İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - bunalan

Sayfa: 1 [2] 3 4 5 6 ... 14
15
Polo 6N / Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
« : 25 Mayıs 2015, 15:07:00 »
Rica ederim. Parça bende duruyor. Olmazsa bir süre sonra ilan veririm.

Yetkili servis fiyatı 1100 tl miş. (1010 tl dist. + 100 tl işçilik). Yetkili servisin avantajı parça 1, 2 yıl garantili olur zannediyorum.

16
Polo 6N / Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
« : 22 Mayıs 2015, 11:21:55 »
Hocam bu arabalar senide usta yapacak az kaldı. MaşaAllah. Ama maalesef bu avas ayarı forumlardan yapılamıyor. Fabrikaya göre ayarlarsanız olmaz. Çünki malzemeler eskiyor. Pistonlar uzuyor, Kasnaklar ve bilyalar sıkı dönüyor, motoru zorluyor. Kompresyon düşüyor. vs vs.. En iyi ayar distribitörü ortaya getirin. Biraz öne getirin deneyin. Performansdan memnunsanız bırakın olmadı biraz daha ama hep 1 mm açılar ile motorun sesine göre vagcomdan düşük yakıt tüketimine bakarak bırakın gitsin. Yada hiç uğraşmayın elektronik ateşelemeye geçin. üst modelin ateşleme bobini alsanız birde krank sensörü alırsanız araç otomatik yapar. Ama buradan bunu yapabilecek kapasitede adam yok. Sıfır distribitöre inş çok para vermemişsinizdir. Zira ben yurtdışından 600 tl ye getirebiliyorum.

Hahaha ne yapacaksın ya bu deveyi güdeceksin ya da bu diyardan gideceksin. :) Kendi aracım olduğu için mi bilmiyorum ama diğer birçok araçdan bunlardan aldığımız keyfi alamıyorum. O yüzden diyardan gitmek yerine deveye yatırımı tercih ediyorum.:) En azından benden sonraki bu distribütör konusunda rahat eder.

Evet senden alacaktım hatta distribütörü yalnız hem benim önemli işlerim hem senin antep olayı nedeniyle kısmet olmamıştı. Sonrasında almanyadan gelen arkadaşa getirttim. Dediğin gibi o civarları geçmeden hallettik.

Bu arada ne olur ne olmaz (havaalanında takılır vs.) diye risk alıp hem kargo ile gönderttim hem de yanında getirttim. Birinden biri ulaşsın diye. O yüzden elimde fazladan distribütör var. İsteyene, distribütörünü değiştirme ihtiyacı duyana o fiyat civarlarında gönderebilirim. Acele edip ilan açmadım. Malum bir çok kişi distribütör konusunda yeri geliyor sorun yaşıyor.

Orjinal bosch distribütördür.




17
Polo 6N / Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
« : 21 Mayıs 2015, 00:38:45 »
Çok teşekkürler link için. LPG Benzin yanma süreleri tablosu güzelmiş.

Eğer araçta sorun yoksa ve bu 3 işaret de kendi konumunda iken piston üst ölü noktaya denk gelecek şekilde ise bu yöntem tabancadan daha sağlıklı olacaktır gibi geliyor. Ama verdiğiniz likte gördüğüm kadarıyla üst devirlerde kullanan biri için bu konum yeterli değilmiş(avansı biraz daha kısıp yani açıyı yükseltmek gerekiyormuş) ama alt devirlerde sakin ekonomik kullanımlar benim yukarıdaki ayar sorun olmayacaktır.

Rolantiyi sormuşsunuz şöyle söyleyeyim avansı kısmadan 0 işaretli konumunda iken rolanti 1000 devirler civarındaydı. Kısınca devir 850 900 lere düşmeye başladı. Bu şekilde iken ilk çalıştığında 1000'i geçiyor 2 dk sonra 1000 civarında oluyor araç ısınmaya başlayınca 850 900 lere düşüyor.

Şuan gözlemlediğime göre bazı devirlerde bazen hafif tekleme oluyor(sebebini bilmiyorum eskidende arada oluyordu avansa bağlamıyorum o yüzden) bir de yüksek devirlerde 3000 den sonra bazen bop bop bop ses geliyor. sanırım avansı çok hafif daha kısmak gerekiyor onu deneyeceğim.

Duruma göre bilgileri paylaşırım tekrar buradan.

18
Polo 6N / Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
« : 20 Mayıs 2015, 10:06:54 »
Teşekkürler.
Bu sabah her zaman kullandığım yerde test edebildim. Açıkçası eskiye oranla çok çok daha iyi olduğunu gördüm. Motor sesi ve sarsıntı azalmış. Hafif yokuşlara girerken veya yüke bindiğinde araçta viteste bir ses titreme oluyordu onlar filan min. seviyeye gelmiş. Çekişinde filan bir sorun görmedim. Şuan ayarı bu şekilde bırakacağım.

Ama boş bir zamanımda avans tabancası olan birini bulursam teyit edebilmek adına ayar yaptırabilirim. Arada fark çıkacak mı görmek için.

19
Polo 6N / Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
« : 19 Mayıs 2015, 15:27:48 »
Merhaba,
Orjinal bosch distributor temin ettim. Yalnız bunun avans konusu aklıma takıldı. Kimi dinleyerek, kimi tamam araç sarsıntısız çalışıyor vs dedikleri için kimseye ayar yaptırmadım. Biri çıkartıp avans tabancası ile yapsaydı yaptıracaktım ama rastlamadım kimsede. Ben de biraz yabancı sitelerde araştırırken aşağıdaki fotoğrafı gördüm.

Fotoğraftaki şekilde A ve B kısımları işaretli olan yerlerde ise tevzi makarasının tam ortasını distributor üzerindeki orjinal işaretli kısımda olacak şekilde ayarladım. Bir test ettim avans fazla geldiğini gördüm. Zaten bu durumda araç piston en üst ölü noktada oluyormuş yani 0 noktasında. (Bunu sitedeki yazının devamında gördüm).

Sanırım sağlıklısı daha piston üst noktaya yaklaşırken yapılan ateşlemeyle oluyormuş. Bunu da pistonun açısına göre yani 6 derece 8 derece 10 derece diye tanımlanıyormuş. Bu dereceler yakıtın oktanına, kurşunsuz olmasına, lpg olmasına göre değişiklik gösterebilirmiş.

Ben 6 derece olsun istedim ona göre ayarladım. Peki altı dereceyi nasıl ayarlıyoruz dersek aşağıdaki bir dist. fotoğrafında belirtmiş. 6 derece için distributor 3.4 mm kadar oynatılarak elde ediliyormuş(10 derece için de 5.6 mm). Tabi ben bu kadar ince ölçemeyeceğim için 4 mm kadar çevirdim.
Bu şekilde sabitleyip test ettiğimde araç gayet iyi durumda gözüküyordu.

Şimdi sormak istediklerim
Benim bu yaptığım işlem doğru mudur tecrube eden ya da böyle ayarlayan arkadaşlarımız  var mı?
LPG için 6,8,10 dereceden hangisi daha doğru olacaktır. (Yakıtların yanmaları konusunda çok bilgim yok açıkçası)

Biliyorum belki tabanca daha sağlıklı sonuç verecektir ama bunu da bir göz ardı etmemek gerekir diye düşünüyorum.

(Alıntıdır)

(Alıntıdır)


Elle biraz çevirerek aynı hizaya getirdim.


Daha sonra tevzi makarasının tam ortası dist. üzerindeki orj. çizgiye denk gelecek şekilde distributoru çevirdim.


6 dereceyi yakalayabilmek için dist. 4 mm çevirdim(saat yönünün tersine). (Fotoğraf açısından tam gözükmüyor ama tevzi makarasının tam ortası bu 4mm ötedeki çizginin üzerinde aslında)



20
Polo 6N / Ynt: sportline yakıt tüketimi yardım!
« : 15 Mayıs 2015, 17:30:33 »
Yabancı forumlarda biraz baktım adamlar piston konumu distributor içindeki işaret filan 3, 4 tane parametre ile ayarladıklarını gördüm(tek avans değil başka ayarı da içeriyor olabilir).
Dedikleriniz doğru benzin lpg uyuşmuyor. üst devirler yetersiz kalıyor kısınca rolantide filan sarsılıyor. Distributor eski olsa gam yemeyeceğim de sıfır distributor aldım ayar yapılmaması insana koyuyor. Ya da bir usta hiçbirşey yapmasa şuan çok iyi dese ona da razı olunacak psikolojik olarak ama hiçbirşey yapmamaları biryerde bişeyler eksik dedirtiyor. Tabancayla filan yapanı bulsam giderim ama kaç kişiye sorduysam yapana rastlamadım.

Ben de aşağıdaki konuma getirdim böyle kullanıyorum.


21
Polo 6N / Ynt: sportline yakıt tüketimi yardım!
« : 13 Mayıs 2015, 19:01:50 »
Allah rızası için bu avans olayına da biraz açıklık getirsek. Dün 4 tane usta gezdim söylenenler şunlar. Avans elle yapılır, tabancayla yapılır, avans ayarı yok, çalışıyorsa sorun yok, kabloyla yapılır, Araba giderken vuruyorsa yapılır gibi şeyler söylediler. Biri de distribütörü hızlıca çevirdi ortalara gelince 1 saniye sürmeden böyle iyi dedi bıraktı. Nasıl anladı neye göre iyi dedi anlamadım. Yanlış olursa avans vurur, çekişten düşer, alt devir canlı üst devir ölü olur vs sözler söyleniyor.

Distribütör saat yönünde çevrilirse ne olur? Avans verilmiş mi olur kısılmış mı? Avantajı ve dezavantajı ne olur?
Distribütör saat yönünün tersine doğru çevrilirse ne olur? Avans verilmiş mi olur kısılmış mı? Avantajı ve dezavantajı ne olur?

En önemlisi ideal ayarı ve konumunu(en azından bizim pololar için) ne yaparak, nasıl test ederek bulabiliriz. Benzin, Lpg hali bile değişiyor malum.

Gerçekten tecrubeli ve bilen kişi anlatabilirse çok makbule geçer herkes için.

22
Polo 6N / Ynt: AEA Motor LPG Sorunu
« : 07 Mayıs 2015, 10:14:42 »
Diğerlerini bilemem ama ne yap et Benzinde çalışsın sonra gaza geçsin(Aynı AEA motorda aynı sorunu tecrube ettiğim için söylüyorum.). Ben gidip özellikle ilk LPG de çalışsın diye anahtar alıp taktırdım. İlk başlarda sıkıntı yoktu ama daha sonra sapıttı. Devir saçmalamaya başlamıştı. Sarsıntı filan üst düzeydeydi. Ama benzine geçip benzinde çalıştıktan sonra gaza geçtiğimde herşey tıkır tıkır sorunsuz çalışıyordu. LPG de çalıştırıyordum yine sarsıntı ve devir saçmalıyordu. Ben de dedimki sanırım ilk benzinde değil de lpg de çalıştığında bazı sinyaller, sensörlerden bilgiler demekki yetersiz geliyor araç sapıyor diye düşünüp ilk benzinde çalışıp gaza geçmeye geri döndüm.

23
Polo 6N / Ynt: Acil Yardım!
« : 29 Nisan 2015, 09:16:06 »
Yeni konu açmayayım dedim. Hava alma durumu bende de var sanırım. Şöyleki benzinde iken hava filtresinin girişini tamamen kapatıyorum ama araç hala çalışmaya devam ediyor. Bunu lpg de denediğimde stop eder gibi oluyor tam stop edecekken benzine geçiyor benzinde çalışmaya devam ediyor. Böyle olması bir sorun yaratır mı avantajı dezavantajı var mı? Sebebi kolay bulunabilir birşey mi?

24
Polo 6N / Ynt: AEA Motor LPG Sorunu
« : 21 Nisan 2015, 10:15:19 »
Merhaba,
Benim aracımda bu motordan. Açıkçası bu motorlara lpg'ciler lpg takma taraftarı değil. çünkü tek nokta sıkıntılı biraz. o yüzden ya ustan iyi olacak ya da bulaşmayacaksın. Madem bulaştık(ki 4 senedir ben de lpg de kullanıyorum) çözümü elbet bulunacak.

Öncelikle yukarıdaki arkadaşımızın  soğukken lpg sıvı dan gaz haline tam geçemiyordur demesine bir derece katılıyorum ama sorunun bu değildir. Çünkü bizim araçlar sıralı değil tek nokta ve seninkide öyle ise zaten araç ilk çalışıp gaza dokunduğun anda lpg'ye geçmektedir. Ve bu kışın eksi derecelerde de bu şekilde lpg de çok sefer çalıştırıp hemen lpy'ye geçip sorunsuz kullanıyoruz.

Eski araştırmalarıma istinaden birçok sebebi olabilir(hava gaz karışımı, lpg filtre, lpg ayarı, bir yerde tıkanma, sensörlerden birinin görevini yapamaması vs) ve hatta avans ayarı bile olabilir gibi geliyor.  Bende çünkü düşük avasda benzin çalışıyor ama gaz tekleyerek çalışıyor. O yüzden ben avansı biraz yüksekte kullanıyorum. Avans ayarını kendin bile kontrol edebilirsin. (Eski halini çizerek işaretle ki geri getirmen zor olmasın)

Ama bence ne yapıp edip bu araca lpg'yi takmış adamı bulup ona gitmek(ilk mesajda belirttiğin usta ise inatla sorunu bulmasını iste. Benzinde sorun yok lpg yi hallet diye. Yoksa boru sallanıyormuş filan hikaye anlatmış. Biz üst kapağı açıyoruz sorun olmuyor da sallanınca mı olacakmış. Komik adammış).

Sorunun çözümünü bilen daha teknik bilgi verirse iyi olur ayrıca sen de sorununu giderdiğinde neden kaynaklıymış burada paylaşırsan süper olur.  Takipte olacağım aynı motor olduğu için bizimde karşılaşma ihtimalimiz yüksek. (Ama yine de içimden avans geçiyor bunu öğrenip bir denemesini yap istersen)


25
Kılıfları makineye atmadan elde yıkadığım şekliyle baktım güzel duruyor taktım bende. Gayet temiz oldu. Bu sefer oturduğum kısımlar kirli gözüktü. Yalnız onları sökmek daha zor sanırım. birkaç yerden tutturulmuş. O yüzden o kısımları da halı yıkama makinesi ile temizlemeyi düşünüyorum.

Taktıktan sonraki fotografları




26
Dünden beri yapılanlar önce su sonra kalıp sabun cif Bulaşık sabunu vs. ile birer kat temizledim kurumaya bıraktım. Bakalım istenilen sonuc olmazsa aspirin, kosla ile de bir kat temizleriz. Aradaki farkı fotoğraflarım. Sorunsuz takabilirsem başlıkları soktum oturduğum kısımları da sökerim.

27
Polo 6N / Koltuk Döşemelerinin Sökülüp Yıkanması Hk.
« : 17 Kasım 2014, 00:13:18 »
Arkadaşlar merhaba,

Kirli durması ve can sıkıntısı yüzünden koltuk kılıflarını söküp yıkamaya karar verdim. Sökmek önce mantıklı gelmedi ama sonuçta üzerine dikmediklerini düşünüp dikkatlice sökmeyi başardım. Gerçekten beklediğimden daha kirli olduklarını gördüm. Hem kirli hem de yapış yapış şekilde siyah bir haldeler.

Ama nasıl yıkayacağım konusuna karar veremedim. Çamaşır makinesine atsam birleşme yerindeki uzun plastik kısmı kırılma, bozulmaya uğrar mı bilmiyorum. İlk başta üzerinden normal sıcak su tuttum fırça bile vurmadan çıkan kiri, lekeyi, yağı aşağıdaki fotoğrafta görebilirsiniz.

İkinci olarak yıkadıktan sonra kolay takabilecek miyim o biraz düşündürüyor. daha önce söküp takan var mı tavsiyede, öneride bulunabileceği şeyler olur mu?








28
Polo 6N / Ynt: İbrelerin Sıfırlanması
« : 07 Kasım 2014, 00:21:05 »
Sanırım ben sorunu buldum ama Çözümü kim nasıl bulacak. Gaza basıp devir yükselince Üretilen elektrik araca fazla geliyor. Ya şarj dinamosunda sorun ya da Üretilen elektriği kullanan kısımda sorun var.

Cunku devir 3000 lere gelince Gösterge sapıtıyor ama içerideki fanı son kademede çalıştırınca, farları Yakınca Gösterge paneli düzeliyor. Fani kapatıyorum yine sapıtıyor.

Belirti tek göstergede degil. Cunku Bariz sekilde silecekler hızlı çalışıyor, araç ici lambası cok fazla aydınlatıyor ve dedigim gibi gaza basınca farlar normalden fazla aydınlatiyor gazdan çekince normale Dönüyor. Sanırım bu yüzden 2 yıldır kullandığım osram ampullerim yandı. Bu sekilde aracı kullanmak istemiyorum cunku bugun ampul yandı yarın bu yüksek elektrikten kimbilir ne yanacak ya da bozulacak.

Uzun oldu ama açıklamak istedim. Araştırdım eski Konuları birsey de bulamadım daha önce karşılasan yok mu böyle durumla bunu Elektrikciye mı sormak lazım?

Sayfa: 1 [2] 3 4 5 6 ... 14