İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - a.emre

Sayfa: 1 2 3 4 5 [6]
71
Golf III / Ynt: MOTOR REVİZYONU
« : 08 Nisan 2014, 22:41:11 »
Aracınız çok fazla yağ eksiltiyor. Bir veya iki üst viskozite sınıfına geçmeniz yararınıza olur. Mobil 1 5W-50 veya daha kalını 10W-60'a geçebilirsiniz, zaten ustanız da bu yönde tavsiye vermiş.

Şu anda piyasada bulunan en kötü yağ 10W-40 değerlerinde olan yarı sentetik yağlardır. 90'lıyıllarda belirlenmiş bir yağ standardı olan VW 501.01'e göre üretilmişlerdir ve halen bu standarda göre üretiliyor. Yarı sentetik yağların en büyük zararı düzensiz molekül yapısında olmasından dolayı sürtünme azaltma özelliği ve yağ filmini koruma direnci düşüktür. Aynı zamanda formülasyonları gereği motoru temizleme ve koruma yeterliliği de çok düşük seviyededir.

O zaman mümkün olan en kısa sürede tavsiye ettiğiniz yağlardan birine geçiyorum.İlginiz için çok teşekkür ederim.

72
Golf III / Ynt: MOTOR REVİZYONU
« : 08 Nisan 2014, 21:56:12 »
LPg li araçlar için özel yağ çıkmışama içeriğini bilmiyorum..Markalı tabii. Araba fan çalışırken stop ettirilmemeli galiba doğru mu ..Devridayım devam etmeli..Bunun için de stop ettirilmemeli fan durunca kontağı kapamalı  doğru mudur yeni öğrendim..

Zannediyorum bahsettiğiniz yağ Mobil'in 10W/60 lık yağı.

73
Golf III / Ynt: MOTOR REVİZYONU
« : 08 Nisan 2014, 21:55:32 »
Motor yağlarının viskozitesini gösteren değerler SAE(Society of Otomotive Engineering) tarafından belirlenen skalaya göre kodlandırılıyor.

xW ile başlayan değer soğuk çalıştırma, 40 derece sıcaklıktaki viskozitesini gösterir. Bu değer ne kadar düşük olursa ilk çalıştırmada motorun yağlaması o kadar hızlı olur. Bildiğiniz gibi araç park halindeyken bütün yağ kartere toplanıyor. Aracı uzun beklemeden sonra ilk çalıştırma esnasında, motor yağının karterden yağ pompasıyla pistonlara ulaştırılana kadar geçen sürede motor yağsız çalışır(çok kısa bir süre). Geçen bu süre boyunca motor bir önceki yağlama sonucunda kalmış olan yağ filmi ile korunur. Şimdi ilk değeri ne kadar düşük olursa bu yağsız çalışma süresi o kadar azalacaktır çünkü yağ daha akışkan olduğu için yağ pompası tam basınca daha çabuk şekilde ulaşacaktır. Aynı zamanda yağ çalışma sıcaklığına(100 derece) ulaşana kadar motor daha kalın bir yağa karşı çalışır ve yakıt tüketimi artar. Peki yağ kalınlığı soğuk değeri ile sıcak değeri ile ne kadar viskozite farkı var? Diyebilirsiniz, ortalama 6 kat fark vardır, yani yağ soğukken 6 kat daha kalındır. Bu arada motor aşınmalarının %70-80'i bu yağsız çalışma esnasında geçen sürede olur. Aynı zamanda kaliteli bir tam sentetik yağ kullanımı, yağ filmininde koruyucu yağ filminin de kaliteli olması demektir.

Yağ numaralarındaki ikinci değer de yağın sıcakken ki viskozitesini gösterir. Bu değerin belirlenmesi motorun tolerans değerlerine göre belirlenir veya motor aşınma seviyesine göre. Bu değerinde düşük olması yakıt tüketimi için daha iyidir çünkü motor daha az yağ kuvvetine karşı rahat çalışır, bu yüzden VW araçlar için 30 değerinden başlamak güncel standartlarda doğru olandır. Eğer motor aşınma fazlaysa, yani yağ eksiltme miktarı 10bin kilometrede 1-1,5 litre düzeyine geldiyse bir üst viskozite olan 40 değerine geçmek doğru olur, yani xW-40 olan bir yağ.
Öncelikle bilgilendirme için teşekkür ederim.Konya'daki ustam yağ eksiltmeye karşı Mobil'in yanlış hatırlamıyorsam 10W/60 dedi,çıkmış mı çıkacak mı neymiş,ondan kullan dedi.Ama sizin söylediklerinize göre bu yağ motoru daha çok zorlayacak.Bu arada tam olarak ölçüm yapmadım ama 1-1.5 ayda(2000-2500 kmde) yaklaşık 1 litre yağ eksiltiyor.-Günde yaklaşık 50-60 km yol gidiyorum,bunun 5-8 kmsi devamlı dik yokuş olduğu için 4000-6000 devirle gidiyorum.-Sorduğum kişiler LPGli araç için normal diyorlar fakat bana biraz fazla gibi geliyor.Aldığım ilk günden beri(yaklaşık 7 ay oldu) Castrol Magnatec 10W/40 kullanıyorum.Arabayı kaldırdığımızda yağ kaçağı görünmüyor,karter falan temiz yani.Yağ yakıyor desem egzos dumanından belli olur.Biri subap keçelerinden kaçırıyorsa çalıştırdıktan sonra 5 dk falan yakıtla beraber sızan yağı da yakar demişti.Şu an günlük kullandığım için baktıramadım(açıkçası açarlar da sağlam kapatamazlar diye de korkuyorum)Bununla ilgili fikriniz nedir?Yağ eksildikçe ekliyorum,motora zararı olmayacak birşeyse yaklaşık 2 ayda bir 2 dk yağ eklemek için ayırabilirim,sorun olmaz.

74
Golf III / Ynt: MOTOR REVİZYONU
« : 08 Nisan 2014, 20:42:12 »
Araç LPG'li olduğu için 10W-40'a zor dayanıyor derken ne demek istediğinizi anlayamadım. Yağ mı eksiltiyor ?
Bahsi geçen sayıların anlamlarını tam olarak bilmediğim için,tahmin yürüttüm.
daha yüksek ısıda yağ daha da inceleceği için yeterli basıncı sağlayamaz, basınç düşer yağ inceleceği için yağ daha çok eksiltir diyor sanırım arkadaş.
Bir anlamda böyle.Tahmin ettiğiniz gibi yağ eksiltiyor.

75
Golf III / Ynt: MOTOR REVİZYONU
« : 08 Nisan 2014, 02:21:19 »
Rica ederim hocam, hata olabilir. Bence siz de EDGE serisine geçiş yapın veya Mobil 1'e.
10W/40 olanını göremedim,sadece 5W/30 var.Araç lpgli olduğu için 10W/40 zor dayanıyor(aylık ortalama 1500km kullanıyorum),5W/30 sıkıntı olmaz mı.

76
Golf III / Ynt: lastik ebat kalınlıgı
« : 07 Nisan 2014, 21:29:35 »
Golf 3 Sport sa aracınız fabrika çıkışı ebatları 185/60/14 ve 195/50/15 tir.Diğer modeller farklılık gösteriyor mu bilmiyorum.

77
Golf III / Ynt: MOTOR REVİZYONU
« : 07 Nisan 2014, 21:26:30 »
VW Magnatec değil EDGE Professional kullanıyor.
Haklısınız yanlış bilgilendirme oldu,düzeltme için teşekkürler.

78
Golf III / Ynt: MOTOR REVİZYONU
« : 07 Nisan 2014, 00:33:57 »
Hayırlı olsun,kazasız belasız binmek nasip olur inşallah.

Hayırlı olsun, güzel günlerde kullanın. Bildiğiniz kaliteli bir yağ var mı ?
Bence Castrol Magnatec ten şaşmayın,VW kullandığına göre ekstra açıklama eklemek bana düşmez  :)

79
Golf III / Ynt: Golf 3 Sport Süspansiyon Hakkında
« : 19 Mart 2014, 17:27:01 »
Aracın Helezon yaylarına kolay kolay bişey olmaz. Muhtemelen amortisörlerin mortingen olmuştur arabanın. Onlarından ön-arka sıfırı boge marka (orjinalidir) 400-450 TL civarında olması lazım. Amortisörlerle birlikte, Ön amortisör bilyalı Üst takozları (FEBİ) marka ikisi 100 TL civarıdır. Arka amortisör üst takozlarında muhtemelen bişey yoktur ama arka amortisör iç takozları kesin ama kesin parçalanmıştır ve küt küt ses ondan yapar. Ön takım z-rotlarını, viraj denge çubuğu lastiklerini ve sanlıncak takozlarını da değiştir. Hepisinin işçiliğine 150 TL'den fazla verme. Malzemeleri kendin al.
Bunları alabileceğim bir yer ve Ankara'da veya Konya'da sağlam bir usta önerebilir misiniz?

80
Golf III / Golf 3 Sport Süspansiyon Hakkında
« : 19 Mart 2014, 00:46:53 »
Öncelikle iyi günler saygıdeğer forum sakinleri.Sizlere danışmak istediğim bir konu var.97 model Golf 3 Sport aracımın süspansiyonlarından şüpheleniyordum,bugün sanayiye gittim.Usta bunların hepsi ölmüş, bu şekilde muayeneden geçemez,bineceksen 4 yay,amortisör,kuleler ve arka dingil burçlarını değiştirmen gerekir dedi ve bunlar için 1000 lira malzeme parası olmak üzere yaklaşık 1500 lirayı gözden çıkarmam gerektiğini söyledi.Parçalar Monroe markaymış ve işlemler için yaklaşık 2 gün aracın kalması gerekiyormuş.Şimdi benim şüphelenme sebeplerime gelecek olursak öncelikle Hacettepe Üniversitesi Beytepe Kampüsünde okuyorum ve bilenler vardır okul yolunda bir çok kasis var.Bu kasislerden geçeken özellikle benim dışımda 1-2 kişi daha varsa küt diye ses geliyor ve arabanın altı da sürtüyor(çok yaylanmaktan oluyor sanırım)Aynı kasislerde birkaç kez gördüm aynı kasa Golfler benden daha rahat geçiyorlar(arabanın altı sürtüyor ve buna aldırmıyorlarsa bilemem)Çukurlardan geçerken de yavaş ta olsam çok hissettiriyor(lastiklerim 185/60/14)Bunun dışında birkaç arkadaş arka amortisörlerin normalden farklı tepki verdiğini söylediler.Son olarak ta arka tekerle çamurluk arasındaki boşluk,ön tekerle çamurluk arasındaki boşluktan yaklaşık 5 cm daha az.Bunlara göre durumum nedir,ustanın dediklerini yapmalı mıyım,fiyat uygun mudur?Yoksa bekleyip memleketim olan Konya'da mı yaptırmalıyım,daha ucuz olabilir mi?Yardımcı olabilir misiniz?

82
Bulamazsanız ve yapıştırılabilecek gibiyse yapıştırın.Ben öyle yaptım 4 aydır kullanıyorum,sıkıntı yok.

83
Golf III / Ynt: gti headers
« : 03 Mart 2014, 17:22:55 »
Rica ederim

84
Golf III / Ynt: gti headers
« : 02 Mart 2014, 21:20:42 »
Alper abi var hurdacılar sitesi b\5 blok 223 numara golf oto, vardır onda

Sayfa: 1 2 3 4 5 [6]