Gönderen Konu: yağ buhar hortumu tıkanması  (Okunma sayısı 23818 defa)

Çevrimdışı ayyıldızteam

  • İleti: 112
    • Profili Görüntüle
yağ buhar hortumu tıkanması
« : 30 Nisan 2012, 10:07:05 »
slm arkadaşlar 99 polo classıc aracımın sık sık yağ buhar taliye hortumunu temizliyorum içinde krema gibi bi madde birikiyo 2-3 ayda bir tam tıkanmasada baya birikiyo bende söküp temizliyorum acaba benim arabada bi sorun mu var yoksa bütün pololarda aynı sıkıntı varmı.....
 :) >:( >:( >:( >:( >:( :t
....SÖYLESEM TESİRİ YOK SUSSAM GÖNÜL RAZI DEĞİL....

Logged

Çevrimdışı atego

  • İleti: 1085
    • Profili Görüntüle
Ynt: yağ buhar hortumu tıkanması
« Yanıtla #1 : 30 Nisan 2012, 14:35:17 »
5-6 ay sonunda benim aracımda da hafif bir kremsi kalıntı oluyor hortumda. Ama hiç tıkanmadı, yağın ya da yağ buharının kremsi yapıya dönmesi için su ile karışması gerekir. Ben tahliye hortumunu uzatıp aracın altından buharı atacak şekilde yaptım. Sabahları hortumda nem oluyor, dolayısıyla yağla birleşip beyaz kremsi hale geliyor zamanla. Birkaç damla akıyor sonra bitiyor. Aracınızın yağ doldurma yerinde bu kremsi madde hafifte olsa birikiyor mu? Ya da yağ çubuğunun olduğu yerde? Bir de yağ buharı hortumu açıkta mı yoksa filtre kutusuna bağlı mı orjinaldeki gibi?

Çevrimdışı ayyıldızteam

  • İleti: 112
    • Profili Görüntüle
Ynt: yağ buhar hortumu tıkanması
« Yanıtla #2 : 30 Nisan 2012, 17:08:18 »
filtre kutusuna bağlı orjinal halinde duruyo da senin açıkta olduğu zaman bi problem çıkarmadı değil mi eğer öle ise bende aşağı eğimli bi hortum alıp dışarı vereyim hava filtresine gitmesindeki mantığıda anlamış değilim açıkcası hava filtresini nemlendirmek içinmi yapıyorlar anlamadım bide pololarda genelde var sanırım bu bende açığa bırakma taraftarıyım yazın az oluyo da kışın daha çok oluyo benim hattabenim araba  kışın ordakı su buharı gece don yapıp sabah çalıştırdım tıkanmıştı hiç fark etmedim araba stop etmeye başladı eve döndüm kaputu bi açtım yağ çubuğundan yağ atmıştı bi söktüm resmen dondan tıkanmış o gün bu gündür sürekli kontrol ediyom da yazın sıkıntı yok ama kışın biriken madde donup tamamen tyıkıyo orayı bence en mantıklısı açığa vermek hortumu aşağı sallandırmak cevabını bekliyorum eğer sende bi sorun çıkmadıysa bende öle yapim bıktım söküp takmaktan ya >:( >:( >:( >:( :(
....SÖYLESEM TESİRİ YOK SUSSAM GÖNÜL RAZI DEĞİL....

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: yağ buhar hortumu tıkanması
« Yanıtla #3 : 30 Nisan 2012, 18:32:49 »
Arkadaşlar kusura bakmayın ama, o yağ buharını taşıyan hortum mototun külbütör kağının altında piyano diye tabir ettiğimiz egzantirik-subap odacığını yağlamakta faydası var diye biliyorum. Siz hortumu dışarı çevirmekten bahsediyorsunuz. ? Zararlı olacağı kanaatindeyim.. Tıkanma konusu yağın kalitesi veya motor yağı ve antifreze karışmasından kaynaklanabilir.
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı west_55

  • İleti: 980
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Ford Focus C-Max TDCİ
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: yağ buhar hortumu tıkanması
« Yanıtla #4 : 30 Nisan 2012, 22:51:31 »
Arkadaşlar benimde kış aylarında yağ kapağının alt kısmında krema gibi, yada köpük gibi şeyler oluyordu. Nasıl oluyordu derseniz; araç çalışmaya başladıktan 3-5 dk sonra oluyor,motor ısındıkça krema veya köpüğe benzettiğim şeyler kayboluyordu. Aracın motor yağını farklı bir marka ile değiştirdiğimde bu problemimde çözüme kavuşmuştu. Sizinde belki yağ ile ilgili probleminiz olabilir.

Çevrimdışı atego

  • İleti: 1085
    • Profili Görüntüle
Ynt: yağ buhar hortumu tıkanması
« Yanıtla #5 : 30 Nisan 2012, 22:51:55 »
Arkadaşlar kusura bakmayın ama, o yağ buharını taşıyan hortum mototun külbütör kağının altında piyano diye tabir ettiğimiz egzantirik-subap odacığını yağlamakta faydası var diye biliyorum. Siz hortumu dışarı çevirmekten bahsediyorsunuz. ? Zararlı olacağı kanaatindeyim.. Tıkanma konusu yağın kalitesi veya motor yağı ve antifreze karışmasından kaynaklanabilir.
Yok, o hortum sadece hava filtresine bağlanıyor ve motorda meydana gelen yağ buharının dışarı gönderilmeden silindirlerde yanmasını sağlıyor. Yağlamayla hiçbir alakası yok, hatta kronik boğaz kelebeği kirlenmesine sebep olan şey yağ buharı. İptal edilirse toz ve su girmeyecek şekilde uzun bir boruyla uzak bir noktadan aşağıdan ucunu çıkarmak en iyisi. Yoksa yağ buharı kaputun altında birikiyor  ve kaloriferi açtığımızda direk camlara ve içeri veriyor. Bu da çok rahatsız edici birşey. O yüzden uzak bir noktaya boruyla uzatılır ve ucu aşağıya sarkıtılırsa hem içeri toz ve su girmez, hem de yağ buharı aracın havalandırma sistemiyle içeri taşınmaz.

filtre kutusuna bağlı orjinal halinde duruyo da senin açıkta olduğu zaman bi problem çıkarmadı değil mi eğer öle ise bende aşağı eğimli bi hortum alıp dışarı vereyim hava filtresine gitmesindeki mantığıda anlamış değilim açıkcası hava filtresini nemlendirmek içinmi yapıyorlar anlamadım bide pololarda genelde var sanırım bu bende açığa bırakma taraftarıyım yazın az oluyo da kışın daha çok oluyo benim hattabenim araba  kışın ordakı su buharı gece don yapıp sabah çalıştırdım tıkanmıştı hiç fark etmedim araba stop etmeye başladı eve döndüm kaputu bi açtım yağ çubuğundan yağ atmıştı bi söktüm resmen dondan tıkanmış o gün bu gündür sürekli kontrol ediyom da yazın sıkıntı yok ama kışın biriken madde donup tamamen tyıkıyo orayı bence en mantıklısı açığa vermek hortumu aşağı sallandırmak cevabını bekliyorum eğer sende bi sorun çıkmadıysa bende öle yapim bıktım söküp takmaktan ya >:( >:( >:( >:( :(

Eğer düzgün bir şekilde boru çekilir ve birleşim yerinden kaçak önlenirse hiç bir problem olmaz. Ama dediğim gibi uzun bir boruyla uzak bir kısıma taşıyacak şekilde yapın boruyu. Yoksa içeri gelen kokudan araba süremezsiniz.
« Son Düzenleme: 30 Nisan 2012, 22:56:39 Gönderen: atego »

Çevrimdışı ayyıldızteam

  • İleti: 112
    • Profili Görüntüle
Ynt: yağ buhar hortumu tıkanması
« Yanıtla #6 : 01 Mayıs 2012, 09:51:45 »
Arkadaşlar kusura bakmayın ama, o yağ buharını taşıyan hortum mototun külbütör kağının altında piyano diye tabir ettiğimiz egzantirik-subap odacığını yağlamakta faydası var diye biliyorum. Siz hortumu dışarı çevirmekten bahsediyorsunuz. ? Zararlı olacağı kanaatindeyim.. Tıkanma konusu yağın kalitesi veya motor yağı ve antifreze karışmasından kaynaklanabilir.
arkadaşım subabp kapağıyla hava filtresiinin orada nasıl bi bağlantı kurdun anlamadım araba zaten subabp ekzantirik milini otomatikman yağlıyo zaten eğer alman o yağmala işini bu hortuma bıraksaydı atego arkadaşın arabası çoktan sarmış olurdu onun tek görevi ategonunda dediği gibi buharın çevreye yayılmadan direkt boğaz kelebeğine gidiyo zaten pistonlarda yanmasını sağlamak.... ;)
....SÖYLESEM TESİRİ YOK SUSSAM GÖNÜL RAZI DEĞİL....

Çevrimdışı ayyıldızteam

  • İleti: 112
    • Profili Görüntüle
Ynt: yağ buhar hortumu tıkanması
« Yanıtla #7 : 01 Mayıs 2012, 09:54:01 »
he bu arada önceden castrol magnetec kullandım ilk onda oldu zaten kışın mobil 1 le değiştirdim gene aynı bu işin yağla alakası yok dikkat ettiyseniz iki markada en kaliteli yağları yapmakta bende gidip öle dandik yağı arabama koymam zaten dandik yağ almaktansa eskisi daha iyi.... ;D ;D ;D
....SÖYLESEM TESİRİ YOK SUSSAM GÖNÜL RAZI DEĞİL....

Çevrimdışı ayyıldızteam

  • İleti: 112
    • Profili Görüntüle
Ynt: yağ buhar hortumu tıkanması
« Yanıtla #8 : 01 Mayıs 2012, 09:59:43 »
atego kardeş sende problem kaldımı kalmadımı onu söle varmı bi sıkıntı aracında çalışmasında çekişinde alakasız yerlerde stop ediyomu benim araba lpg li sadece pg de sogukken stop problemi var o kadar ustaya gittim çözemedi ama benzinde yapmıyo tıkır tıkır anlıcanız lpg başlı başına sorun zaten onun için ben artık lpg sistemini kurcalamıyorum kendimi öle ayarladım ki sabahları araç soğukken ışıklara keldiğimde arabayı lpg ye geçse bile iyice sınımadan tekrar benzine alıyorum hararet 90 dayandıktan sonra manuel lpg ye geçiriyom sıkıntı kalmıyo şimdi lpg ci usyata gitsem bana bir sürü terane anlatıcak anca ağazları çalışıyo başka bişiy yaptıkları yok önüne gelen dükkan açmış siz siz olun stop sorunu var diye aracınızı lpg ci ustalara söktürmeyin ben öle yapıyorum 1 yıldır hiç sıkıntı yaşamıyorum tek sıkıntım benzin maliyetim birazcık arttı her gün ustaya gidip onlarca para vermekten iyidir...sağlıcakla kalın he bu arada atego kardeş cevabını bekliyorum bende yapıcam dediğini....
....SÖYLESEM TESİRİ YOK SUSSAM GÖNÜL RAZI DEĞİL....

Çevrimdışı ayyıldızteam

  • İleti: 112
    • Profili Görüntüle
Ynt: yağ buhar hortumu tıkanması
« Yanıtla #9 : 01 Mayıs 2012, 10:02:14 »
Arkadaşlar kusura bakmayın ama, o yağ buharını taşıyan hortum mototun külbütör kağının altında piyano diye tabir ettiğimiz egzantirik-subap odacığını yağlamakta faydası var diye biliyorum. Siz hortumu dışarı çevirmekten bahsediyorsunuz. ? Zararlı olacağı kanaatindeyim.. Tıkanma konusu yağın kalitesi veya motor yağı ve antifreze karışmasından kaynaklanabilir.
birde kardeş yağı suya karıştıran araba hararet yapar zaten conta bozuktur benim aracımda yağ seviyesi hep aynı suyum eksilmiyo ki ;)
....SÖYLESEM TESİRİ YOK SUSSAM GÖNÜL RAZI DEĞİL....

Çevrimdışı atego

  • İleti: 1085
    • Profili Görüntüle
Ynt: yağ buhar hortumu tıkanması
« Yanıtla #10 : 01 Mayıs 2012, 11:01:33 »
Herhangi bir problem olmadı. Eğer boruyu söylediğim gibi çekersen hem toz hem de su giremez içeri. Çekişi vs etkilemez zaten, sadece tıkanmasını ve boğaz kelebeğinin kirlenmesini engeller. 1 seneyi geçti ben yapalı, hiçbir problem yok şükür :)

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: yağ buhar hortumu tıkanması
« Yanıtla #11 : 01 Mayıs 2012, 11:53:26 »
AFT Motorda durum böyle arkadaşlar.. herhalde sizin motorlarda daha değişik. Ama resimde de görüldüğü üzere boğaz kelebeği, emme manifoltu ve külbütör kapağına bağlantı yapılmış yağ buharı hortumu..

Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı atego

  • İleti: 1085
    • Profili Görüntüle
Ynt: yağ buhar hortumu tıkanması
« Yanıtla #12 : 01 Mayıs 2012, 15:08:12 »
Aft motorda her yerden hortum çekmişler :) Bizim motorlarda sadece hava filtresine giriyor. Sizin aracınızda iptal etmek çok zor olurmuş gerçekten :) Çalışma mantığı yine aynı, yağ buharını motora göndererek yakmak.

Çevrimdışı ayyıldızteam

  • İleti: 112
    • Profili Görüntüle
Ynt: yağ buhar hortumu tıkanması
« Yanıtla #13 : 01 Mayıs 2012, 16:03:28 »
AFT Motorda durum böyle arkadaşlar.. herhalde sizin motorlarda daha değişik. Ama resimde de görüldüğü üzere boğaz kelebeği, emme manifoltu ve külbütör kapağına bağlantı yapılmış yağ buharı hortumu..


dostum senin aracın3 kasa golf değil mi onlarda dediğin gibi evet hava taliye hortumunu subap kapağına verilmiş direk arkadaşımda da var aynısı bende alm motor var polo classıc bizimkilerde hava filtresinin içine giriyo direk hortumun kafası
....SÖYLESEM TESİRİ YOK SUSSAM GÖNÜL RAZI DEĞİL....