Gönderen Konu: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?  (Okunma sayısı 30668 defa)

Çevrimdışı caucasian

  • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
« Yanıtla #14 : 12 Eylül 2011, 09:35:49 »
2010 Ekim ayında atiker taktırdım. bu aya kadar bir sıkıntım yoktu. şu sıralar aşağıdaki sorunlarla karşılaşmaya başladım;

*Motoru ilk çalıştırdığım zaman rölanti devri resmen sürünüyor...Isınmasını bekliyorum ya da gaz vererek bir an evvel rölanti devrinin toparlanmasına uğraşıyorum.
*Motor rölantide iken klima açtığım zaman stop etmiyor ancak rölanti 200 devir civarlarına iniyor. biraz gaz verip eşiği geçireyim diyorum. gaza dokunup 2000 devir civarlarını görüyorum ayağımı gazdan çektiğim vakit devir o kadar hızlı düşüyor ki, devri sabitleyim desem bile yetişemiyorum ve motor stop ediyor.
*Rölanti devrinde klimayı kaçıncı kademede açarsam açayım (1-2-3-4) farketmiyor aynı sorunu veriyor...
*Araç seyir  halinde iken rölanti devri normale dönüyor. Ancak klima açtığım zaman devri 1200 civarlarından aşağı düşürürsem, araç seyir halinde iken stop ediyor. ben de hızıma uygun bir vites secip aracı vurdurararak tekrar çalıştırıyorum ancak bu problem rampa çıkarken başıma gelirse halim biraz perşan olur gibime geliyor :)

dolayısıyla araca lpg taktıracaksanız bu gibi sorunlara hazırlıklı olun ve iyi araştırın derim. ben içine düştüğüm bu sorundan çıkış yolu arıyorum şimdi. sizin tavsiyelerinize de açığım. Servisime gittim ve boğaz kelebeğini temizlettirdim ancak adaptasyon yapamadılar. boğaz kelebeği değiiecek dediler. çıkma bakalım dediler ancak bir boğaz kelebeğinin çıkma olmasına neden olan durumun, benim başımı da ağrıtacağından ben pek yanaşmadım. şu sıralar canım fena halde sıkılıyor... Öyle ki boğaz kelebeğini yeniletsem dahi bu illet beni yine bulur diye düşünmeden edemiyorum.

sonuç olarak zavoli ya da brc gibi markalara maliyetlerinden dolayı yanaşmadım ve 1000 tl ye atiker taktırdım. Eğer içinde bulunduğum bu problem atiker kaynaklı ise atiker ne oldu?? 100 + 500 = 1500... daha ilerde ne çıkacağını da bilmiyorum üstelik. Tıkır tıkır çalışan aracıma haksızlık yaptığımı düşünüyorum.:(


Logged

Çevrimdışı Ragno

  • İleti: 164
    • Profili Görüntüle
Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
« Yanıtla #15 : 12 Eylül 2011, 13:54:24 »
2010 Ekim ayında atiker taktırdım. bu aya kadar bir sıkıntım yoktu. şu sıralar aşağıdaki sorunlarla karşılaşmaya başladım;

*Motoru ilk çalıştırdığım zaman rölanti devri resmen sürünüyor...Isınmasını bekliyorum ya da gaz vererek bir an evvel rölanti devrinin toparlanmasına uğraşıyorum.
*Motor rölantide iken klima açtığım zaman stop etmiyor ancak rölanti 200 devir civarlarına iniyor. biraz gaz verip eşiği geçireyim diyorum. gaza dokunup 2000 devir civarlarını görüyorum ayağımı gazdan çektiğim vakit devir o kadar hızlı düşüyor ki, devri sabitleyim desem bile yetişemiyorum ve motor stop ediyor.
*Rölanti devrinde klimayı kaçıncı kademede açarsam açayım (1-2-3-4) farketmiyor aynı sorunu veriyor...
*Araç seyir  halinde iken rölanti devri normale dönüyor. Ancak klima açtığım zaman devri 1200 civarlarından aşağı düşürürsem, araç seyir halinde iken stop ediyor. ben de hızıma uygun bir vites secip aracı vurdurararak tekrar çalıştırıyorum ancak bu problem rampa çıkarken başıma gelirse halim biraz perşan olur gibime geliyor :)

dolayısıyla araca lpg taktıracaksanız bu gibi sorunlara hazırlıklı olun ve iyi araştırın derim. ben içine düştüğüm bu sorundan çıkış yolu arıyorum şimdi. sizin tavsiyelerinize de açığım. Servisime gittim ve boğaz kelebeğini temizlettirdim ancak adaptasyon yapamadılar. boğaz kelebeği değiiecek dediler. çıkma bakalım dediler ancak bir boğaz kelebeğinin çıkma olmasına neden olan durumun, benim başımı da ağrıtacağından ben pek yanaşmadım. şu sıralar canım fena halde sıkılıyor... Öyle ki boğaz kelebeğini yeniletsem dahi bu illet beni yine bulur diye düşünmeden edemiyorum.

sonuç olarak zavoli ya da brc gibi markalara maliyetlerinden dolayı yanaşmadım ve 1000 tl ye atiker taktırdım. Eğer içinde bulunduğum bu problem atiker kaynaklı ise atiker ne oldu?? 100 + 500 = 1500... daha ilerde ne çıkacağını da bilmiyorum üstelik. Tıkır tıkır çalışan aracıma haksızlık yaptığımı düşünüyorum.:(



Hocam, sorun tamamen boğaz kelebeği sorunu. Yukarıda da söylediğim gibi ben de değiştirerek kurtuldum bu sorundan- ki lpg yok bende- LPG taktırmasaydınız da bu sorunu yaşayacaktınız ama biraz daha geç olurdu. Bir süre sonra sıcak soğuk farketmeksizin hiç devir tutmamaya başlayacak aracınız, kendi aracımdan biliyorum. Sakın çıkma almayın, zaten kolay arızalanıyor, aldığınız parça da kısa süre sonra aynı arızayı yapar.
LPG'nin sorunu yüksek ısıdan dolayı aracın alışkın olduğu işleyişi bozması ve hassas parçalarda arızaya neden olması.

Çevrimdışı caner4

  • İleti: 1564
    • Profili Görüntüle
Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
« Yanıtla #16 : 12 Eylül 2011, 18:32:31 »
selamlar.. 2000 bora comfortline 1.6 SR motor kullanıcısıyım. bahsettiğiniz sorunun cok ama cok benzerini kendim de yaşadım. zavoli lpg taktırdıktan sonra tabi. herşeyi denedim buji benzin filtresi falan filan oksijen sensörü teşhisini koydular sonra bi de boğaz kelebeği adaptasyonla birlikte temizlendi. oskijen sensörüne naaptılar bnde bilmiorm ama araçta gözle görülür bi artış oldu. bi de rolanti düşüklüğünün sebebi gazın standart ölçüsü cok kısık. bende klimada aynısını yaşadım. sonra gaz yememe sorunu oldu. araç resmen kendini çekmiyodu. gazı biraz açtırdım (15 kademe) şmdi benzinden farkı yok. ama sonuc olarak sen etçil bir hayvanı sürekli otla beslersen o hayvan çok dayanmaz ölür. araçlarda öyle. benzinle çalışması için tasarlanmış araca lpg yedirirsen böyle ayılma bayılma kokma titreme kerkinme gibi sorunlara da alıştırcaksın kendini... kim ne derse desin ya dizel alınacak ya da tüple yaşamaya alışılacak.... bizi bu hallere düşürenler utansın..
This is the best one until we make a better one.......

Çevrimdışı ceceduman

  • İleti: 455
    • Profili Görüntüle
Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
« Yanıtla #17 : 13 Eylül 2011, 16:41:05 »
selamlar.. 2000 bora comfortline 1.6 SR motor kullanıcısıyım. bahsettiğiniz sorunun cok ama cok benzerini kendim de yaşadım. zavoli lpg taktırdıktan sonra tabi. herşeyi denedim buji benzin filtresi falan filan oksijen sensörü teşhisini koydular sonra bi de boğaz kelebeği adaptasyonla birlikte temizlendi. oskijen sensörüne naaptılar bnde bilmiorm ama araçta gözle görülür bi artış oldu. bi de rolanti düşüklüğünün sebebi gazın standart ölçüsü cok kısık. bende klimada aynısını yaşadım. sonra gaz yememe sorunu oldu. araç resmen kendini çekmiyodu. gazı biraz açtırdım (15 kademe) şmdi benzinden farkı yok. ama sonuc olarak sen etçil bir hayvanı sürekli otla beslersen o hayvan çok dayanmaz ölür. araçlarda öyle. benzinle çalışması için tasarlanmış araca lpg yedirirsen böyle ayılma bayılma kokma titreme kerkinme gibi sorunlara da alıştırcaksın kendini... kim ne derse desin ya dizel alınacak ya da tüple yaşamaya alışılacak.... bizi bu hallere düşürenler utansın..



vallahi arkadaşım harika yazmışşın nediyim bendeim aracımda LPG takılalı henüz 6 bin km re falan oldu Allaha çok şükür bi sıkıntı yaşamadım insallahta yaşamam kimsede yaşamasın.

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
« Yanıtla #18 : 13 Eylül 2011, 22:27:12 »
 l p g de   hangi araç olursa olsun sistem ne marka olursa olsun kronik bir problem olacağını düşünmüyorum  yaşanılan arızalar benzinli iken de yaşanılabilirdi ayretten araçların montaj esnasında motor kontrol ünitesinin bilgi alış veriş ve kumanda ettiği hemen hemen tüm birimlere extradan giriş yapılıyor yani bilindiği gibi yine montaj hataları  yada az da olsa takılan sistemin her sistemde olacaı kadar olasılıkta arızalı parçanın (yeni dahi olsa )  takılmasından kaynaklanan arızalardır yaşananlar...

            lpg her zaman için  kısa ve uzun vade de  dizelden daha ekonomiktir...şimdilik tek  alternatif yakıt  olarak görüyorum...



   
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Çevrimdışı caucasian

  • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
« Yanıtla #19 : 15 Eylül 2011, 13:45:57 »
yorumların için teşekkürler ragno.
polo 2001 comfortline 1.4 aracın orjinal boğaz kelebeği markası kodu fiyat bilgisi var mı acaba? ayrıca bu parçayı nereden temin edebilirim.

Çevrimdışı caner4

  • İleti: 1564
    • Profili Görüntüle
Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
« Yanıtla #20 : 15 Eylül 2011, 15:01:31 »
lpg dizelden daha ekonomiktir diyen arkadaşıma sesleniyorum... 100 km'de 3.5 lt mazot tüketen araçlar olduğuınu hatırlatırım. hadi onu geçtim şu an yeni nesil benzinli düşük cc motorlar bile lpgden az yakmaktadır.
bakınız polo bluemotion dizel. veya seat ibiza 1,2 TSI.
This is the best one until we make a better one.......

Çevrimdışı Ragno

  • İleti: 164
    • Profili Görüntüle
Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
« Yanıtla #21 : 15 Eylül 2011, 15:14:02 »
yorumların için teşekkürler ragno.
polo 2001 comfortline 1.4 aracın orjinal boğaz kelebeği markası kodu fiyat bilgisi var mı acaba? ayrıca bu parçayı nereden temin edebilirim.

Benim aracın motor kodu AHW. Ona göre istetti parçacı, diğer motor kodlar da aynı fiyat. Ben 450 liraya aldım parçayı ama internette 425'e de gördüm. 20-25 lira da işçilik alıyorlar. Markası VDO. Siemens'in malı, orijinal.
Ben parçacıya sipariş verdim. http://www.otomaparca.com/index.php?p=show&pid=1684&k_id=0&kn=0  bu linkte aynsı var ama ne kadar güvenilir bilemem. Ben alalı 4 ay kadar oldu, dövizdeki artıştan etkilendi mi fiyatlar bilmem. Biraz önce bakarken 225 liraya da gördüm aynı parçayı ama bir kaç yıl önceki fiyattır, dikkat etmek lazım.

Çevrimdışı caucasian

  • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
« Yanıtla #22 : 21 Eylül 2011, 09:23:45 »
Benim aracın motor kodu AHW. Ona göre istetti parçacı, diğer motor kodlar da aynı fiyat. Ben 450 liraya aldım parçayı ama internette 425'e de gördüm. 20-25 lira da işçilik alıyorlar. Markası VDO. Siemens'in malı, orijinal.
Ben parçacıya sipariş verdim. http://www.otomaparca.com/index.php?p=show&pid=1684&k_id=0&kn=0  bu linkte aynsı var ama ne kadar güvenilir bilemem. Ben alalı 4 ay kadar oldu, dövizdeki artıştan etkilendi mi fiyatlar bilmem. Biraz önce bakarken 225 liraya da gördüm aynı parçayı ama bir kaç yıl önceki fiyattır, dikkat etmek lazım.

forumda ilgili tüm kısımları okumuştum ve problemimi ucuzdan pahalıya dogru deneyerek bulma yoluna koyuldum. dün özel serviste hararet müşiri değiştirttim. servis ısrarla hararet müşirimin sorunsuz olduğunu sorunun bogaz kelebeginde oldugunu soylemesine ragmen... sonuc mu? 35 tl verdim. hararet müşirini değiştirttim. aracın suyunu ekledik tekrar biraz bekledim ve kontaga bastım. arac çalıştı ve devir dalgalanması yoktu. ben hemen sevinmedim tabi ne de olsa motor sıcakken bu sorunu yapmıyor arac. klimayı actım son kademeye getirdim ve gaz verip verip cektim. arac stop etmedi... defalarca denedim ama stop etmedi. bi mutlulukla aracın önceden yapılamayan bogaz kelebegi adaptasyonunun tekrar denenmesini istedim. araca cihazı bagladılar (wag com degil özel bir cihazları vardı) ve adaptasyonun yapılamadıgını soylediler. sonra mı? başarısız denemenin ardından klimayı acarak tekrar denedim ama aracın stop problemi geri geldi. ben bu işten birşey anlamadım.

bogaz kelebeginin orjinalini sordum servise.575 tl dedi. inanın bu parayı vermek degil zoruma giden... beni düşündüren şey bu parayı ödedikten sonra da aynı sorunla boğuşma ihtimalim.

verdigin linke baktım ragno... bir ay kadar evvel aynı parcayı akşehirden getirten bir arkadaşa sordum. 400 tl vermiş parcaya... yalnız motor kodu farklı idi onun...

son olarak bugun sabah aracımı çalıştırdım ve rölanti devrini 5-10 sn icinde yakaladım. müşir değiştirmeden önce 2 dk ya kadar süren devir dalgalanması bariz şekilde azaldı. şimdi kontagı ceviriyorum rölanti devrinin cok az altında dalgalanma olmadan 5-10 sn kadar duruyor devir ve sonra topluyor kendini. sadece klima halen devrreye giremiyor...

karmakarışık oldu biraz ancak sorunu olan arkadaşlara tecrube olması acısından aktarmak istedim. 

Çevrimdışı yunusdemirtas

  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
« Yanıtla #23 : 06 Ocak 2012, 23:22:08 »
2000  6N2 1.4 75 bg aracıma 20000 km oldu atiker takıldı.Hiçbir sorun yok.Ortalama 20 kr. yakıyor.aylık 450 tl lik benzin masrafı 250 tl ye indi.Bir an bile düşünmeyin taktırın bence.Son hız ve ara hızlanmalarda da hiçbir sorun yok.Sorun yaşayanlar adeta lpg yi günah keçisi ilan etmişler.Servisler arızalı benzinli araçlarla dolu..

Çevrimdışı ceceduman

  • İleti: 455
    • Profili Görüntüle
Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
« Yanıtla #24 : 07 Ocak 2012, 13:06:34 »
forumda ilgili tüm kısımları okumuştum ve problemimi ucuzdan pahalıya dogru deneyerek bulma yoluna koyuldum. dün özel serviste hararet müşiri değiştirttim. servis ısrarla hararet müşirimin sorunsuz olduğunu sorunun bogaz kelebeginde oldugunu soylemesine ragmen... sonuc mu? 35 tl verdim. hararet müşirini değiştirttim. aracın suyunu ekledik tekrar biraz bekledim ve kontaga bastım. arac çalıştı ve devir dalgalanması yoktu. ben hemen sevinmedim tabi ne de olsa motor sıcakken bu sorunu yapmıyor arac. klimayı actım son kademeye getirdim ve gaz verip verip cektim. arac stop etmedi... defalarca denedim ama stop etmedi. bi mutlulukla aracın önceden yapılamayan bogaz kelebegi adaptasyonunun tekrar denenmesini istedim. araca cihazı bagladılar (wag com degil özel bir cihazları vardı) ve adaptasyonun yapılamadıgını soylediler. sonra mı? başarısız denemenin ardından klimayı acarak tekrar denedim ama aracın stop problemi geri geldi. ben bu işten birşey anlamadım.

bogaz kelebeginin orjinalini sordum servise.575 tl dedi. inanın bu parayı vermek degil zoruma giden... beni düşündüren şey bu parayı ödedikten sonra da aynı sorunla boğuşma ihtimalim.

verdigin linke baktım ragno... bir ay kadar evvel aynı parcayı akşehirden getirten bir arkadaşa sordum. 400 tl vermiş parcaya... yalnız motor kodu farklı idi onun...

son olarak bugun sabah aracımı çalıştırdım ve rölanti devrini 5-10 sn icinde yakaladım. müşir değiştirmeden önce 2 dk ya kadar süren devir dalgalanması bariz şekilde azaldı. şimdi kontagı ceviriyorum rölanti devrinin cok az altında dalgalanma olmadan 5-10 sn kadar duruyor devir ve sonra topluyor kendini. sadece klima halen devrreye giremiyor...

karmakarışık oldu biraz ancak sorunu olan arkadaşlara tecrube olması acısından aktarmak istedim. 

bende devir dalgalanmasından şikayetciyim :( fakat dediğin gibi vermesi bişey değilde sonrasında tekrar aynı sorunla boğuşurmuyuz :( bakalım ustama sorucam böyşe bişey olabiklir diye insallah gerek kalmaz....

Çevrimdışı Ragno

  • İleti: 164
    • Profili Görüntüle
Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
« Yanıtla #25 : 07 Ocak 2012, 17:43:22 »
forumda ilgili tüm kısımları okumuştum ve problemimi ucuzdan pahalıya dogru deneyerek bulma yoluna koyuldum. dün özel serviste hararet müşiri değiştirttim. servis ısrarla hararet müşirimin sorunsuz olduğunu sorunun bogaz kelebeginde oldugunu soylemesine ragmen... sonuc mu? 35 tl verdim. hararet müşirini değiştirttim. aracın suyunu ekledik tekrar biraz bekledim ve kontaga bastım. arac çalıştı ve devir dalgalanması yoktu. ben hemen sevinmedim tabi ne de olsa motor sıcakken bu sorunu yapmıyor arac. klimayı actım son kademeye getirdim ve gaz verip verip cektim. arac stop etmedi... defalarca denedim ama stop etmedi. bi mutlulukla aracın önceden yapılamayan bogaz kelebegi adaptasyonunun tekrar denenmesini istedim. araca cihazı bagladılar (wag com degil özel bir cihazları vardı) ve adaptasyonun yapılamadıgını soylediler. sonra mı? başarısız denemenin ardından klimayı acarak tekrar denedim ama aracın stop problemi geri geldi. ben bu işten birşey anlamadım.

bogaz kelebeginin orjinalini sordum servise.575 tl dedi. inanın bu parayı vermek degil zoruma giden... beni düşündüren şey bu parayı ödedikten sonra da aynı sorunla boğuşma ihtimalim.

verdigin linke baktım ragno... bir ay kadar evvel aynı parcayı akşehirden getirten bir arkadaşa sordum. 400 tl vermiş parcaya... yalnız motor kodu farklı idi onun...

son olarak bugun sabah aracımı çalıştırdım ve rölanti devrini 5-10 sn icinde yakaladım. müşir değiştirmeden önce 2 dk ya kadar süren devir dalgalanması bariz şekilde azaldı. şimdi kontagı ceviriyorum rölanti devrinin cok az altında dalgalanma olmadan 5-10 sn kadar duruyor devir ve sonra topluyor kendini. sadece klima halen devrreye giremiyor...

karmakarışık oldu biraz ancak sorunu olan arkadaşlara tecrube olması acısından aktarmak istedim. 

Boğaz kelebeğini değiştirdikten sonra aynı sorunun devam edeceğini sanmıyorum. Diğer ihtimalleri denemişsiniz zaten. Motor kodu farklı olsa da ayn modellerin fiyatı aynı bildiğim kadarıyla. Fiyat farkları ilan tarihiyle alakalı olabilir, son zamanlardaki döviz artışı fiyatları yükseltti.

Çevrimdışı KAAN60

  • İleti: 652
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2000 polo 1.6 a.c
  • Şehir: Tokat
Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
« Yanıtla #26 : 07 Ocak 2012, 22:47:28 »
arkadaşlarım lütfen ,y,ce araştırmadan tonlarca masraf yapmayın yazık hem paralarınıza hem bir okdr can sıkıntısı atiker konusunda uzman olmuş ben ;) sizin için daha önceden paylaşmıştım, devir dalgalanması stop gibi problemleri olan arkadaşlarım banada servis bakımlı aracım için boğaz kelebeği değişecek oksijen sensörü değişecek diyip durdular ben aracımdan emindim araştırdım ve sorunun atiker kırmızı enjektörden ( AHC 4 CYL 3 OHM ) kaynaklandığını anladım ustalarla verdiğim uzun uğraşlardan sonra siyah olan horizon tip enjektör taktırdım ne sıkıntım kaldı ne de sorun hatta bu enjektörler vw ve seat içn üretildiği için performans şuan gerçekten benzinden farksız... kısacası kesinlikle horizon enjektör taktırın  sorunu başka yerde aramayın şurayı inceleyin.
http://www.vwtr.net/forum/lpg-cng-ve-alternatif-yakit-sistemleri/16-8v-aee-motor-lpg-li-polo-sahipleri-t23600.0.html
« Son Düzenleme: 07 Ocak 2012, 22:49:33 Gönderen: KAAN60 »
_-OĞLUM ve POLOM-_

Çevrimdışı hustun

  • İleti: 60
    • Profili Görüntüle
Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
« Yanıtla #27 : 09 Ocak 2012, 12:12:59 »
2000 model 1,4 comfortline model aracım var aldığımda brc marka talılıydı 6 aydır bi sorun olmadı çok şükür benzinde çalışıyor sonra sanırım motor suyu sıcaklıgı 30 derece olunca otomatik lpg ye geçiyor bi ara geçişlerde sorun var zannettim ama depo az olunca yada sallantıda sanırım koruma amaçlı lpg den benzine geçiyor.