vwtr.net
Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 6K (Classic) => Konuyu başlatan: ayyıldızteam - 30 Nisan 2012, 10:07:05
-
slm arkadaşlar 99 polo classıc aracımın sık sık yağ buhar taliye hortumunu temizliyorum içinde krema gibi bi madde birikiyo 2-3 ayda bir tam tıkanmasada baya birikiyo bende söküp temizliyorum acaba benim arabada bi sorun mu var yoksa bütün pololarda aynı sıkıntı varmı.....
:) >:( >:( >:( >:( >:( :t
-
5-6 ay sonunda benim aracımda da hafif bir kremsi kalıntı oluyor hortumda. Ama hiç tıkanmadı, yağın ya da yağ buharının kremsi yapıya dönmesi için su ile karışması gerekir. Ben tahliye hortumunu uzatıp aracın altından buharı atacak şekilde yaptım. Sabahları hortumda nem oluyor, dolayısıyla yağla birleşip beyaz kremsi hale geliyor zamanla. Birkaç damla akıyor sonra bitiyor. Aracınızın yağ doldurma yerinde bu kremsi madde hafifte olsa birikiyor mu? Ya da yağ çubuğunun olduğu yerde? Bir de yağ buharı hortumu açıkta mı yoksa filtre kutusuna bağlı mı orjinaldeki gibi?
-
filtre kutusuna bağlı orjinal halinde duruyo da senin açıkta olduğu zaman bi problem çıkarmadı değil mi eğer öle ise bende aşağı eğimli bi hortum alıp dışarı vereyim hava filtresine gitmesindeki mantığıda anlamış değilim açıkcası hava filtresini nemlendirmek içinmi yapıyorlar anlamadım bide pololarda genelde var sanırım bu bende açığa bırakma taraftarıyım yazın az oluyo da kışın daha çok oluyo benim hattabenim araba kışın ordakı su buharı gece don yapıp sabah çalıştırdım tıkanmıştı hiç fark etmedim araba stop etmeye başladı eve döndüm kaputu bi açtım yağ çubuğundan yağ atmıştı bi söktüm resmen dondan tıkanmış o gün bu gündür sürekli kontrol ediyom da yazın sıkıntı yok ama kışın biriken madde donup tamamen tyıkıyo orayı bence en mantıklısı açığa vermek hortumu aşağı sallandırmak cevabını bekliyorum eğer sende bi sorun çıkmadıysa bende öle yapim bıktım söküp takmaktan ya >:( >:( >:( >:( :(
-
Arkadaşlar kusura bakmayın ama, o yağ buharını taşıyan hortum mototun külbütör kağının altında piyano diye tabir ettiğimiz egzantirik-subap odacığını yağlamakta faydası var diye biliyorum. Siz hortumu dışarı çevirmekten bahsediyorsunuz. ? Zararlı olacağı kanaatindeyim.. Tıkanma konusu yağın kalitesi veya motor yağı ve antifreze karışmasından kaynaklanabilir.
-
Arkadaşlar benimde kış aylarında yağ kapağının alt kısmında krema gibi, yada köpük gibi şeyler oluyordu. Nasıl oluyordu derseniz; araç çalışmaya başladıktan 3-5 dk sonra oluyor,motor ısındıkça krema veya köpüğe benzettiğim şeyler kayboluyordu. Aracın motor yağını farklı bir marka ile değiştirdiğimde bu problemimde çözüme kavuşmuştu. Sizinde belki yağ ile ilgili probleminiz olabilir.
-
Arkadaşlar kusura bakmayın ama, o yağ buharını taşıyan hortum mototun külbütör kağının altında piyano diye tabir ettiğimiz egzantirik-subap odacığını yağlamakta faydası var diye biliyorum. Siz hortumu dışarı çevirmekten bahsediyorsunuz. ? Zararlı olacağı kanaatindeyim.. Tıkanma konusu yağın kalitesi veya motor yağı ve antifreze karışmasından kaynaklanabilir.
Yok, o hortum sadece hava filtresine bağlanıyor ve motorda meydana gelen yağ buharının dışarı gönderilmeden silindirlerde yanmasını sağlıyor. Yağlamayla hiçbir alakası yok, hatta kronik boğaz kelebeği kirlenmesine sebep olan şey yağ buharı. İptal edilirse toz ve su girmeyecek şekilde uzun bir boruyla uzak bir noktadan aşağıdan ucunu çıkarmak en iyisi. Yoksa yağ buharı kaputun altında birikiyor ve kaloriferi açtığımızda direk camlara ve içeri veriyor. Bu da çok rahatsız edici birşey. O yüzden uzak bir noktaya boruyla uzatılır ve ucu aşağıya sarkıtılırsa hem içeri toz ve su girmez, hem de yağ buharı aracın havalandırma sistemiyle içeri taşınmaz.
filtre kutusuna bağlı orjinal halinde duruyo da senin açıkta olduğu zaman bi problem çıkarmadı değil mi eğer öle ise bende aşağı eğimli bi hortum alıp dışarı vereyim hava filtresine gitmesindeki mantığıda anlamış değilim açıkcası hava filtresini nemlendirmek içinmi yapıyorlar anlamadım bide pololarda genelde var sanırım bu bende açığa bırakma taraftarıyım yazın az oluyo da kışın daha çok oluyo benim hattabenim araba kışın ordakı su buharı gece don yapıp sabah çalıştırdım tıkanmıştı hiç fark etmedim araba stop etmeye başladı eve döndüm kaputu bi açtım yağ çubuğundan yağ atmıştı bi söktüm resmen dondan tıkanmış o gün bu gündür sürekli kontrol ediyom da yazın sıkıntı yok ama kışın biriken madde donup tamamen tyıkıyo orayı bence en mantıklısı açığa vermek hortumu aşağı sallandırmak cevabını bekliyorum eğer sende bi sorun çıkmadıysa bende öle yapim bıktım söküp takmaktan ya >:( >:( >:( >:( :(
Eğer düzgün bir şekilde boru çekilir ve birleşim yerinden kaçak önlenirse hiç bir problem olmaz. Ama dediğim gibi uzun bir boruyla uzak bir kısıma taşıyacak şekilde yapın boruyu. Yoksa içeri gelen kokudan araba süremezsiniz.
-
Arkadaşlar kusura bakmayın ama, o yağ buharını taşıyan hortum mototun külbütör kağının altında piyano diye tabir ettiğimiz egzantirik-subap odacığını yağlamakta faydası var diye biliyorum. Siz hortumu dışarı çevirmekten bahsediyorsunuz. ? Zararlı olacağı kanaatindeyim.. Tıkanma konusu yağın kalitesi veya motor yağı ve antifreze karışmasından kaynaklanabilir.
arkadaşım subabp kapağıyla hava filtresiinin orada nasıl bi bağlantı kurdun anlamadım araba zaten subabp ekzantirik milini otomatikman yağlıyo zaten eğer alman o yağmala işini bu hortuma bıraksaydı atego arkadaşın arabası çoktan sarmış olurdu onun tek görevi ategonunda dediği gibi buharın çevreye yayılmadan direkt boğaz kelebeğine gidiyo zaten pistonlarda yanmasını sağlamak.... ;)
-
he bu arada önceden castrol magnetec kullandım ilk onda oldu zaten kışın mobil 1 le değiştirdim gene aynı bu işin yağla alakası yok dikkat ettiyseniz iki markada en kaliteli yağları yapmakta bende gidip öle dandik yağı arabama koymam zaten dandik yağ almaktansa eskisi daha iyi.... ;D ;D ;D
-
atego kardeş sende problem kaldımı kalmadımı onu söle varmı bi sıkıntı aracında çalışmasında çekişinde alakasız yerlerde stop ediyomu benim araba lpg li sadece pg de sogukken stop problemi var o kadar ustaya gittim çözemedi ama benzinde yapmıyo tıkır tıkır anlıcanız lpg başlı başına sorun zaten onun için ben artık lpg sistemini kurcalamıyorum kendimi öle ayarladım ki sabahları araç soğukken ışıklara keldiğimde arabayı lpg ye geçse bile iyice sınımadan tekrar benzine alıyorum hararet 90 dayandıktan sonra manuel lpg ye geçiriyom sıkıntı kalmıyo şimdi lpg ci usyata gitsem bana bir sürü terane anlatıcak anca ağazları çalışıyo başka bişiy yaptıkları yok önüne gelen dükkan açmış siz siz olun stop sorunu var diye aracınızı lpg ci ustalara söktürmeyin ben öle yapıyorum 1 yıldır hiç sıkıntı yaşamıyorum tek sıkıntım benzin maliyetim birazcık arttı her gün ustaya gidip onlarca para vermekten iyidir...sağlıcakla kalın he bu arada atego kardeş cevabını bekliyorum bende yapıcam dediğini....
-
Arkadaşlar kusura bakmayın ama, o yağ buharını taşıyan hortum mototun külbütör kağının altında piyano diye tabir ettiğimiz egzantirik-subap odacığını yağlamakta faydası var diye biliyorum. Siz hortumu dışarı çevirmekten bahsediyorsunuz. ? Zararlı olacağı kanaatindeyim.. Tıkanma konusu yağın kalitesi veya motor yağı ve antifreze karışmasından kaynaklanabilir.
birde kardeş yağı suya karıştıran araba hararet yapar zaten conta bozuktur benim aracımda yağ seviyesi hep aynı suyum eksilmiyo ki ;)
-
Herhangi bir problem olmadı. Eğer boruyu söylediğim gibi çekersen hem toz hem de su giremez içeri. Çekişi vs etkilemez zaten, sadece tıkanmasını ve boğaz kelebeğinin kirlenmesini engeller. 1 seneyi geçti ben yapalı, hiçbir problem yok şükür :)
-
AFT Motorda durum böyle arkadaşlar.. herhalde sizin motorlarda daha değişik. Ama resimde de görüldüğü üzere boğaz kelebeği, emme manifoltu ve külbütör kapağına bağlantı yapılmış yağ buharı hortumu..
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/eXMn3.jpg)
-
Aft motorda her yerden hortum çekmişler :) Bizim motorlarda sadece hava filtresine giriyor. Sizin aracınızda iptal etmek çok zor olurmuş gerçekten :) Çalışma mantığı yine aynı, yağ buharını motora göndererek yakmak.
-
AFT Motorda durum böyle arkadaşlar.. herhalde sizin motorlarda daha değişik. Ama resimde de görüldüğü üzere boğaz kelebeği, emme manifoltu ve külbütör kapağına bağlantı yapılmış yağ buharı hortumu..
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/eXMn3.jpg)
dostum senin aracın3 kasa golf değil mi onlarda dediğin gibi evet hava taliye hortumunu subap kapağına verilmiş direk arkadaşımda da var aynısı bende alm motor var polo classıc bizimkilerde hava filtresinin içine giriyo direk hortumun kafası
-
polo clasiclerde ed AFT motor mevcut..
-
polo clasiclerde ed AFT motor mevcut..
haklısın da dostum polo classıc lerde bir çok motor şeçeneği var hepsi aynı değil bendeki alm motor ;)
-
Aracına, servis değişimi haricinde kaç km'de ne kadar yağ koyuyorsun?
-
Polo 1986 - 1992 1 Carb HZ
Polo 1986 - 1990 1.3 Carb GK
Polo 1986 - 1988 1.3 Carb MH
Polo 1986 - 1987 1.3 Carb NU
Polo 1986 - 1990 1.3 Diesel MN
Polo 1987 - 1990 1.3 NZ
Polo 1987 - 1990 1.3 Turbo PY
Polo 1989 - 1990 1 AAK
Polo 1989 - 1994 1.3 Carb 2G
Polo 1989 - 1990 1.3 3F
Polo 1990 - 1994 1 AAU
Polo 1990 - 1994 1.4 Diesel 1W
Polo 1991 - 1994 1.3 AAV
Polo 1991 - 1994 1.3 3F
Polo 1991 - 1994 1.3 Turbo PY
Polo 1992 - 1993 1 Carb ACM
Polo 1994 - 1996 1 AEV
Polo 1994 - 1998 1.3 ADX
Polo 1994 - 1996 1.6 AEA
Polo 1994 - 2003 1.9 Diesel AEF
Polo 1995 - 1998 1.4 AEX
Polo 1995 - 1998 1.6 AEE
Polo 1995 - 2001 1.6 AFT
Polo 1995 - 2001 1.6 AHS
Polo 1995 - 1995 1.9 Diesel 1Y
Polo 1995 - 2001 1.9 SDI AEY
Polo 1996 - 1998 1 AER
Polo 1996 - 2001 1.4 AFH
Polo 1996 - 1998 1.9 Diesel 1Y
Polo 1996 - 2003 1.9 SDI AGD
Polo 1996 - 2001 1.9 TDI AHU
Polo 1997 - 2001 1 ALL
Polo 1997 - 2001 1.4 AKV
Polo 1997 - 2001 1.7 SDI AHG
Polo 1997 - 2003 1.7 SDI AKU
Polo 1997 - 2001 1.9 SDI AKW
Polo 1997 - 2001 1.9 TDI ALE
Polo 1998 - 2003 1.4 AHW
Polo 1998 - 2003 1.4 AKK
Polo 1998 - 2003 1.4 AKP
Polo 1998 - 2001 1.4 ANW
Polo 1998 - 2001 1.4 ANX
Polo 1998 - 2001 1.4 APQ
Polo 1998 - 2003 1.4 TDI AMF
Polo 1998 - 2001 1.6 AJV
Polo 1998 - 2001 1.6 ALM
Polo 1998 - 2001 1.9 TDI AFN
Polo 1998 - 2001 2 ADC
Polo 1999 - 2003 1 ALD
Polo 1999 - 2001 1 ANV
Polo 1999 - 2003 1 AUC
Polo 1999 - 2003 1.4 AFK
Polo 1999 - 2001 1.4 APE
Polo 1999 - 2001 1.4 AQQ
Polo 1999 - 2003 1.4 AUA
Polo 1999 - 2003 1.4 AUB
Polo 1999 - 2003 1.4 AUD
Polo 1999 - 2003 1.6 ARC
Polo 2000 - 2003 1.4 TDI ATL
Polo 2000 - 2001 1.6 AUR
Polo 2000 - 2003 1.6 AVY
Polo 2000 - 2003 1.9 SDI ASX
Polo 2002 - 2003 1.2 AWY
Polo 2002 - 2003 1.2 AZQ
Polo 2002 - 2003 1.4 AXU
Polo 2002 - 2003 1.4 BBY
polo motor kodları o kadar çok ki hangisini saysak:) :D :D :D :D
-
Polo Classic/Sedan 1995 - 1998 1.4 AEX
Polo Classic/Sedan 1995 - 1998 1.6 1F
Polo Classic/Sedan 1995 - 2001 1.6 AEE
Polo Classic/Sedan 1995 - 2001 1.6 AFT
Polo Classic/Sedan 1995 - 2003 1.6 ALM
Polo Classic/Sedan 1995 - 1998 1.9 Diesel 1Y
Polo Classic/Sedan 1995 - 2001 1.9 SDI AEY
Polo Classic/Sedan 1996 - 2001 1.7 SDI AHB
Polo Classic/Sedan 1996 - 1998 1.9 Diesel AEF
Polo Classic/Sedan 1996 - 2001 1.9 TDI AHU
Polo Classic/Sedan 1997 - 2001 1.4 AKV
Polo Classic/Sedan 1997 - 2001 1.7 SDI AKU
Polo Classic/Sedan 1997 - 2001 1.8 ADZ
Polo Classic/Sedan 1997 - 2001 1.9 SDI AKW
Polo Classic/Sedan 1997 - 2001 1.9 TDI ALE
Polo Classic/Sedan 1998 - 2003 1.4 ANW
Polo Classic/Sedan 1998 - 2001 1.4 ANX
Polo Classic/Sedan 1998 - 2001 1.4 APQ
Polo Classic/Sedan 1998 - 2003 1.8 ADD
Polo Classic/Sedan 1998 - 2001 1.9 TDI AFN
Polo Classic/Sedan 1999 - 2003 1.4 AKK
Polo Classic/Sedan 1999 - 2003 1.4 APE
Polo Classic/Sedan 1999 - 2003 1.4 AUA
Polo Classic/Sedan 1999 - 2003 1.4 AUD
Polo Classic/Sedan 1999 - 2003 1.6 AEH
Polo Classic/Sedan 1999 - 2003 1.6 AKL
Polo Classic/Sedan 1999 - 2003 1.6 APF
Polo Classic/Sedan 1999 - 2003 1.9 SDI AGP
Polo Classic/Sedan 1999 - 2003 1.9 SDI AQM
Polo Classic/Sedan 1999 - 2003 1.9 TDI AGR
Polo Classic/Sedan 1999 - 2003 1.9 TDI ALH
Polo Classic/Sedan 1999 - 2001 1.9 TDI ASK
Polo Classic/Sedan 1999 - 2003 1.9 TDI ASV
Polo Classic/Sedan 1999 - 2003 2 ADC
Polo Classic/Sedan 2000 - 2003 1.6 AUR
birde classıc ler var çeşit çeşit maşallah.....alaman abilerim yapmışta yapmış değişik değişik...
-
valla racımda yağ eksiltme problemi yok dostum geçenlerde değiştirdim mobil 1 koydurdum kendi ustama özel vw servisi 4 litre almadı 3,5 dan biraz fazla yağ seviyesi çubuğa baktım üst çizgideydi ben 4 litre biliyodum ama 4 almadı
-
Ayrıca yukarıda listesini döktüğün motor seçeneklerinden kaç tanesi Türkiyede polo clasiklerde kullanılmış ona bakmak lazım..
-
Ayrıca yukarıda listesini döktüğün motor seçeneklerinden kaç tanesi Türkiyede polo clasiklerde kullanılmış ona bakmak lazım..
olo Classic/Sedan 1995 - 1998 1.4 AEX
Polo Classic/Sedan 1995 - 1998 1.6 1F
Polo Classic/Sedan 1995 - 2001 1.6 AEE
Polo Classic/Sedan 1995 - 2001 1.6 AFT
Polo Classic/Sedan 1995 - 2003 1.6 ALM
Polo Classic/Sedan 1995 - 1998 1.9 Diesel 1Y
Polo Classic/Sedan 1995 - 2001 1.9 SDI AEY
Polo Classic/Sedan 1996 - 2001 1.7 SDI AHB
bunların hepsi şu anda türkiyede mevcut