Bak dediği tek şey ben de aynı fikirdeyim bu araçların 3000-4000 devirdeki sesi insana zevk verir demişti.Ayynen doğru.O devirlerdeki motor sesine hastayım zaten  ^-^Bas abicim ya bas.Yoksa dizel araçların motorunu nasıl açacaksın.Arabaya yazık :) Sende biliyorsundur eminim bizim arabalar ısındıkça açılıyor değil mi? ;)
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: mussel - 18 Ekim 2011, 22:02:49
         Çıkan dumanın eksoz içinde biriken kurum olduğunu aracı yüksek devirli kullanınca bende anladım.Çünkü devamındaki yüklenmelerde %70-80 oranında dumanda azalma olduğunu fark ettim. :)
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: muratbaymis - 19 Ekim 2011, 13:13:28
Çok güzel.Ben de çok araştırdım dizel araçların ilacı devirli kullanmak.Zaten bizim araba TDI olduğu için yakıtı 2 kere yakıyor.Fazla yakmaz yani  ;)
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: mussel - 19 Ekim 2011, 21:36:30
Murat yemin ediyorum motorun sesi değişti. :)Demekki biz araçlarımızı kullanmıyomuşuz.Hakkını vermek lazım. ;D
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: muratbaymis - 20 Ekim 2011, 13:10:38
Hakkını vereceksin abi.yazık yoksa.Süratı sevdiğim için bende sorun yok :) 200-220 devam....
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: HALİT55 - 22 Ekim 2011, 23:25:51
uzun zamandır bu konuyu takıp edıyorum benımde 1,9 2000 model golf um var yenı aldım 2 ay olucak aracımdan cok memnunum bıraz sehır ıcı cok yakmasına ragmen aracım 170 bınde aldıgımda sıyah duman olayı yoktu ama ama aldıkdan ve yag fıltre bakımından sora sıyah duman olayı basladı calıstırırken cıkıyo du mazor aldıgım yerı degıstırdım bıraz hıle felan varmıs mazotunda bundan kaynaklandıgını sanıyorum ama sızın yuksek devır olayınıda dun denedım 3 vitesde 4 vıtesde zorladım bıraz aracımın bıraz sesinin degiştigini farkettım.. bızım aracların en guzel yanı aracıma kım bındı ıse sunu soyledı dısarıda duydugum ses ıcerıde hıc yok ses izalosyonu cok guzel bende en cok burazından memnunum ama aracım yere cok yakın her yerde altı yere degıyor acaba benden oncekı sahıbı yeremı yakınlastırdı özellıkle on korumanın 3 tane vıdası varya ondan cok sıkayetcıyım bu sorun sızdede varmı.. arkadaslar bırde bısı soracam bu sıgorta kutusunda kı sıgortaların hepsı takılı degıl bende onlara hangı numara sıgorta takılıyo bunu nerden ogrenebılırım taksam sorun olurmu? mustafa ve murat abı benıde aranıza alırsanız sevınırım ısmım halıt:)
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: HALİT55 - 22 Ekim 2011, 23:44:44
arkadaslar bırde bısı soracam bu bızım araclarda tdı yazıyo motor uzerınde sadece ı sı kırmızı olanla dı sı kırmızı olanlar arasındakı fark ne bı fark varmı bızde bızım araclar kac beygir?
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: mussel - 23 Ekim 2011, 12:20:43
Halit ne demek benide aranıza alırmısınız,sen zaten burdasın bu forumda böyle şeyler olmaz bunu aklından çıkarma.Sorularına oldukça kısa ve öz cevaplar vermeye çalışıcam.
1.si sigorta ile alakalı çalışmayan donanımın var mı?Yani farlar,sinyaller,kalorifer,korna,silecekler,teyp gibi donanımlarında çalışmayan aksamlar var mı?Cevabın hayır ise sigorta kutusundaki boşluklarla fazla ilgilenme bence.Elektrik ayrı bir bilim dalıdır,bu yüzden pek bulaşmak istemem kendi adıma.
2.si aracın özellikle ön tarafının yere çok alçak olduğunu ve bundan ötürü şikayetinin olduğunu söylemişsin.1.9 motorlar benzinli 1.6 sr lere göre oldukça ağır motorlardır.zaten aracın özellikle ön tarafının yere yakın olmasının sebebi budur.Bu ağırlık helezon halkalarının aralıklarını esnettiği için 12 yaşındaki bir aracın artık helezon değişimini yapman gerektiğini gösterir.Ön helezonları değiştirmen gerekiyor.Çok pahalı malzemeler değil.Sadece alırken dizel motor olan tiplerini alman gerekir.50 yada 60 tl olması gerekiyor.adet fiyatı.
3.sü siyah duman olayı kesinlikle yukarıdaki yazanları uygula.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: mussel - 23 Ekim 2011, 12:27:25
Başka bi konuda TDİ olayı;
Tdi yazısının tamamı metalik gri nikelaj rengi ise 90 Bg araç olduğunu,
Tdi yazısının sadece i'si kırmızı ise 110 Bg olduğunu,
Tdi yazısının sadece di'si kırmızı ise 130 Bg olduğunu ifade eder.
Bazı araçlarda farklılık gösterebilir.Ya sonradan değiştirilmiştir.Yada farklı bir donanımı yüzündende renklendirme yapılmış olabilir fakat bu durum çok nadirdir.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: HALİT55 - 24 Ekim 2011, 23:04:43
s.a. mustafa abı cok sagol sorularımı cevapladıgın ıcın golff 4 hastası olarak senı cok takıp edıyorum edecegımde sıyah duman olayını cozduum dedıklerınde haklısın halloldu ama motardan gecen gece bı sorun la karsılastım yag kapagından ufleme yapıyo araba aksama kadar yatmıstı evın onunde pazar gunu aksam ustu calıstırdıgımda aracın sesı solugu degıstı bı usta geldi bır hafta hıc yerınden kıpırdamayan arabaya hararet yapmıs yada jonta yakmıs felan gıbısınden seyler soyledı her neyse bugun sabah goturduk baska bı ustaya babam gıtmıs usta bakmıs bakmıs sorun yok demıs aksam yaptıgı nı sabah yapmadı her neyse usta sen yınede servıse gotur demıs babama babamda servıse gıtmıs ordada bakmıslar hıcbır sorun bulamamıslar ama tiger setini degiştir demişler kitler demişler sadece bunu soylemıs adamlar anlamadım aracım neden boyle bısı yaptı ve usta neden boyle dedı anlamadım neden yag kapagından hava atarkı arac cozemedım enıstemın demesıne gore eksoz gıbı atmıs vallahada ben sahıt olamadım.cok canım sıkıldı buna anlamadım celıskıde kaldım sence sorun nedır ya...
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: mussel - 25 Ekim 2011, 00:44:29
Araca hararet yaptırmadın değilmi?Sana ekstradan şu bilgiyi de veriyim bizim arabaların silindir kapak contaları sac contadır,dolayısyla yanma olayı olmaz.Eğer çok fazla hararet yaptıysa muhtemelen üst silindir bloğu eğilme yapar fakat sen bu eğilmeyi anlayamazsın.Aracın kmsi kaçtı?tahminimce 200 bin kmlerde bi aracın bi miktar üfleme yapması bana göre normaldir.Ama şunu da belirtmek isterim en sağlam metod motor kompresyon basıncının ölçülmesidir.Yani 4 silindirin tek tek kompresyon basınçlarının ölçülerek motorun üfleme yapıp yapmadığı anlaşılabilir.Özetlemek gerekirse fazla kafanı karıştırmak istemiyorum,en güzeli iyi bi servise gidip 4 silindirinde kompresyonlarını ölçtür.Şu an standart basınçlarının ne kadar olması gerektiğini bilmiyorum fakat 4 silindirin ölçümlerinin birbiriyle aynı yada çok küçük miktarlarda farklılık göstermesi gerekir.Mesela 1.silindir 15 bar2.silindir 14bar 3.silindir 15 bar 4.silindir 10 bar çıkarsa 4.silindirde problem olduğu ortaya çıkar.Yani 4.silindirin segman yada gömleğinde aşınma yada derin çizikler yüzünden kompresyon kaçağı var diyebiliriz.Sana en güzel bu şekilde anlatabilirim.Kimseye aldırma eğer sana yok motor gitmiş yok conta yanmış yok bu motor üflüyor diyenler fazla üflemesinler.Direkt kompresyon testi yaptır. 
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: muratbaymis - 25 Ekim 2011, 10:00:03
Halit Musatafanın dediği  gibi aramıza hoşgeldin.Mustafa ile tanıştım sorunlarımızı hallediyoruz işte bu forumda.benim de tavsiyem aracında çekme problemin var mı?Ustan sana trigeri değiştirmeni söylemiş.Veya ağır kalkışların var mı?Yere yakın olayında da benim aracım normal benzinli kadar yüksek.Normal tümseklerde felan hiç altı değmiyor.Muhtemelen senin aracını yere yakınlaştırmış olabilirler.Çünkü bizim arabalar yüksek.Bir toyota veya Hyundai gibi yere çok yakın değil.Tabi benzinli motor ve dizel motor arasında ağırlık farkı var ama bariz değil.Siyah duman olayını da Mustafa da belirtmiş zaten.Devirli kullanacağım derken devamlı aynı viteste ve 4000 devirde kullanmadın değil mi arabayı?:) yoksa bizim arabalarda hararet olayı '0' gibi bir şey.Değil mi Mustafa.Ben de hiç olmadı.O kadar da devirli kullanırım.Şunu da belirteyim motor ısındıkça arabandan daha da çok zevkl alırsın.Bastıkça açılır ve hakkını vereceksin :)
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: mussel - 25 Ekim 2011, 16:16:27
Murat bence şu detayı kaçırma çekiş gücü aracın motor durumunun iyi yada kötü olduğunu belirlemez.Silindir segmanları aşınmış,rektefiye isteyen motor normal bi motora göre daha seri ve hızlı gider.Bunun sebebi de sürtünme katsayısının giderek düşmesinden kaynaklanır.Segmanla,silindir gömleği arasını artık motor yağı doldurmaya başladığı için.Bu yüzden en sağlam metod kompresyon testidir. :)
Ön tarafın yere yakınlığı da benim başıma şöyle geldi.Bende Halit gibi rahatsız oldum ve aracı lifte alıp kontrol ettik ne yazıkki helezon halkalarının 1 tanesinin kırılmış diğerininde çatlamış olduğunu gördük.Yeni helezon montajından sonra aracın ön tarafı arka tarafa göre daha yukarıda kaldı,bi kaç gün sonra aradaki fark dengelendi.Şu an kesinlikle sürtme problemim yok.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: HALİT55 - 25 Ekim 2011, 22:27:15
s.a. ben geldım mustafa abı aracım 173 bınde aldıgım kısı motorun zaten butun bakımlarını yenı yaptırmıstı sıfır gıbı bısıydı (ustamın yalancısıyım sorun yok motor cok guzel dedı ) cekısındede sorun oldugunu sanmıyorum bu zamana kadar ne kadar az gezebılmsemde aracımla.. ama dedıgını yaptıracagım kompresyonlarını ölçtürecegim bunu samsunda servisde yaparlarmı yoksa sanayıye gıtsemde yapabılırlermı bu aksam baktım aracıma ama ufleme felan hıssetmedım sahsen ya bılmıyom kı anlamadım tanıdıklarda canımı sıkıyo ya abı sogumaya baslattılar arabadan benı adamlar albea ıle benım aracı kıyaslıyo 2007 model almıs 17 lırayada ben 2000 modele 19 cok vermısım felan fılan cok yakar felan fılan uyuz olacam babamı zate zor kandırdım dı arabayı alana kadar arabamla bas basa kalmam mı gerek ne bu sorunları bı halledım tam rahata bı kavusum soyle maasıda alınca yatıracam arabaya artık... yarın ılk ısım su helezon yayına baktıracam ustaya goturup kaldıracam arabayı maası alıncada servıse gıdıp su ufleme sorununa kendım cozum bulacam babam mı uyduruyo anlamadım artık bende ıken bısı yok arabamda babam bı yere gıdınce sorun edıyo:)
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: HALİT55 - 25 Ekim 2011, 22:31:23
bu arada bu helezon yayı denen sey kac paradır abı ya vallaha baktıklarım cok guzel fıyatta 300 den asagı yok suan nette... bu kırmızı motor ne anlama gelıyor..
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: HALİT55 - 25 Ekim 2011, 22:37:24
aracıma 3,4 tane ıstedıgım sey var yapmak jantlarımı boyatacam guzel bı sekılde yenı dursunlar dıye camlara gümüş gri parlak bı cam fılmı cektırmek ıstıyorum bırde on ve arka farları degıstırecem artı bırde sıs farı gündüz farları varya onlardan ıstıyorum bunları yaptımmı aracımdan dahada zevklı bınerım ınsallah.. bu arada murat abı senıde unutmus degıl sagol aranızda olmakdan mutluluk duyuyorum.. bızım 1,9 larla benzınlıler arasında yakıt farkı ne kadar oynar ya bunu cok merak edıyorum ben sehır dısı kullanmıyorum arabamı hıc yanı hep sehır ıcındeyım acaba dızel almakla hatamı ettım dıye dusunuyorum..
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: HALİT55 - 25 Ekim 2011, 22:44:45
murat abı aracımla anı kalkısım yok sadece cekısdede problemım yok yanı benım hıc problemım yok yasamıs oldugum bı sorun yok babam boyle boyle yaptı araba dedı bende dınledım ve canımı sıktım bosuna en ıyısı kendım goturecegım servıse artık bakalım neymıs sorun.. bu altı yere degme olayında bızım mahallede bı tek oluyor bu olay bırde koye gıttım gecen gun orda geldı basıma mahallenın tumseklerı massallah beledıye yememıs ıcmemıs tumsek yapmıs ben degmedıgı yolu buldm oradan gelıyom artık eve ama yınede baktıracam helezonlara abılerımınde dedıgı gıbı.. bu arada msn adresımı de vereyım abılerım eklersınız ordanda muhabbet ederız [email protected]
cok tesekkur ederım benı dınledıgınız ve yardımlarınız ıcın sagol un allah razı olsun
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: mussel - 25 Ekim 2011, 23:35:03
     Halit öncelikle sana şunu söyliyim.Ben içinin rahat etmesi için kompresyon testinden bahsettim,zaten çoğu serviste kimsenin bu işi bilmediğini göreceksin,hatta öyle bi cihazın varlığından bile haberleri yoktur bundan emin ol.Sen adamlara böyle bi taleple gidersen senden çekineceklerdir bu adam işi biliyor diye.Yada sana garip garip bakacaklardır bu adam ne diyo diye ;D Keşke birbirimize yakın olsaydık da yüz yüze konuşsaydık bu işleri.Sen test işini sil kafandan ve rahatla.Sana garanti veririm motorunda herhangi bi sıkıntın yok. :)
     Şu albea olayını 2 yaşındaki çocuğa söylesen her yeriyle gülmeyi bırak başka şeylerde yapar.Bence bu adamlardan uzak dur.Bunlar şark kafalı insanlar ki albea ile Golf'ü kıyaslayacak kadar cahil ve embesil tipler.Babayı ve senide etki altına almaya çalışıyorlar.Bu gibi basit şeylerle canını sıkma aracından da asla soğuma.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: mussel - 25 Ekim 2011, 23:44:53
Yay olayına gelince senin baktıkların muhtemelen spor helezonlar sen aracı yükseltme mi alçaltma mı peşindesin? ;)Yapacağın tek şey 2 tane ön helezon almak bununda sana maliyeti en fazla 150-160 lirayı geçmez.Şu an aracın üzerindeki helezonlar fabrika çıkışı yaylardır.Aradan 12 sene geçmiş yani bence değiştirmen gerekir çünkü yol durumları iyi değil dedin.Sana tamirci bişey yok bunlarda sağlam diyecektir.Bu arada aracında karter muhafazası vardır umarım.
Kırmızı motor dedikleri 110 bg çift kırmızı dedikleride 130 bg anlamına gelir.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: mussel - 25 Ekim 2011, 23:55:33
(http://img850.imageshack.us/img850/8271/5979.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/850/5979.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: mussel - 26 Ekim 2011, 00:01:16
Bu araba benim için örnek yani,Trabzon'lu sevgili kardeşimiz mükemmel bi tasarım yapmış kendince.Sende karışık golf resimleri diye bi konu vardı,orayı incele ve kafanda bi model tasarla.Yada kıyaslamalar yap.Yapacağın görsel modifikasyon arabayı rezil etmesin.Piyasada bi sürü öyle örnek var saçma sapan işler yapılmış güzelim arabalar mahvedilmiş.Yapacağın şeyler araca bişeyler katsın değerini yükseltsin.Anlatabiliyormuyum Halit.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: mussel - 26 Ekim 2011, 00:06:18
Benzinli Golflerle Dizelleri arasında %40-50'lere varan fark olur.Benzinli 1.6 sr motor Golf şu an şehir içi hiç yakmasa 470-480 kuruş yakar.yukarısı var aşağısı yok.Dizel en fazla 250-270 kuruş gibi bi rakamları tüketir.Km bazında.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: mussel - 26 Ekim 2011, 00:11:40
Yakıt konusunda benim araba 1 litre dizel yakıtla 16-18km yol alıyor.Şehir içi.Şu an son zamlarla dizel shell'de 3.860 Tl.Km'de 220-240 kuruş arası yakıyor yani. ;)
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: nizam - 26 Ekim 2011, 09:12:13
Yakıt konusunda benim araba 1 litre dizel yakıtla 16-18km yol alıyor.Şehir içi.Şu an son zamlarla dizel shell'de 3.860 Tl.Km'de 220-240 kuruş arası yakıyor yani. ;)

güzel rakamlar bende suan denemedeyim
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: muratbaymis - 26 Ekim 2011, 12:54:24
murat abı aracımla anı kalkısım yok sadece cekısdede problemım yok yanı benım hıc problemım yok yasamıs oldugum bı sorun yok babam boyle boyle yaptı araba dedı bende dınledım ve canımı sıktım bosuna en ıyısı kendım goturecegım servıse artık bakalım neymıs sorun.. bu altı yere degme olayında bızım mahallede bı tek oluyor bu olay bırde koye gıttım gecen gun orda geldı basıma mahallenın tumseklerı massallah beledıye yememıs ıcmemıs tumsek yapmıs ben degmedıgı yolu buldm oradan gelıyom artık eve ama yınede baktıracam helezonlara abılerımınde dedıgı gıbı.. bu arada msn adresımı de vereyım abılerım eklersınız ordanda muhabbet ederız [email protected]
cok tesekkur ederım benı dınledıgınız ve yardımlarınız ıcın sagol un allah razı olsun
Bak abicim.Sağdan soldan söylenen laflara karnını tok tut.Bi kere albea denen araç teneke mi desem saç mı desem ne dersen artık.ben şahin ile albea ile kapışıyordum :) hadi gel de golf e kafa tut.Dumanında zehirlersin vallahi...Albea teneke olduğu için tabi yakıtı da az olacaktır.Allah korusun bi kaza veya çarpma anında bak bakalım golf mü albea mı?Canını sıkma.Rahat ol.Altındaki araç roket gibi bir makina.ben de ilk zamanlar çekişten yana sıkıntılarım olmuştu.Beni de soğutmuşlardı ama kararımdan vazgeçmedim Mustafa ile beraber işin içinden çıktım ve şuan da yolda sol şeriti bırakmıyorum.Babamın avensisi var 2007 model ve makyaj kasa.İnan bana golf ümdeki sürüş zevkini avensisten almıyorum.Çok ağır geliyor.Aracının kıymetini bil bence.Mustafanın dediklerini uyguladıktan sonra göreceksin bak aracından inmezsin.Ben dizel az yakar diye aldım doğru ama aracımı sürmeye başlayınca inemiyorum ki arabamdan çok zevkli kardeşim :) tabi çok yakıyor.Beni arabamda 25-28 kr arasında yakıyor.Uzun yolda denemedim ama 20 kr felan yakar herhalde.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: mussel - 26 Ekim 2011, 23:08:08
      Yapma Murat çok yakıyor diyosun ama lpg'ciler o rakamları gördüğü zaman göbek atıyorlar.Bence çok felan yakmıyor,bu performansla aynı işi herhangi bir araçla yapamazsın.Bu kadar alçak gönüllü olma ;D.Çok güzel bi avensis örneği vermişsin,aracı aldığım arkadaşta sıfır auris yada corolla tam emin değilim satın aldı.Her aradığında araçla ilgili pişmanlıklarını anlatır.Aynı şekilde opel ve honda kullanıcısı arkadaşlarım da benim aracı kullandıktan sonra yok abi satıcam arabayı alıcam bende bi Vw diyorlar.Bazı kendini bilmezler de albea kıyaslaması yapmaya kalkıyorlar.Çok gülünç bi olay.Hadi ben abartıyorum,markacıyım,takıntılarım var,kompleksliyim bu adamlara ne diyeceksiniz?  :)
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: HALİT55 - 27 Ekim 2011, 00:41:06
s.a. Ben geldim abilerim bu gece gec geldim izinden dolayi bi sanayi yaptik arabayla senin dedigini ustaya dedim usta motorla ilgili hic bi sorunun yok dedi bakti bakti bakti yok dedi bu arabada olan bisi degil bu git ayni model baska bi araci ac bak aynisi daha fazla uflemesi bile vardir dedi senin aracinki guzel bile dedi araci kaldirip helezonlara bakamadik ustanin basi dolu idi benimde isim vardi onada en kisa zmanda bakacam ilkk olarak abilerim bu arada bu motoru olcturme olayinida sizin dediginiz gibi oldu adama soyledim ters ters bakti bakti git servisee ver 250 tl yi bayil dedi sert sert bakti ve kactim ordn..aracimin alti cok surtuyo diye rahatsizim biraz ama oda adam gibi kullaninca koye gitmeyince birde mahalleye yukaridan gelince sorun degil ama yine de baktiracm onakarter koruma var zaten o ve onnun 3 adet uzunca vidasi var onlar vuruyo genelde.. 61ay plakali resimlere bende baktim arkadasimiz cok guzel yapmis arabayi sahiibindenden fiyatinida guzel yazmis toplasan 5bin tl harcamismidir bilmem ama fiyat yuksek cok...
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: muratbaymis - 01 Kasım 2011, 13:16:05
      Yapma Murat çok yakıyor diyosun ama lpg'ciler o rakamları gördüğü zaman göbek atıyorlar.Bence çok felan yakmıyor,bu performansla aynı işi herhangi bir araçla yapamazsın.Bu kadar alçak gönüllü olma ;D.Çok güzel bi avensis örneği vermişsin,aracı aldığım arkadaşta sıfır auris yada corolla tam emin değilim satın aldı.Her aradığında araçla ilgili pişmanlıklarını anlatır.Aynı şekilde opel ve honda kullanıcısı arkadaşlarım da benim aracı kullandıktan sonra yok abi satıcam arabayı alıcam bende bi Vw diyorlar.Bazı kendini bilmezler de albea kıyaslaması yapmaya kalkıyorlar.Çok gülünç bi olay.Hadi ben abartıyorum,markacıyım,takıntılarım var,kompleksliyim bu adamlara ne diyeceksiniz?  :)
Mustafa çok yakıyor dediysem sen yanlış anladın.Araba sürüş zevki oldukça yüksek bir araç anlatmama gerek yok.EE ben de bu zevki bırakmak istemediğimden çok geziyorum dolayısıyla çok yakıyor :) Anlatabildim mi? Daha ne olsun şehir içi 0,25 kr yakıyor.Bu perfonmansa bu fiyat az bile  ;)
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: HALİT55 - 07 Kasım 2011, 22:51:31
kızdırma bujisi ışıgı nden yanıp soner  arkadaslar ya motorshpns mı ne oyle bı de uyarı verdı aracım bugun
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: muratbaymis - 14 Kasım 2011, 08:39:32
      Yapma Murat çok yakıyor diyosun ama lpg'ciler o rakamları gördüğü zaman göbek atıyorlar.Bence çok felan yakmıyor,bu performansla aynı işi herhangi bir araçla yapamazsın.Bu kadar alçak gönüllü olma ;D.Çok güzel bi avensis örneği vermişsin,aracı aldığım arkadaşta sıfır auris yada corolla tam emin değilim satın aldı.Her aradığında araçla ilgili pişmanlıklarını anlatır.Aynı şekilde opel ve honda kullanıcısı arkadaşlarım da benim aracı kullandıktan sonra yok abi satıcam arabayı alıcam bende bi Vw diyorlar.Bazı kendini bilmezler de albea kıyaslaması yapmaya kalkıyorlar.Çok gülünç bi olay.Hadi ben abartıyorum,markacıyım,takıntılarım var,kompleksliyim bu adamlara ne diyeceksiniz?  :)
Mustafa hava akış metresini değiştirmiştim ya.Arabanın çekmediği yerden tekrar hafta sonu geçtim.Fark ortada.4.vitesle rampa felan dinlemiyor normal yolda 180-200.Nokta atış yapmışız :)
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: mussel - 14 Kasım 2011, 19:05:43
Nasıl şimdi araba ilk zaman nasıldı şimdi nasıl?Aracını gün geçtikçe daha fazla seveceksin emin ol.Bu araç süper bi araç kim ne derse desin?Zamanında binmek lazımdı bu arabalara ama herkes vergi engelinden ve yalan yanlış bilgilerden ötürü bu araçlara uzak kaldı.Yazık yani.Boş ver biz tadını çıkaralım. :sevgi:
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: inundatio - 05 Mayıs 2012, 10:53:14
       Arkadaşlar çekiş veya hız problemini de hallettim çok şükür. :)Özellikle 110 ve 130 bg'lik vw motorlarında (90 bgleri bilmiyorum bu arada) kronik bir hastalık olarak demeyelim de, karşılaşma olasılığı yüksek bir problem.Turbonun basınç hortumları,n75 valfleri,hava akışmetre maf sensörü sağlamsa ve bundan kesinlikle eminseniz,problem %80-90 turbo içerisindeki değişken kanatcıkların kurum veya başka bir sebeple sıkışması sonucu aracın 130-140 km hız civarlarında gaz kesmesi.Güzel bir turbocuya gidip bahsettiğim parçalar değişti ve araç düzeldi.140 km hızda biten araç,200 km hızı gördü ve yüklensem dahada gidecekti.Tabi bunu deneme amaçlı yaptım asla o hızlarda araç kullanmam. :o
         

Buna benzer sorun bende de vardı.. Dün tesadüfen sanayide vw yetkili servisinden ayrılma bir arkadaş ile tanıştım ve benim aracı bilgisayara bağladı.. Bana aynen şunu söyledi .. Aracınla giderken belli bir deviri ve hızı geçemiyorsun . Kontağı kağpatıp açtığında ise durum düzeliyor değilmi dedi. Ben bir den afalladım.. Benim sorunumu net bir şekilde ortaya koymuştu.. ve daha ilginci olayın turbodaki kanatcıklardan olduğunu ve bunların temizlenmesi yada değişmesi gerektiğini söyledi.. Turbo ile ilgili değil. temizlik yada parça değişecek dedi.. Başka yerde direk turbo değişimine giderler dedi :)

Bu sabah aracımı biraktim temizlemesi için .

Burayı okumamış ve benim sorunumu tam olarak açıklamasa ben ona yine şüphe ile bakardım.. Bu ustayı bulamasa idim bu sorun için bendeçok uğraşacaktım sanrıım..

Gerçi ben yine motor daki kablolaru değiştireceğim.. ;)

Aracımı bir teslim alayım ..Yorumlarımı buradan sizler ile paylaşırım..
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: OffLineR - 05 Mayıs 2012, 12:34:38
       Arkadaşlar çekiş veya hız problemini de hallettim çok şükür. :)Özellikle 110 ve 130 bg'lik vw motorlarında (90 bgleri bilmiyorum bu arada) kronik bir hastalık olarak demeyelim de, karşılaşma olasılığı yüksek bir problem.Turbonun basınç hortumları,n75 valfleri,hava akışmetre maf sensörü sağlamsa ve bundan kesinlikle eminseniz,problem %80-90 turbo içerisindeki değişken kanatcıkların kurum veya başka bir sebeple sıkışması sonucu aracın 130-140 km hız civarlarında gaz kesmesi.Güzel bir turbocuya gidip bahsettiğim parçalar değişti ve araç düzeldi.140 km hızda biten araç,200 km hızı gördü ve yüklensem dahada gidecekti.Tabi bunu deneme amaçlı yaptım asla o hızlarda araç kullanmam. :o
         

Bu sonuç süper.
Ellerinizie, emeğinize sağlık.  :tamamdir

Çözüm bulundu şeklinde konu başlığını güncelleyim bu kısmı da ilk mesaja ekleyebilirsiniz aslında.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ YARDIM...
Gönderen: inundatio - 05 Mayıs 2012, 22:04:00
Aracı akşam aldım.. Şu anda sorun çözülmş gibi.. Bir kaç gün daha kullanıp yine yorumlarımı paylaşacağım. Koray arkadaşımın dediği gibi Konu başlığı düzeltilip sabitlense iyi olur.
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ ÇÖZÜLDÜ.
Gönderen: mussel - 05 Mayıs 2012, 22:34:01
Bu şekilde düzeltme yaptım.İnşallah faydamız dokunmuştur.Arızasız günler...
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ ÇÖZÜLDÜ.
Gönderen: az16az - 05 Mayıs 2012, 22:46:50
slm ben almanyada yasiyorum bendede 1,9 tdi var,bikere ben de de oldu aynisi (ventil)diye birsey tikanmis dediler adam söktü temizledi simdi hersey yolunda adam dedi araba gitmiyorsa ilk sebep ventil     ama türkcesi nedir bilmiyorum :D
Başlık: Ynt: GOLF 4 1.9 TDİ HIZ PROBLEMİ ÇÖZÜLDÜ.
Gönderen: okaykay_1 - 25 Temmuz 2015, 12:08:01
hava akısı n75valfını değiştirdim sonunda cözüldü roket oldu.