Gönderen Konu: Kalorifer  (Okunma sayısı 40803 defa)

Çevrimdışı barut

  • İleti: 3003
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İzmir
Ynt: Kalorifer
« Yanıtla #56 : 05 Ocak 2012, 17:37:42 »
aynen öyle  :tamamdir yoksa sistemden temizlenen parçalar eğer araba tüplü ise daha büyük sorunlar açabiliyor.

Logged

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kalorifer
« Yanıtla #57 : 05 Ocak 2012, 19:39:51 »
15-20 sene öncesinin antifriz özellikleri hakkında konuşuyorsak kesinlikle haklısın. ama günümüz antifrizlerinin birden fazla özelliği var.

suyun donma sıcaklığını düşürmek.
kaynama sıcaklığını yükseltmek.
kireç, pas, bakteriyolojik oluşumları önlemek. (ön koruma)
oluşmuş kireç, pas vs tıkayıcı etki gösteren oluşumları çözmek

modern antifrizleri sadece alkol su karışımı değildir ve çözücü özelliği de vardır. çözücü dediysem kireç ve pas oluşumunu giderip sıfır ayarında parça sahibi yapmaz fakat tıkanıklığı büyük ölçüde giderir.

elbette bunu yapmak için kimyasal tepkimeye girmesi gerekir. ki bu da koruyucu özelliğinin azalması anlamına gelir. bu yüzden eski ve uzun süre antifrizsiz çalışmış araçlarda, antifriz konduktan sonra "koruma sağlandı" şeklinde düşünmemek lazım.  belki de kısa bir kullanım periyodundan sonra boşaltıp yeniden doldurmak, kanımca daha faydalı olacaktır. (ki Gökhan da mesajında benzer bir ifade kullanmış. Gökhan'ın mesajındaki tavsiyeye ilave olarak benim ek önerim antifrizi ekledikten sonra da 1-2 haftalık kullanımdan sonra değiştirmek gerekir bence.
Tolga abi bu konuda haklı ayrıca benim tavsiyem kaliteli ve KIRMIZI ANTİFREEZE'dir mavi-yeşile göre çok daha etkili olur ben kalorifer peteğini değiştirirken yanında Alman malı kırmızı antifreeze de aldım Bursa'ya dönünce antifreeze boşaltım tazeliycem yararı olur zararı olmaz  ;)
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı chemisamet

  • İleti: 932
  • DAS AUTO
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2000 Bora 1.6 SR
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Kalorifer
« Yanıtla #58 : 06 Ocak 2012, 17:04:28 »
15-20 sene öncesinin antifriz özellikleri hakkında konuşuyorsak kesinlikle haklısın. ama günümüz antifrizlerinin birden fazla özelliği var.

suyun donma sıcaklığını düşürmek.
kaynama sıcaklığını yükseltmek.
kireç, pas, bakteriyolojik oluşumları önlemek. (ön koruma)
oluşmuş kireç, pas vs tıkayıcı etki gösteren oluşumları çözmek

modern antifrizleri sadece alkol su karışımı değildir ve çözücü özelliği de vardır. çözücü dediysem kireç ve pas oluşumunu giderip sıfır ayarında parça sahibi yapmaz fakat tıkanıklığı büyük ölçüde giderir.

elbette bunu yapmak için kimyasal tepkimeye girmesi gerekir. ki bu da koruyucu özelliğinin azalması anlamına gelir. bu yüzden eski ve uzun süre antifrizsiz çalışmış araçlarda, antifriz konduktan sonra "koruma sağlandı" şeklinde düşünmemek lazım.  belki de kısa bir kullanım periyodundan sonra boşaltıp yeniden doldurmak, kanımca daha faydalı olacaktır. (ki Gökhan da mesajında benzer bir ifade kullanmış. Gökhan'ın mesajındaki tavsiyeye ilave olarak benim ek önerim antifrizi ekledikten sonra da 1-2 haftalık kullanımdan sonra değiştirmek gerekir bence.
Yenı nesıl oyle ıse dugrusun kardesım ... Bu yuzdendır kı uzun sure antıfreez sız kullanılan araca antıfreez konulunca devır daımdekı butun kırec petege doluyo ve petek tıkanmalarına sebep oluyor.
Fakat ne kadar ıyı olursa olsun antıfreez petektekı kıreclerı sokemıyo cunku o bır alkol çözeltisi :D :D

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: Kalorifer
« Yanıtla #59 : 10 Ocak 2012, 11:57:37 »
Yenı nesıl oyle ıse dugrusun kardesım ... Bu yuzdendır kı uzun sure antıfreez sız kullanılan araca antıfreez konulunca devır daımdekı butun kırec petege doluyo ve petek tıkanmalarına sebep oluyor.
Fakat ne kadar ıyı olursa olsun antıfreez petektekı kıreclerı sokemıyo cunku o bır alkol çözeltisi :D :D

iddia ediyorum uzun süreli antifriz kullanımında (10 defa ve fazlası antifriz ve su değişiminden sonra) kireç kalmayacaktır. petek içinde de hem de.

şimdi 10-15 şişe antifriz alıp doldurup doldurup boşaltmak da var bunu sağlamak için. ama ne kadar ekonomik olur tartışılır. bunu yapmak yerine çıkma bir radyatör bulup koymak çok daha ekonomik dahi olabilir.

antifriz kullanırken de zaten korumayı sağlamak için suyla karıştırarak koymak gerekiyor. malum antifrizin donma sıckalığı -12 derece. suyunki 0 derece. ama karıştırıldığında -30 dereceye kadar koruma sağlıyor.

konulan suyun saf su olması halinde de hem çeşme suyunun içindeki kireç başta olmak üzere olumsuz etkilerinden korunmuş olunur hem de saf suyun da çözücü özelliğinden faydalanıp mevcut tıkanmalara karşı çok az da olsa fayda sağlamış olunur.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı chemisamet

  • İleti: 932
  • DAS AUTO
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2000 Bora 1.6 SR
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Kalorifer
« Yanıtla #60 : 11 Ocak 2012, 22:51:02 »
10  defa  doldur boşalt  :D :D :D
yada seyreltik asidi dene  :D :D

Çevrimdışı Baland

  • İleti: 308
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kalorifer
« Yanıtla #61 : 11 Ocak 2012, 23:46:05 »
Benden sana tavsiye ne yaparsan yap ama sakın tesisatı herhangi bir elektrikçiye ellettirme. Aracın sağ tarafından torpido alt kısımlarını sök ve vites ile aynı hizada ancak motora doğru bulunan kalorifer peteğinin ısınıp ısınmadığına bak. Petek ısınıyor ise orada mekanizmayı çeviren plastik basit bir parça var o kırık olabilir ve bu durumda kalorifer sıcak - soguk ayarlarken yönlendiriciyi çevirmiyordur. Antifiriz dökersen açabilir ancak eski bir malzeme olması nedeni ile muhtemelen petek üzerinde meydana gelmiş korozyon vb etkenlerle delinmiş ancak tıkanmış yerleri açarsa peteği değiştireceksin.

Unutma ki petek BEHR marka orjinal olmalı ve Aracının göğsü tamamen sökülecek ve takılacak bunun işçiliği pahalı. Ve sistemi açan adam anlamıyorsa geri toplayamayacaktır. Sonra da peteği değiştirmene rağmen ısıtmayacaktır. Çok hassa ama mükemmel bir kalorifer sistemin var.
Umarım iyi bir usta bulup yaptırabilirsin.
Benim 1988 jettamda petek değiştirdim ama ısıtmadı. İşçiliği yapan usta saolsun arabanın göğsünü çatlattı. Yukarıda bahsettiğim yönlendiriciyi çalıştıran plastik parçayı kırdı. Bu plastiğe 300 TL istediler 50 ye zor aldım (ki bulman neredeyse imkansız ve sana tüm tesisat satarız parça veremeyiz diyorlar.)
Toplamda 115 TL petek+ 150 TL işçilik+ 50 TL plastik parça+ vsvs.. gazıdır, antifirizidir  ... 300den fazla harcadım ama düzen tutmadı. En sonunda mükemmel bir usta buldum . Arabayı 1 günde söktü. PArçayı yerine yerleştirdi... Mükemmel bir işçilikte topladı ve bu işi ilk defa yapıyordu .. Sonunda ısınmıştım ama yine de eskisi gibi olmamıştı.. O usta BENİM:))))

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: Kalorifer
« Yanıtla #62 : 12 Ocak 2012, 09:49:35 »
Benden sana tavsiye ne yaparsan yap ama sakın tesisatı herhangi bir elektrikçiye ellettirme. Aracın sağ tarafından torpido alt kısımlarını sök ve vites ile aynı hizada ancak motora doğru bulunan kalorifer peteğinin ısınıp ısınmadığına bak. Petek ısınıyor ise orada mekanizmayı çeviren plastik basit bir parça var o kırık olabilir ve bu durumda kalorifer sıcak - soguk ayarlarken yönlendiriciyi çevirmiyordur. Antifiriz dökersen açabilir ancak eski bir malzeme olması nedeni ile muhtemelen petek üzerinde meydana gelmiş korozyon vb etkenlerle delinmiş ancak tıkanmış yerleri açarsa peteği değiştireceksin.

Unutma ki petek BEHR marka orjinal olmalı ve Aracının göğsü tamamen sökülecek ve takılacak bunun işçiliği pahalı. Ve sistemi açan adam anlamıyorsa geri toplayamayacaktır. Sonra da peteği değiştirmene rağmen ısıtmayacaktır. Çok hassa ama mükemmel bir kalorifer sistemin var.
Umarım iyi bir usta bulup yaptırabilirsin.
Benim 1988 jettamda petek değiştirdim ama ısıtmadı. İşçiliği yapan usta saolsun arabanın göğsünü çatlattı. Yukarıda bahsettiğim yönlendiriciyi çalıştıran plastik parçayı kırdı. Bu plastiğe 300 TL istediler 50 ye zor aldım (ki bulman neredeyse imkansız ve sana tüm tesisat satarız parça veremeyiz diyorlar.)
Toplamda 115 TL petek+ 150 TL işçilik+ 50 TL plastik parça+ vsvs.. gazıdır, antifirizidir  ... 300den fazla harcadım ama düzen tutmadı. En sonunda mükemmel bir usta buldum . Arabayı 1 günde söktü. PArçayı yerine yerleştirdi... Mükemmel bir işçilikte topladı ve bu işi ilk defa yapıyordu .. Sonunda ısınmıştım ama yine de eskisi gibi olmamıştı.. O usta BENİM:))))


Korku filmi gibi :o
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: Kalorifer
« Yanıtla #63 : 12 Ocak 2012, 10:19:39 »
Korku filmi gibi :o

 ;D ;D ;D

Baland teşekkürler.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı Baland

  • İleti: 308
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kalorifer
« Yanıtla #64 : 13 Ocak 2012, 00:42:16 »
Korku filmi gibi :o
Başımdan geçti... Korku filmi ne kelime.. Sırf bu sebebten arabayı satasım gelmişti..

Çevrimdışı Baland

  • İleti: 308
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kalorifer
« Yanıtla #65 : 13 Ocak 2012, 00:42:29 »

Çevrimdışı servet_volt

  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kalorifer
« Yanıtla #66 : 13 Ocak 2012, 02:20:33 »
Benden sana tavsiye ne yaparsan yap ama sakın tesisatı herhangi bir elektrikçiye ellettirme. Aracın sağ tarafından torpido alt kısımlarını sök ve vites ile aynı hizada ancak motora doğru bulunan kalorifer peteğinin ısınıp ısınmadığına bak. Petek ısınıyor ise orada mekanizmayı çeviren plastik basit bir parça var o kırık olabilir ve bu durumda kalorifer sıcak - soguk ayarlarken yönlendiriciyi çevirmiyordur. Antifiriz dökersen açabilir ancak eski bir malzeme olması nedeni ile muhtemelen petek üzerinde meydana gelmiş korozyon vb etkenlerle delinmiş ancak tıkanmış yerleri açarsa peteği değiştireceksin.

Unutma ki petek BEHR marka orjinal olmalı ve Aracının göğsü tamamen sökülecek ve takılacak bunun işçiliği pahalı. Ve sistemi açan adam anlamıyorsa geri toplayamayacaktır. Sonra da peteği değiştirmene rağmen ısıtmayacaktır. Çok hassa ama mükemmel bir kalorifer sistemin var.
Umarım iyi bir usta bulup yaptırabilirsin.
Benim 1988 jettamda petek değiştirdim ama ısıtmadı. İşçiliği yapan usta saolsun arabanın göğsünü çatlattı. Yukarıda bahsettiğim yönlendiriciyi çalıştıran plastik parçayı kırdı. Bu plastiğe 300 TL istediler 50 ye zor aldım (ki bulman neredeyse imkansız ve sana tüm tesisat satarız parça veremeyiz diyorlar.)
Toplamda 115 TL petek+ 150 TL işçilik+ 50 TL plastik parça+ vsvs.. gazıdır, antifirizidir  ... 300den fazla harcadım ama düzen tutmadı. En sonunda mükemmel bir usta buldum . Arabayı 1 günde söktü. PArçayı yerine yerleştirdi... Mükemmel bir işçilikte topladı ve bu işi ilk defa yapıyordu .. Sonunda ısınmıştım ama yine de eskisi gibi olmamıştı.. O usta BENİM:))))


bı nefeste okudum :)

sana o zaman soru sorabılırım tecrubelısın :)

benım termostatı degıstırdıkten sonra arabanın motoru ısındı artık kaloriferinden de sıcak hava gelıyor sımdı bundan sonra sorum gelıyo :)

kalorıferımden hava cok sert gelmıyor malesef 1 2 3 4 olarak ele aldıgımda 4 e actıgımda anca hava bıraz sert gelıyor oda ole bole ıste. sankı bı yerlerde tıkanıklık varmıs gıbı. ve kalorıferın motoru acayıp ses yapıyor dızel motorun sesını bastırıyor resmen.

kademe olarak 4 e alsamda camdakı buguyu cozemıyorum malesef.

camın onundekı kanallar olsun on gogusluktekı kanallar olsun yan camlardakı bugu cozen kanallar olsun ayaklardakı kanallar olsun hıc bırınden hava sert gelmıyor

1 2 3 den zaten bahsetmıyorum ses yapıyor ama hava nerdeyse gelmıyor gıbı..

sızce neden olabılır ?

ne yapmamı onerırsınız ?
Beş para etmeyen insanların, milyonluk tavırlarına hastayım.

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kalorifer
« Yanıtla #67 : 13 Ocak 2012, 03:50:24 »
Bence büyük ihtimalle kalorifer motorunun sökülüp bakım yapılması lazım temizlenip yalanıcak ses olayı bendede vardı peteği sökerken motoruda söktüm temizledim taktım tık yok şuan  :)
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı chemisamet

  • İleti: 932
  • DAS AUTO
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2000 Bora 1.6 SR
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Kalorifer
« Yanıtla #68 : 13 Ocak 2012, 07:56:49 »
bı nefeste okudum :)

sana o zaman soru sorabılırım tecrubelısın :)

benım termostatı degıstırdıkten sonra arabanın motoru ısındı artık kaloriferinden de sıcak hava gelıyor sımdı bundan sonra sorum gelıyo :)

kalorıferımden hava cok sert gelmıyor malesef 1 2 3 4 olarak ele aldıgımda 4 e actıgımda anca hava bıraz sert gelıyor oda ole bole ıste. sankı bı yerlerde tıkanıklık varmıs gıbı. ve kalorıferın motoru acayıp ses yapıyor dızel motorun sesını bastırıyor resmen.

kademe olarak 4 e alsamda camdakı buguyu cozemıyorum malesef.

camın onundekı kanallar olsun on gogusluktekı kanallar olsun yan camlardakı bugu cozen kanallar olsun ayaklardakı kanallar olsun hıc bırınden hava sert gelmıyor

1 2 3 den zaten bahsetmıyorum ses yapıyor ama hava nerdeyse gelmıyor gıbı..

sızce neden olabılır ?

ne yapmamı onerırsınız ?
aynı sıkıntı bende e var çözüm kimda..???

Çevrimdışı Baland

  • İleti: 308
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kalorifer
« Yanıtla #69 : 17 Ocak 2012, 23:29:52 »
bı nefeste okudum :)

sana o zaman soru sorabılırım tecrubelısın :)

benım termostatı degıstırdıkten sonra arabanın motoru ısındı artık kaloriferinden de sıcak hava gelıyor sımdı bundan sonra sorum gelıyo :)

kalorıferımden hava cok sert gelmıyor malesef 1 2 3 4 olarak ele aldıgımda 4 e actıgımda anca hava bıraz sert gelıyor oda ole bole ıste. sankı bı yerlerde tıkanıklık varmıs gıbı. ve kalorıferın motoru acayıp ses yapıyor dızel motorun sesını bastırıyor resmen.

kademe olarak 4 e alsamda camdakı buguyu cozemıyorum malesef.

camın onundekı kanallar olsun on gogusluktekı kanallar olsun yan camlardakı bugu cozen kanallar olsun ayaklardakı kanallar olsun hıc bırınden hava sert gelmıyor

1 2 3 den zaten bahsetmıyorum ses yapıyor ama hava nerdeyse gelmıyor gıbı..

sızce neden olabılır ?

ne yapmamı onerırsınız ?
Dostum kalorifer kanallarında tıkanma olabilir, kanallar hava alıyor veya veriyor diyebileceğimiz şekilde açık kalmışsa sert hava üflemiyor. Komple elden geçirilmesi lazım. Bir de kalorifer motorun iyi çalışıyor mu? Ayrıca hava sıcak üflüyor mu?