İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - by_tata

Sayfa: 1 [2]
15
Golf IV / Sinyali calmislar, almisken hangi tip alsam?
« : 27 Haziran 2014, 14:40:12 »
Arkadaslar, puştun biri sinyali calmis calmasi muhim degilde calarken cizmis de camurlugu. Sabah sabah moralimi bozdu. Asagiya resim ekliyorum hangisi daha cok yakisiyor sizce.

Suanki alttaki, ama degistirmisken ikisini de mi degistirsem yoksa alttakinden bir tane daha mi alsam ?


16
Golf IV / VW Jant gobegi amblemi...
« : 16 Mayıs 2014, 13:56:47 »
Arkadaslar, bir turlu orjinal kapak amblemlerinden bulamadim. Tr`de gezmedigim aksesuarci ve VW parcacisi kalmadi. VW servisinde kapakla beraber satiliyor ama onlar da gozume pek orjinal gelmedi yine pvc kaplama gibi. Tam incelemedim ama. Piyasadakiler zaten pvc kaplama yapiskan ozellikliler.

Normalde bizim bu gobeklere direk tirnakli metal amblemlar var direk bombeli yani ovallar ortalari kabarik.

Piyasadaki yapistirma amblemler cok mu kotu duruyor hayir, lakin orjinal ve estetik durmuyorlar.

Asagida resimlerden de anlayacaginiz uzere az once bir deneme yaptim bir tanesi dusmustu. Ama kapak gobekli amblem duz olunca kenarlar kivriliyor ve kirilmalar meydana geliyor.

Fikri olan veya metal gobekli amblem bulup almis olan var mi daha once ?

Buyrun amblem ve kapak. Kapakta gordugunuz gibi 4 adet bosluk var aslinda ablem direk tirnakli buraya takilmali sanki.

Biraz slikon daha saglam tutmasi ve yerlesmesi acisindan. Malum ortada bosluk var.

Bu da sonuc: tabi ilk denemem oldugundan iscilik biraz kotu, ama iscilik disinda amblemler duz ve gobekli zemine baskilayinca kiriliyor normal olarak kenarlardan bukuluyor.



17
Golf IV / Akuden dolayi arac calismiyor..
« : 09 Mayıs 2014, 15:58:46 »
Arkadaslar, 15 gun araca hic dokunmadim simdi geldigimde kontak verince aku isiginin sonmedigini gordum yine de denedim calismadi tabi arac :) Aku zaten markali birsey degildi satan kisi dandik bisi koymustu lakin is de goruyordu.

Sizce aku takviye yaparak mi devam edeyim yoksa aku mu alayim ? Bu araclara takviye yapmayin diyorlar nedenini bilen var mi tehlikeli mi ?

Ne tavsiye ediyorsunuz?

18
Golf IV / Yazlik-Kislik Lastik saklama metodlari ve uyarilar!
« : 17 Nisan 2014, 16:03:03 »
Dostlar, artik bircok kisi 2 takim lastik kullaniyor yazlik ve kislik olarak. Yaz ve kis olarak jantlari da olanlar tabiki cok daha pratik yapiyorlar bu islemleri. Ama ayni jant uzerinde farkli takim lastikler kulllananlar ile fikir alisverisi yapmak istedim ve onlari uyarmak istedim.

Simdi, lastiklerin nasil saklanacagi ile ilgili yapmis oldugum arastirmalar sonucu buldugum bilgi suydu:

* Jantlar ile birlikte saklanacaksa yatik sekilde tutulmali yani yanaklari yere bakacak sekilde.
* Sadece lastikler icin ise jant olmadigindan dik sekilde tutulmali gibi bilgiler vardi. Yani yanaklar yere 90 derece aci ile bakarak.

Gel gelelim is pratikte biraz farkli oldu. Gecen gun yazlik lastiklere gectim ve lastikci daha fazla agirlik koymak zorunda kaldi. Ozellikle 2 tane lastige. Nasil sakladigimi sordu ve bende 4`unu de yan yana dik sekilde tuttugumu soyledim. Altinda izolasyon malzemesi v.s betona temas etmemesi icin. O da ust uste ve yatik koy bak lastikler biraz gobek yapmis. Tel uzerinde dura dura yazik yepyeni lastikler dedi.

Gercekten ilginc durum 3-4 ay dik durdu diye lastikler gercekten zarar gorebilir mi ya ? O kadar da para verdim. Ara ara degistirmek gerekiyor diyor. Bende tabi hic degistirmedim pozisyonlarini.


Neyse uzun lafin kisasi ben uyguladigim metodu aciklayayim, sizler ne sekilde yapiyorsunuz belirtirseniz memnun olurum.

1- Lastiklerdeki desenlerde kalan irili ufakli taslari temizliyorum desene daha fazla zarar vermemeleri ve temizlik acisindan.
2- Lastikleri bir guzel yikiyorum.
3- Lastikleri bir guzel gliserin ve su karisimi ile siliyorum. Koruyucu ve parlak bir goruntu birakiyor ve sonra tertemiz takabiliyorsun ;)
4- Her lastigi kendi posetine koyuyorum.
5- Ve  sterepor koyarak en alta diziyorum dik sekilde. ( diziyordum yani simdi yatik koydum artik kisliklari)
6- En uste de gunes gecirmeyen malzeme koyarak isi ve isiktan uzak tutmaya calisiyorum.


Bir lastik icin yapilacaklar bu kadardir herhalde :) Tek hatam ara ara pozisyonlarini mi degistirmemem yoksa bu lastikci fazla mi abartti isi :)

19
Golf IV / Vites kolu bosalmasi sorunu...
« : 28 Mart 2014, 19:06:13 »
Herkese Selamlar,

Bu aksam araci park ettigim yerden cikarken biraz acele ediyordum sanirsam vites kolunu biraz fazla sert kullandim ya da olacagi varmis zamani gelmis. Birden vites bosa cikti ve vites geri viteste kaldi geriye gidiyor arac ileriye gitmiyor filan.

Sorun sanzımanın uzerindeki vites kollarıninin birlesim yerinden cikmasi yani bu 2 kolu tutan plastigin kirilmis olmasi. Uzun ugraslar sonucu bant ve kablo bagi ile gecici olarak yapip eve kadar gelebildim.

Basina gelmis olanlara veya fikir verecek olanlara sormak istedim. Degistirmisken komple bu kollari mi degistirsem yoksa sadece bu plastik parca degisse yeter mi. Kesinlikle yedegini de alacam o ayr ikonu :) Cunku o plastikten olsa direk takip yoluma devam edebilirdim.


20
Golf IV / Direksiyon hidrolik yagi secimi...
« : 23 Aralık 2012, 12:56:58 »
Arkadaslar, Almanya`dan direksiyon icin hidrolik yagi istedim asagidaki linktekini gondermisler. Degistiren ve bilen arkadaslara soruyorum dogru secim midir ? Golf 4 1.6 8v icin uygun mudur?



http://www.liquimoly.com.tr/index.php?option=com_k2&view=item&id=165:3651-top-tec-atf-1100&Itemid=679

* Bu yagin degisimi zahmetli bir is midir acaba ?

21
Golf IV / Soguktan arac donmus kapilar acilmiyor :)
« : 10 Aralık 2012, 11:23:49 »
Arkadaslar, daha once basina gelmis vardir belki gerci nette cok arastirma yaptim genel olarak hep donmadan once yapilmasi gereken islemlerden bahsetmisler. Lakin donmus bir kere :)

passat, golf ve pololarin basina sıkca gelirmis bu durum.

Cogu kisi vazelin sur fitillere v.s donmaz demis, slikonlu spreyler wd -40 lar v.s

Suanda beni kurtaracak tek sey saglam bir gunes veya biraz ilik su ile denesem mi diyorum ne dersiniz ?

Buzlar biraz cozulse ve kapi acilsa iyice temizleyip slikonlu sprey ile filan sıkacam da ne yapsak da kapilar acilsa :)

bu arada burada bi usta bana sıvı parafin onerdi kapiyi actiktan sonra fitilleri v.s sivi parafin ile pamukla bir guzel yedir, butun kis donmaz bir daha dedi

Elimdekiler:

WD-40
slikonlu sprey
sıvı parafin

hadi ben neyse bu vatandas ne yapsin :) VW`nin var boyle numaralari gicirdama, donma :)

http://www.youtube.com/watch?v=gMCEb1J6iEA

22
Golf IV / Uzun yollarda sicaklik gostergesi hakkinda...
« : 03 Kasım 2012, 19:52:57 »
Arkadaslar, birkac ustaya sormus olmama ragmen halen icim rahatlamadi, sizlere danisayim dedim.

Simdi arac, sehir ici ve sicakligin yuksek oldugu havalarda stabil sekilde 90 dereceyi buluyor ve sabit kaliyor. Burada problem yok, gel gelelim soguk ve biraz serin havalarda, uzun yolda sicaklik gostergesi 90 dereceyi bulmayi birakin 60-70 belki daha da aza bile iniyor. Nerdeyse 200 km gectim gecen sabah anca o zaman 90 dereceye yaklasti mesela.Tamam yuksek hizda gidiliyor, hava soguk ruzgar v.s motoru resmen sogutuyor deniliyor da, yine de 1 saat sonra veya belli bir sure sonra hava soguk bile olsa, derece 90 derecede sabit kalmamali mi acaba?


* Bir de arkadaslar 4 derece miydi -4 derecede miydi hatirlamiyorum. Kar iconu cikip sinyal veriyor. Hava soguk kar v.s olabilir gibisinden bir uyari mi bu ?

23
Golf IV / Bogaz Kelebegi Temizligi icin birkac uyarı!
« : 03 Kasım 2012, 18:43:12 »
Arkadaslar, bayramda Tr`deydim. Birkac ufak bakim yaptirdim. Ara ara rolantide stop etme durumu vardi gelmisken ustama bogaz kelebegini temizlettireyim dedim. Buraya kadar hersey ok, fakat kendisi meskuldu elemani yapti herhalde cok tecrubeli degil.

Forumdaki arkadaslarin uyarilari ve tecrubeleri dogrultusunda herkesin bu isi yapamiyacagini bilmekteyim, kendisine de soyledim temizlik + adaptasyon sart, stabil bir yazilimda yapilmali v.s die. Herneyse eleman yapariz problem degil dedi ve basladi.

1- Usta, elemaninin sokerek temizleyedigini gordugunde, keske cikarmasaydin ustunde temizlerdik dedi.
2- Eleman sokmustu bile ve balata spreyi v.s kullanarak bir guzel temizledi parlatti ve kelebegin daha once hic temizlenmemis oldugunu soyledi.
3- Kelebegi takti ve adaptasyona gonderdi.
4- Adaptasyon icin gonderdigi yer bir adaptasyonu kuruyor v.s dedi ama olmuyor dedi, titresim v.s dengesiz calisma, kendiliginden devir yukselme v.s
5- Adaptasyon yapmaya calisan usta bu kelebegi ne ile temizlediler dedi, bizde sanirsak balata spreyi v.s bisiyler dedik o da olmaz koku oranin kimyasini bozuyor sadece benzinle veya tinerle temizlenebilir dedi. Soksunler tekrar benzinle temizlesinler dedi.
6- Bogaz kelebegini tekrar soktuler benzinli bezle v.s temizleyerek hava tuttular biraz, biraz da acik biraktik koku dagilsin diye.
7- Bu sefer vw servisine gonderdiler orada orjinal yazilim oldugundan daha guvenilir diye, 15dk ugras sonrasinda adaptasyon yapildi ve arac eski haline dondu rolantide ortalama 900 devir ile calisma v.s

- Bu sekil madde madde ve sirasiyla yazdim ki karisiklik olmasin, ama uzun lafin kisasi bogaz kelebegini temizleteceginiz zaman sonrasinda vw orjinal yazilimlari ile yapmaniz ve ustaya onceden kelebegi ne ile temizleyecegini sormaniz, eger balata spreyi veya benzin disinda bisi soylerse demek ki daha once vw golf 4 bogaz kelebegi temizlememis o usta.

Benim bu olaydan cikardigim tecrube bu, varsa fikri olan veya yanildigim nokta biri soylesin ;)

24
Golf IV / Arka Sislerdeki Sorun...
« : 03 Kasım 2012, 18:30:31 »
Herkese selam,

gecen gun on ve arka sisleri kontrol ediyordum, arka sislerde soyle birsey dikkatimi cekti sol stoptaki yaniyor, sagdaki yanmiyor. Stop baglantilarini acip baktigimda ise ampul olmadigini gordum, ampul taktim yine calismiyor, sonra direk 1 nolu kablonun olmadigini gordum. Yani solda var sagdaki stopta bir kablo eksik cekilmis, enteresan ama oyle.

acaba sizlerde nasil ?

Arac : GOLF 4 1.6 SR

25
Golf IV / Akü ve aydınlatma ile ilgili birkaç soru
« : 15 Ekim 2012, 17:45:05 »
Merhabalar,

Araci 2 ay once satin aldim, ilk aldigimda araci pc`e baglatmistim ve aku azalmis v.s gibi birseyler gostermisti. Satan kisi ise akuyu yeni takmis daha onceki aku bitikmis ondan eski veridir v.s bisi gosteriodur yoksa aku yeni demisti ve bizi ikna etmisti. Neyse sonrasinda da bir sıkıntı yasanmadi zaten sadece sunlar dikkatimi cekti sizinle paylasayim dedim belki, basina gelmistir birilerinin.

1- Bazen gostergelerde isiklarin titredigini goruyorum yolda giderken hafif bir yanma sonme.
2- Cok nadiren de olsa arac isiklarda stop ediyor. Soyle nadiren su ana kadar 3 kez stop etti.
3- Eski pioneer bir teyp var arabada kaset calar, ilk gunler cam gibi gosteriyordu ekrani yazilar okunuyordu, simdi silindi resmen, paneli actim temizledim degisen birsey yoktu, sadece bugun baktim biraz daha belirgin artik. Aku ile mi alakalidir elektriksel midir, yoksa teyp bozulacakti da bana mi denk geldi anlayamadim.
4- Ve son olarak sanki km gostergeleri vs oradaki mavi aydinlatma biraz sonuk gibi artik gozum mu alisti yoksa akuden mi bu da bilmiyorum.

Akünün ne markasi var ne birseyi dandik bisi o kesin sadece yesil yaniyor. Problem yok gibi acaba yesil yanmasina ragmen bir sorun yaratabilir mi sizce?

* Yani uzun lafin kisasi bir akucuye gitsem, bu akunun bu arac icin yeterli olup olmadigini anlayabilir mi yoksa klasik degistirmeniz gerekli mi derler :)

26
Golf IV / 2000-SR ilk calistirma hakkinda birkac soru
« : 10 Ekim 2012, 12:26:36 »
Herkese selam arkadaslar,

Birkac sorum olacak beni aydinlatirsaniz sevinirim. ( Golf 4 1.6 SR )

1- Arabayi calistirmadan sadece kontak verdigimde, bir sure acayip sesler cikiyor tırnak atma sesi gibi, boyle çık çık bisiyler yapiyor. Daha sonra azaliyor ve kesiliyor. Sanki bisiyler cekio gibi bi islem yapio gibi. Bu normal mi onu sormak istedim. Bir yerde benzin v.s cekiyor calistirmadan once diye okumustum bu yuzden mi bu sesler acaba?

2- Arac ve hava sogukken ilk calistirmada gaza basmadan gayet stabil calisiyor. Bu sekilde ne kadar sure beklemeli sizce yola cikmadan biraz hararet cubugnun oynadigini gorene dek mi yoksa calistirip basip gidiyor musunuz :) Su yuzden soruyorum birkac aydir bu araci kullaniyorum havalar da sogumaya basladi su ana kadar 2 kere bu sekil sogukken arac stop etti. Sonra hemen calisti ilk seferde de ben belki yeterince gaz vermedim v.s ama sogukken nadiren de olsa stop etmesi normal mi ?

3- Arka sag sanirsam cukurlarda lop lop yapiyor, duz yolda birseyi yok, buyuk ihtimal amortisoru degistirmem gerek herhalde dimi?

27
Merhabalar,

Yeni golf sahibi oldum ve gecen gun motoru incelerken sanzumanin uzerinde bir kablonun bosta oldugunu gordum. Sanirsam geri vites musuru ve kablosu ile ilgili bir nokta. Fakat emin olmak icin sizlere danisayim dedim. Cunku kabloyu ciktigini zannetigim baglantiya takamiyorum. Sanirsam kablonun ucundaki soketin delikleri biraz daha kucuk acaba arada bir parca mi eksik ? Yoksa direk bu kablo bosta gorunun yere mi takilmali?

Bu arada kontakta ve isiklar acikken geri vitese taktim ve geri vites isiklari yanmadi sanirsm direk bununla alakali birsey.

* Bir de arac servisten yeni cikmasina ragmen bilgisayari sifirlamamislar. Servis icin 3000km diyordu sonra servis icin 2500km diyordu ve simdi direk servis ile alakali bir yazi cikiyor, italyanca tam olarak anlamadim ama servise git dedigi muhtemel :)
Acaba bu bosta kalmis kablo ile alakasi mi var ?
Enteresan olan servis icin 3000km ve 2500 km gibi duzenli olarak azalirken birden servise demesi neden olmus olabilir. Gerekli degisim ve bakimlar yapilmisti halbuki.

Yardımcı olacak arkadaslara simdiden tesekkurler!

-- Resim 1 --

-- Resim 2 --


Sayfa: 1 [2]