Sinan sanırım arabaya benzinli biniyorsun lpg yok ben benzinde binecek olsam 1 dakıka bile atmosferik arabaya binmem direk tsi alırım hangi tsi diye sorarsan imkan
varsa 2.0 Gti - Gt- 1.4 Tsi , 140 lık oda olmadı son tercih 122lik şeklinde olur...bunu sadece güç odaklı söylemiyorum bunların tümünü 122hp lik (golf 6 idi) mk5 kasada kullandım özllikle GT ile 1.000 km üzeri kullanıp tecrübe edindim.Sakin kullanımda hepsi 8 litre civarında tüketiyor GT dahil tempolu yada agresif kullanımda hepsi 11litre seviyesine çıkıyor ortalamada tabi gtida bu 14-15 ltrelere çıkıyor fakat sakin kullanımda 122 likle farkı yok denebilecek kadar az.
2.0 GTİ kullandıgım araç ufak bi kaza geçirmiş ilk sahibinde yandan kazalı alınıp onarıldı ve pert kaydı olan bi araçtı ona ragmen yürüyen ve kondüsyon akıllara zarar bi gidişi var bu diğerlerinden çok farklı korkunç bi ses golf değil başka bişey kullanıyor hissi uyandırıyor ekose Recaro koltuklar, bi-xenon farklar, gti kesik direksiyon , özel göstergeler vs vs çok özel ve bulması zahmetli pahalı ve kaliteli aksesuarlar. bir düşün derim 40 bine alınıyor temizi.handikapı vergi ve yolda dengi sayılabilecek arabaların sağ şeritte ilerlerken gaza getirmeye çalışması.
1.4 GT de nispeten aksesuarlı diğerlerine göre 17'' Bbs Classix jantlar bizim pacific jantlarını anımsatıyor ve çok güzeller. + Boost göstergesi,içerde bikaç krom Gt logosu , Gti kadar olmasada diğer mk5 lerden daha özenilmiş koltuklar alçaltılmış saşi ile birlikle 1.4 tsi ler arasında en hoş sese sahip model tam bir kuzu postlu kurt.kuzenimin adapazarında 2 yılda gazlayıpta geçildiği tek araba meganeRS idi bana sorarsan alınacak en mantıklı araç yakıt/performans/fiyat dengesi mükemmel.
1.4 140 lık kullandıgım araç manuel fakat midline dı o yüzden pek ilgimi çekmedi performans 122 likten epey iyi +komp. avantajı alt devirlerde hissediliyor.
1.4 122hp... mk6 idi kullandıgım araç aslında dezavantaj değil mk6 olması çünki mk5 ten kg olarak hafif diye biliyorum(yanılıyor olabilirim)
belki diğerlerinin performansı yüzünden belkide beklentim fazlaydı alt devirleri bana boş geldi o boşluk sonrasında dizeldeki gibi bir patlama bekledim onuda yaşayamadım bana 1.6 tdi nin sürüşü daha akıcı geldi bunda tdi nin torku daha alt devirde vermesi ve aradakı 50nm farkta etkili olabilir.
imkan varsa GTI o paraya o aksesuar o performasn bedava yok ağır gelir dersen GT bul acele etme GT den aşşağı düşme.38-39 a GT ler var gidip comfortline yada midline a 35 vereceğine(ki35 isteyen yok onlarda 38-40 istiyor ne hikmetse) GT ye 40 ver helal et.
Yorum güzel fakat kısmen hatalı(Tsi122ps-TDi105ps) çünkü relativ, hissiyata dayalı.
140PS 8.8sn ile 122Psten bariz fark yaratır(5kasa 122ps 9.5sn). Tork olarak 20nm artısı var beygir olarak ise 18ps.
122PS 6daki yüksek izalasyondan öyle gelmiş olabilir 5kasalar kükrerken 6kasalar daha sessiz. Çünkü 6kasa
122PS TSİ 9.3sn 0-100ü, dizeli ise 11,1sn aralarında Tsi 140-122farkından daha büyük fark var.
Dizeldeki hissiyat 2nedeni var
1* Dizel de tork patlamaları yaşanıyor ama 122Ps aşırı dengeli ve Lineer bir hızlanma hızlanmaya sahip. 122ps tsi 1500pste başlayan güç kademeli düzenli bir artış gösteriyor 7000d/d ya kadar tork ve beygir yer değiştirerek hızlanmayı devam ettiriyor. Dizel kurs boyundan resmen gidemezken ani tork artışı yaşıyor Tsi den belki daha iyi gidiyormuş gibi görünse de km göstergesinde daha zayıf olduğu farkedilir, 5000d/d da zaten tükenir. Bunu 68ps fiestada bile yaşarsınız.
2* Motor sesi yüksek devirlerde içeri sızar ise gücün hissedilmesi yaşanması daha anlaşılır oluyor. 6kasa için geliştirilmiş izolasyonla bu hissiyat dizel yönünde, TSİ benzinli mecburen daha sessiz.
Diğerleri doğru tüketime de kesinlikle katılmıyorum. 1.6Tdi 1.4TSİ karşılaştırması VW kendisine göre de yanlış. Kişisel algılarımız gerçeği değiştiremez.1.4TSİ 122PS 0-100 9.3sn 203km/h
1.2TSİ 105PS 0-100 10.5sn 195km/h
1.6TDİ 105PS 0-100 11.1sn 192km/h
Neden mi biri 1800-5000d/d arasında aktif diğeri 1500-7000