İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - mehmet ozenc

Sayfa: 1 2 [3] 4
29
Merhaba ;
Aracınızdaki sorunun nedeni lpg ayarı değil ; tamamen basit bir elektrik bağlantı işlemi ile ilgili .Aracınızdaki sorunun nedeni siz aracı stop ederken lpg enjektörlerinin 1 sn açık kalması sonucu lpg yi emme manıfoltuna püskürtmesi ile alakalı.Belirttiğim gibi basit bir işlem ile düzelecektir.Yetkili servisinize bizi aramasını söyleyin ,gerekli açıklamayı yapalım.Selamlar...

aracımda brc marka sıralı gaz sistemi var taktıralı 1 ay oldu,650 km yol yaptım...lpg de iken aracı stop edince, ı bazen sarsıntılı stop ediyor tekrar calıstırmak ısteyıncede ilk marsta almıyor .ikincide hemen alıyor bu problem benzinde olmuyor...arabanın adaptasyon ayarları filan tam.bogaz kelebegı dahıl.arac 2004 model golf IV BCB motor

ayrıca taktırdıgım yere gıdıp ayarları kontrol ettirdim ,başka yerede kontrol ettırdım ayarlar gayet duzgun dıyorlar ..

yardımcı olursanız sevinirim tesekkurler

30
Merhaba;

Lpg seviye sensör ayarı sizin de belirttiğiniz gibi lpg ecüsüne bağlanılıp lpg programı ile yapılan bir ayardır.

Ateşleme bujilerini min 10.000 mak. 15.000 km bir değiştirin.Buji kablolarınızı 5 buji zamanı dolunca ,ateşleme bobinini 10 buji zamanı dolunca arızalanmasını beklemeden değiştirmekte fayda vardır.Selamlar...

cevaplar için çok teşekkür ederim mehmet bey forumda sizin gibi insanların olması çok güzel. lpg seviye sensör ayarı dediğiniz şamandıradan yapılan bir ayar mı yoksa lpg beynine bağlanılarak bilgisayarla mı yapılıyor. diğer konuya gelince de takibinde olduğum ustam kış girmeden 10000 km bakımını yaparken bujilere ve kablolarına baktı kablolar iyi bujiler biraz daha gider istersen değiştiririz dedi. bu biraz ne kadar dedim şimdiki yaptığın gibi 10000 km yi 7 8 ayda yapacaksan bi dahakine değiştiririz dedi bende tamam o zaman dedim değiştirtmedim. takip kartıma yazıldı bujiler değişecek diye. şu an 3 ay oldu ve 5000 km yaptım. kalan 5000 i de baya bi uzun yol yapacağımdan 2 ay içinde tamamlarım. sizce bekleyeyim mi o zamanı. birde ateşleme sistemiyle ilgili bujilerden başka bir yere baktırmam gerekirmi. mesela bobin kontrol edilebilir mi? şimdiden teşekkürler cevabınız için...

31
Merhaba Salih Bey ;

Lpg bujisi ,lpg yağı ,lpg katkısı gibi ürünleri tavsiye etmiyorum.Araç üreticisinin önerdiği orjinal ekipmanları kullanmanızı tavsiye ederim.Selamlar...


s.a. mehmet bey, bikaç sorum var :

1- LPG li araçlarda özel üretim lpg bujisi kullanmanın faydası olurmu, kullanan ve geri bildirimde bulunan müşteriniz varmı?
2- Bu olay karbüratörlü ve enjeksiyonlu araçlar arasında farklılık gösterirmi?
3- LPG bujisi taktık diyelim, araç benzinde çalışırken bu bujilerle akıbeti ne olur?
Teşekkürler

32
Malesef doğru bilgi  :(

canı sağolsun :) atiker gibi zırt bırt sorun çıkarmasın sene de bir regülatör değiştirtmesin de varsın ışıkları da düzgün yanmasın :)

33
Merhaba ;

1.sorununuzun nedeni lpg seviye sensöründe ya da ayarında olan bir sorundan kaynaklanıyor.Yetkili servisiniz lpg seviye sensör ayarından ışıkların hangi aralıklarda yanıp sönmesini ayarlayabilir .

2.Sorununuzun nedeni ateşleme sistemi olabilir ; ateşleme sorunu kendisini benzinde giderken hissettirmeyebilir fakat lpgde iken bariz hissettirebilir.Ateşleme sisteminin kontrolünde fayda var.Selamlar...


Mehmet bey öncelikle forumumuza hoşgeldiniz ve bilgi paylaşımı yaptığınız için çok teşekkürler. Benimde 2 sorum olacak. 1. sini bir arkadaş yazmış ama dikkatinizden kaçtı sanırım. Simit tank var bende 45 lt gaz alıyor ve 500 km yol yapıyor ama bunun 250 km si 4 yeşil ışık 250 km si kırmızı ışıkta geçiyor. şamandıra ayarından mı bu sorun yoksa beyinle mi alakalı? bir de bazen doldurmama rağmen kırmızı ışık veya 1. yeşil ıışkta takılı kalıyor. sonra bir stopdan sonra düzeliyor. ve yokuşlarda çok oynuyor hadi bunu anlayabilirim simit tank yatay olduğu için gazın yüksekliği az eğimde çok oynar ama ilk bahsettiğim durum önemli. km yi sıfırlamayı unutursam araç kırmızıya geçince ha bitti ha bitecek korkusu içindeyim. 2. sorum ise aracım 2001 1.6 SR motor Golf 4 ve Zavolli sıralı sistem kit var. Benzinde hiç farketmedim yada farkedecek kadar yol gitmediğim için bilmiyorum ama 2. ve 3. viteste 2000 devirle giderken bazen silkeleme tututluk diye tabir edilen şeyi yapıyor. bunun nedeni lpg kitimden midir yoksa motor ile alakalı birşey midir?

34
Merhaba ;

Teleflex GFİ diğer sistemlerin aksine emme manifoltunda daha büyük ve geniş delme işlmi ile lpg enjektörlerini manıfolta monte eder. ;) bilgilerinize...

teleflex :) manifold delinmeden çok güzel bir sistem, sizin gbi ekstra titizler için çok iyi

ha bana kalsa bu tip arabalarda, brc,zavoli, landirenzo işimi görür gerçi

35
Merhaba ;
Lpg dönüşümü sonrası aracınız benzine göre %15 oranında fazla lpg tüketir ; yani 10 lt /100 km benzin tüketen aracınız lpgde 11.5 lt/100 km lpg tüketecektir ; bu durumda %40 oranında tasarruf sağlarsınız.Uzun süreli yakıt istikrarı ve sorunsuzluk için tavsiyem BRC dir.2000 TL vermenize hiç gerek yok.

1.4 polo var 85 hp normal kullanımda 0.35 kuruş yakıyor.acaba lpg taktığımda 18-20 kuruş arasında mı yakar şehir içinde...birde önereceğiniz bir lpg kit var mı_?

bi arkadaşım prince tak kafam rahat olsun dedi sordum 2milyara takıyorlar

36
Merhaba ;

Lpg bulunduğu ortamın sıcaklığını alır ; havanın -10 derecelerde olduğunu düşünürsek deponun karlanması normaldır.Selamlar...

arkadaşlar bugünlerde benim bagajdaki tank buz tutmuş gibi oluyor.karlanıyor. acaba neden?

37
OMVL Türkiye'de servis ağına sahip olmayan ve yarın hızmet alıp almamada soru işaretleri olan bir marka.
Benım tavsıyem BRC ;Sakarya'da Yeşilyurt LPG ile görüşmeden lpg dönüşümü yaptırmayın.Lütfen benım selamlarımı da iletiniz.

http://www.yesilyurtlpg.com/

38
Her ıkısı de aynı sey zaten. Ben sıze mesafenın onemını anlatmak ıcın dırekt enjeksıyonlu motorları ornek verdım. Lpg enjektorlerı ıle manıfolt mesafesı ne kadar uzarsa sıstemden alınacak verım okadar azalır.Onemlı olan yakıtın en kısa mesafeden yanma odasına ulasmasıdır.

39
Ama aracınızdaki şamandra 244-40 lt silindir şamandradır.Farklı bir şamandra takılamaz.



Mehmet Bey

Kalem tip denilen bu takın şamandıraları, başka bir şamandıranın işlem görerek uygulandığı söyleniyor. Bu konuda bilginiz varmı ?

40
Merhaba ;

Ankara'da Mavidenizler   :tamamdir

sağolun mehmet bey hoşgeldiniz, yeriniz çorumdamı? ankarada tavsiye edebileceğiniz bi usta varmı BRC sıralı  bakımları için?

41
Yukarda bu sorunu yanıtını vermiştim. Oksijen sensörü motordaki yanmo oranını ölçer ve aracın benzin ecüsüne veri gönderir ve ecü bu yanmaya göre yeni hesaplamalar yapar.Oksijen sensörü çalışmıyorsa benzin enjeksiyon sinyalleri de doğru olmayacaktır ,bu duruma göre lpg ayarı da doğru yapılamayacaktır.

bir soruda benden eksozda bulunan oksijen sensörü lpg ile çalışan araçlarda arızalı gözüküyor bu sensör
lpg ile çalışan araçta yakıt tüketimini ne kadar etkiler.

42
Merhaba ;

Benzin ecüleri motordaki bir çok sensörden veri alarak motora yakıt püskürtme sinyali gönderir ,bu sensörlerden bir tanesi arızalıysa sistem yakıt hesaplamasını doğru yapamayacaktır.Maf sensörü de bunlardan birisidir .Lpg sistemleri kalibrasyon yaparken aracın benzin enjeksiyon sinyallerine göre kalibrasyon yapar ; şayet benzin enjeksiyon sinyallerinde hata varsa lpg kalibrasyonu da doğru olmayacaktır.Selamlar...

hava akışmetre(maf) sensörünün lpg yakıt tüketimi ile bi ilişkisi varmı bu sensör olduğunda ayar yapılırken ona göre yapmak gerekiyor diye duymmuştum

Sayfa: 1 2 [3] 4