vwtr.net

Volkswagen => Golf => Golf I => Konuyu başlatan: clashasan - 06 Mart 2012, 18:35:08

Başlık: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: clashasan - 06 Mart 2012, 18:35:08
Merhaba arkadaşlar bu zamana kadar golf  haricinde bir çok araç değiştirdim fakat çocukluğumdan beri golf sempatim var ayrıca hiç dizel aracım olmadı .
kasa olarak golf III kasa hoşuma gidiyor fakat fiyatları oldukça yüksek  golf I almayı düşünüyorum bir çok kişi bu araçların yakıt konusunda çok cimri az yaktığını söylüyorlar sizce doğrumu dizel gof I önerirmisiniz birde dizelde bir çok seçenek var sizler hangisini öneriyorsunuz . Bu  araçlarda alırken dikakat edimesi gereken bir husus varmı ?
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: Mk1GTI - 06 Mart 2012, 20:50:38
 Yakıt konusunda baya iyi diyebiliriz ama EU mazotla yakıt artışı maalesef eski tip dizelleri etkiledi biraz.. Oto ilanlarında 14krş yakıyor diyen kişi samimi davranmıyor.. Şuan için EU mazot ile 100km şehir içinde 6 - 6,5 LT tüketiyor şehir dışı ise 5,5 LT tabi buda bakımlısı..  14krş yakıyor diyenler ya kaçak mazot yada yağ koyup kullanıyor. 

 Alırkende aracın toplu ve bakımlı olmasına dikkat et biraz paraya kıyıp 6500 ve üzeri olan ilanlardaki dizelleri gözden geçir ucuz olanlar resimlerdeki gibi çıkmıyorlar..
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: fatih1708 - 06 Mart 2012, 21:56:14
Şehir içi çok nazik kullanarak prodizelle 20kuruşu çok rahat görüyorum antalyada.yaklaşık 100km'de 5litre.
uzun yoldada aynı naziklikle 4lt kadar yakıyorum.cidden yakıtta çok cimri burası gerçek.eurodieselde fazla yakıyor gibime geliyor erşan abinin dediği rakamlardadır tahminimce.
turbodizel olmadığından ve common rail gibi daha karmaşık sistemler kullanmadığından bence bakımlı bir mk1 diesel oldukça sorunsuz bir araba.
ufak tefek masrafları oluyor ama kesinlikle abartılacak kadar değil gibi şuan.
ilanlarda söylenen rakamlar hakkaten abartı ama ş.içi 20-22krş ş.dışı 16-18krş desek bence doğru olur.bu mazot fiyatlarıyla bundan az yakacak arabada yok zaten.polo bluemotion olabilir ancak :)
dizelde çok tip var dediğin benim bildiğim 1.3 dizeller 1.6düz dizeller ve 1.6turbo dizeller var.
en çok kullanılan 1.6düz diesel
turbo diesel gibi olmasada bence performansı yeterli.150-160 basıyor düz diesel.hem turbonun derdi falanda yok
1.6diesel bakmanı tavsiye ederim
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: omertek - 07 Mart 2012, 08:12:54
1.3 değilde 1.5 dizel var  ;)
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: clashasan - 07 Mart 2012, 09:59:32
bilgileriniz için çok teşekkür ederim bir sorum daha olacak golf I lerde dizel mi benzinli (lpg) limi önerirsiniz  . 1. Sorun çıkarmayan 2. Performans 3.Yakıt  bu 3 maddeler için cevabınız ne olur bu arada golf I üretim yıllarında kalite ve teknoliji farlılığı çok oldumu?
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: Mk1GTI - 07 Mart 2012, 14:45:49
1 = Sorunlu araç yoktur sorunlu sahibi ve ustaları vardır.

2 = Kendi aracıma LPG yeni taktırdım daha 1 aylık ilk ayarı daha yapılmadı motor 1.6cc performas dizele göre rampalarda biraz düşük şuan ama 500km ayarı yapıldıktan sonra umutluyum :)

3 = Yakıt dizel ve LPG aynı değer diyebilirim.. Hafta sonları 200km yol yapıyorum %20 si şehir içi 35TL yakıt gidiyor..
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: fatih_06 - 08 Mart 2012, 19:03:28
performans istiyorsan 1.6 benzinli tercih etmelisin dizeller benzinliye göre daha az performans verir birde dizel araçla benzinli araç arasında kullanım farkı vardır dizelin gürültüsüne devirli kullanmaya herkes alışamıyor fakat benzinde rampada hız düşerken dizelde sıkıntı yok ver gazı devam :D
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: rapteg - 08 Mart 2012, 19:53:08
benım dizel golfum var 1,6 td. bu araç öncesi 98 model e39 530i ve 530 d sahibiydim. su kadarını söyleyebilirimki dizel araç hem torklu hemde daha çok sürat yapıyor. yola ataklıgı benzın kadar yok fakat devirlenince benzin tanımıyor. benzınlı 530 da kadranı dayamakda güçlük çekerken dizelde zorlanmıyordum.
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: fatih1708 - 09 Mart 2012, 11:59:11
arkadaşlar dizel benzinliden daha performanslı değil bu yanılgıya çok düşülüyor bende
ne zamandır bunu yazmak istiyordum şimdi yeri geldi azcık yazayım :)
nedeni şudur bu yanılgının dizel daha düşük devirlerde max gücünü verir yani günlük kullanım
halinde iken dizelde daha çok güç alınır burası doğru.dolayısıyla diyelimki 2500dd ile gidiyorsunuz
kafanız attı dipgazı verdiniz turbonunda etkisiyle dizel benzinliye göre daha seri şekilde hızlanacaktır o an
burası doğru fakat dizel 5000-5500dd dedinizmi daha fazla gitmeyecek ve sizde vites büyüteceksiniz.
buda size o anlık bir hızlanma kaybı demek.benzinli ise 2500dd'de gaza yüklenmeniz durumunda size
istediğini tepkiyi vermeyebilir çünkü yapısı gereği benzinli motor asıl gücünü yüksek devirlerde verecektir.
önemli olan basacağınız zaman benzinliyi devirlendirmektir.2 vites küçültürsünüz 5000dd'den 7000-8000dd'e kadar
çıkıp redline'da değiştirirseniz ancak benzinlinin gerçek gücünü ortaya çıkartırsınız.normal kullanımda bu olmadığından
dizel size kendini daha performanslı hissettirir.rampalarda dizel bayılmıyor benzinli bayılıyor olayı mesela
kimse rampada sıradan bir günde 7500devirde kırmızı çizgiye geçtirip vites atmadığından siz benzinli motorunuzun
gücünün atıyorum %40'ını kullanırsınız ve size dizele göre çekmiyor hissi verir.dizel ise aynı devirde atıyorum
gücünün %70'ini verir ve size daha güçlü gelir o an için.ama bu demek değilki dizel daha performanslı
siz sadece benzinli motorun gücünü ortaya çıkarmıyorsunuz.benzinli herzaman doğru kullanıldığında dizelden performanslıdır
ama altını çizerek söylüyorum DOĞRU KULLANILDIĞINDA.eğer aksi olsa ferrari benzinli araba üretmezdi.
saf performans araçları madem dizel daha performanslı neden dizel motor kullanmıyor???
verilerlede destekleyelim anlatmak istediğimi:
VW GOLF MK6
1.6  8v 102hp motor (hantal eski dediğimiz nam-ı diğer hitler motor)
0-100km:11.3sn
max speed:188km
1.6 TDI 105hp motor
0-100km:11.3sn
top speed:189km

YENİ KASA BMW 3 SERİSİ
bmw 320i:
0-100km 7.6sn
top speed:235km
320d
0-100km:7.6sn
top speed:230km
iki bmw motoruda 184hp arkadaşlar.
verilerde gösteriyorki dizelin bir performans üstünlüğü yok hatta eksikliği var.
arabanın torkunun yüksek olduğu onun atak olduğu anlamına gelmez.atak olsa daha çabuk hızlanması gerekir.
530i'nin 530d'den yavaş olmasının birsürü nedeni olabilir motorun durumu kullanış tarzınız yol....
bunlar üzerinden bir karşılaştırma yapmak doğru olmaz.fabrika verilerde tamamen eşit şartlarda ortaya çıkar.
dizel kötü benzinli iyi demek değil amacım.ikisininde artıları eksileri var.
bende dizel mk1 kullanıyorum fakat dizel daha performanslı demek haksızlık olur.tork sizi
aldatmasın o anlık güçtür işin içine ataklık girerse ana etken hızlanma olur bundada kuşkusuz benzinlinin
daha fazla devir çevirmesinin etkisi ortaya çıkar.devrini aldımı benzinli herzaman dizelden iyi gider.
yeterki siz kullanmayı bilin.
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: serhat - 09 Mart 2012, 23:48:13
arkadaşlar dizel benzinliden daha performanslı değil bu yanılgıya çok düşülüyor bende
ne zamandır bunu yazmak istiyordum şimdi yeri geldi azcık yazayım :)
nedeni şudur bu yanılgının dizel daha düşük devirlerde max gücünü verir yani günlük kullanım
halinde iken dizelde daha çok güç alınır burası doğru.dolayısıyla diyelimki 2500dd ile gidiyorsunuz
kafanız attı dipgazı verdiniz turbonunda etkisiyle dizel benzinliye göre daha seri şekilde hızlanacaktır o an
burası doğru fakat dizel 5000-5500dd dedinizmi daha fazla gitmeyecek ve sizde vites büyüteceksiniz.
buda size o anlık bir hızlanma kaybı demek.benzinli ise 2500dd'de gaza yüklenmeniz durumunda size
istediğini tepkiyi vermeyebilir çünkü yapısı gereği benzinli motor asıl gücünü yüksek devirlerde verecektir.
önemli olan basacağınız zaman benzinliyi devirlendirmektir.2 vites küçültürsünüz 5000dd'den 7000-8000dd'e kadar
çıkıp redline'da değiştirirseniz ancak benzinlinin gerçek gücünü ortaya çıkartırsınız.normal kullanımda bu olmadığından
dizel size kendini daha performanslı hissettirir.rampalarda dizel bayılmıyor benzinli bayılıyor olayı mesela
kimse rampada sıradan bir günde 7500devirde kırmızı çizgiye geçtirip vites atmadığından siz benzinli motorunuzun
gücünün atıyorum %40'ını kullanırsınız ve size dizele göre çekmiyor hissi verir.dizel ise aynı devirde atıyorum
gücünün %70'ini verir ve size daha güçlü gelir o an için.ama bu demek değilki dizel daha performanslı
siz sadece benzinli motorun gücünü ortaya çıkarmıyorsunuz.benzinli herzaman doğru kullanıldığında dizelden performanslıdır
ama altını çizerek söylüyorum DOĞRU KULLANILDIĞINDA.eğer aksi olsa ferrari benzinli araba üretmezdi.
saf performans araçları madem dizel daha performanslı neden dizel motor kullanmıyor???
verilerlede destekleyelim anlatmak istediğimi:
VW GOLF MK6
1.6  8v 102hp motor (hantal eski dediğimiz nam-ı diğer hitler motor)
0-100km:11.3sn
max speed:188km
1.6 TDI 105hp motor
0-100km:11.3sn
top speed:189km

YENİ KASA BMW 3 SERİSİ
bmw 320i:
0-100km 7.6sn
top speed:235km
320d
0-100km:7.6sn
top speed:230km
iki bmw motoruda 184hp arkadaşlar.
verilerde gösteriyorki dizelin bir performans üstünlüğü yok hatta eksikliği var.
arabanın torkunun yüksek olduğu onun atak olduğu anlamına gelmez.atak olsa daha çabuk hızlanması gerekir.
530i'nin 530d'den yavaş olmasının birsürü nedeni olabilir motorun durumu kullanış tarzınız yol....
bunlar üzerinden bir karşılaştırma yapmak doğru olmaz.fabrika verilerde tamamen eşit şartlarda ortaya çıkar.
dizel kötü benzinli iyi demek değil amacım.ikisininde artıları eksileri var.
bende dizel mk1 kullanıyorum fakat dizel daha performanslı demek haksızlık olur.tork sizi
aldatmasın o anlık güçtür işin içine ataklık girerse ana etken hızlanma olur bundada kuşkusuz benzinlinin
daha fazla devir çevirmesinin etkisi ortaya çıkar.devrini aldımı benzinli herzaman dizelden iyi gider.
yeterki siz kullanmayı bilin.
olay budur hocam :tamamdir
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: braveheart53 - 10 Mart 2012, 03:19:39
aslında güzel şeyler yazılmış. yanlız eklemek istediğim bazı şeyler var.
1. si dizelin torku sebebiyle aracın kafa kaldırıyor olması aracın gerçekten çok iyi gidiyor anlamına gelmiyor. insanların en çok aldandığı nokta burası zaten. bunu sizde çok güzel belirtmişsiniz zaten.

yazı ile ilgili olarak dizel ve benzinli araçlara mükemmel ötesi çok güzel örnekler vermişsiniz. fakat verdiğiniz örneklerin tümünde dizel araçlar benzinlilere göre daha performanslı yani verdiğiniz örneklerle biraz çakışmışsınız. neden diye soracak olursanız. dizel araçlar tork sayesinde o max hızlara benzinlilerden çok daha erken çıkacaktır. 0-100 hızlanmaları eşit olan benzinli ve dizel motorlar için söylüyorum benzinlisi 130-140 km de iken dizel 150-160 km lerde olacak. bunu tartışmaya gerek bile duymuyorum. bu da demek oluyor ki gösterdiğiniz örneklerde dizel çok daha performanslı. max hız dan önce bana göre o hıza çıkış süresi önemlidir. benzinli araçlar evet fazla devir çevirebildikleri için belki top speed de avantajlı görünebilirler. fakat turbonun devreye girme devrinde +1 videsi daha fazla olan dizel araç her zaman top speed de de benzinliyi geçecektir. top speed de dizel araçlarda zaten turbonun etkisi çok azalıyor. demek istediğim ordaki örneklerdeki dizel araçlara 1 vides fazla olsa top speedde de kesinlikle benzinlileri geçecektir. bu da dizelin benzinliye göre daha performanslı olduğu kanısına vardırır. koskoca fordun kurucusu da demiştir ki: "BEYGİR ARABA SATTIRIR TORK YARIŞ KAZANDIRIR" izmirdeki drag yarışlarında 1. olan araç dizel ibizadır. ;D

spor araçların üretilirkenki hedefi zaten keyiftir. biri spor araç alırken tipine motor sesine ve devrinin uzunluğuna bakar ki aracı kullanırken keyif alsın. 500 hp lik dizel bir motoru spor aracın içine koyarsan keyiften öte ya kafa ..iker  ;) benim aracım 1,5 cc belki birçok dizelden performans olarak düşük ama 7000 devir çevirdiğimdeki motor ve eksoz sesi dizelin traktör sesiyle mukayese bile etmem...

aslında mukayese ediyoruz fakat çok farklı kavramlar. siz de yazınızda belirtmişsiniz. kesinlikle benzinli yada dizel daha performanslıdır deme şansı yok. fakat verdiğiniz örneklerde dizel araçların ağırlıkları benzinliden daha fazladır. olaya bide bunu kattıkmı tamamen karmaşa oluyor.. dizel araçtan dizel araca ve benzinli araçtan benzinli araca çok farklı değişkenler mevcut....

sonuca bağlıyorum çok uzattım. benim görüşüm aynı hacimde turbo dizel ile benzinli araçlardan (düz dizelden bahsetmiyorum) bana göre turbo dizel daha performanslıdır. yeterki vites oranları turboya tam destek versin. :tamamdir
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: TEYOLOGY - 10 Mart 2012, 05:03:29
Allah'ım. tam 15 dakikadır cevap yazıyorum ve saat başında sayfayı otomatik güncellemesi yüzünden hepsi uçtu gitti.

valla üşenmeyip toparlamaya çalışacağım yazdıklarımı.

edit: bitirdim.


arkadaşlar dizel benzinliden daha performanslı değil bu yanılgıya çok düşülüyor bende
ne zamandır bunu yazmak istiyordum şimdi yeri geldi azcık yazayım :)
nedeni şudur bu yanılgının dizel daha düşük devirlerde max gücünü verir yani günlük kullanım
halinde iken dizelde daha çok güç alınır burası doğru.dolayısıyla diyelimki 2500dd ile gidiyorsunuz
kafanız attı dipgazı verdiniz turbonunda etkisiyle dizel benzinliye göre daha seri şekilde hızlanacaktır o an
burası doğru fakat dizel 5000-5500dd dedinizmi daha fazla gitmeyecek ve sizde vites büyüteceksiniz.
buda size o anlık bir hızlanma kaybı demek.benzinli ise 2500dd'de gaza yüklenmeniz durumunda size
istediğini tepkiyi vermeyebilir çünkü yapısı gereği benzinli motor asıl gücünü yüksek devirlerde verecektir.
önemli olan basacağınız zaman benzinliyi devirlendirmektir.2 vites küçültürsünüz 5000dd'den 7000-8000dd'e kadar
çıkıp redline'da değiştirirseniz ancak benzinlinin gerçek gücünü ortaya çıkartırsınız.normal kullanımda bu olmadığından
dizel size kendini daha performanslı hissettirir.rampalarda dizel bayılmıyor benzinli bayılıyor olayı mesela
kimse rampada sıradan bir günde 7500devirde kırmızı çizgiye geçtirip vites atmadığından siz benzinli motorunuzun
gücünün atıyorum %40'ını kullanırsınız ve size dizele göre çekmiyor hissi verir.dizel ise aynı devirde atıyorum
gücünün %70'ini verir ve size daha güçlü gelir o an için.ama bu demek değilki dizel daha performanslı
siz sadece benzinli motorun gücünü ortaya çıkarmıyorsunuz.benzinli herzaman doğru kullanıldığında dizelden performanslıdır
ama altını çizerek söylüyorum DOĞRU KULLANILDIĞINDA.eğer aksi olsa ferrari benzinli araba üretmezdi.
saf performans araçları madem dizel daha performanslı neden dizel motor kullanmıyor???
verilerlede destekleyelim anlatmak istediğimi:
VW GOLF MK6
1.6  8v 102hp motor (hantal eski dediğimiz nam-ı diğer hitler motor)
0-100km:11.3sn
max speed:188km
1.6 TDI 105hp motor
0-100km:11.3sn
top speed:189km

YENİ KASA BMW 3 SERİSİ
bmw 320i:
0-100km 7.6sn
top speed:235km
320d
0-100km:7.6sn
top speed:230km
iki bmw motoruda 184hp arkadaşlar.
verilerde gösteriyorki dizelin bir performans üstünlüğü yok hatta eksikliği var.
arabanın torkunun yüksek olduğu onun atak olduğu anlamına gelmez.atak olsa daha çabuk hızlanması gerekir.
530i'nin 530d'den yavaş olmasının birsürü nedeni olabilir motorun durumu kullanış tarzınız yol....
bunlar üzerinden bir karşılaştırma yapmak doğru olmaz.fabrika verilerde tamamen eşit şartlarda ortaya çıkar.
dizel kötü benzinli iyi demek değil amacım.ikisininde artıları eksileri var.
bende dizel mk1 kullanıyorum fakat dizel daha performanslı demek haksızlık olur.tork sizi
aldatmasın o anlık güçtür işin içine ataklık girerse ana etken hızlanma olur bundada kuşkusuz benzinlinin
daha fazla devir çevirmesinin etkisi ortaya çıkar.devrini aldımı benzinli herzaman dizelden iyi gider.
yeterki siz kullanmayı bilin.

abicim. teorik anlamda söylediklerinin bir kısmı doğru. ama yazında üç tane çok büyük mantık hatası var.

malum tork motorun devir çevirmeye devam etme isteği, hızlanma isteği olarak nitelendirilebilir. max güç ise aracın hızlandıkça artan devasa rüzgar sürtünme kuvvetine karşı gelerek ulaşabileceği son sürati belirleyen motor gücüdür.

birinci mantık hatası motorların ürettiği max tork ve max güç doğrusal bir grafik şeklinde değildir. kullanılan teknolojiye göre değişir. bir eğri şeklindedir. bir tepe noktası vardır. fakat kullanılan teknolojiye göre bu grafiğin şekli de değişir. örneğin tsi motorlarda tepe noktasına ulaştıktan sonra düz bir şekilde tepe noktada devam eder. yaklaşık 2000 devir boyunca böyle sürer sonra düşüşe geçer. ama özellikle eski nesil motorların hemen hepsinde bu grafik sadece tepe noktası en üst değere ulaşan sonra düşüşe geçen bir çan eğrisi şeklindedir. değinmek istediğim nokta büyük harfle yazdığın DOĞRU KULLANILDIĞINDA  kısmı aslında doğru kullanım değil. max torkunu 3000 devirde veren bir aracı 7000 devire kadar zorlamak bize hızlanma noktasında bir artı değil eksi değer olarak geri gelir. redline motorun ürettiği max torkla alakalı değildir. hemen hiç bir araçta bu eğrinin tepe noktası bu devirlerde değildir. redline "motor devrini daha fazla arttırma motora zarar verirsin!" uyarısıdır sadece.

ikinci mantık hatası şu. dizel motorlar için 5000-5500 devirin üstünde bayılma gibi bir durum değildir söz konusu olan. dizel motorlar zaten teknolojileri itibariyle daha düşük devir çevirirler. eski nesil motorlar üstüne konuşalım önce 5000-5500 devirin üstünde bayılmazlar. bu devirin üstünü zaten çeviremezler. çevirirsen motoru kaybedersin bu kadar basit. benzinli motorların 3te 2si hatta yarısı kadar max devre sahiptirler. yeni nesil dizellerde bu devir biraz daha yükselmiştir. ama asla ve asla benzinli motorların devirlerine ulaşmaz. ayrıca DOĞRU KULLANIM ile ilgili söylediklerim aynen burada da geçerlidir.

gelelim 3. mantık hatasına. buraya kadar hep motorlardan konuştuk. motorun ürettiği max güç ve tork dedik hep. fakat bunun kadar önemli, hatta bundan çok daha önemli bir faktör var. vites dişli oranları. mühendisler fabrikalarda hızlanma, max hız ve ekonomi değerlerini optimize edecek vites dişli oranlarıyla çıkartırlar araçları. biz kağıt üstünde ve bu başlıkta hızlanma ve son süratten bahsettik sadece.

ama ortada şu gerçek var. dizel ve benzinli motorların ürettiği max güç ve torkların devirleri farklı olduğu için kullanılan vites dişli oranları da farklıdır. doğru ekonomiyi sağlamak için bazı noktalarda hızlanmadan feragat edilir.

vites oranları ile oynanılarak aynı motorun ürettiği güç ve tork üstünden, hızlanma, max hız ve ekonomi değerleri vezir de edilebilir, rezil de edilebilir.

hani kanun yok ayet de yok. benzinli ve dizel vites kutuları birbirinin yerine kullanılamaz diye. ama kullanırsak mühendislik hesaplarıyla optimize edilen bu üç faktörün bileşkesi mahvolur. dizel aracın şanzımanını benzinli araçta kullanırsak ilk ve ara hızlanma değerleri ciddi şekilde düşer. son sürat, motorun ürettiği max gücün elverdiği ölçüde yükselir. tersini yaparsak ve benzinli aracın şanzımanını dizel araca takarsak da ilk hızlanma değerleri yükselir. ama ekonomimiz mahvolur. aracın son sürati düşer.

araçların gücünü motorları üretir ama araçlar motorları üstünde hızlanmaz ve gitmez.
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: fatih1708 - 10 Mart 2012, 10:10:35
benden sonra herkes dusunduklerini yazmis guzel bir paylasim olmus bence :)
ornekler ters demis bir arkadas eklemek istiyorum vw golf orneginde sunu belirtmek istedim tdi motor daha iyi olabilir fakat sonucta cok eski dedigimiz hala 8v kullanan sanirim en az 15 senelik bir motor 2-3 sene once cikan tdi motorla ayni 0-100'e veriyor.
bmw icin konusmak gerekirse bu sizin bildiginiz 320 degil arkadaslar.turkiyeye gireli 1ay olmadi bu kasanin.ben daha sokakta birtane gordum simdiye kadar istanbulda.bmw turkiye web sitesinede yeni eklendi.320i'nin kullandigi benzinli motor dahada gelistirildi bu kasada.
eski kasada zaten benzinli 156hp dizel 184hp idi,simdi ikiside ayni beygirgucunde.

ayrica eklemek istiyorum yeni bmw 328i 245hp gucunde ve s.ici tuketimi 8.2lt!!!
bmw asmis diyorum baska birsey demiyorum  ;D
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: TEYOLOGY - 10 Mart 2012, 13:04:48
bu arada gece gece yazdıklarımı tekrar okudum da yazı içinde kullandığım mantık hatası terimi gözüme çok çiğ geldi. sakın şahsın üzerine alınma bu sözümü lütfen. "gözden kaçırdığın nokta" şeklinde ele alabilirsin o kısmı. kullanırken de o manada kullanmıştım.  :)
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: fatih1708 - 10 Mart 2012, 14:40:18
Ben alinmadiydim zaten  ;D
Yalniz ilk hatada soyle birsey var
evet araclarin cogu redline'da max gucu vermiyor fakat yinede max performansi almak icin redline'da vites degistirmelisin.
peki neden dersen
max gucu gecyorsun vites degistirmek icin fakat bir sonraki vitesin max guc devrine gelmesi icin dahada devirlenmesi gerekiyor.redline'a getirmek gibi.
dizel motorun faha fazla gitmemesi konusundada bende ayni seyi soylemek istedim yalnis anlasildi galiba.daha fazla devir ceviremez derken yapisi itibariyle imkansiz anlaminda soylemek istedim bende
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: TEYOLOGY - 10 Mart 2012, 14:46:09
Ben alinmadiydim zaten  ;D
Yalniz ilk hatada soyle birsey var
evet araclarin cogu redline'da max gucu vermiyor fakat yinede max performansi almak icin redline'da vites degistirmelisin.
peki neden dersen
max gucu gecyorsun vites degistirmek icin fakat bir sonraki vitesin max guc devrine gelmesi icin dahada devirlenmesi gerekiyor.redline'a getirmek gibi.
dizel motorun faha fazla gitmemesi konusundada bende ayni seyi soylemek istedim yalnis anlasildi galiba.daha fazla devir ceviremez derken yapisi itibariyle imkansiz anlaminda soylemek istedim bende

fakat işte fazla devir çevirememesi bir eksiklik değil. benim belirtmek istediğim de oydu. benim buna kullandığım şöyle bir benzetme var.

iki kişi tabaklarındaki yemeği yiyor. biri 50 cc'lik bir kaşık kullanıyor ve saniyede bir kez kaşık sallıyor. diğeri 2 saniyede bir kaşık sallıyor fakat yediği kaşık 100 cc.

ilk eleman her saniye kaşık sallıyor yani devri yüksek diye daha hızlı bitirir diyemeyiz.çünkü daha yüksek devir kullanırken saniyede yiyebildiği max yemek 50 cc. 2. elemanın da aynı.
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: lostys - 10 Mart 2012, 14:56:12
fakat işte fazla devir çevirememesi bir eksiklik değil. benim belirtmek istediğim de oydu. benim buna kullandığım şöyle bir benzetme var.

iki kişi tabaklarındaki yemeği yiyor. biri 50 cc'lik bir kaşık kullanıyor ve saniyede bir kez kaşık sallıyor. diğeri 2 saniyede bir kaşık sallıyor fakat yediği kaşık 100 cc.

ilk eleman her saniye kaşık sallıyor yani devri yüksek diye daha hızlı bitirir diyemeyiz.çünkü daha yüksek devir kullanırken saniyede yiyebildiği max yemek 50 cc. 2. elemanın da aynı.
aklıma bi an havuz problemleri geldi tolga abi :D
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: Mk1GTI - 10 Mart 2012, 14:58:50
Güç için Dizel makina Serilik için Benzinli bunun ötesi yok. Dizel makinalarda seri hale geldi ama benzinli herzaman 1 boy önde. Aynı HP aynı TORK değerindeki motorlarda benzinli herzaman yüksek devir çevirebildiği için öne çıkacaktır.. Dizel çok yüksek sıkıştırma kullanıyor ve ağır mekanik sistem üzerine kurulu bir mekanizma bu yüzden çıkabildiği stabil max devir 5500 oda son teknoloji ile ama bu değilki tam güç bitimi 5500 dür.  Dizel makina tork u low devirde yakalayıp orta devirlerde bırakmaya başlar buseferde turbo desteği ile HP gücünden faydalanır iyi bir şanzıman oranı ilede destkelenip top power ve speed yakalanır ama stabilite bçok bozulmadan güç kazanımı elde etmek çok zor ve pahalı olur benzinli motora göre..
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: braveheart53 - 10 Mart 2012, 15:34:32
Tolgacım bu konularda benden daha haşlak olduğun belli oldu  ;D ;D
ben gene yazımdaki iddaamı sürdürüyorum. dizel araçlar benzinlilere göre daha performanslıdır. yeterki turbo açma devresinde vites aralığı denk gelsin. 136 hp lik iki dizel araç biri l-200 diğeri d-max. bu araçlar drag yaptığında :D herzaman olan şeyler, 160-170 km ye kadar L-200 en az 3-4 boy önde gidiyor fakat 4600 devire gelen L-200 artık turbonun etkisini kaybetmesi ile performansta düşüş yaşanıyor ve nitekim 192 km hızda takılı kalıyor. D-max ise kalkışta ve 170 km ye kadar yediği 3-4 boy farkı yaptığı 210 km/h hızla çok rahat kapatıyor.. geleceğim nokta şurası eğer L-200 de 1 vides daha fazla olsa turbo açma devrinde kesinlikle L-200 geçeceği garanti edebilirim. kıyasladığımız dizel araçların çoğunda ekonomi söz konusudur. adamlar performanstan çok ekonomiyi düşünerek hareket ederler dizellerde.
Fatih arkadaşımız gerçekten mükemmel örnekler vermiş. ama benim de iddaam aynı 0-100 ü aynı olan dizel ve benzinli araçlardan dizeli çok daha performanslıdır. çünkü yazımdada belirttiğim gibi benzinli 130-140 km hızda iken dizel 150-160 km de olacaktır. top speed de ise artık dizel araç yüksek devirde turbonun etkisinden mahrum kalacağı için düz dizel gibi yoluna devam edecektir.
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: TEYOLOGY - 10 Mart 2012, 15:44:48
Tolgacım bu konularda benden daha haşlak olduğun belli oldu  ;D ;D
ben gene yazımdaki iddaamı sürdürüyorum. dizel araçlar benzinlilere göre daha performanslıdır. yeterki turbo açma devresinde vites aralığı denk gelsin. 136 hp lik iki dizel araç biri l-200 diğeri d-max. bu araçlar drag yaptığında :D herzaman olan şeyler, 160-170 km ye kadar L-200 en az 3-4 boy önde gidiyor fakat 4600 devire gelen L-200 artık turbonun etkisini kaybetmesi ile performansta düşüş yaşanıyor ve nitekim 192 km hızda takılı kalıyor. D-max ise kalkışta ve 170 km ye kadar yediği 3-4 boy farkı yaptığı 210 km/h hızla çok rahat kapatıyor.. geleceğim nokta şurası eğer L-200 de 1 vides daha fazla olsa turbo açma devrinde kesinlikle L-200 geçeceği garanti edebilirim. kıyasladığımız dizel araçların çoğunda ekonomi söz konusudur. adamlar performanstan çok ekonomiyi düşünerek hareket ederler dizellerde.
Fatih arkadaşımız gerçekten mükemmel örnekler vermiş. ama benim de iddaam aynı 0-100 ü aynı olan dizel ve benzinli araçlardan dizeli çok daha performanslıdır. çünkü yazımdada belirttiğim gibi benzinli 130-140 km hızda iken dizel 150-160 km de olacaktır. top speed de ise artık dizel araç yüksek devirde turbonun etkisinden mahrum kalacağı için düz dizel gibi yoluna devam edecektir.

haşlak derken?  ??? ???

yazıya gelince ben zaten farklı bir şey söylemedim ki senin söylediklerinden. vites oranlarıı+ max tork ve max güç eğrisi + rüzgar direncine karşı koyabildiği ölçüde son sürat değişimi dedim. senin kıyaslaman ise 2 farklı motor ve vites oranlarına sahip iki dizel araç. ayrıca ekonomi noktasında da ben de birebir aynı şeyi söyledim. mühendisler bizim burada üzerinde tartıştığımız hızlanma ve son sürat verilerine bir de ekonomi faktörünü ekleyerek piyasaya sürüyorlar. üçünün bileşkesi olması lazım. 100 km de 2.5 litre yakıt tüketen ama 0-100 hızlanması 20 saniye son sürati 140 km araç üretemezler mi? veya hızlanma değeri 4 saniye son sürati 300+ kmph araçlar yok mu piyasada?
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: braveheart53 - 10 Mart 2012, 15:48:06
yani çok daha meraklı.. haşlak terimini bizim buralara özgü bir terimmidir acaba? bilmiyorum... söylediklerine katılıyorum... :tamamdir
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: TEYOLOGY - 10 Mart 2012, 15:50:41
yani çok daha meraklı.. haşlak terimini bizim buralara özgü bir terimmidir acaba? bilmiyorum... söylediklerine katılıyorum... :tamamdir

haşlak teriminin bir kaç farklı anlamı var. azgın hayvana da deniyor. kızgın, fevri karakterli insanlar için de bazı yörelerde kullanılıyor. asıl mesleğim olan ziraat alanında da tütünlerde, kırım zamanı geçmiş, geçkin tütün yaprakları için kullanılıyor.
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: Mk1GTI - 10 Mart 2012, 16:17:07
Mk1 den konu nereye geldi yaf. Adamın aklını çelceniz gitçek 2012 model GTD alacak.. :D :D
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: TEYOLOGY - 10 Mart 2012, 16:35:37
Mk1 den konu nereye geldi yaf. Adamın aklını çelceniz gitçek 2012 model GTD alacak.. :D :D

biri de benim aklımı çelse de ben de alsam 2012 GTD.
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: fatih1708 - 10 Mart 2012, 19:02:07
GTD dediginiz nedir tam olarak?golf 6'da duymadim ben oyle bir model.gerci bu kasada golf gti'da yok tr'de ama almanyada var mesela dogus getirmiyor.sadece golf R geliyor.golf gtd'de boylemi?
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: Mk1GTI - 10 Mart 2012, 20:21:10
GTD dediginiz nedir tam olarak?golf 6'da duymadim ben oyle bir model.gerci bu kasada golf gti'da yok tr'de ama almanyada var mesela dogus getirmiyor.sadece golf R geliyor.golf gtd'de boylemi?

 GTD Turbo Dizel serinin son modeli.. Doğuş kar yapamayacağı modeli getirmez.  GTD nin anlamı ise GTI paket TDI motor.
http://www.carshowroom.com.au/newcars/reviews/1698/2011_Volkswagen_Golf_GTD_Review_and_Road_Test
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: clashasan - 12 Mart 2012, 15:02:45
Arkadaşlar konu iyice genişledi kafam karışmadan son sorum şu lpg mk1 ile dizel mk1 yakıtl tüketimi aynımıdır hiç dizel kullanmadığımdan soruyorum çevremdeki dizel kullananlar 20 kuruş yakıyorum diyor ben lpg de 25 kuruş yakıyorum aklımın almadığı dizelin litre fiyatı ile lpg kıyasladığımda inanasım gelmiyor sizce golf 1 dizel  yakıtı lpg ile aynı değerdemidir bilmem so0rum anlaşılabildimi
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: omertek - 12 Mart 2012, 16:47:52
Bende dizel  1.5 var şehir içi  100km de 5.5 litre yakıyor  hesabını yap işte :)
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: TEYOLOGY - 12 Mart 2012, 16:51:15
motor büyüklüğüne, aracın bakım durumuna ve sürüş durumuna göre değişir. ama aynı temizlikte 2 araç aynı sürücü ile biri dizel biri lpg olmak kaydıyla hemen hemen aynı yakar. lpg biraz daha az yakması beklenir. küçük motor lpg'de beklenilenin aksine daha fazla yakabilir. 25 kuruş lpg de hangi araçla yakıyorsun bilmiyorum. ama mk1 de 20 kuruşları görür rahat şekilde. tabi yakıt alınan ildeki lpg fiyatları etkili km başına yakıt hesaplamasında.
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: Mk1GTI - 12 Mart 2012, 20:03:50
LPG hesabı litre bazında yapılmaz yaparsanız çok tüketiyor dersiniz... 

LPG sistemi litre bazında yüksek tüketim değerlerindedir.. Aynı araçta 100km Mesafede Benzinde 6 litre tüketirken LPG de 11-12 Litre tüketirsiniz.

O yüzden litre hesabı değil krş hesabı ile karşılaştırın.. 1600cc Dizel mk1 ile LPG li mk1 aynı kuruş değerini yakıyor en azından benim kullandığım dizel ve LPG li Mk1 lerde durum bu.. Ortalama 20krş..
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: fatih1708 - 12 Mart 2012, 20:44:42
dizel mk1 bakımlıysa sorunu yoksa ş.içi 5-5.5 litre arası ş.dışıda 4lt yakıyor.ben böyle yakıyorum yani.hesaplarsan ş.dışı 16krş ş.içide 20krş ediyor.ama bunlar sakin kullanım.bassam bu ikiyede katlanır sonuçta.aracım düz diesel 1.6 motor.
Erşan abi bu arada LPG'nin litresi 2.50'den fazla benzinde 6lt LPG'de 11-12lt yaksan LPG'nin avantajı kalmazki
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: Mk1GTI - 12 Mart 2012, 22:14:01
Ama maalesef LPG litreye vurduğunda öyle yakıyor litre fiyatından kazanıyorsun..
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: TEYOLOGY - 13 Mart 2012, 06:15:34
dizel mk1 bakımlıysa sorunu yoksa ş.içi 5-5.5 litre arası ş.dışıda 4lt yakıyor.ben böyle yakıyorum yani.hesaplarsan ş.dışı 16krş ş.içide 20krş ediyor.ama bunlar sakin kullanım.bassam bu ikiyede katlanır sonuçta.aracım düz diesel 1.6 motor.
Erşan abi bu arada LPG'nin litresi 2.50'den fazla benzinde 6lt LPG'de 11-12lt yaksan LPG'nin avantajı kalmazki

Fatih Erşan doktor söylediklerinde haklı. benzin sarfiyat litresi ile lpg sarfiyat litresi kıyaslanmaz. ha belki 11-12 değildir 8-9 litre civarında yakar 100 km de ama her halukarda lpg litre olarak benzinden fazladır.
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: fatih1708 - 13 Mart 2012, 08:03:43
Evet fazla yakıyor litre bazında ama bir yerde genel olarak %15 fazlası diye okumuştum.hiç lpg'li araç kullanmadım kendim bilmiyorum açıkçası.ama 8litre lpg'den fazla yaksa ş.içi dizel daha ekonomik olur sanırım.LPG'nin litreside aldı başını gitti çünkü son zamanlarda.burda 2.63 sanırım.10lt yaksa 26krş demek.Allahtandizel pek zamlanmadı.
Benzini saymıyorum bile :s 4.54!!!
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: Mk1GTI - 13 Mart 2012, 10:38:03
Ölçüm yapmadan kaba taslak rakam verdim gerçi ama litre bazında LPG sarfiyatı yüksek.. Son zamlarlada ki 3 tl yi zorlarsa TR de LPG olayı biter zaten..  200 KM yola 40 TL lik LPG alıyorum tam bitirmesede kırmızı ışığa sinyal veriyor benim araç bu KM sonunda, 40 TL ye 15 Litre Gaz  oluyor demekki 7,5 Litre tüketiyor benim kız.. Benim için hele şu kış aylarında çok güzel bir rakam bu ama genelde diğer araçlarda bu tüketim litre bazında yüksek komşumun toros aynı km de 60TL lik gaz yakıyor gene şahin var ark ta oda 50-55tl gaz yakıyor aynı mesafede. Mk1 özellikle büyük hacim motorlular LPG ilede çok ekonomik düşünün bide sıralı sistem olsa 5 litre LPG yakıcak utanmaz..
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: fatih_06 - 13 Mart 2012, 22:01:50
dizel araçlarda genelde şöyle bi anlayış var gaza az basınca az yakar diye düşünülüyor bende öyleydim eskiden ama tam kullanınca bunun öyle olmadığını anladım dizel araç devir seviyor  devrinde yakıtı en güzel şekilde yakıyor ve en iyi performansı veriyor 20 tl lik yakıtla tabiri caizse tam gaz gidincede sakin sakin gidincede aynı km yi yaptığını farkettim  :) bide en sevdiğim olayı aynı eski 50 nc ve ivecolar gibi biraz gaz verip biraz kompresörde gitmek çok zevkli oluyor devrini tamamlayıp kıvamına geldikten sonra tam gazdada çeyrek gazdada aynı süratte gitmeye devam :D  tabi vazgeçilmez ata sözümüzüde ihmal etmeyelim sarı kızın nazı dizelin ara gazı  ;D ;D
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: omertek - 14 Mart 2012, 22:40:14
Alıntı
dizel araçlarda genelde şöyle bi anlayış var gaza az basınca az yakar diye düşünülüyor bende öyleydim eskiden ama tam kullanınca bunun öyle olmadığını anladım


Bende aynen böyle düşünüyordum ama öyle olmadığını anladım :)  en azından bizim araçlar için
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: fatih_06 - 14 Mart 2012, 23:07:54
benim araçta özellikle rampalarda hafif gaz verip bıraktıkça araç daha güzel ivmeleniyor çekişi daha kuvvetli oluyor aynı yolu aynı yükle gazı ezerek verdiğim zaman sadece motor sesi değişiyor muhtemelen yakıtta artıyor kara duman başlıyor fakat hız ibresi kesinlikle değişmiyor.

 araca deviri hissederek vermek en iyi performansı ve en düşük yakıt tüketimini yakalamayı sağlıyor. fakat tek alışamadığım durum dizelin gürültüsü araba patlıyacak sanki  :)
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: Mk1GTI - 15 Mart 2012, 16:11:07
Motor gücü 54ps 100nm de tork var maksimum 4650dk/d makina.. Tork ivmesi 2200 de yükselip 3600 devirde düşmeye başlıyor o yüzden 1600cc dizel makinanın en ideal güç ve ekonomik devir aralığı yukarda yazdığım devirler bunun altı ve üstü size performans ve yakıt sarfiyatı olarak geri döner..  Motor sesli olduğu için insan tereddüt ediyor 3000 devir aldığında acaba son devirdemi gidiyorum diye ama kara dizel ve sesi insanı aldatıyor..
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: fatih1708 - 15 Mart 2012, 16:26:25
Erşan abi hız göstergesinde yazan I-II ve III aracın o viteslerdeki son hızı diye biliyorum yanılıyormuyum.mesela yalnış hatırlamıyorsam I-35km'de II-60km'de III'de 100km'de işaretli.yani bu mesela III. viteste devir kesiciye 100km ile girersin anlamında diye biliyorum yanılıyormuyum?birnevi manuel devir saati gibi.
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: Mk1GTI - 15 Mart 2012, 16:30:44
 Onlar aracın ihraç edildiği ülkeye göre değişim gösterir.. Vites aralığı değil ülkedeki trafik hız limitleri.
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: emresener - 15 Mart 2012, 16:40:27
mk1 için bu kadar redline konuşulunca Mk1e acıdım gerçekten :D

mk1 redline yapılcak arabamı :D mazallah kalır elinizde :D

Dizel iyidir ne koyarsan yakar. performansa gerek yko sonuç olarak 3-5 liralık araba alıyorsunuz ;)
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: Mk1GTI - 15 Mart 2012, 17:01:14
mk1 için bu kadar redline konuşulunca Mk1e acıdım gerçekten :D

mk1 redline yapılcak arabamı :D mazallah kalır elinizde :D

Dizel iyidir ne koyarsan yakar. performansa gerek yko sonuç olarak 3-5 liralık araba alıyorsunuz ;)

 Acımana gerek yok kendi aracın konusunda takıl huzurlu ol :D :D Hem boşu boşuna kalabalık olmaz.  :t
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: emresener - 15 Mart 2012, 17:03:44
Hayırdır ? ;)
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: Mk1GTI - 15 Mart 2012, 17:09:10
 İnsanlar bişeyler paylaşıp bir konu oluşturuyor gereksiz geyik yapmanın ve güzel bir konuyu kirletmenin bir anlamı yok diye düşünüyorum..
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: emresener - 15 Mart 2012, 17:10:47
bi alt mesaja yada üst mesaja yoğunlaşırsınız olur biter ;) Germeyin ortamı ;) Benım konularımın içinde de geyikler dönüyor üstünden geçiyorum ;)

iyi forumlar ;)
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: Mk1GTI - 15 Mart 2012, 17:43:18
 Sadece konuşuyoruz kırıcı yada aşağılayıcı bir niyetle kesinlikle yazmak niyetimde değil öylede algılanmasın. Sen şimdi mk1 ci lere araçlarınız çöp dikkatli olun dersen saldırı alırsın herkezin zevki ve rengi var sana mk3 aslan parçası gelir bize mk1, Sen mk3 green life yaparsın biz mk1 redline yaşarız :)   :sevgi:
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: emresener - 15 Mart 2012, 17:45:25
Sadece konuşuyoruz kırıcı yada aşağılayıcı bir niyetle kesinlikle yazmak niyetimde değil öylede algılanmasın. Sen şimdi mk1 ci lere araçlarınız çöp dikkatli olun dersen saldırı alırsın herkezin zevki ve rengi var sana mk3 aslan parçası gelir bize mk1, Sen mk3 green life yaparsın biz mk1 redline yaşarız :)   :sevgi:

Tek vento konusuna bakmışsıız siz:D hali hazırda 1yıldır ugraştığım bi mk1 var benımde ;) dizel ;)

Ayrıca o sebeble yazmadım.. Mk1i kullanmak mk3ü kullanmaktan daha zevkli ama redline falan olayı ters biraz :D
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: braveheart53 - 15 Mart 2012, 19:46:58
MK1 in redline yapanı varsa ben almak istiyorum..
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: fatih_06 - 15 Mart 2012, 19:50:22
redline bir yaşam tarzıdır ;D ;D

duyan görende bizi boş viteste bile dip gaz geziyo sanacak :D ama şöyle bi durum var mk1 kendini en çok redlinede sevdiriyor :sevgi:
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: fatih_06 - 15 Mart 2012, 19:51:23
MK1 in redline yapanı varsa ben almak istiyorum..
benim kara böcük redline  ;)
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: braveheart53 - 15 Mart 2012, 19:59:03
senin kara böcük redline mi yapıyor? ben redline yani lunch kontrol yapan mk1 den bahsettim ;)
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: fatih_06 - 15 Mart 2012, 20:25:51
redlineyi ya sen yanlış biliyon yada ben  :)

launch kontrol yapan bi aracı ben zaten istemem helde mk1 de hiç sevmem geri vitesten çıkıp araba geri gitmeye devam ederken 1 e takıp daha kalkış yeni yapılmışken 2 ye atıp o lastik sesini dinlemenin tadını başka bişey veremez..
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: braveheart53 - 15 Mart 2012, 20:48:00
redline benim bildiğim ve doğru olan yani türkçe karşıtı aracın enjeksiyon kesmesi olayıdır. dünya literatüründe redline yada lunch control diye geçer. :tamamdir :sevgi: o dediğin şeyi accent era da 3 vides yapabiliyorsun.
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: fatih_06 - 15 Mart 2012, 21:22:05
kırmızı çizgi yani devrin en üst noktasına redline denir her redline giren araç enjeksiyonlu olup  kesecek diye bi kural yok ayrıca enjeksiyon değilde elektrik kesme desek daha doğru olur bnim karbüratörlü motosikletim bile elektrik kesiyor tofaşlarda tevzi makarası değiştirerekte bu işlem sağlanabiliyor kısaca senin bildiğin doğru değil :)

launch kontrolde aracın boş viteste belli bi devirde sabit kalmasını sağlamaya yararki motora zarar vermesin ayrıca tam gaz vitese takıp kalkış yaparkende en verimli deviri sağlayıp patinaja düşmeden en seri kalkış yapmayı sağlayan bir sistemdir biraz daha fazla gelişmişleri draglarda araçların hiç pati çekmeden kalkıp turbo basıncınıda ayarlanan basınçta tutup aradaki zaman kaybını önlemeye yarar fakat bu aracın normal beyni ile yapılamaz vs vs

son olarak accent eranın 3. vitese kadar yapabildiğini benim mk1 de yapabiliyor son sürati yok ona bişey diyemem ve eradan daha yakışklı  :sevgi:
Başlık: Ynt: golf 1 kullanıcılar nilgilerinize ve önerilerinize ihtiyacım var
Gönderen: Mk1GTI - 15 Mart 2012, 21:25:34
Redline ile Launcher control ayrı terimler. Redline Kırmızı çizgi anlamındadır ve otomobil camiasında motorun redline da devamlı tutulup mekaniğe zarar verilmesin diye ateşlemeye kesici eklenmesi Mk1 de olmayan bir kavram. launcher controlde otomatik şanzıman ve DSG sistemlerde kullanılıyor ve şanzımanın vites değiştirme devir aralığını kontrol ediyor..