Gönderen Konu: triger kayışı  (Okunma sayısı 22398 defa)

Çevrimdışı memetonr

  • İleti: 54
    • Profili Görüntüle
triger kayışı
« : 15 Kasım 2009, 18:00:35 »
arkadaşlar 15 gün önce 2004 pacific aldım ama aracın 3 sahibiyim ve aracı galeriden aldıım içinde servis geçmişiyle alakalı çok bilgim yok ustama götürdüm baskı balatası bitikmiş değiştirdim fakat aracın triger kayışı değiştimi bilmiyorum. normalde golflerde 90.000 de triger değişiyormuş galiba benim araç 105 binde. neyse triger kayışı fiyatı nedir bilen varmı ben 800 tl gibi bi rakam duydumda umarım doğru değildir.

Logged

Çevrimdışı yargic

  • İleti: 67
    • Profili Görüntüle
Ynt: triger kayışı
« Yanıtla #1 : 15 Kasım 2009, 23:25:34 »
Hayırlı olsun aracınız triger kayışı tek değişmez aracınızda onunla berabler bilyalar devir daim pompası gibi bir çok şey değişir yetkili servislerde bu fiyat 700 800 arası değişir özel servislerde 350 den başlar. Normalde 90 binde değişir ama 90 bini doldurmaz ise 4 sene içinde değişmesi gerekir yıprandığı için.

Çevrimdışı cesimoglu

  • İleti: 246
    • Profili Görüntüle
Ynt: triger kayışı
« Yanıtla #2 : 16 Kasım 2009, 17:40:20 »
geçen sene 105 tl triger setinin fiyatıydı alsa alsa 75 tl da işçilik alsalar 200 hadi 250 diyelim

Çevrimdışı maverick

  • İleti: 1097
    • Profili Görüntüle
Ynt: triger kayışı
« Yanıtla #3 : 16 Kasım 2009, 18:57:51 »
triger kayışını yabana atmamanızı tavsiye ederim değişip değişmediğini kesin olarak öğrenemiyorsanız değişmenizi tavsiye ederim
arkadaşın dediği gibi tek kayış değil makaraları bilyaları devridaimide var hepsini birden orjinal parça kullanarak değişmenizi tavsiye ederim önemli bir parçadır koparsa vb. bişi olursa çok masrafı var  kolay gelsin
SÜRAT FELAKETTİR

 HERKESE KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER DİLERİM

Çevrimdışı memetonr

  • İleti: 54
    • Profili Görüntüle
Ynt: triger kayışı
« Yanıtla #4 : 16 Kasım 2009, 19:41:10 »
evt işte bende onun için panik halindeyim yani allah muhafaza bikoparsa 2000 tl ye kadar masraf açıyormuş.

Çevrimdışı yargic

  • İleti: 67
    • Profili Görüntüle
Ynt: triger kayışı
« Yanıtla #5 : 16 Kasım 2009, 22:39:53 »
Ya biladerim o kadar zor bir şey değil bakmaya kimse para almaz ustana baktır sende bak onla aynı zamanda eğer triger kayışında kılcal damar çatlakları varsa ve derin ise riskli ona göre kullan ani kalkış devirsiz vites düşürmeleri yapma eğer bu korku ile araca bineceksen sana kabus olur her şey olacağına varır eğer paran varsa değiş yoksa dikkatli kullan.

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: triger kayışı
« Yanıtla #6 : 17 Kasım 2009, 19:22:55 »
Ondaki pasific yani 16v bakmaya iyi para alırlar sizinkindende pahalııdır çünkü çok bilyalı üsten çift egzantrik.

 Önceki sahibine sor değişmemişse değiştir triger set+vset+devir daim tavsiye ederim. İşçilikle 400-500dışarıda tutar. özel iki tane servis tavsiye edebilirim. 90.000 yada 4sene kafan rahat bin. İkinci el genelde böyle tirger gelir, debriyaj biter, teker biter adam uğraşmam istediğim fiyata satmaya al sana 2000tl indirim der bizde hemen atlarız. Oda istediği fiyata satmış olur.

Ama aracın çok güzel ve az bulunur. Temizse 105hp 16v 0-100 10.4 sn. Test hızı 192. LPG uyumlu Çok seri oturaklı konforlu araç 2004 te o fiyata bunları bir arada bulamazsın
« Son Düzenleme: 17 Kasım 2009, 19:25:01 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı alpergndz

  • İleti: 530
    • Profili Görüntüle
Ynt: triger kayışı
« Yanıtla #7 : 17 Kasım 2009, 20:39:00 »
ben geçtiğimiz mayısta değiştirdim triger seti + devirdaim pompası +şarj bilyeleri gergi bilyeleri + çelik karter koruma işçilik dahil 580 verdim.

Kesinlikle değişmesi gereken önemli parçlar.Triger kopartırsa çok masraf açar.Öncek sahibine sorun net cevap alamassanız değiştirin.

Bazı arkadaşalr yazmış usta baksın diye ama öyle hemen bakılacak parça değil.Benim aracın motorun altına krikoya benzer bişi koydular aracı lifte aldılar  ve lifti indirirken motor havada kaldı baya biyerler söktükten sonra sanki midyenin içinde kalmış inci gibi ortay çıktı.

Yani o kadar emek verdikten sonra değiştir gitsin kafan 4 -5 yıl rahat olsun.Her kontağa bastında trigeri düşünme...

Güle güle kullanın bende de aynı modelin kardeşi var çok seviyorum aracımı...
« Son Düzenleme: 17 Kasım 2009, 20:41:39 Gönderen: alpergndz »

Çevrimdışı memetonr

  • İleti: 54
    • Profili Görüntüle
Ynt: triger kayışı
« Yanıtla #8 : 17 Kasım 2009, 20:44:05 »
ilk sahibine ulaşamıyorum malesef ama dediğin gibi en kısa sürede değiştirecem trigeri. Arabamdan bende çok memnunum bide debriyaj yukarda kavramasa 10 üzerinden 10 alacak benden:)

Çevrimdışı alpergndz

  • İleti: 530
    • Profili Görüntüle
Ynt: triger kayışı
« Yanıtla #9 : 18 Kasım 2009, 17:33:46 »
debriyaj benimde yukarıda kavrıyor.ben sorun etmiyorum.Bu bitik anlamına gelmiyomuş.Bu araçlar kendisi ayarlıyormuş anladığım kadarıyla

Çevrimdışı ADEM252

  • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Ynt: triger kayışı
« Yanıtla #10 : 18 Kasım 2009, 19:29:43 »
Debriyaj yukarıda kavrıyorsa, bitmesi yakınlaşmıştır.Ustaya sormuştum.Debriyaj bttikçe otomatik olarak yavaş yavaş daha yukarıda  kavrıyor.

Çevrimdışı Yükselgfb

  • İleti: 828
    • Profili Görüntüle
Ynt: triger kayışı
« Yanıtla #11 : 19 Kasım 2009, 02:31:10 »
golf 4 için ben de sordum geçen gün.triger kayışı ve onunla beraber değişmesi gereken diğer malzemeler ve işçilik 450 tl dediler.bu arada aracı kullanırken ne yaparsak trigere daha çok zarar veririz bunla ilgili bilgisi olan var mı?ani kalkışlar zarar veriyormuş galiba bu doğru mu?ve başka neler var :)

Çevrimdışı racedriver

  • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Ynt: triger kayışı
« Yanıtla #12 : 19 Kasım 2009, 10:18:39 »
Triger kayışı da, çabuk aşınan veya kolay kopabilen bir parça değil. İçeriğinde cam elyafı bulunan lastik kayış çok ince olmasına rağmen yaklaşık 2 ton ağırlık taşıyabiliyor. Dolayısıyla çok sağlam bir yapıya sahip. Ayrıca yağlama gerektirmemesi, hafif olması ve sessiz çalışması, triger kayışının diğer avantajları. Şimdi diyeceksiniz ki madem bu kadar sağlam neden dikkat edilmesi gereken bir parça? Neden tıkırdama veya ıslık sesi gibi hiçbir belirti göstermeden, sesszice kopuyor?

Çünkü triger kayışı kopacağı ana kadar çok rahat çalışıyor ve birdenbire kopuyor. Triger kayışı da fren balatası, disk veya lastikler gibi aşınan bir parça. Kayış kasnağı ve kılavuz makarasına sürtünerek gevşeyen triger kayışı, kapağın altında kontrolsüzce boşa dönüp etrafında bulunan parçalara zarar verebiliyor.

Triger kayışının motora zararvermesi için kopması gerekmiyor bazen yeteri kadar gergin olmayan kayış, üç dört diş birden atlıyor, ardından büyük bir patlama ve neticesinde bir bakıyorsunuz, supaplar pistonlar birbirine çarpıp eğilmiş. Sonuçta motor kullanılamaz hale gelebiliyor. Bu olay nasıl oluyor onu da açıklayayım kısaca.

Triger kayışı koptuğunda eksantrik mili hızını kaybettiği için supap zamanlamaları bozulur ve supaplarla pistonlar çarpışır. Supap eğilir, piston zarar görür. Sonuç olarak motor kullanılamaz hale gelir. Şunu da hatırlatayım bari, triger kayışı sağlam olsa da rulmanın bozulması, kayışın kopmasıyla aynı sonucu doğurur. Bu nedenle rulmandan tutunda tüm sistemi sıkça kontrol ettirmekte fayda var.

Çevrimdışı memetonr

  • İleti: 54
    • Profili Görüntüle
Ynt: triger kayışı
« Yanıtla #13 : 19 Kasım 2009, 11:07:32 »
saol dostum çok güzel bi açıklama teşekkür ederim.en kısa sürede değiştirecem triger setini.