İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - 06onur

Sayfa: 1 ... 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 ... 252
85
Golf V / Ynt: Araç bakıyorum 1.4tsi lardan ?
« : 30 Eylül 2014, 22:21:15 »
1.2TSİ-1.6TDİ aynen VW mühendislerinin söylediği gibi kaldı ki 1.4TSİ. Size öyle gelmesi %90 iyi izolasyonun hızı hissedirememesi
http://www.youtube.com/watch?v=8uRHwo__kco

86
Golf V / Ynt: Araç bakıyorum 1.4tsi lardan ?
« : 30 Eylül 2014, 22:07:02 »
Tüketim tsi ler icin oyle. Benim gayem direkt sizi elestirmek degil. Vw bunlarin tuketim performans degerlerini veriyor ve tuketimlerinde kaydadeğer deger değişiklikler oluyor.
Ben benzinde sehir icinde 6.8 shir disinda 4.6tutturmustum 100km/h Üzerinde surerek ama referans deger daha saglam hesaplaniyor 5.1-8.0lt.

********alıntı
TSİ 1.2 105Hp/175Nm tork Golf 5
0-100 10,5sn
Test Hızı:190km/h
Ş.içi: 7lt  -----50km/h
Ş.dış:ı 4,6lt  -----90-100km/h
Genel: 5,6lt  -----120-130km/h

TSi 1.4 122HP/200nm tork
0-100 9,5sn
Test hızı 200km/h
Ş.içi 8,0lt
Ş.dışı 5,1lt
Genel 6,2LT

Tsi 1.4 140HP 220NM
0-100 8,8sn
Test hızı 203km/h
Ş.içi 8,8lt
ş.dışı 5,6lt
Genel 7lt

TSi 1.4GT 170HP 240NM
0-100 7,9sn
test hızı 220km/h
test tüketimi 9,4lt!!!!!
*********

17"jantlı 2000cc ağır kasalı GTİ ile 15jantlı daha hafif 1400cc Tsi a aynı yakıyor demek çok göreceli ve kesinlikle yanlış yönlendirir.
Aynı zamanda 1.6 TDi jetta, yeti, octavia da sürdüm hatta fokus, megane, linea hiç biri redline da aynı viteste TSİ 122PS hızına ya çıkamaz ya da 5 vitestir. En iyisi 10.9sn zaten. En canlı ve geçmekte zorlandığım Accent Blue oldu 118Ps mi öyle bir şey zaten ve B segmenti.


87
Golf V / Ynt: Araç bakıyorum 1.4tsi lardan ?
« : 28 Eylül 2014, 15:56:43 »
Sinan sanırım arabaya benzinli biniyorsun lpg yok ben benzinde binecek olsam 1 dakıka bile atmosferik arabaya binmem direk tsi alırım hangi tsi diye sorarsan imkan
varsa 2.0 Gti - Gt- 1.4 Tsi , 140 lık oda olmadı son tercih 122lik şeklinde olur...bunu sadece güç odaklı söylemiyorum bunların tümünü 122hp lik (golf 6 idi) mk5 kasada kullandım özllikle GT ile 1.000 km üzeri kullanıp tecrübe edindim.Sakin kullanımda hepsi 8 litre civarında tüketiyor GT dahil tempolu yada agresif kullanımda hepsi 11litre seviyesine çıkıyor ortalamada tabi gtida bu 14-15 ltrelere çıkıyor fakat sakin kullanımda 122 likle farkı yok denebilecek kadar az.


2.0 GTİ kullandıgım araç ufak bi kaza geçirmiş ilk sahibinde yandan kazalı alınıp onarıldı ve pert kaydı olan bi araçtı ona ragmen yürüyen ve kondüsyon akıllara zarar bi gidişi var bu diğerlerinden çok farklı korkunç bi ses golf değil başka bişey kullanıyor hissi uyandırıyor ekose  Recaro koltuklar, bi-xenon farklar, gti kesik direksiyon , özel göstergeler vs vs çok özel ve bulması zahmetli pahalı ve kaliteli aksesuarlar. bir düşün derim 40 bine alınıyor temizi.handikapı vergi ve yolda dengi sayılabilecek arabaların sağ şeritte ilerlerken gaza getirmeye çalışması.

1.4 GT de nispeten aksesuarlı diğerlerine göre  17'' Bbs Classix jantlar bizim pacific jantlarını anımsatıyor ve çok güzeller. + Boost göstergesi,içerde bikaç krom Gt logosu , Gti kadar olmasada diğer mk5 lerden daha özenilmiş koltuklar alçaltılmış saşi ile birlikle 1.4 tsi ler arasında en hoş sese sahip model tam bir kuzu postlu kurt.kuzenimin adapazarında 2 yılda gazlayıpta geçildiği tek araba meganeRS idi bana sorarsan alınacak en mantıklı araç yakıt/performans/fiyat dengesi mükemmel.

1.4 140 lık kullandıgım araç manuel fakat midline dı o yüzden pek ilgimi çekmedi performans 122 likten epey iyi +komp. avantajı alt devirlerde hissediliyor.

1.4 122hp... mk6 idi kullandıgım araç aslında dezavantaj değil mk6 olması çünki mk5 ten kg olarak hafif diye biliyorum(yanılıyor olabilirim)
belki diğerlerinin performansı yüzünden belkide beklentim fazlaydı  alt devirleri bana boş geldi o boşluk sonrasında dizeldeki gibi bir patlama bekledim onuda yaşayamadım bana 1.6 tdi nin sürüşü daha akıcı geldi bunda tdi nin torku daha alt devirde vermesi ve aradakı 50nm farkta etkili olabilir.  


imkan varsa GTI o paraya o aksesuar o performasn bedava yok ağır gelir dersen GT bul acele etme GT den aşşağı düşme.38-39 a GT ler var gidip comfortline yada midline a 35 vereceğine(ki35 isteyen yok onlarda 38-40 istiyor ne hikmetse) GT ye 40 ver helal et.


Yorum güzel fakat kısmen hatalı(Tsi122ps-TDi105ps) çünkü relativ, hissiyata dayalı.

140PS 8.8sn ile 122Psten bariz fark yaratır(5kasa 122ps 9.5sn). Tork olarak 20nm artısı var beygir olarak ise 18ps.
122PS 6daki yüksek izalasyondan öyle gelmiş olabilir 5kasalar kükrerken 6kasalar daha sessiz. Çünkü 6kasa
122PS TSİ 9.3sn 0-100ü, dizeli ise 11,1sn aralarında Tsi 140-122farkından daha büyük fark var.

Dizeldeki hissiyat 2nedeni var
1* Dizel de tork patlamaları yaşanıyor ama 122Ps aşırı dengeli ve Lineer bir hızlanma hızlanmaya sahip. 122ps tsi 1500pste başlayan güç kademeli düzenli bir artış gösteriyor 7000d/d ya kadar tork ve beygir yer değiştirerek hızlanmayı devam ettiriyor. Dizel kurs boyundan resmen gidemezken ani tork artışı yaşıyor Tsi den belki daha iyi gidiyormuş gibi görünse de km göstergesinde daha zayıf olduğu farkedilir, 5000d/d da zaten tükenir. Bunu 68ps fiestada bile yaşarsınız.

2* Motor sesi yüksek devirlerde içeri sızar ise gücün hissedilmesi yaşanması daha anlaşılır oluyor. 6kasa için geliştirilmiş izolasyonla bu hissiyat dizel yönünde, TSİ benzinli mecburen daha sessiz.

Diğerleri doğru tüketime de kesinlikle katılmıyorum. 1.6Tdi 1.4TSİ karşılaştırması VW kendisine göre de yanlış. Kişisel algılarımız gerçeği değiştiremez.1.4TSİ 122PS 0-100 9.3sn 203km/h
1.2TSİ 105PS 0-100 10.5sn 195km/h
1.6TDİ 105PS 0-100 11.1sn 192km/h
Neden mi biri 1800-5000d/d arasında aktif diğeri 1500-7000

88
Golf V / Ynt: Araç bakıyorum 1.4tsi lardan ?
« : 25 Eylül 2014, 15:58:06 »
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-2009-model-golf-1.4tsi-comfortline-full-orjinal-hata-degisen-yok-180149445/detay/

Araç çok iyi ama 140 ps fab verisi 9lt civarı  şehir içi 45kuruş demek. 35e düşer mi düşebilir ama iyi sabır gerekir TSİ 122/140ps insanı çoşturan bir motor.

89
Yaz aylarında sıralı Yakıt tüketimi Pc verisi üzerinden %65e düşer.

ÖR: 7.2lt*5tl/lt benzin=36krş
36*%65=23,4krş gibi bunun 21i LPG 2sibenzin gibi düşün.

91
Golf V / Ynt: Araç bakıyorum 1.4tsi lardan ?
« : 06 Eylül 2014, 15:28:35 »
122ps. bende var lpgde var Yol bilgisayarı 8.0lt ise şehir içi LPG+benzin 29-30kuruş tüketiyor, şehir dışı 20 kuruşa kadar iniyor.

92
Golf V / Ynt: Araç bakıyorum 1.4tsi lardan ?
« : 31 Ağustos 2014, 00:19:26 »
7kasa ya çıkabilirseniz 140PS ACT teknolojisi kullanıyor eskisi 9lt yakıyor yenisi 5.9lt arada uçurum fark var.

93
hayırlı olsun uyumlu taktırmanız muhtemel magnezyum subabınızn ömrünü artırır.
Yanacak diye korkuyla sürmeyin, olan zaten olacak ekonominize bakın. Şehir içinde 25-28kuruşlara düşeceksiniz. 1000km de yaz aylarında ekstra 10-15tl kış aylarında 25-50Tl benzin tüketeceksiniz.

1-LPG amortismanı kısadır Aracınız min 1000Tl değer artırdı.
2-kalan 1000TL 1senede 10.000km de çoktan çıkmış olcak.
3- 60.000de yansa bile 5.000tl minimum karın 1200üne subap taktıracaksınız artık yanmayacak.
4- korkmayın gönül rahatlığı ile binin, E5lerin geneli böyle honda,mazda, opel...

94
Golf V / Ynt: Araç bakıyorum 1.4tsi lardan ?
« : 22 Ağustos 2014, 15:12:53 »
160Ps alabilirsin 170ps biraz daha sıkıntılı.

1.6 102PS 148NM aracın var ondan sonra

Alacağın tsi lerin hepsi çok belirgin fark yaratır özellikle yokuşta, çünkü Tork artışı min. 2.0motor ayarında olacak
1.2TSi 105PS 175NM====+3hp +27nm
1.4TSİ 122PS 200nm ====+20HP +52NM
1.4 tsİ 140PS 220NM ====+38HP +72NM
1.4TSİ 160PS 240NM ==== +58hp +92nm

95
Dizeli ile benzinlisi arasında 10.000 oynuyorsa bunu taktırmıyorlar zaten. ikisi arasında 15-20.000oynayanlar yöneliyor. Ör Tiguan TSİ 1.4 150HP, 2.0TDİ 140. TSİ zaten daha güçlü 15-20000 ucuz vergiside düşük LPDi yi özellikle bunlar tercih ediyor

96
LPDİ 4000Tl olsa razıydık, 5500tl  LDi 6300TL.

97
soğuk havada amortisör takozu yapar ama hava sıcak

98
Orijinalden alıntı: YusufKara

Prins in VAG Grup (VW,Audi,Skoda, Seat) icin çıkardığı kitin ismi VSI2-DI. suan için sadece CAXA,CAXB,CAXC VE CAXD motor kodları için satışta. ayrıca Peugeot ve Citroen in 156 BG lik THP motorları da yapılabiliyor.

Prins 3 sene önce bu grup araçlarda kullanılan Hitachi markalı benzin yuksek basınç pompasının LPG de sızıntı yaptıgını farketti. DLM adını verdikleri likid enjeksiyonu bu araç grubunda durdurdu. cunku bazı markaların malesef hala kronik olarak yasadığı geç çalışmayla başlayan ve geçişlerde stop dahi etmeye varan problemler gözlemlediler demo arabalarında. ve satışa çıkmadılar.

3 sene önce bu araç grupları icin başlattıkları yeni çalışma 6 ay önce ticarileşti. Tum dunyada VSI2-DI adıyla satışa çıktı. Turkiye distributoru bu sistemi 1 seneyi aşkındır kendi araçlarında da test ediyordu. ve 4 ay önce satışa çıkardılar.

sistem sabah ilk çalıştırmada benzin kullanıyor. motor ısındığında gaza geçiyor. bir daha da benzin kullandırmanız çook ama çok zor.

Klasik sıralı enjeksiyonlu motorlarda ve kitlerde sabahki çalışma v.s. gibi şartları dusunurseniz %3 benzin tüketimi gerçeklesir.
direct enjeksiyonlu motorlarda karma sistemlerde (benzin+lpg tuketenlerde) ise bu oran %10-%15 arasındadır.
VSI2-DI kitinde ise benzin kullanım oranı max.%5 dir.

dolayısıyla hemen hemen sıralı sistemler kadar tasarruf sağlar. sıvı sistemlere gore tasarruf oranı %5-%10 (lpg fiyatı farkına göre) daha dusuk ancak ekonomik getirisi daha yuksektir.

umarım yazımı yanlış anlamassınız. sadece bilgilendirme amacıyla yazdım.

Sayfa: 1 ... 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 ... 252