İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - maminci

Sayfa: 1 2 [3] 4 5
29
Öndeki aracın fırlattığı taşlara bağlı boya dökülmesine ne yapılabilir? Bir iki tane olsa rötüşlarım ama küçük küçük bir sürü >:(

30
ve bir de çelik mi yoksa alaşım mı?

32
Alıntı
"""""""""""""""
VOLKSWAGEN Golf 1.6 16V
Geride bıraktığı 25 yıla rağmen hala yaratıcısı olduğu kompakt hatchbackler sınıfının liderliğini koruyan VW Golfun 1.6 litre 105 HP'lik l6 supaplı motorlu versiyonu ülkemizde de satışa sunuldu. Motordaki değişikliğin yanı sıra Golfun Trendline, Comfortline ve Highline donanım versiyonlarında yenilikler yapılırken Primeline adlı yeni bir paket de eklendi. VW Golf, 1.6 it benzinli motorun yanı sıra 1.9 litre 90 HP ve 1.9 litre 110 HP'lik turbo dizel motorlarla ithal ediliyor.

Karoser, iç mekan
Dördüncü nesil Golf, 1997'den bu yana yollarda olmasına karşın tasarımı güncelliğini koruyor. Bunda, dört yıl öncesinde yenilikçi sayılan tasarımı kadar klasikleşmiş bir model olmasının da payı var. Golf 1.6 16V’yi dış görünümünde 8 supaplı versiyondan ayıran hiçbir farklılık bulunmuyor. Hatta Golf’un artık 16 supaplı olduğunu belirten bir monogram bile kullanılmamış. Golf’ün iç mekanında da herhangi bir değişiklik göze çarpmıyor. Genel olarak yumuşak hatlara sahip olan kokpit, kaliteli malzeme ve işçiliğiyle dikkat çekiyor. Ergonomisi sorunsuz olan kokpit, kullanıcısına herhangi bir zorluk yaşatmıyor. Golf’ün oturma pozisyonları, baş, diz ve omuz mesafeleriyle ilgili olarak da fazla eleştirilecek bir sorun yok. Sonuçta otomobilin dış boyutlarına göre iç mekan genişliği yeterli. Koltukların ayar mekanizması yeterince kullanışlı ve oturma alanları geniş. Golf’ün 330 litrelik bagaj hacmi, rakiplerinin yanında biraz küçük kalsa da, arka koltuklar yatırılarak 1184 litreye kadar genişletilebilmesi olumlu bir özellik.

Motor , performans
VW Golf’teki en önemli yenilik hiç kuşkusuz kaputunun altında gizli. Uzun yıllar, rakipleriyle olan yarışta 8 supaplı makineyle yer alan Golf’te artık 16 supaplı yeni bir motor görev yapıyor. Volkswagen’ın 2000 yılında kullanmaya başladığı 1598 cc hacimli ve 16 supaplı motor, 5700 d/d’de 105 HP güç üretiyor. 1595 cc’lik 8 supaplı motorsa 5600 d/d'de 100 HP güç üretiyordu. Golf’ün yeni motoru, 8 supaplı motordan daha yüksek tork üretiyor; ancak maksimum tork devri de daha yüksek. Eski 8 supaplı motor 3800 d/d'de 145 Nm'ye ulaşırken, 16 supaplı yeni motor, 4500 d/d'de 148 Nm'ye ulaşabiliyor. Bu nedenle 3 Nm'lik tork fazlalığı da kendini sadece beşinci viteste ve yüksek hızlarda hissettiriyor. Kalkışlarda, 8 supaplı motora göre 5 HP'lik güç artışının etkisiyle daha atak bir performans sergileyen otomobilin, 0-100 km/s hızlanma değeri de fabrika verilerine göre 1.9 sn iyileşmiş. Ancak Golf’ün ara hızlanma performansındaysa önemli bir değişiklik fark edilmiyor. Önceden 188 km/s olan son hızı da 1.6 16V'de 192 km/s'ye yükselmiş. Ancak yeni motorun özellikle orta devirlerde biraz fazlaca homurdandığını söylemeliyiz. Yaptığımız ölçümlerde Golf 1.6 16V, kalkışta 8 supaplı Golf’ten biraz daha hızlıydı. 0-100 km/s hızlanmasını 10.4 sn'de tamamlayan test otomobilimizin, 8 supaplı Golf 1.6'dan 0.4 sn'lik avantaj sağladığı görülüyor. Ara hızlanma ölçümlerindeyse eski motora göre kayda değer bir üstünlük görülmedi. 60-100 km/s hızlanmasını dördüncü viteste 11.2 sn, beşinci viteste 16.6 sn'de tamamlayan Golf 1.6 16V, selefinin 11.4 ve 16.9 sn'lik değerlerinin önündeydi. 90-120 km/s ölçümlerindeyse dördüncü viteste 8 sn, beşinci viteste 10.3 sn'lik değerler ölçtüğümüz Golf 1.6 1l6V, selefinin 7.8 sn ve 10.5 sn'lik verileri karşısında pek farklı bir görünüm çizmedi. Doğrusunu söylemek gerekirse normal bir sürücü için ölçüm yapılmayan günlük kullanımlarda kaputun altında hangi motorun olduğunu anlamak çok kolay değil. Tüketim disiplininde üstünlük yine küçük bir farkla 1.6 16V’deydi. 100 km'de ortalama 8.0 litre yakıt tüketen test otomobilimiz, 8 supaplı motora sahip versiyona göre 0.2 litre daha cimriydi. Bu ölçüm sonuçlarına göre Golf 1.6 16V'nin 55 litrelik deposuyla 687 km'lik menzile ulaşmak mümkün.

Kullanım, konfor
Golf 1.6 16V, diğer motorlu kardeşlerinin sunduğu pratik kullanım özelliklerinin tümümü bünyesinde barındırıyor. Manevralarda ve düşük hızlarda yumuşak olan direksiyon, yüksek hızlarda sertleşerek kullanımda güven veriyor. Süspansiyon sisteminin yumuşak seçilmiş olması, kullanılan lastik ebadına göre yol tutuşta kimi zaman dezavantajlara yol açsa da son derece konforlu bir sürüşe olanak sağlıyor. Golf’ün Primeline donanım paketinde standart olarak sunulan 205/55 R16 ölçüsündeki lastiklere bu sınıfta pek rastlanmıyor. Daha doğrusu bu, sportif otomobillerde görmeye alıştığımız bir ölçü. Comfortline donanımlı test otomobilindeyse 195/65 R 15 ölçüsünde lastikler bulunuyordu. Koltukların yan yükseltileri biraz daha yüksek olabilirdi. Gürültü düzeyi ölçümlerimizde dördüncü viteste ve 100 km/s hızda 61 dB(A), beşinci viteste 130 km/s hızda 63 dB(A)'lık değerler ölçtük. (8 supaplı Golf 1.6'nın aynı disiplinlerdeki ölçümleri 66 dB(A) ve 70 dB(A)'ydı). Rölantideki gürültü ölçümündeyse 44 dB(A)'ya karşılık 39 dB(A)'lık değerle üstünlük yine 1.6 16V'nin oldu. Sonuçta 16 supaplı motorun daha sessiz olduğu açık. Fren ölçümlerindeyse 100 km/s hızda yaptığımız fren testinde elde ettiğimiz 41 metrelik değer, selefinden farklı değil.
Sürücü, yolcu ve yan hava yastıkları, ABS+EBD, aktif gergili ön emniyet kemerleri, klima, polen filtresi, immobilizer, merkezi kilit, elektrik kumandalı camlar, arka camlarda çocuk kilidi, arka koltuk kafalıkları, elektrik kumandalı aynalar, far yükseklik ayarı, yükseklik ve derinlik ayarlı hidrolik direksiyon, önde bardaklık, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, sürücü ve yolcu için ışıklı makyaj aynaları, katlanabilir arka koltuk sırtlığı, renkli ve ısı yalıtımlı camlar, radyo-teyp, ilkyardım çantası, içerden açılan depo kapağı
 
FABRİKA VERİLERİ   
TEST VERİLERİ
Motor :   Önde enlemesine yerleştirilmiş, 4 silindirli, 16 supaplı ve çok noktadan enjeksiyonlu motor   
Hızlanma
Motor Hacmi :   1.598 cc   
0-50 km/s :    3.5 sn
Çap/Strok:   76.5x86.9   
0-100 km/s :    10.4 sn
Sıkıştırma Oranı :   11.5   
0-130 km/s :    16.6 sn
Motor Gücü :   5700 d/d'de 105 HP   
Esneklik (60-100 km/s)
Max. Tork :   4500 d/d'de 148 Nm   
4. Viteste :    11.2 sn
Vites Oranları :   1-3.46, 2-1.94, 3-1.37, 4-1.03, 5-0.85, geri-3.17   
5. Viteste :    16.6 sn
Son Dişli :   4.25   
Max. Hız   192 km/s
Frenler :   önde hava kanalcıklı disk, arkada disk, ABS   Dönme Çapı :   10.9 m
Bagaj :   330   
İç Gürültü
Boyut :   4149/1735/1439   
3.Vites 50 km/s :    55 dB(A)
Ağırlık :   1140 kg   
4.Vites 100 km/s :    61 dB(A)
Lastikler :   205/55 R16   
5.Vites 130 km/s :    63 dB(A)
     
100 - 0 km/s ve süresi :   41 m/ 3.1
     
Test Tüketimi :   8.0 lt/100km
     
Depo Kapasitesi :   55 lt
     
Menzil :   687 km
""""""""""""""""""
Arkadaşlar bu verilerde ses ve yalıtım farkı çok değil mi sizce? Hem 8v hem 16v kullananlar bu değerlere katılıyo mu?

33
Ben uzun yolda çok kirlendiği için mecbur kaldım yıkadım ama 2-3 kez yıkamayla bile boyanın matlaştığını farkettim sizce de öyle mi?

34
Golf IV / Benzinli golfe, dizel golf helezon yayı?
« : 09 Nisan 2010, 20:17:04 »
Arkadaşlar öğrendiğim kadarıyla, dizel golf4'ün helezon yayının burgu sayısı benzinli golfunkinden bir adet fazla, dolayısıyla 2 cm kadar yüksek,  daha ağır yük taşıyacak şekilde daha sertmiş, öncelikle bu bilgi doğru mu? Doğruysa benzinli golf4'e dizel golf helezon yayı takılır mı? Aracın 2 cm kadar yükselmesi ve hafif sertleşmesi dışında ne gibi bir değişiklik olur?

35
Arkadaşlar 2 gün önce başlayan (daha önce sorun yok) kasislerden geçerken daha çok olmak üzere, direksiyon hareketinde  de duyulan bir  gıcırtı sesi var, ne olabilir? >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

36
Golf IV / Yol tutuş meselesi?
« : 01 Nisan 2010, 20:49:36 »
Arkadaşlar hangi otomobil dergisini açsak yol tutuş ustası deyince ford focus deniyo, bu aracı kullanıp golf4 le karşılaştıracak kadar deneyimi olan var mı? Gerçekten yol tutuşta böyle bir fark var mı sizce?

37
Golf IV / Rot balans ayarı bu kadar mı farkedermiş?
« : 27 Mart 2010, 20:27:59 »
Arkadaşlar bugün yaklaşık 1000 km lik bir uzun yolun dönüşünde bir gözlemimi paylaşmak istedim:Yola çıkmadan önce kışlık lastikleri çıkarıp 4 adet yeni lastik aldım, ayrıca bir yıldır yaptırmıyordum yeni  4 lastiğide rot ve balansa soktum, ayarlar o kadar düzelmişki ( ya da daha önce o kadar bozukmuş ki ;D) otobanda aracın çok rahatlıkla 160-170 kmye çıkması beni çok şaşırttı, bu aracı 3,5 yıldır kullanıyorum, 140 bin km oldu hiç   bu kadar seri olmamıştı.. hem yeni lastik hem rot-balans mükemmel bir asfalt performansı :D Tatile çıkacak, uzun yol yapacak ve hele de otobanda kullanacaklara mutlaka rot-balansa girin derim :)

38
Golf IV / Ön konsoldan gelen tıkırtı?
« : 19 Mart 2010, 22:10:18 »
Ön konsoldan gelen tıkırtı ne olabilir arakadaşlar? Ya da çözüm ne? Sese hassas birisi olarak çooook >:( >:( >:( >:(

39
Arkadaşlar görüş alanında kısıtlılığa sebep olan sağ ayna küçüklüğü tüm golflerde aynı mı? İnternetten gördüğüm bazı golf4'lerde sağ ve sol ikiside büyük, bunlar modifiye olduğu için mi sağ aynaları büyük?

40
Golf IV / Geri geri giderken frene basınca gelen ses?
« : 17 Mart 2010, 17:42:15 »
Geri geri giderken frene basınca gelen ses ne olabilir arkadaşlar? Disk? Balata?

41
Golf IV / Koltuklara deri döşeme???
« : 12 Mart 2010, 16:25:26 »
Direksiyondan sonra koltuklara da deri döşeme -kılıf değil dikkat- düşünüyorum, fikirleriniz? :-\ :-\

42
Golf IV / Direksiyon kılıfı
« : 10 Mart 2010, 18:11:23 »
Direksiyona kırmızı ağırlıklı deri kılıf dikmeyi düşünüyorum, deneyen ya da fikri olan var mı? :D :D :D

Sayfa: 1 2 [3] 4 5