99
Golf IV / Ynt: Golf 4 ten sonra araç tavsiyesi
« : 08 Mayıs 2014, 13:04:04 »
Benim de aklımdaki Golf 5 olur bundan sonra, Lancer sevdalısıydım Golfe alışınca vazgeçtim.
Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz
Rica ederim. Yalnız eksiltme durumuna bakılırsa xW-60 değere geçmeniz daha iyi olacak gibi.
Spor filtre kullanımı belki motorda yüksek devirlerde rahatlama sağlayabilir fakat bu rahatlama motorun düşük devirlerde kompresyon özelliğini bozacağı için motor bu devirlerde fakir kalacak, lambda sensörü doğru değer alamayacak ve yakıt tüketimi de artacaktır. Sonuç olarak düşük devirlerde güç ve tork kaybı kaçınılmazdır. İnsanlar bu yakıt tüketimi artışını filtrenin verdiği sesten dolayı gaza geldiklerini ve daha fazla gaza basarak araba kullandıklarını söyleyerek açıklarlar fakat tüketim artışında ki neden anlattığım gibidir.
Aynı zamanda bu filtrelerde hava akışı arttırılmak için filtreleme özelliklerinden feragat edilmiştir. Motora giren fazla partiküller lambda sensörü ve boğaz kelebeğinin daha çabuk kirletecek, motor yağı ömrünü düşürecek, en önemlisi ise motor içi sürtünmeyi artırabilecektir.
Tabi ki yukarıda anlattıklarım doğru uygulanmış ve temizliği yapılan filtrelerde karşılaşacağınız sorunlar. Bunlardan ziyade zaten filtre bile çoğu araçta doğru düzgün yapılmamaktadır. Çoğunlukla ses almak ve gaza gelmek için yapılan uygulamalarda filtre, orijinal filtre kutusu sökülüp motorun dibine yerleştiriliyor. Zaten en başından sıcak hava çeken motorun performansı, düşük hava yoğunluğundan dolayı, düşecek ve yakıt tüketimi artacaktır.
Aşağıdaki videolarda da performans filtrelerin nasıl performansı düşürdüğünü izleyebilirsiniz.
https://www.youtube.com/watch?v=PAIxeQUSg-Q
https://www.youtube.com/watch?v=gCi2yo4UqPI
Arkadaşlar Mobil 1 ESP 5W-30 uygundur demişler ama arkadaşın arabasında yağ eksiltme düzeyi çok fazla. Şu anda kullandığı yağda bile bin kilometrede 1-1.5 litre eksiltiyor, tam sentetik yağ daha dayanıklı olduğu için daha az eksiltme olacaktır, doğrudur ama yağ kalınlığını azaltırsanız eksiltme artar. Herhangi bir yağ kaçağı var diye belirtilmediği için yağ eksiltme sebebi segmanların aşınmasından dolayı piston çeperlerinde ki açıklık artmış ve motor yağı yeterli film kalınlığını sağlayamadığı için eksiltme yapıyor.
Burada tekrar belitmek isterim, eğer motor şimdiye kadar kaliteli bir yağ ile kullanılmış olsaydı yağ eksiltme sorunu olmazdı. Piyasada bilinçsiz şekilde kullanılan bu yarı sentetik, düşük kaliteli yağlar motor aşınmalarını engellemede yetersiz olduğu ve aynı zamanda motordaki kurumu da temizleyemediği için 500bin kilometre rahat gidebilecek VW motorları bile bu derece aşınıyor. Forumlarda benzer sorunu yaşayan bir sürü kişiyi görebilirsiniz.
Yapmanız gereken bir veya iki üst viskozite sınıfında tam sentetik bir yağa geçmek olmalı.
Mobil 1 Peak Life 5W-50 veya Mobil 1 Extended Life 10W-60 kullanılabilir.
Lpgli araçlarda 10 binde 10 40 yağ ile max 1.5 lt üstü sekman problemidir. Arabanız bariz motor istiyor.