İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - chyfchy

Sayfa: 1 2 3 [4] 5 6
43
Golf II / Ynt: TD motorların sorunları?
« : 02 Temmuz 2011, 18:56:55 »
Estafurullah abi... ::)

44
Otomobilim / Ynt: wastagate ve tamiri 3 sayfa resimler
« : 02 Temmuz 2011, 18:53:40 »
500-600 mü sıfırımı :S bedava öyle ise 300 bakımına harcıyacağıma sıfır alırım başım ağrımaz yanlışın olmasın..

Yavuz,  pompa bakımı yada atıyorum enjektör bakımıda  sıfırının yarısı kadar biliyosun düz mantık...Tamir yada bakım çokta uygun olmuyor.
 pompa enjektör hassas dikkat edilmesi gereken parçalar tabi adamlarda yaslıyolar  ;)

45
Golf II / Ynt: TD motorların sorunları?
« : 02 Temmuz 2011, 18:39:33 »
 :saygılar

46
Golf II / Ynt: TD motorların sorunları?
« : 02 Temmuz 2011, 18:31:05 »

Öncelikle  krank sorunu falan denmiş hangi ustanın sallaması o yahu Erşan Varol'un dediği gibi usta işi yapayınca araca bahane bulur motora bahane bulur ki kullanılan ilk dizel araçlardandır Vw nin D  ve TD si bunca insan gördüm hiç bu sorunu oldugu ve bu durum varsa bundan sikayet edeni duymadım.Tamamen ustaların sallapatileri bunlar o dediğiniz ustalar bu araçların sentelerini dahi alamayan ustalar bırakın bence kulaktan duyma usta efsanelerini.

air_cooled
bir çok motor kodu var ama özü aslında her zaman oldugu gibi aynı sadece düz dizel ve turbolu dizelde fark var motorun içeriği ve hayliyle beygi rve  tork farklarıda var.
Golf Mk1-Mk2 de kullanılan motorlar audi80-polo-jetta-passat-vw t2-t3 modellerindede kullanıldı ben mk1-mk2 olarak yazacağım.
mk1 lerde kullanılan                   1.5 D       CK  kodlu           50 hp  90 Nm
mk1 - mk2                                  1.6 D       CR,JK,JP           54 hp  100 Nm
turbolu dizel eco diesel              1.6TD                                59hp   112 Nm
turbo    dizel                               1.6TD       CY,JR,JX          68hp   133 Nm  JX 68hp 138 Nm  CY motor/81-84    JR motor/ 83-91
turbo dizel intercooler                1.6TDI      RA,SB              79hp    152 Nm  88-91 yılları arasında
( verimsiz denilmiş daha önceki mesajlarda 88-91 yıllarında üretilen 8v motor için 79hp 152 Nm ve 4 Lt yakıt  yabana atılacak bir şey değil verimsiz diyenler varsa bu bilgileri izah edin hem kendinize hemde cevrenizdekilere...)
Yeni üretilen dizel araçların torkunun yüksek olmasının sebebi enjektörleri ve pompanın elektronik olması araclarda ecu olması  yani yeni araçlarla kıyaslamak çok sacma bu yazdığım motorlar tamamen mekanik pompalı.Fakat şunu söylemek gerek seriliği ve yakıtının azlığı ile yeni araçlar arasındaki bu motor hacmi ile muadillerini kıskandıracak motor tipleri  bunlar arada 20 + yıl var düşünün ama hala kullanılan tercih edilen motor tipi...Parça fiyatlarının uygunluğu ve kolay buluna bilirği de cabası.
Saygılar.

47
Golf II / Ynt: TD motorların sorunları?
« : 02 Temmuz 2011, 17:32:49 »
Servet  zincir sallama sesi gergi bilyasından geliyor ozaman ya gergi bilyanda sorun var yada gergi bilyası gerdirme burcunda sorunun var.
Takıt tukur ses geliyor yada tümseklerde n gecerken aracında sarsılma hani biran araba ayrılacakmış gibiyse abuk subuk esneme değilde rahatsız edici şekilde aracında sarsıntı oluyorsa  amortsör takazların iptal olmuş demektir. (tanesi 20TL satılıyor )

48
Otomobilim / Ynt: wastagate ve tamiri 3 sayfa resimler
« : 01 Temmuz 2011, 01:01:08 »
Yahu bu turbonun wastegate nin sökülmüş edilmiş fotograflarını 3 sayfadan ekleyen sen degıl mısın  ;)
Onu diyorum  flow1344 arkadaşımız Yavuza sormuş bende Nizama sor dedim  :D

49
Otomobilim / Ynt: wastagate ve tamiri 3 sayfa resimler
« : 01 Temmuz 2011, 00:53:09 »
tutturabilene Yavuz ama 500-600 TL aralığında mevzusu geçmişti.
flow1344  bu turbonun wastegate sökme işini Yavuz değil Nizam yapmış sanırım
O sibop dediğin  egzos gazının miktarını ve basıncını ayarlıyor işte yani hava basıncınını ayarlıyorsunuz.Kendisi internal wastegate olup en ilkel wasgate türlerinden biri diyebiliriz :) sagolasun vag 1.6 TD kullandığı turbo ve manifoldaları 1.9 TD  AAZ motorada dayamış.

50
Aranıyor / Golf Mk3 komple çıta takımı (dodiksiz)
« : 30 Haziran 2011, 18:03:47 »
Merhaba,
Elinde Mk3  komple dış ön camurluk + kapı + arka camurluk  çıta takımı olan var mı ( dodiksiz model)  
Bende ki mevcut olan dodikli model eğer dodikli model ile takas etmek isteyen olursa mümkün...Elimdeki çıtalar orjinaş vw kırıksız çatlaksız temiz durumdadır.
Yani işimi ön camurluk + arka camurluk cıtaları görüyor bu sekılde kendisinde mevcut olan ve yardımcı olmak isteyen arkadaşlar var ise şimdiden tesekkur ederim. :tamamdir

51
Golf III / Ynt: 1.9 TD YAKIT YARDIM LÜTFEN...
« : 30 Haziran 2011, 17:24:21 »
 ;)  bilemedim eyvallah....

52
Golf III / Ynt: MK3 1.9 GTD nasıl bilirsiniz ?
« : 30 Haziran 2011, 16:27:59 »
Hocam sen dizel profösörü olmuşsun..

Estafurullah sadece ilgi diyelim pm atan bir kaç değerli arkadaşımızada aynı cevabı verdim dejavu olmasın  ::)
İlk kendime ait mk2 düz dizel 5 kapı aracım oldu ama onu saymıyorum hatta  aldıgım kişi bu sitede kızık yediğim biridir kendisine sorsanız dizel prof.u odur aracıda her zaman diğerlerinde 1 adım öncedir ona göre   :p
Onun dışında 1 benzinli araç daha sahibi oldum onda da aynı şekilde sorun yaşadım onuda saymadım içime sinen kullandığım araç adetini belirttim.Burda yanlış anlaşılmasın bilir kişilik yada araç aldım yok sattım şu kadar arac sahibi oldum diye bir sivrilme gibi görülmesin dizelde bişeyler deneme fırsatı buldum ne yaparım diye.O bakımdan belirttim hatamız varsa affola..
Ama dizel farklı bir olay...
Forever diesel power  ;)

53
Golf III / Ynt: golf 3 1.8 t 150 beygir motor
« : 30 Haziran 2011, 15:41:26 »
Est. burda bizden kat ve kat tecrübeli kardeşler abiler var...Devrik cümle kullanmayı seviyorum bilmem neden hani kasıtlı yapmıyorum ama yazıyorum sonradan düzeltmek için kontrolde etmiyorum o şekilde.Ama dikkat ederim.

54
Golf III / Ynt: golf 3 1.8 t 150 beygir motor
« : 30 Haziran 2011, 11:44:18 »

1.8 T  VR6 2.8-2.9-3.2 olan motorların  Audi A3 ve TT serisi ve  Vw Golf 4 serisinin motorları Golf Mk3 e  oynamadan oturuyor  hatta çok fazla ugrasmadan 1.8T ve VR6 Golf Mk2 ye dahi oluyor.Passat A4 A6 motoru uyar şanzumanı uymaz motor kodları aynı olanları var saydıgım modellerle.Swapla bitmiyor iş motoru atarsın sonrası uğraş elektirikti ayardı immoydu ecu şu bu en az 1 ayını alır en hızlı şekilde sonuçlandırmak.Turbo demiş arkdaşın biri Turbo zaten motor üzerinde sorun yok.Direk motor+şanzumanı atıyosun suya sabuna dokunmadan. Millet sadece Honda modellerinin motorlarının bir birine uydugunu sanır biz yıllardır diyoruz VAG ları unutyosunuz diye ama yok.. Şuan zorlaştı bu iş tabi makine mühendiisiydi projeydi onaydı tüv dü sıkıntı ama hallediyorlar ucunu gösterdiniz mi...Hatta belli bir rakama hiç proje ile ugrasmıyosunuz bile hallouyor bu işler.Sonuç olarak maddiyata bakıyor.

55
Golf III / Ynt: MK3 1.9 GTD nasıl bilirsiniz ?
« : 30 Haziran 2011, 11:23:48 »
Mk2 başka eyvallahta Mk3 sahibi olunca fark ortaya çıkıyor Neden Mk2 temiz ve ben burdayım diyen araç çok az o sebepten bence Mk2 eğer Mk3 te şuan aynı durumlara maruz kalaydı Mk3 denecekti ve çoğu vw den anlamayan yani kullanmayanın sahip olmak istediği mk3 tür neden tipinden ve birazda rahatlığından içinin dolulugundan ... Golf mk1  mk2 ve mk3  araçlarına sahip oldum mk1 1 kez mk2 2 kez ve mk3 2 kez bu 2.  mk3 aracım her aracta dizel ve 3 kapı idi. Hani burda takır tukur denmiş ya rölantide bunu AAZ,1Z,AHU,AFN ve de  Golf mk4  Pd motor olmayan 6 tip motoruda yapıyor, yani TD ve TDİ ayrımı yok hepsi ses çıkarır fakat şunu savunurum 1.6 D ve 1.6 TD ye göre 1.9 TD veya 1.9 TDİ lar daha sessiz özellikle rölantide...Çünkü 1.6 larda otomatik fincanlar (kapetler,lifter) ve elektirikli pompa yok herşey mekanik.
Mk2 nin sesinin kaput altı izalosyon ve Castrol gtx 10-40w tam sentetik baya azaltıyor bire bir denedim.Bu arada Opet te yağ yaptı tam sentetik şuan Castrol den daha iyi onuda kullanabilirsiniz.Hatta fiyatı Castrolden pahalı Lt başına 2 TL falan.

56
Golf III / Ynt: 1.9 TD YAKIT YARDIM LÜTFEN...
« : 30 Haziran 2011, 10:17:45 »
Sorunu çözdün mü bilmiyorum ama umarım halletmişsindir.
100km 6lt yaktığını varsayalım  60 lt mazot ile 950-1000km yol yapman gerekir  karışık  kullanım tabi...
Tamamen şehir içi kullanımda 7lt leri birazda sıkarak kullanıyorsan çok rahat deviriyor 1.9 TD ler miilet atıyor resmen 15 kr yakan diyen var düşün ben bu şekilde kulanıyorum sıka sıka  23-25 Kr yakıyor şehir içi.
Benim anlamadığım benim aracım 50+5 lt alıyor senin araç nasıl 60 lt aldı. Full depo araç ile test etmek gerek km hesabını daha iyi sonuç alıyosun.

Sayfa: 1 2 3 [4] 5 6