Gönderen Konu: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var  (Okunma sayısı 17332 defa)

Çevrimdışı fatih1708

  • İleti: 123
    • Profili Görüntüle
Ben alinmadiydim zaten  ;D
Yalniz ilk hatada soyle birsey var
evet araclarin cogu redline'da max gucu vermiyor fakat yinede max performansi almak icin redline'da vites degistirmelisin.
peki neden dersen
max gucu gecyorsun vites degistirmek icin fakat bir sonraki vitesin max guc devrine gelmesi icin dahada devirlenmesi gerekiyor.redline'a getirmek gibi.
dizel motorun faha fazla gitmemesi konusundada bende ayni seyi soylemek istedim yalnis anlasildi galiba.daha fazla devir ceviremez derken yapisi itibariyle imkansiz anlaminda soylemek istedim bende

Logged

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ben alinmadiydim zaten  ;D
Yalniz ilk hatada soyle birsey var
evet araclarin cogu redline'da max gucu vermiyor fakat yinede max performansi almak icin redline'da vites degistirmelisin.
peki neden dersen
max gucu gecyorsun vites degistirmek icin fakat bir sonraki vitesin max guc devrine gelmesi icin dahada devirlenmesi gerekiyor.redline'a getirmek gibi.
dizel motorun faha fazla gitmemesi konusundada bende ayni seyi soylemek istedim yalnis anlasildi galiba.daha fazla devir ceviremez derken yapisi itibariyle imkansiz anlaminda soylemek istedim bende

fakat işte fazla devir çevirememesi bir eksiklik değil. benim belirtmek istediğim de oydu. benim buna kullandığım şöyle bir benzetme var.

iki kişi tabaklarındaki yemeği yiyor. biri 50 cc'lik bir kaşık kullanıyor ve saniyede bir kez kaşık sallıyor. diğeri 2 saniyede bir kaşık sallıyor fakat yediği kaşık 100 cc.

ilk eleman her saniye kaşık sallıyor yani devri yüksek diye daha hızlı bitirir diyemeyiz.çünkü daha yüksek devir kullanırken saniyede yiyebildiği max yemek 50 cc. 2. elemanın da aynı.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı lostys

  • İleti: 4225
  • T-Dawg!
    • Profili Görüntüle
fakat işte fazla devir çevirememesi bir eksiklik değil. benim belirtmek istediğim de oydu. benim buna kullandığım şöyle bir benzetme var.

iki kişi tabaklarındaki yemeği yiyor. biri 50 cc'lik bir kaşık kullanıyor ve saniyede bir kez kaşık sallıyor. diğeri 2 saniyede bir kaşık sallıyor fakat yediği kaşık 100 cc.

ilk eleman her saniye kaşık sallıyor yani devri yüksek diye daha hızlı bitirir diyemeyiz.çünkü daha yüksek devir kullanırken saniyede yiyebildiği max yemek 50 cc. 2. elemanın da aynı.
aklıma bi an havuz problemleri geldi tolga abi :D

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Güç için Dizel makina Serilik için Benzinli bunun ötesi yok. Dizel makinalarda seri hale geldi ama benzinli herzaman 1 boy önde. Aynı HP aynı TORK değerindeki motorlarda benzinli herzaman yüksek devir çevirebildiği için öne çıkacaktır.. Dizel çok yüksek sıkıştırma kullanıyor ve ağır mekanik sistem üzerine kurulu bir mekanizma bu yüzden çıkabildiği stabil max devir 5500 oda son teknoloji ile ama bu değilki tam güç bitimi 5500 dür.  Dizel makina tork u low devirde yakalayıp orta devirlerde bırakmaya başlar buseferde turbo desteği ile HP gücünden faydalanır iyi bir şanzıman oranı ilede destkelenip top power ve speed yakalanır ama stabilite bçok bozulmadan güç kazanımı elde etmek çok zor ve pahalı olur benzinli motora göre..
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Tolgacım bu konularda benden daha haşlak olduğun belli oldu  ;D ;D
ben gene yazımdaki iddaamı sürdürüyorum. dizel araçlar benzinlilere göre daha performanslıdır. yeterki turbo açma devresinde vites aralığı denk gelsin. 136 hp lik iki dizel araç biri l-200 diğeri d-max. bu araçlar drag yaptığında :D herzaman olan şeyler, 160-170 km ye kadar L-200 en az 3-4 boy önde gidiyor fakat 4600 devire gelen L-200 artık turbonun etkisini kaybetmesi ile performansta düşüş yaşanıyor ve nitekim 192 km hızda takılı kalıyor. D-max ise kalkışta ve 170 km ye kadar yediği 3-4 boy farkı yaptığı 210 km/h hızla çok rahat kapatıyor.. geleceğim nokta şurası eğer L-200 de 1 vides daha fazla olsa turbo açma devrinde kesinlikle L-200 geçeceği garanti edebilirim. kıyasladığımız dizel araçların çoğunda ekonomi söz konusudur. adamlar performanstan çok ekonomiyi düşünerek hareket ederler dizellerde.
Fatih arkadaşımız gerçekten mükemmel örnekler vermiş. ama benim de iddaam aynı 0-100 ü aynı olan dizel ve benzinli araçlardan dizeli çok daha performanslıdır. çünkü yazımdada belirttiğim gibi benzinli 130-140 km hızda iken dizel 150-160 km de olacaktır. top speed de ise artık dizel araç yüksek devirde turbonun etkisinden mahrum kalacağı için düz dizel gibi yoluna devam edecektir.

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Tolgacım bu konularda benden daha haşlak olduğun belli oldu  ;D ;D
ben gene yazımdaki iddaamı sürdürüyorum. dizel araçlar benzinlilere göre daha performanslıdır. yeterki turbo açma devresinde vites aralığı denk gelsin. 136 hp lik iki dizel araç biri l-200 diğeri d-max. bu araçlar drag yaptığında :D herzaman olan şeyler, 160-170 km ye kadar L-200 en az 3-4 boy önde gidiyor fakat 4600 devire gelen L-200 artık turbonun etkisini kaybetmesi ile performansta düşüş yaşanıyor ve nitekim 192 km hızda takılı kalıyor. D-max ise kalkışta ve 170 km ye kadar yediği 3-4 boy farkı yaptığı 210 km/h hızla çok rahat kapatıyor.. geleceğim nokta şurası eğer L-200 de 1 vides daha fazla olsa turbo açma devrinde kesinlikle L-200 geçeceği garanti edebilirim. kıyasladığımız dizel araçların çoğunda ekonomi söz konusudur. adamlar performanstan çok ekonomiyi düşünerek hareket ederler dizellerde.
Fatih arkadaşımız gerçekten mükemmel örnekler vermiş. ama benim de iddaam aynı 0-100 ü aynı olan dizel ve benzinli araçlardan dizeli çok daha performanslıdır. çünkü yazımdada belirttiğim gibi benzinli 130-140 km hızda iken dizel 150-160 km de olacaktır. top speed de ise artık dizel araç yüksek devirde turbonun etkisinden mahrum kalacağı için düz dizel gibi yoluna devam edecektir.

haşlak derken?  ??? ???

yazıya gelince ben zaten farklı bir şey söylemedim ki senin söylediklerinden. vites oranlarıı+ max tork ve max güç eğrisi + rüzgar direncine karşı koyabildiği ölçüde son sürat değişimi dedim. senin kıyaslaman ise 2 farklı motor ve vites oranlarına sahip iki dizel araç. ayrıca ekonomi noktasında da ben de birebir aynı şeyi söyledim. mühendisler bizim burada üzerinde tartıştığımız hızlanma ve son sürat verilerine bir de ekonomi faktörünü ekleyerek piyasaya sürüyorlar. üçünün bileşkesi olması lazım. 100 km de 2.5 litre yakıt tüketen ama 0-100 hızlanması 20 saniye son sürati 140 km araç üretemezler mi? veya hızlanma değeri 4 saniye son sürati 300+ kmph araçlar yok mu piyasada?
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
yani çok daha meraklı.. haşlak terimini bizim buralara özgü bir terimmidir acaba? bilmiyorum... söylediklerine katılıyorum... :tamamdir

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
yani çok daha meraklı.. haşlak terimini bizim buralara özgü bir terimmidir acaba? bilmiyorum... söylediklerine katılıyorum... :tamamdir

haşlak teriminin bir kaç farklı anlamı var. azgın hayvana da deniyor. kızgın, fevri karakterli insanlar için de bazı yörelerde kullanılıyor. asıl mesleğim olan ziraat alanında da tütünlerde, kırım zamanı geçmiş, geçkin tütün yaprakları için kullanılıyor.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Mk1 den konu nereye geldi yaf. Adamın aklını çelceniz gitçek 2012 model GTD alacak.. :D :D
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Mk1 den konu nereye geldi yaf. Adamın aklını çelceniz gitçek 2012 model GTD alacak.. :D :D

biri de benim aklımı çelse de ben de alsam 2012 GTD.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı fatih1708

  • İleti: 123
    • Profili Görüntüle
GTD dediginiz nedir tam olarak?golf 6'da duymadim ben oyle bir model.gerci bu kasada golf gti'da yok tr'de ama almanyada var mesela dogus getirmiyor.sadece golf R geliyor.golf gtd'de boylemi?

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
GTD dediginiz nedir tam olarak?golf 6'da duymadim ben oyle bir model.gerci bu kasada golf gti'da yok tr'de ama almanyada var mesela dogus getirmiyor.sadece golf R geliyor.golf gtd'de boylemi?

 GTD Turbo Dizel serinin son modeli.. Doğuş kar yapamayacağı modeli getirmez.  GTD nin anlamı ise GTI paket TDI motor.
http://www.carshowroom.com.au/newcars/reviews/1698/2011_Volkswagen_Golf_GTD_Review_and_Road_Test
« Son Düzenleme: 10 Mart 2012, 20:26:13 Gönderen: Mk1GTI »
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı clashasan

  • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar konu iyice genişledi kafam karışmadan son sorum şu lpg mk1 ile dizel mk1 yakıtl tüketimi aynımıdır hiç dizel kullanmadığımdan soruyorum çevremdeki dizel kullananlar 20 kuruş yakıyorum diyor ben lpg de 25 kuruş yakıyorum aklımın almadığı dizelin litre fiyatı ile lpg kıyasladığımda inanasım gelmiyor sizce golf 1 dizel  yakıtı lpg ile aynı değerdemidir bilmem so0rum anlaşılabildimi

Çevrimdışı omertek

  • İleti: 723
    • Profili Görüntüle
Bende dizel  1.5 var şehir içi  100km de 5.5 litre yakıyor  hesabını yap işte :)
1993 RENO TOROS
2000 SEAT CORDOBA 1.6 SXE
1980 VW  MK1 GOLF LD