İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - suskun

Sayfa: 1 [2] 3 4 5 6 ... 8
16
Maliye Bakanlığı, Motorlu Taşıtlar Vergisi Genel Tebliği'nde değişikliğe gidilerek hurda araç model yılını 1985 yılından 1990 yılına çekti. Taşıtlarını 31 Aralık 2014 tarihine kadar hurdaya çıkartanlara tahakkuk etmiş ve ödenmemiş olan motorlu taşıtlar vergisi ile gecikme zammı, gecikme faizi, vergi cezaları ve tescil plakasına kesilen idari para cezalarını kaldırdı.

Maliye Bakanlığı'nın Resmi Gazete'de yayımlanan Motorlu Taşıtlar Vergisi Genel Tebliği'nde, daha önce hurdaya çıkartılacak olan araçlar için öngörülen 1985ve daha eski model şartı, 1990 ve daha eski araçlar şeklinde düzenlendi. Hurda araçlar için tanınan süre ise 31 Aralık 2014 olarak ilan edildi.

Motorlu Taşıtlar Vergisi Genel Tebliği'ne göre, model Yılı 1990 ve daha eski olan taşıtlara İlişkin yapılacak işlemde, taşıtlarını en geç 31 Aralık 2014 tarihine kadar il özel idarelerine veya Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumu Hurda İşletmesi Müdürlüğü hurda müdürlüklerine teslim ederek, Karayolları Trafik Yönetmeliği hükümlerine uygun olarak taşıtlarını hurdaya çıkarmak suretiyle kayıt ve tescillerini sildirmeleri halinde, tescil kayıtları silinen taşıtlarına ilişkin olarak 31 Aralık 2014 tarihine kadar tahakkuk etmiş ve ödenmemiş olan motorlu taşıtlar vergisi ile gecikme zammı, gecikme faizi, vergi cezaları ve 28 Şubat 2009 tarihine kadar tescil plakasına kesilen idari para cezaları alınmayacak.

Tebliğe göre, İlgili trafik tescil kuruluşunda adlarına kayıt ve tescilli model yılı 2000 veya daha eski taşıtı olup, bu taşıtı 28 Şubat 2009 tarihi itibarıyla mevcut olmayan veya herhangi bir nedenle motorlu taşıt vasfını kaybetmiş bulunanlar içinde tescil silme işlemlerinde vergi borcu ödeme indirim ve para cezalarının kaldırılması kolaylıkları da getirildi.
alıntıdır ...

17
Genel / arkadaşlar yorumlar..
« : 20 Mayıs 2012, 23:29:54 »
benim hoşuma gitti siz nedersiniz ?

20
Video / dayanamadım paylaştım :)
« : 04 Mayıs 2012, 23:20:24 »
bu videoyu paylaşmazsam ölürüm ağrı kesici niyetine biraz sasli dinlersek ii olur  ;D ;D ;D

http://www.youtube.com/watch?v=fs4lfszkK_E&feature=share

21
Satılık / manuel NAVİGASYON
« : 29 Nisan 2012, 14:07:00 »
Kolay kullanım
Sesli gevezelik yok.
Haritaya bakarken kaza yapma oranı:%100
Elektrik harcama: 0
Fiyat Uygun.
Tüm araçlara uyumlu.



:sevgi: :sevgi: ARKADAŞLAR biraz havamız değişsin istedim hoşgörünüz için hepinize teşekkür ederim  :sevgi: :sevgi:

22
Genel / Bir şikayetle dünya devini dize getirdi
« : 12 Nisan 2012, 00:00:44 »
Kimi Trabzon’dan kimi İstanbul’dan, kimisi Ankara’dan, İzmir’den yüzlerce insan ‘sıfır araba aldım, boyalı çıktı’ şikayetleriyle yazdı forum sitelerine. Dünya devi araba markalarının sıfır araç, diye sattıkları arabalarının ‘ayıplı’ ürün olduğunu anladıklarında, tüm kapıların yüzlerine kapandığını anlattılar çaresizce. Ne seslerini duyan oldu ne de zararlarını ‘tazmin’ eden.

Bir tek o başardı. 32 yaşında bir öğretmen. Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Selcan Çelik. Ankara’dan büyük bir markanın Opal adlı bayisinden 2010 yılında aldığı araç, Mayıs’ta teslim edilmesi gerekirken Temmuz ayında teslim edilince kuşkulandı önce. Aynı markanın bir başka bayisine götürdü aldığı aracı, inceletti ve motor kaputunun sonradan boyandığı söylendi kendisine. Yazılı bir rapor verilmesini istedi ancak bayi vermek istemeyince, el yazısıyla bir kağıda yazmaya ikna etti onları.

Bayiden aldığı bu yazıyla arabayı aldığı kendi bayisine gitti ve aracı iade etmek istediğini söyledi Selcan Öğretmen. Ancak bayi yetkilileri iadenin mümkün olmayacağını, bölge müdürüne durumun bildirileceğini söylediler. Öğretmenin kararlığı halini görünce, “Size sıfır bir araç bulacağız, onun kaputuyla sizinkini değiştireceğiz” dediler. Ancak öğretmen, ‘beni yaktılar, şimdi başkasını yakacaklar, bu haksızlığı kabul etmem mümkün değil’ diyerek reddetti kendisine sunulan bu teklifi.

Bu arada şirketin yurtdışındaki merkezine bildirdi yaşadığı durumu. Oradan gelen baskıyla Türkiye'deki bölge müdürü Ankara’ya gelerek görüştü Selcan Öğretmen ile. Ancak o da boyanın orijinal kalınlığında olduğunu , dilerse 4 bin TL kadar fark vererek 2011 model araç verebileceklerini teklif etti kendisine.

ARABASINA PANKART ASTI, 1 HAFTA DOLAŞTI

Selcan Öğretmen bunu da kabul etmedi. Başına gelen bu durumu protesto etmek için arabanın üzerine bir pankart asarak, 1 hafta Ankara sokaklarında dolaştı. Hakkını mahkemede aramaya karar verdi.

FİRMAYI DA BAYİYİ DE DAVA ETTİ

22 Ekim 2010’da Ankara 7. Tüketici Mahkemesi’ne başvurarak hem bayiyi hem de şirketi dava etti. Dava dilekçesinde, aldığı aracın boya kalınlığının 230 mikron olduğunun bizzat bayi tarafından tespit edildiğini belirterek, fatura bedeli olan 35 bin lirayla birlikte, boya koruma, plaka masrafı, eğitime katkı payı ve sigorta bedeliyle birlikte 36 bin 550 liranın yasal faiziyle birlikte kendisine ödenmesini talep etti.

Davalı şirket vekili ise savunmasında boyanın orijinal olduğunu, bayi tarafından verilen belgenin ‘aracın ayıplı ürün’ olduğu anlamına gelmediğini ileri sürerek davanın reddini istedi.

BİLİRKİŞİ DE TESPİT ETTİ

Dava bilirkişiye intikal etti. Bilirkişi raporunda motor kaput üzerindeki boya kalınlığının 230 mikron olduğu; diğer bölgelerdeki ortalama kalınlığın ise 150-170 mikron olduğu tespiti yapıldı. Standart boya kalınlığının ise 90-160 mikron olduğu anımsatıldı.

VE HÜKÜM: “BU MAL AYIPLIDIR”

Mahkeme, 5 Temmuz 2011 tarihli kararında şirketin itirazını reddederek; bilirkişi raporu ışığında “180-230 mikron kalınlığındaki boya nedeniyle ürünün ayıplı olduğuna” karar verdi. Ayıbın üretimden kaynaklanan ‘gizli ayıp’ olması nedeniyle davacının bir kusuru olmadığı tespitini yaptı.

Ancak aracın satışından sonra yapılan kaza nedeniyle oluşan 350 TL’lik değer azalması düşüldükten sonra Selcan Öğretmen’in ödediği 35 bin 988 TL’nin yasal faiziyle birlikte iadesine hükmetti.

YARGITAY KARARI

7. Tüketici Mahkemesinin bu kararı üzerine bayi ve şirket Yargıtay’a itiraz ettiler. Yargıtay 13. Hukuk Dairesi de Şubat 2012’de ayında aldığı kararında, yapılan itirazın yerinde olmadığına hükmederek, Mahkemenin kararını oybirliğiyle onadı.

ANKARA TİCARET ODASI’NDAN CEZA

Selcan Öğretmen, mahkeme kararıyla da yetinmedi. Ankara Ticaret Odası’na başvurarak, üyesi olan bayiyi şikayet etti. Ankara Ticaret Odası Yönetim Kurulu, Disiplin Kurulunun yaptığı soruşturma neticesinde, ‘satışa arz olunan malların niteliği veya miktarı bakımından gerçeğe aykırı beyanda bulunmak’ ihlali nedeniyle 29 Eylül 2011 tarihli toplantısında bayiye ‘kınama cezası’ verdi.

BİLİNÇLİ TÜKETİCİ ÖDÜLÜ

Selcan Çelik, ‘haklı tüketici’ olarak sürdürdüğü bu mücadelesiyle Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın ‘bilinçli tüketici’ ödülüne layık görüldü. Çelik, Bakan Hayati Yazıcı’nın da katılacağı ve yarın Ankara’da yapılacak 15.Geleneksel Tüketici Ödül töreninde ödülünü alacak.

MUTLAKA KONTROL ETTİRİN SAKIN VAZGEÇMEYİN

Öğretmen Selcan Çelik, bu olayın sadece kendisinin başına gelmediğini belirtirken, mahkemelere intikal etmiş onlarca dosya olduğunu söyledi. “Hakkınızı aramaktan sakın vazgeçmeyin” diyen Çelik, “Bu sadece büyük markalı arabalarda değil, tüm markalarda mümkün. Sıfır araba alacaksanız öncelikle bunu kontrol ettireceğinizi daha baştan firmaya söyleyin. Ve gerçekten de kontrol ettirin. Ayrıca böyle bir durumla karşılaştğınızda mutlaka bulunduğunuz ildeki Ticaret Odalarına şikayet edin. Böylece ilk defada ‘kınama cezası’ verseler bile suçun ikinci kez tekrarında bayilik belgesinin iptaline kadar ceza verebiliyorlar. Şikayet edin ki bayilikleri ellerinden alınsın” dedi.

alıntıdır..

23
Video / Saisonstart 2012 (season opening)
« : 08 Nisan 2012, 20:31:48 »

24
Audi / Audi R8 GT
« : 07 Nisan 2012, 21:46:10 »


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


vitesin üzerindekide sanırım 333 arabadan 287. araç anlamındaymış  :tamamdir

26
Satılık / mk2 golf,jetta M3 tip ayna
« : 18 Mart 2012, 16:30:42 »
aynalar al tak durumundadır manüeldir 80 tl



Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
hamit 05056259934

27
Genel / KASKO ile ilgili merak ettikleriniz
« : 01 Mart 2012, 00:07:17 »
KASKO SİGORTANIZ HAKKINDA


1. Kasko poliçemi yaptırırken değişik şirketlerden Full Kasko adı altında çok farklı fiyatlar verilmektedir. Farklı şirketler arasında nasıl mukayese yapabilirim ve hangi kriterlere dikkat etmeliyim?

Sektörde yaşanan kıyasıya rekabetin içeriği hizmet ve kalite standartlarının yükseltilmesi noktalarında olması gerekirken, maalesef bir çok şirket teminat kapsamları veya limitlerini daraltmak suretiyle düşük fiyat politikası izlemeyi tercih etmektedirler. Başlangıçta cazip gelen fiyat avantajı ise hasar anında sigortalının kabusu haline dönüşebilir. Sigortanın mantığı ve risk hesabı matematiksel olarak şirketler arasında değişiklik göstermez. Ancak sunuşta alıcının tercihleri arasında baskın gelen husus fiyat olduğu için, değişik alternatifler sunularak ucuz fakat yetersiz poliçelere yönlendirme yapılmaktadır.

Kasko poliçenizi yaptırmaya karar verdiğinizde, aracınızı gerçek piyasa değeri üzerinden beyan ederek ihtiyari mali mesuliyet, ferdi kaza ve hukuksal koruma teminat limitleri öncelikli olmak kaydıyla diğer tüm teminatları da içeren yazılı teklif talep ediniz. Yazılı teklif vermekten kaçınan acente ya da sigorta şirketini tercih etmeyiniz. Sözlü beyan edilen her teminatın, yazılı teklifte de yer aldığını kontrol ediniz.

Ful Kasko çatısı altındaki genel teminatlar aynı olmakla beraber sigorta şirketlerinin dönemsel olarak uyguladıkları promosyon tarzı ek teminatları da karşılaştırdıktan sonra kararınızı kesinleştiriniz.

- İhtiyari Mali Sorumluluk Teminatı: Karayolları Trafik Kanununa ve Genel Hükümlere göre aracın işletenine düşen sorumluluk, Trafik Sigortası limitlerini aşıyor ise, bunun üzerinde kalan kısım için paket poliçede belirlenen limitler dahilinde ilave teminat alınma imkanı bulunmaktadır.

- Ferdi Kaza Teminatı: Kaza neticesinde kendinize gelen bedeni zararları (tedavi giderleri, ölüm/sürekli sakatlık) tazmin etmeye yöneliktir.

2. Full Kasko ne demektir ?

Kasko sigorta poliçesi, çarpma/çarpışma, çalınma ve yanma olarak verilen teminatlar ve bu teminatlara ek olarak verilebilen deprem, sel seylap, terör gibi ek teminatların bir arada verilmesinden ibarettir. Full kasko tabiri verilebilecek tüm ana teminatlar ve ek teminatların verildiği kasko ürünleri için kullanılan bir halk tabirdir.
Ancak bu tabir altında pazarlanmaya çalışılan ve çok çeşitli farklılıklar içeren sigorta poliçeleri mevcuttur. Birçok şirket Full Kasko sattığını söylemekle beraber “şu teminatı da isterseniz ilave olarak şu primi ödemelisiniz” tarzında yaklaşım sergilemektedirler.

Poliçenizi düzenletmeden önce mutlaka yazılı olarak teklif isteyiniz. Birden çok teklif alarak ve kıyaslamada fiyatı son noktaya koyarak karşılaştırma yapınız. Sonuçta her yönden beklentilerinize cevap verebilecek olan poliçeyi siz seçiniz.

3. İnternet üzerinden poliçemi kendim oluşturmanın daha pratik, kendi kontrolümde daha net ve güvenilir olacağını düşünüyorum. Bu konuda karşılaşabileceğim problemler nelerdir?
Sigorta yaptırmamızın ana gayesi riskimizi sigorta şirketine devretmek, poliçe döneminde meydana gelebilecek hasarı eksiksiz ve zamanında alabilmektir.

Ayrıca kaza ya da hasar anında alınacak hizmet desteği ve doğru yönlendirme de çok önemlidir. Dolayısıyla doğru Acente tercihi çok önemli bir konudur. Acenteniz gerek poliçenin düzenlenmesi esnasında, gerek poliçe döneminizdeki olası hasarlarınızda ve gerekse yenilemelerinizin zamanında yapılarak mağduriyetinizin önlenmesi açısından çok önemli bir yere sahiptir.
Hatta mümkünse Banka şubeleri ve otomobil satış yerlerinde poliçe düzenletmek yerine, işi yalnızca sigortacılık olan tam yetkili profesyonel acentelikleri tercih etmeniz her yönden menfaatinize olacaktır.
4. Kasko poliçemin bana sunduğu teminatlar nelerdir?
a. Gerek hareket, gerekse durma halinde iken meydana gelen kazalar ile üçüncü kişilerin verdikleri zararlar,
b. Aracın yanması,( Sigara ve benzeri madde zararlarının teminata dahil olmasına dikkat ediniz )
c. Aracın çalınması veya çalınmaya teşebbüs. ( Poliçenizde anahtarın ele geçirilmesi suretiyle çalınmanın teminata dahil olmasını kontrol ediniz. Aksi takdirde büyük mağduriyet yaşayabilirsiniz )
Bu risk gruplarına ilave olarak aşağıdaki risklere karşı da ek teminat alınma olasılığı bulunmaktadır:
- Türkiye sınırları dışında meydana gelen zararlar,
- Grev, lokavt, kargaşa, halk hareketleri ile bunları önlemek üzere yetkililer tarafından yapılan müdahaleler sonucunda oluşan zararlar,
- Terörist eylemler ve bu eylemlerden doğan sabotajlar nedeniyle meydana gelen zararlar,
- Deprem veya yanardağ püskürmesi nedeni ile meydana gelen zararlar
- Sel ve su baskını ile meydana gelen zararlar, (sel muafiyeti verilmemesine dikkat ediniz en çok mağduriyet yaşanan konulardan biridir.)
- Taşıtta sigara benzeri maddelerin teması ile meydana gelen yangın dışındaki zararlar,
- Yetkili olmayan kişilere çektirilen araca gelen zararlar ile kurallara uygun olmadan çekilen veya çektirilen araçlara gelen zararlar,
- Taşıtın sigorta kapsamına giren kısmi bir zarara uğraması nedeni ile kullanım ve gelir kaybından doğan zararlar,
- Taşıtın, kurallara uygun, yasal olarak izin verilen patlayıcı, parlayıcı ve yakıcı maddeler taşınması nedeniyle uğrayacağı zararlar,
- Taşıtın iddia ve yarışlara katılması sonucu ile bunlara hazırlık denemeleri sırasında meydana gelen zararlar.
Yukarıda sunulan ana teminatların dışında sigorta şirketlerince sağlanan ve farlılık gösterebilen ek teminatlar da bulunmaktadır.

5. Araç el değiştirdiğinde, Kasko Poliçesi de el değiştirir mi?

Hayır. Poliçe iptal edilerek işlememiş günlerin primi gün esasına göre sigortalıya iade edilir. Aracı satın alan kişi, isterse yeniden sigorta yaptırabilir.

6. Aracımın tam zayi (pert) olması veya çalınması halinde poliçede yazılı araç değeri tam olarak ödenir mi?

Aracınız 0 Km. ise, poliçenizde “yenisi klozu” mevcut ise ve sigorta şirketinizin öngördüğü süre içerisinde bu durum meydana gelmişse o andaki 0 araç değeri ödenir veya adınıza araç temin edilir.
Ancak 1 yaş ve üzerindeki araçlar için poliçede yazılı araç değeri asla bağlayıcı değildir. Bu durumda pert olan aracınız için yapılacak piyasa araştırması neticesinde tespit edilecek değer ödenecektir. Bu nedenle poliçeye yazılan araç değerlerinin gerçeği yansıtması önem arz etmektedir. Aracınızın gerçek değerinin dışında verilecek fiyatlara rağbet etmeyiniz.

7. Kasko poliçesinde araç bedeli enflasyona karşı nasıl korunmaktadır?

Piyasa rayici ile sınırlı kalmak şartıyla, bir yıl içerisinde belirlenen bir enflasyon oranında sigorta bedelinin artışını teminat altına almak mümkündür. Bu amaçla oluşturulmuş klozu satın almak gerekir.


8. Araç başka bir taşıtla taşınırken hasar meydana gelirse, kasko sigortası hasarı karşılar mı?

Aracın kendi gücüyle girip çıkacağı, ruhsatlı ve tarifeli çalışan gemi ve trenlerde taşınması esnasında oluşan hasarlar teminata dahil olup, diğer taşımalar esnasında oluşan hasarlar kapsam dışındadır. Bu amaçla oluşturulmuş klozu satın almak gerekir.

9. Aracın çekilmesi esnasında oluşan hasarlar kasko sigortalarına dahil midir?

Kamu otoritesi tarafından çekilirken oluşan hasarlar teminata dahildir.

10. Araçlarda taşınan emteanın Kasko sigorta kapsamına dahil edilmesi mümkün müdür?

Yük taşıyan araçlar için bu teminat verilebilir. Araçta taşınan emteanın ruhsat sahibine ait olması gerekir.

11. Aracın aksesuarları kasko sigortalarına dahil midir?
Standart lastik ve cantlar otomatik teminat kapsamındadır. Araca sonradan ilave edilen özel lastik, çelik cant, TV.,oto cd çalar gibi değer olarak standartlarından farklı olan eklemeler için, değerleri sigortalı ile sigortacı tarafından mutabık kalınarak tespit edilmeli ve poliçede ayrıca belirtilmelidir. Orijinal olmayan radyo teyp, kolonlar equalizer, klima, alarm, telsiz, telefon, faks, otomatik anten ve takometre gibi cihazlar, ancak ek prim alınarak kasko poliçesi kapsamına dahil edilebilirler. Bu tür cihazların marka ve bedellerinin poliçede mutlaka gösterilmesi gerekmektedir.
12. Araç hasar gördüğünde, tamirde geçen süreye isabet eden ulaşım giderleri veya iş durması kayıpları kasko teminatına dahil midir?

Sigortalı aracın Kasko teminatına dahil olan bir kaza sonucu hasar görmesi halinde (çalınma hali hariç) makul tamir süresi içinde, taşıtın kullanım ve gelir kaybından doğan, özel araçlar için “ulaşım giderleri”, ticari araçlar için “iş durması” teminatları, belirlenen limitlerle sınırlı olarak ek prim ile teminat altına alınabilir.

13. Karayollarında seyir halinde iken yoldaki bir kasise düşme sonucu otomobilimin lastiği yarıldı. Kasko poliçemden değiştirilebilir mi?
Başka bir nedenle patlayıp da üzerinde harekete devam etmeniz sonucu yarılmamış ise Kasko Poliçeniz hasarınızı karşılar. Düşülecek eskime payı sigorta şirketleri uygulamalarına göre değişkenlik göstermektedir.

14. Kaskolu aracın çalınması halinde, tazminat ödenmeden bekleme süresi var mıdır?

Çalınan aracın bulunması için ilgili makamların yapacakları araştırmalar 30 gün içinde sonuç vermediği takdirde, ilgili makamdan aracın bulunamadığına dair yazı alınarak, sigorta şirketi tazminatı öder. Bu ödemeyi takiben çalınan araç bulunduğu takdirde, bu durumu sigortalı yazı ile sigorta şirketine bildirmekle yükümlüdür. Sigortalı aldığı tazminatı iade ederek aracını geri alabilir veya aracını sigortaya devreder.

15. Başkasının %100 kusurlu olduğu bir kazada, aracımda ortaya çıkan zararın giderilmesi için Kasko Poliçemi devreye sokarsam hasarsızlık indirimim yanar mı?
Kasko sigortasının sunmuş olduğu hizmetlerden birisi de başkasının neden olduğu kazalar neticesinde aracınızda ortaya çıkan hasarınızın, kendi sigorta şirketiniz tarafından karşılanmasıdır. Şirketiniz size yapmış olduğu tazminat ödemesi için, daha sonra kazadan sorumlu olan kişinin Trafik Sigortasını yapan sigorta şirketine başvurur. Tazminat ödemesi, karşı tarafın sigorta şirketi tarafından, sizin şirketinize aktarılacağı için, hasarsızlık indiriminizde genelde herhangi bir kayıp ortaya çıkmaz. Bu durum, kasko sigorta sözleşmenizin ön yüzünde belirtilir. Eğer belirtilmemiş ise bu durumun sonuçlarını mutlaka şirketinize sorunuz.

16. Kasko Sigortam kapsamında bir hasarım oldu. Sigorta şirketi kaç gün içerisinde tarafıma hasar ödemesi yapmak zorundadır?

Kasko Sigortası Genel Şartında, zorunlu sigortaların aksine, tazminat ödemesinin kaç iş günü içerisinde yapılması gerektiğine ilişkin yazılı bir hüküm bulunmamaktadır. Bununla birlikte, tamamlanan bir hasar dosyasına ilişkin tazminat ödemesinin, iyi niyet kuralı gereği hemen yapılması esastır.

17. Kaza nedeninin uykusuzluk ve yorgunluk olarak belirlenmesi durumunda Kasko Sigortası şirketi tazminatı öder mi?

Trafik kanununa göre trafiğe çıkmanın yasaklandığı bir durumda kaza yapılmış ise sigorta şirketleri buna ilişkin tazminat taleplerini reddederler. Trafiğe çıkma yasağına ilişkin haller ise mevzuata göre, geçerli bir ehliyetin olmaması, uyuşturucu veya keyif verici maddelerin kullanımı alkollü içki kullanımı nedeniyle, güvenli sürüş yeteneğinin kaybı olarak belirlenmektedir. Bu nedenle, uyku ve yorgunluk hali alkole ve uyuşturucuya bağlı olmadığı sürece tazminatın ödenmesi gerekmektedir.


18. Otoparka anahtarı ile bırakılan araç park görevlisi tarafından çalınırsa sigorta şirketi olayın emniyeti suistimal olduğunu belirterek tazminat ödememe hakkına sahip midir?

Hayır. Çünkü olayda aracın anahtarının otopark görevlisine bırakılması, sınırlı bir tevdi olup, aracın en fazla otopark içinde ileri geri manevrasını sağlama amacına yöneliktir. Bu sınırlı irade hayatın olağan akışına uygun ve günümüzde otoparka anahtarın da bırakılmasını alışılmış hale getiren teamüllerle de bağdaşır durumdadır. Ancak herşeye rağmen sigorta şirketleri özel şartları gereği bu tarz durumlarda sınırlı ödeme yapabilmektedir. Poliçenizde ilgili klozu incelemenizi öneririz. Ayrıca aracınızı anahtarıyla birlikte otoparka bırakırken plakanızın yazıldığı park fişi almayı ihmal etmeyiniz.

19. Otomobilimin camı park halinde ya da seyir halinde iken kırılırsa trafik ekiplerine zabıt tutturmam gerekir mi?

Hayır. Böyle bir durumda sigorta şirketinizin hasar ihbar hattından bulunduğunuz bölgedeki “Anlaşmalı Cam Servisini” öğrenmek suretiyle ve beyanınız üzerine gerekli onarım ya da değiştirme işlemi yapılarak sizden hiçbir ücret talep edilmez. Anlaşmalı servisleri tercih etmemeniz durumunda ücreti siz öder sonra sigorta şirketinden talep edersiniz. Ancak cam kırılması sonrasında hırsızlık söz konusu ise mutlaka zabıt tutturunuz.

20. Aracımın Kasko Poliçesi A şirketinden. Ancak fiyat, kapsam ve hizmetlerinden memnun olmadığım için yeni poliçemi B sigorta şirketine yaptırmak istiyorum. Ancak önceki yıllardan gelen % 60 hasarsızlık indirimim var. Yeni şirket de aynı indirimi verir mi?
Evet. Eski poliçeniz yasal süresinde yenilendiği takdirde, mevcut hasarsızlık indiriminiz devam edecektir. Hasarsızlık indirimi hakkının kaybolmaması için, sigortaya ara verilmemesi esastır.

21. Trafik Sigortam A sigorta şirketinden. Ancak Kasko Poliçemi B sigorta şirketine yaptırmak istiyorum. Ancak her iki sigortanın da aynı şirkette olmasının hasar ödemesi ve fiyat gibi konularda avantaj sağladığı gibi bir takım şeyler duydum. Doğru mu?

Her iki Poliçe birbirinden bağımsız olup, fiyat ve hasar ödemesi gibi konularda da avantaj sağlayan bir ilişki söz konusu değildir. Ancak poliçelerin takibi açısından sigortalı ve acenteye kolaylık sağlayacağından önce Kasko Poliçesi yaptıracağınız şirketi tercih edip, müteakiben Trafik Poliçenizi de zamanı geldiğinde aynı şirkette yaptırmanız tavsiye edilir.

22. Kasko sigortamdan kazandığım hasarsızlık indirimi, aracımı satmam halinde yeni alacağım araca uygulanabilir mi?

Uygulanabilir. Hasarsızlık indiriminden yararlanabilmek için, poliçenin kesintisiz devam etmesi şarttır. Yeni araç satın alındığında, zeyilname ile yeni aracın poliçeye dahil edilmesi gereklidir. Bunun için yeni aracınızı hemen satın almamışsanız satın alıncaya kadar geçen sürede poliçenizi dondurabilirsiniz. Sigorta bitim tarihinden önce herhangi bir tarihte, yine aynı cins bir araç aldığınızı sigorta şirketinize bildirdiğinizde, poliçe süreniz durdurulan süre kadar uzatılır ve hasarsızlık indiriminiz yeni aracınızda da devam eder. Prim farkı var ise tarafınızdan tahsil edilir.


23. Kredi almak istediğim banka x sigorta şirketinden sigorta yaptırmam için beni zorluyor. Bankanın buna hakkı var mıdır?

Sigorta Murakabe Kanununa göre, bir sözleşmenin unsurları içerisinde, taraflardan birinin bu sözleşmede yer alan herhangi bir hususta sigorta yaptırmaya zorunlu tutulduğu hallerde, sözleşmeye sigortanın belirli bir şirkete yaptırılmasına ilişkin olarak konulmuş şartlar hükümsüzdür.
Bu nedenle bankalar, kredi verdikleri müşterilerinin risklerinin düşürülmesi için, belli teminatları içeren bir sigortanın yapılmasını isteyebilir. Ancak sigorta şirketinin seçimi konusunda zorlayamazlar.

24. “Kasko Paket Poliçesi”nde sunulan İhtiyari Mali Sorumluluk Sigortası manevi tazminat taleplerini karşılar mı?
Manevi tazminat talepleri, ek sözleşme ile teminat altına alınabilir. Manevi Tazminat talepleri konusunda olası mağduriyetleri önlemek için bu teminat limitlerinin yüksek tutulmasında fayda vardır. Poliçenizin manevi tazminat taleplerini içermesine dikkat ediniz.


25. “Anlaşmalı Servis” ne demektir?

Sigorta şirketleri Kasko hasarlarında sigortalılara daha iyi hizmet verebilmek için, araçların tamirini en uygun koşullarda yapabilecek yetkili servislerle anlaşabilirler. Bu servisler aracılığı ile sigortalı, hasar sırasında herhangi bir ödeme yapmaz, aracındaki hasar yetkili servislerce giderilir.

26. Anlaşmalı servisler ile çalışmanın faydaları nelerdir?

Anlaşmalı servise teslim edilen araç servis sorumluluğundadır. Sigortalı kaza ile ilgili istenen belgeleri servise teslim ettiği andan itibaren arabasının tamiri için verilen süre dışında takip edeceği, yapması gerekli başka bir iş yoktur. Herhangi bir ücret ödemeden, tamiri bittiği anda aracını teslim alır. Anlaşmalı servislerde aracınıza orijinal yedek parça kullanılması zorunludur. Zaten parça tedarik sistemi kapsamında eksper tarafından değiştirilmesi öngörülen parçalar, her markanın tedarikçisi tarafından anlaşmalı servise 24 saat içerisinde ulaştırılır.

27. Anlaşmalı Servisleri tercih etmek ya da onlara güvenmek zorunda mıyım? İstediğim ya da tanıdığım servise onarım yaptıramaz mıyım?

Sigortalı istediği servisi seçmek konusunda özgürdür. Hasar dosyasını açtırmayı müteakip yapılacak ekspertize uygun olarak belirlenecek tazminat tutarı kendisine ödenir. Ancak bu süreç sigortalı açısından gerek zaman kaybı gerekse ortaya çıkabilecek ihtilaflı durumlar nedeniyle avantaj sağlamamaktadır. Unutulmaması gereken bir diğer nokta da “Koşulsuz Müşteri Memnuniyeti” açısından anlaşmalı servislerin sigorta şirketlerince sürekli kontrol edilmesidir. Anlaşmalı olmayan yerlerdeki olası memnuniyetsizliklere müdahale şansı daha azdır.

Burada başka bir ayrıntı daha söz konusudur. Ağır hasarlı durumlarda, görevli eksperler hasar maliyetleri konusunda muhtelif servislerden fiyat analizi yapmak suretiyle, hasarlı aracı onarım için bir başka servise göndermeyi ya da aynı iş için verilen daha uygun fiyatla ilk gönderilen serviste onarılmasını teklif edebilir. UNUTULMAMASI GEREKEN TEMEL NOKTA; sigortacının görevi, teminat verdiği değerlerinizi hasardan önceki haline getirmektir. Bu nedenle ağır hasar durumunda servis seçimi konusunda ısrarcı olan sigortalıya, piyasada aynı iş için önerilen uygun fiyatı ödemek suretiyle dilediği serviste yaptırması da önerilebilir.

28. Otomobilim park halinde iken hasar gördü. Kasko poliçem kapsamında yaptırılabilmesi için trafik zaptı gerekli midir?

Böyle durumlarda hasarın büyüklüğüne ve meydana geldiği yere göre hareket edilir. Küçük çarpma, çizik vs. durumlarda kimin yaptığı belli değil ise zapta gerek olmaksızın beyan ile onarım mümkündür. Ancak hasar büyük, sebep olan belli veya otopark gibi sorumluluğu olan bir yerde meydana gelmiş ve karşı tarafın ödemeyi kabullenmediği bir durum söz konusu ise zabıt tutulması gereklidir.

29. İkame araç (Rent A Car) hizmetinden nasıl yararlanabilirim?
İkame araç teminatı poliçenizde mevcut ise oluşan hasar sonucunda yapılacak ekspertizi müteakip, aracınızın trafiğe çıkmaya engel hasarlarında ve onarım süresi Sigorta Şirketinizce öngörülen asgari süreyi aştığında bu hizmetten yararlanabilirsiniz. Verilecek hizmetin süresi sigorta şirketlerine göre değişebilmekte olup, aracınızın onarımda kalacağı süreye bakılmaksızın şirketinizin verdiği azami limitler içerisinde faydalanabilirsiniz.

30. Kasko ürünündeki asistans hizmeti,araç içindekileri de kapsıyor mu? (Ulaşım,konaklama masrafları vb.)
Sigorta şirketlerinin verdikleri asistans hizmetlerinde farklılıklar olmasına rağmen, asistans hizmetleri araç içindekileri (poliçede yer alan kişi sayısı ile sınırlı olmak üzere) kapsar ve araç içindeki kişilerin ulaşım, konaklama vs. masrafları karşılanabilir. Bu hizmetlerden eksiksiz yararlanmak için şirketinizin hasar ve hizmet hattını arayınız.

31. Sigorta şirketlerinin sunduğu ikame araç (rent a car) ya da diğer asistans hizmetlerinden faydalanmak istersem hasarsızlık indirimim etkilenir mi?

Hayır etkilenmez. Bu konuda şirketlerin sunduğu ek hizmetler hasar kapsamında değerlendirilmez.

32. Hasar dosyam hangi durumlarda reddedilir?

Hasar dosyanız ile ilgili evraklar Sigorta Şirketine ulaştıktan sonra dosya "Sigorta Genel Şartları" çerçevesinde incelenir ve sonuçlandırılır. Oluşan hasarınız "Genel Şartlar" çerçevesinde teminata giren bir durum ise dosyanız için onay verilir. Teminat kapsamına girmeyen bir durum var ise reddedilir. Hasar anında poliçenizin tahsilat durumu kontrol edilecektir. Poliçe teminatlarınızın başladığından emin olabilmek için mutlaka poliçenizin prim ödemelerini zamanında yapmaya dikkat ediniz.

33. Hasar durumunda ne yapmalıyım?

Örneğin; Aracınız ile kaza geçirdiyseniz ilk olarak gerekliyse maddi hasarlı kazalarda Kaza Tespit Tutanağı, ölüm/yaralanmalı kazalar ile kazaya karışan araçların resmi plakalı olması, sürücüsünün ehliyetsiz, bariz alkollü veya Trafik Sigortası olmaması halinde Trafik ekibi çağırılarak Trafik Raporu düzenlettirilmeli, Kaskolu araçlar için yardım hattı aranarak (HANGİ SİGORTA İSE ÇAĞRI MERKEZİ) araç bir servise çekilmeli , tahmini hasar tutarı belirlenerek Sigorta Şirketi en kısa sürede aranmalı ve hasar dosyası açtırılmalıdır. Hasar konusunda acentenizi bilgilendirip sizi doğru olarak yönlendirilmesini talep ediniz. Mevzuatı ne kadar bilseniz de hasar anında acentenizin yakın desteğini yanınızda görmek en doğal hakkınızdır.
alıntıdır
hepimize kazasız belasız günler

28
Genel / TRAFİK sigortası ile ilgili merak ettikleriniz
« : 29 Şubat 2012, 23:53:39 »
TRAFİK SİGORTANIZ HAKKINDA
1. Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortam (Trafik Sigortası) kendi arabama gelen hasarı karşılar mı?
Trafik Sigortası bir sorumluluk sigortasıdır. Amacı; aracınız ile başkasına vermiş olduğunuz zararı, Karayolları Trafik Kanununda belirlenen sorumluluğunuz ile orantılı olarak giderilmesinin teminidir. Dolayısıyla, kendinize ait araca ilişkin hasarların bu sigorta kapsamında karşılanması imkanı bulunmamaktadır. Kendinize ilişkin hasarlar, başka bir sigorta sözleşmesinin konusunu oluşturan Kasko Sigortasından karşılanır.

2. Zorunlu Sigortalara ilişkin hasar ödemeleri hangi süre içerisinde yapılmalıdır?
Motorlu araçlara ilişkin zorunlu sigortalarda Sigortacı tazminatı, ilgili Genel Şartta istenilen belgelerin eksiksiz olarak, şirketin merkez veya kuruluşlarına iletildiği tarihten itibaren sekiz iş günü içerisinde, poliçedeki teminat tutarları dahilinde ödemekle mükelleftir.
Zorunlu Deprem Sigortasında ise sigorta bedelini aşmamak kaydıyla, kesinleşmiş olan tazminat miktarı, Doğal Afet Sigortaları Kurumu (DASK) tarafından bir ay içerisinde hak sahibine ödenmek zorundadır.

3. Aracımı el senedi ile başkasına sattım. Alan kişi bir kazaya karışır ise ben sorumlu olur muyum?

Evet. Mevzuata göre araçlara ilişkin mülkiyet değişikliği ancak noter satışı ile mümkündür. Bu nedenle, işleten sıfatınız kaybolmadığından, aracınızın karışmış olduğu kazalarda sorumluluğunuz devam etmektedir.

4. Aracına çarptığım kişi Trafik Sigortam olmasına rağmen, ortaya çıkan hasarı benden talep ediyor. Neden sigorta şirketime baş vurmuyorlar?
Mevzuat gereğince motorlu araçların neden olduğu trafik kazalarında zarar gören üçüncü şahıslar, kendilerine zarar veren kişiye ya da bu kişinin Trafik Sigortasını yapan sigorta şirketine başvurma hakkına sahiptir.

5. Geçen yıl yapmış olduğum kaza neticesinde karşı tarafa Trafik Sigortamdan ödenmesi gereken hasarın ödenmediğini yeni öğrendim. Ayrıca hasar tutarına ödenmeden geçen süre için bir de faiz işletilmiş. Bu durumda ne yapmalıyım?
Sizin sorumlu olduğunuz bir kaza sonrasında zarar gören kişiler, uğradıkları zararın giderilmesi için yasal olarak doğrudan tarafınıza ya da sigorta şirketinize başvurma hakkına sahiptirler. Böyle bir tazminat talebi ile karşılaşmanız durumunda ise sigorta şirketinizi haberdar ederek gerekli tazminat ödemesinin yapılmasını talep edebilir veya ödemeyi ilgili tarafa yapar ve sonrasında harcamanızın, sigorta şirketinizin yükümlülüğünde olan kısmını şirketinizden tahsil edebilirsiniz. Zarar gören kişinin hasarının, yasal süreler içerisinde sigorta şirketiniz tarafından ödenip ödenmediğini kontrol etmek, gelecekte bu tarz talepler ile karşılaşmanızı engelleyecektir.

6. Alkollü iken (yasal sınırın üzerinde) yaptığım kaza sonucu Trafik Sigortam, zarar verdiğim kişiye gerekli ödemeyi yaptıktan sonra bu tazminatı benden talep etti. Mağduriyete uğradığımı düşündüğüm böyle bir uygulama doğru mudur?
Trafik Sigortasının amacı, tarafınızca yapılan bir kaza neticesinde, Trafik Kanunu çerçevesinde sorumluluğunuzun karşılanmasıdır. Daha önemlisi, bu sigorta ile kazada zarar gören üçüncü şahısların mağduriyetleri giderilerek toplum güvenliği sağlanmaktadır. Toplum güvenliği ancak, vatandaşların kurallara uygun davranması ile sağlanabilir. Trafik güvenliği açısından Trafik Kanunu, “uyuşturucu ve keyif verici maddeleri almış olanlar ile alkol nedeniyle güvenli sürme yeteneklerini kaybetmiş kişilerin karayollarında araç sürmeleri yasaktır” hükmünü amirdir. Kanun, alkol kullanımına ilişkin sınırları ise Yönetmelik ile tespit etmektedir. Yönetmelik ise, taksi, dolmuş otomobil, minibüs, otobüs, kamyon, çekici gibi araçlarla kamu hizmeti, yük ve yolcu taşımacılığı yapan sürücüler ile resmi araç sürücülerini alkollü araç kullanımından tamamen men etmekte, diğer araçların sürücülerine ise kandaki alkol miktarının 0.50 promil ile sınırlı olması şartıyla izin vermektedir.
Dolayısıyla, böyle bir durumda sigorta şirketinin herhangi bir tazminat ödemesi söz konusu değildir. Zarar gören üçüncü şahısların mağduriyetlerinin giderilmesi açısından, sigorta şirketi üçüncü şahıslara gerekli tazminat ödemesinde bulunur ve daha sonra kazaya neden olan alkollü araç sürücüsünden bu ödemeyi tahsil eder.

7. Ücretli park yerinde bulunan aracıma kimliği tespit edilemeyen bir kişi tarafından çarpılması sonucu oluşan zararım nasıl karşılanabilir?
Trafik Kanununa göre, motorlu araçlar ile ilgili mesleki faaliyette bulunanlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası yaptırmak zorundadırlar. Bu nedenle, Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası Tarife ve Talimatında da motorlu araçlara ilişkin faaliyette bulunanlara yönelik yapılan düzenleme mevcuttur.
Bundan dolayı, parklarda, garajlarda, galerilerde, tamirhanelerde, servis istasyonlarında ve benzeri yerlerde meydana gelebilecek bir kaza neticesinde aracınızın zarar görmesi durumunda, aracınıza çarpan kişinin kimliğinin belli olması önem taşımaksızın, mesleki faaliyete ilişkin zorunlu sigortayı yapan sigorta şirketi, sigorta sözleşmesi limitleri dahilinde hasarınızı karşılar.

8. Trafik Sigortamın geçerli olup olmadığını nasıl kontrol edebilirim?
Trafik Sigortası Bilgi Merkezinden (TRAMER), satın almış olduğunuz Trafik Poliçenizin sahte olup olmadığı konusunda bilgi alınabilmektedir. Söz konusu bilgiyi Merkeze ait internet sayfasından yapacağınız poliçe sorgulaması ile de elde etmek mümkündür. Merkeze ait iletişim bilgileri aşağıda sunulmuştur:
Trafik Sigortası Bilgi Merkezi (TRAMER)
Büyükdere Cad. Büyükdere Plaza No:195 Kat:2 Levent/İSTANBUL
Tlf : 0212 281 11 44 web: www.tramer.org.tr
9. Trafik Sigortamı vade bitiminde ödemeyi unuttuğum için, gecikmiş olarak yaptırırken ne gibi bir uygulama söz konusudur?
Kazanılmış hasarsızlık indirim haklarınız kaybolmaksızın, geciktiğiniz süre ile ilgili ek prim uygulanmaktadır.

10. Trafik Sigortam manevi tazminat taleplerini karşılar mı?
Hayır, karşılamaz.

11. Trafik Sigortası primleri taksitlendirilebilir mi?
Trafik Sigortası primlerinin peşin tahsil edilmesi esastır. Sigorta primi ödenmeden teminat başlamaz. Ancak Sigorta Şirketleri günümüz ekonomik koşulları çerçevesinde Kredi Kartına taksit uygulamaları yapmaktadırlar.

12. Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası (Trafik Sigortası) Tarife ve Talimatında yer alan “araç başına / kaza başına” teminat tutarları ne anlama gelmektedir?
Söz konusu Tarife ve Talimat gereğince maddi hasar, sigortalı aracın, başka bir araca veya herhangi bir maddi varlığa (elektrik direği, dükkan vitrini, reklam levhası vb.) çarpması sonucu ortaya çıkan hasarlardır. Kazada tek bir tazminat talebinin olması durumunda, maddi teminat limiti bir araç için “araç başına” olarak belirlenen; diğer maddi varlıklar için ise “kaza başına” olarak belirlenendir.
Kazada birden fazla araç ve/veya diğer maddi varlıkların zarar görmesi ve birden çok tazminat talebinin bulunması durumunda ise; bir araç için ödenecek tazminat tutarı “araç başına” olarak belirlenen miktarı geçmeyecek olup, “kaza başına” olarak belirlenen teminat limiti, kazada zarar gören araç ve/veya diğer maddi varlıklar arasında ayrım yapılmaksızın oransal olarak dağıtılır.

13. Aracın kayıtlı olduğu il, Trafik Sigortası primini etkiler mi?
Evet. Araç işletenlerin kayıtlı oldukları illere göre Trafik Sigortası Tarife ve Talimatlarında belirtilen oranlarda il trafik yoğunluğu indirimi yapılır.

14. Trafik Sigortası kapsamında tedavi gördükten sonra ölen kişiye, hem tedavi, hem ölüm tazminatı ödenebilir mi? Geçici veya kalıcı iş görememe hali oluştuğunda, Trafik Sigortası bu zararı öder mi?

Evet. Poliçede belirtilen 2 ayrı teminatın 2 ayrı limitine kadar tazminat ödemesi yapılabilir. Önceden ödenen tedavi giderleri ölüm tazminatından mahsup edilemez. Tedavi giderleri dışında iş görememeye ilişkin tazminat, yine aynı teminat limiti ile sınırlı olmak kaydıyla ödenir.

15. Trafik kazasında zarar görenler, kazaya neden olan kişiye taleplerini ne kadar sürede yapmalıdır?
Zarar gören, kazaya neden olan kişiyi öğrendiği tarihten itibaren 2 yıl içinde talebini bildirmek zorundadır. Ancak bu süre her halükarda 10 yıl ile sınırlıdır. Bu süre bittikten sonra yapılacak talepler karşılanmaz.

16. Trafik ve Kasko sigortaları bulunan aracımla bir yayaya çarptım. Yaralının herhangi bir sosyal güvencesi olmadığından ve hastane yekilileri tarafından “masrafları siz ödeyin daha sonra sigortanızdan alırsınız” dendiğinden hastane masraflarını ödedim. Ancak kazada %25 oranında kusurlu olduğum tespit edildi ve sigortam kusurum oranında ödeme yaptı. Bu uygulama doğru mudur?
Trafik ve Kasko sigortaları böyle durumlarda karşı tarafa verdiğiniz zararları kusurunuz oranında karşılar. Ödeme öncelikle Trafik sigortanız tarafından yapılır ve limitleri yetmediği takdirde Kasko poliçeniz devreye girer. Ayrıca Kasko poliçeniz aracınızda ve yolcularınızda meydana gelebilecek zararları kusur oranına bakmaksızın karşılar. Yani bu durumda masrafları, kusurunuz oranında ödemeniz gerekirdi.

17. Aracımın hem Kasko hem de Trafik poliçesi var. Karıştığım bir kazada önce hangi poliçem devreye girer?

Kazadaki kusur oranına göre poliçeleriniz devreye girer. Trafik poliçeniz kusurunuz oranında karşı tarafa vereceğiniz hasarı öncelikle öder. Yetersiz kaldığı durumlarda Kasko Poliçeniz devreye girer. Ancak Kasko poliçeniz her durumda kendi aracınızda meydana gelen hasarı öder ve kusurunuz yok ise karşı tarafa rücu eder. Hasarın tamamının rücu imkanı olan durumlarda ise Kasko Poliçenizin hasarsızlık indirimi etkilenmez.

18. İlave teminatlı Trafik Sigortaları var mıdır?

Sigorta şirketlerince artan mali sorumluluk, Koltuk Ferdi Kaza ve Hukuksal Koruma teminatları ile çekici gönderilmesi gibi hizmet teminatlarının da verildiği Trafik Sigortaları düzenlenebilmektedir. Kasko yapılması mümkün ya da ekonomik olmayan (10 yaşından büyük) araçlar için bu tarz trafik poliçesi yapılması tavsiye edilir. Anadolu Sigorta'nın bu alandaki ürünü Maksimum Trafik Sigortasıdır.
GÜVENCE HESABI
1. Güvence Hesabı Nedir?

Güvence Hesabı, kapsamında bulunan zorunlu sigortaların sağladığı teminatlara ilişkin bedeni olarak (sakatlık ve ölüm) zarar görenlerin tedavi masraflarını karşılamakta ve kaza sonrasında sakat kalma halinde sakatlık tazminatı, ölüm halinde ise ölenin desteğinden yoksun kalanlara destekten yoksun kalma tazminatı ödemektedir.


2. Güvence kapsamındaki sigortalar hangileridir?

- Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası (Trafik Sigortası)
- Zorunlu Karayolu Taşımacılık Mali Sorumluluk Sigortası
- Karayolu Yolcu Taşımacılığı Zorunlu Koltuk Ferdi Kaza Sigortası
- Tüpgaz Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası
- Tehlikeli Maddeler ve Tehlikeli Atık Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası
- Yeşil Kart Sigortası Ödemeleri


3. Güvence Kapsamı Nedir?

- Sigortalının tespit edilememesi durumunda kişiye gelen bedensel zararlar,
- Rizikonun meydana geldiği tarihte geçerli olan teminat tutarları dâhilinde sigortasını yaptırmamış olanların neden olduğu bedensel zararlar,
- Zorunlu sigorta teminat limitleri ile sigorta poliçesinde belirtilen teminat arasındaki fark kadar ödenecek bedensel tazminat tutarları,
- Sigorta şirketinin malî bünye zaafiyeti nedeniyle sürekli olarak bütün branşlarda ruhsatlarının iptal edilmesi ya da iflası halinde (Güvence Hesabı kapsamında kalan Zorunlu Sigortalar ile sınırlı olarak) ödemekle yükümlü olduğu maddi ve bedensel zararlar,
- Çalınmış veya gasp edilmiş bir aracın karıştığı kazada,13/10/1983 tarihli ve 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu uyarınca işletenin sorumlu tutulmadığı hallerde, kişiye gelen bedensel zararlar.
- Ayrıca Hesaba, Yeşil Kart Sigortası kapsamında Türkiye sınırları içinde meydana gelen zararlardan dolayı Büroca tekemmül ettirilen hasar dosyalarının tazminat ödemesi için Büro tarafından da başvurulabilir.


4. Başvuru Şekli, Süresi ve Başvuru Sırasında İstenen Belgeler:

Güvence Hesabı ile ilgili talepler için; söz konusu sigortanın tabii olduğu zamanaşımı süresi içinde yazılı olarak Hesaba başvurulmalıdır.
Hak sahiplerinin başvuru dilekçeleri ve aşağıda belirtilen belgelerle Güvence Hesabı'na başvurmaları gerekmektedir.


Ölüm Halinde Gereken Belgeler :

a. Kaza tespit tutanağı resmi tastikli sureti,
b. Olayın mahkemeye intikal etmesi halinde mahkeme kararı,
c. Ölüm Raporu,
d. Ölenin mesleği ile gelir durumunu ve desteklik ilişkisini gösterir belge,
e. Hak sahiplerine Sosyal Güvenlik Kurumlarından gelir bağlanmış ise, bağlama kararı ile bağlanan gelirin peşin değerini gösteren belge,
f. Aile nüfus kaydı aslı ve veraset ilamı,
g. Kaza ile illiyeti gösteren diğer belgeler.
h. Başvurunun vekil aracılığıyla yapılması halinde; Hazine Müsteşarlığının 05/11/2010 tarih ve 2010/18 sayılı Genelgesine uygun olarak düzenlenmiş vekaletname veya hak sahibinin beyanını içeren noter tasdikli belge.


Sakatlanma Halinde Gereken Belgeler :

a. Kaza tespit tutanağı resmi tasdikli sureti,
b. Hastane raporu aslı veya resmi tasdikli sureti,
c. Maluliyet oranını gösterir hastane raporu aslı veya resmi tasdikli sureti,
d. Olayın mahkemeye intikal etmesi halinde mahkeme kararı,
e. Kaza ile illiyeti gösteren diğer belgeler.
f. Başvurunun vekil aracılığıyla yapılması halinde; Hazine Müsteşarlığının 05/11/2010 tarih ve 2010/18 sayılı Genelgesine uygun olarak düzenlenmiş vekaletname veya hak sahibinin beyanını içeren noter tasdikli belge.
Sigortacılık Kanunu'nun 14.(c) maddesi uyarınca bedensel zararlar dışındaki maddi zararlar için Belgeler :
a. Poliçe sureti,
b. Kaza tespit tutanağı resmi tasdikli sureti,
c. Eksper Raporu,
d. Varsa mahkeme kararı sureti,
e. Hasar bedeli sigortalı tarafından ödenmiş ise ödeme ile ilgili belgelerin suretleri,
f. Kaza ile illiyeti gösteren diğer belgeler.
Ödemeler :
Hesap yönetimince, gerekli incelemeler yapıldıktan sonra, tazminat miktarında ve hak sahiplerinde tereddüt bulunmadığı takdirde belirlenen miktar, hak sahiplerine ilgili banka aracılığı ile ödenir.

***Güvence Hesabı'nın sorumluluğu; rizikonun gerçekleştiği tarihte geçerli zorunlu sigorta poliçesinin teminat limitleri ile sınırlıdır.



5. Güvence Hesabı ne zaman kurulmuştur ve amacı nedir?

Güvence Hesabı 14 Haziran 2007 tarih, 5684 sayılı Sigortacılık Kanunu'nun 14 üncü maddesiyle Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri bünyesinde kurulmuştur. Sigortacılık Kanunu'nun geçici 1 inci maddesi ile Karayolu Trafik Garanti Sigortası Hesabı'nın tüm sorumlulukları, varlıkları, alacakları ve yükümlülükleriyle birlikte Güvence Hesabı'na devir olmuştur.
Kapsamında bulunan zorunlu sigortaların sağladığı teminatlara ilişkin olarak; sigortalının belirlenememesi, rizikonun meydana geldiği tarihte geçerli sigortanın bulunmaması veya çalınmış veya gasp edilmiş araçlarla kazaya sebebiyet verilmesi durumlarında, kazalarda zarar gören kişilerin, sigorta güvencesinden yoksun kalmaları nedeniyle uğrayacakları bedeni zararların giderilmesi amacıyla kurulmuştur.
Hesabın bu amacına ek olarak, kapsamında bulunan zorunlu sigortaları yapan sigortacının mali bünye zafiyeti nedeniyle sürekli olarak bütün branşlardan ruhsatlarının iptal edilmesi ya da iflası halinde sigortacının ödemekle yükümlü olduğu maddi ve bedensel zararların karşılanmasında Güvence Hesabı'nın görevleri arasında tanımlanmıştır.
alıntıdır :tamamdir
hepimize kazasız belasız günler

Sayfa: 1 [2] 3 4 5 6 ... 8