Gönderen Konu: Golf IV'te sert vites geçişleri  (Okunma sayısı 43074 defa)

Çevrimdışı piyer

  • İleti: 41
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV'te sert vites geçişleri
« Yanıtla #28 : 03 Nisan 2011, 22:27:08 »
baskı balata yeni değiştirdim debriyaj üstte kavrıyordu usta bindiği anda dedi bir de arka balatalardan ses geliyordu geri viteste onlar da değişti ama şu kalkış ve debriyaj kavraması çok hoş oldu

sadece geri vitese geçerken bazen takılır gibi oluyor şanzıman yağı zamanı gelmiş olabilir normalde araba 118000 de 2003 primline
daha önce bakımları yetkili serviste yapılmış şanzıman yağının değişimi standart mı yoksa isteğe bağlı mı değişimin kilometresi var mı onu sormak lazım

Logged

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV'te sert vites geçişleri
« Yanıtla #29 : 04 Nisan 2011, 11:29:31 »
mafsalları sökmeden WD-40 yağlayıcı ile yağladım aynı zamanda yağlayıcıyı debriyaj aksamına da sıktım, sonra da vites körüğünü söküp vites kolunun dibine aynı işlemi uyguladım. sonuç: hissedilir ölçüde vites geçişleri kolaylaştı bunun yanında debriyaj da hissedilir ölçüde yumuşadı. sorun yaşayan arkadaşlar bu ucuz yöntemi kesinlikle denemeliler. sertlik konusu bu şekilde düzeltilebiliyor. ancak özellikle belirli viteslerdeki zor geçişler düzelmiyor. benim aracımda 2 vitese geçişlerde biraz beklemek gerekiyordu mesela. bu durum değişmedi tabi yukarda bahsettiğim uygulamalardan sonra. sorun sanırım 2. vites sekromecinde. sekromeç 40 50 tl bişey ama asıl masraf sanırım şanzumanın indirilmesi...

hocam golfün debriyaj sistemi zaten hidrolik, nasıl yağladınız da yumuşadı merak ettim.

Çevrimdışı mehmetcevahir

  • İleti: 283
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV'te sert vites geçişleri
« Yanıtla #30 : 04 Nisan 2011, 11:33:50 »
şanzumanın üstünde bulunan bağlantı kollarını yağladım kardeş. manivela ve çubuklar var onları kastediyorum.

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV'te sert vites geçişleri
« Yanıtla #31 : 04 Nisan 2011, 11:42:45 »
vites kolları vs onlar yağlanabilir de ( hatta vites kolları için wd40 kullanmayın tüm pisliği çeker, beyaz gres daha iyi olur )
debriyaj ancak değiştirilince yumuşar, hatta değiştirildiğinde debriyaj teli kopmuş gb his verir oysa tel yoktur.

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV'te sert vites geçişleri
« Yanıtla #32 : 04 Nisan 2011, 13:06:57 »
debriyaj bilyasını da unutmayın onun arızasında da aynı vites sorunları ortaya çıkıyor
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı serhat

  • İleti: 1228
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV'te sert vites geçişleri
« Yanıtla #33 : 04 Nisan 2011, 20:58:19 »
ben kaputu açınca görünen vites takımlarını wd-40 ile yağlamıştım bayağı yumuşamıştı zaten çok sert değil ama maksat bakım olsun :)
WOLFSBURG STYLE ;)

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: Golf IV'te sert vites geçişleri
« Yanıtla #34 : 22 Nisan 2011, 18:05:02 »
ya arkadaşlar vites geçişlerinin baskı balatayla ne ilgisi var Allah aşkına. baskı balatanın tek görevi motor ve şanzuman arasındaki bağlantıyı sağlamaktır. diğer arakdaşların dediği gibi en ucuz ve kısa yöntemi en başta denemekte fayda var. öncelikle şanzuman yağınızı değiştirebilirsiniz. özellikle de her viteste bu sorunu yapıyorsa şanzuman yağı bir çare olabilir. ama özellikle belli viteslerde yapıyorsa sekromeç en kötü ihtimalle de o vitese ait dişlilerinde sorun olabilir. ha tabi hiçbiri değil de sadece vites kolunun bağlı olduğu aksamların yağlanması bile sorunu kökten çözebilir. ben olsam önce vites kolunun bağlı olduğu aksamları yağlatırdım en ucuzu bu. olmadı şanzuman yağını bi değiştiriverirdim yine olmazsa son çare olarak da sekromeç ve şanzumana iyi bir ustada baktırırdım. saygılar.

Sert vites geçişlerinde elbet birçok faktör vardır, ama şanzumanın sağlıklı olduğunu varsayarsak esas akla gelecek soru baskı baltadır. Balata bittiğinde baskı görevini yapamaz aynı zamanda  bizim debriyajlar hidrolik olduğundan dolayı kendini balatanın durumuna göre ayarlar yani yukarıda kavramalar başlar bu da vites geçişi sırasında baskı balatayı sağlıklı şekilde ayırmayacağı anlamına gelir ki viteslerin sert geçmesi bu yüzdendir ve arabanın şanzımanını koruyan bir sistemdir. Aynı hızınız 15 km üzerinde iken 1. vitese zor geçilmesi gibi bu balata bittiğinde 2. vitese de yansır.
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: Golf IV'te sert vites geçişleri
« Yanıtla #35 : 22 Nisan 2011, 18:06:54 »
şanzuman yağı 3 lt lt fiyatı 15 tl.toplamı 45 yapar. 2 gün önce değiştirdim. ustam 8 tur aldıgını söledi ne anlama geldiğini bilmemekle beraber.
castrol 75-90 yanılmıyosam o giriyo.işçilik vermenize gerek yok.yağcılarda mevcut fakat pek yanaşmıyolar çünkü karter korumayı sökmekle uğraşmak istemiyolar. sürekli gittiğiniz ustanız size yardımcı olur. ben değiştirdim. aynı zorlanma bende vardı.fakat pek bi şey göremedim. 1. vitesde senkromeçlerden dolayı zor geçiyo onu biliyoruz. baskı balata gecen sene 2009 aralıkda değişti.onlada bi ilgisi olmadı. şimdi ole biniyom bi saatten sonra alısıyosunuz. genel durumu bu aracım 1999 model bazen o kadar da olsun diyorum sonuç olarak 12 yaşına girdi arkadaslar araçlarımız:)
 

Her tur 250 grm litre yağ anlamına gelir ki 8X250=2 litre yağ eder. Bu da normalde 2.5-3 litre yağ alan şanzımanınıza az yağ konulduğu anlamına gelir.
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV'te sert vites geçişleri
« Yanıtla #36 : 22 Nisan 2011, 18:20:14 »
debriyaj bilyasını da unutmayın onun arızasında da aynı vites sorunları ortaya çıkıyor
:tamamdir aynen, o bilya yazın ne süründürdü beni beaa
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı mehmetcevahir

  • İleti: 283
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV'te sert vites geçişleri
« Yanıtla #37 : 23 Nisan 2011, 00:29:04 »
Sert vites geçişlerinde elbet birçok faktör vardır, ama şanzumanın sağlıklı olduğunu varsayarsak esas akla gelecek soru baskı baltadır. Balata bittiğinde baskı görevini yapamaz aynı zamanda  bizim debriyajlar hidrolik olduğundan dolayı kendini balatanın durumuna göre ayarlar yani yukarıda kavramalar başlar bu da vites geçişi sırasında baskı balatayı sağlıklı şekilde ayırmayacağı anlamına gelir ki viteslerin sert geçmesi bu yüzdendir ve arabanın şanzımanını koruyan bir sistemdir. Aynı hızınız 15 km üzerinde iken 1. vitese zor geçilmesi gibi bu balata bittiğinde 2. vitese de yansır.

burada bir mantık hatası var kardeşim. baskı balata bittiğinde sağlıklı yapılamayan işlem kavrama olayıdır, ayırma olayı değil. ayırma zaten senin de bahsettiğin gibi debriyaj hidrolik sistemi ile gerçekleşir ve bitik balata zaten kavramayı tam gerçekleştirmediği için debriyaja yarım bassanız dahi vitese geçirebilirsiniz rahatlıkla. 

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: Golf IV'te sert vites geçişleri
« Yanıtla #38 : 23 Nisan 2011, 12:22:20 »
İşte rahat geçmiyor vitesler..
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı maverick

  • İleti: 1097
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV'te sert vites geçişleri
« Yanıtla #39 : 23 Nisan 2011, 23:48:46 »
mafsalları sökmeden WD-40 yağlayıcı ile yağladım aynı zamanda yağlayıcıyı debriyaj aksamına da sıktım, sonra da vites körüğünü söküp vites kolunun dibine aynı işlemi uyguladım. sonuç: hissedilir ölçüde vites geçişleri kolaylaştı bunun yanında debriyaj da hissedilir ölçüde yumuşadı. sorun yaşayan arkadaşlar bu ucuz yöntemi kesinlikle denemeliler. sertlik konusu bu şekilde düzeltilebiliyor. ancak özellikle belirli viteslerdeki zor geçişler düzelmiyor. benim aracımda 2 vitese geçişlerde biraz beklemek gerekiyordu mesela. bu durum değişmedi tabi yukarda bahsettiğim uygulamalardan sonra. sorun sanırım 2. vites sekromecinde. sekromeç 40 50 tl bişey ama asıl masraf sanırım şanzumanın indirilmesi...
vites değiştirildiğinde motor kısmında oynayan vites lamesini mi yağladınız acaba?
« Son Düzenleme: 23 Nisan 2011, 23:49:51 Gönderen: maverick »
SÜRAT FELAKETTİR

 HERKESE KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER DİLERİM

Çevrimdışı mehmetcevahir

  • İleti: 283
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV'te sert vites geçişleri
« Yanıtla #40 : 23 Nisan 2011, 23:57:02 »
vites değiştirildiğinde motor kısmında oynayan vites lamesini mi yağladınız acaba?

aynen öyle kardeş...

Çevrimdışı maverick

  • İleti: 1097
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf IV'te sert vites geçişleri
« Yanıtla #41 : 24 Nisan 2011, 00:17:35 »
saolasın
« Son Düzenleme: 24 Nisan 2011, 00:18:04 Gönderen: maverick »
SÜRAT FELAKETTİR

 HERKESE KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER DİLERİM