Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - ugurtelefon

Sayfa: 1 2 3 [4]
43
Polo 6N / Ynt: 6N distribitör sorunu
« : 17 Aralık 2014, 19:54:16 »
Öncelikle güzel temenniler için teşekkürler.
Katalizör içinde seramik parçalar varmış.Onlardan bir kısmı kırılmış herhalde.
Hafiften gaz verince tıngır tıngır ses yapıyor.

Resul bahsettiğin katalizörün tıkalı olma, içten çürük olma riskleri de var.
Bizim araçta katalizörde sensör yok. Bu yüzden Üniversal olanlarda çok sorun olmaz dediler

44
Polo 6N / Ynt: 6N distribitör sorunu
« : 17 Aralık 2014, 14:38:54 »
Evet distribitör elime geçti
Maharetli ellerle ince bir temizlik yaptım. Bendeki yeni Tevzi Makarası ve Kapağı takıp yerine monte ettim.
Ustamın yanına gidip güzel bir avans ayarı çektik.
10km kadar bir test sürüşü yapabildim, şimdilik araba fişek gibi oldu.
 Rolantideyken direksiyonu tam sağ- sol yaptığımda, camlar kapalıyken kapatma düğmesine bastığımda hissedilebilir bir rolanti düşmesi olmuyor.
Sabit 800 d/dk dururken en fazla 780 falan oluyor.
tabi bunda arabanın son günlerde arıza sebebiyle fazla kullanılmaması, dolayısiyle akünün biraz zayıflamış olmasının etkisi de var.

Şimdi sırada eksozdan gelen ses var. Teşhis ettirdim, katalizörden geliyormuş.
İçini boşaltma işçiliği 50 TL, kat iptali için 150TL  yeni katalizör için 400TL fiyat verdi arkadaş. Ben 10-15 gün idare edip yeni katalizör takalım dedim.

Birde 12-13 yıldır araç bendeyken ellemediğimiz, bakım yapmadığımız ikinci yer alternatör (şarj dinamosu)
onuda en kısa sürede sıraya koydum.

Speedystop arkadaşımıza bol bol teşekkür ederim, iyiki varsınız arkadaşlar..
 

45
içeride aşırı derece yankı var,
duyabildiğim kadarıyla, metalik sürtünme sesi gibi geliyor.
Eğer aynı sesten bahsediyorsak, kaputu kaldırıp sesin geldiği yere yoğunlaşın.
Bana sanki eksantrik kayışı civarındanmış gibi geliyor. Oradaki rulmandan yapma olasılığı yüksek.

46
Golf I / Ynt: Termostat Değişti
« : 17 Aralık 2014, 11:37:38 »
orada bir hata var, sanırım termostat arızalı
eğer ortam ısısı çok soğuk ise mesela -15-20 gibiyse normaldir.
Diğer türlü 90dan aşağı yolda düşmemesi lazım.
normalde -10 derece havada ancak süratli giderken 80 gibi oluyor, o da çok nadir

47
Polo 9N / Ynt: far ışıkları soluk
« : 17 Aralık 2014, 11:33:16 »
5-6 yıl önce bende aynı dertten müzdariptim.
ilk seçenek xenon far takayım dedim.
hiç bir usta tavsiye etmedi. Yoldaki kasisleri göstermiyor,karşıdakinin gözünü alıyor ama siz birşey göremiyorsunuz.
oto elektrikçi arkadaşım içeriğinde %5 beyaz ışık ihtiva eden bir çift ampul taktı.
Çok memnunum. Daha da ne arıza yaptı ne bir sıkıntı yarattı.
Hatta babam çok eski kamyon şoförüdür (1955den beri) , o anında farkını anladı.

48
Polo 6N / Ynt: 6N distribitör sorunu
« : 16 Aralık 2014, 17:00:09 »
Öncelikle ilgi ve alakanıza çok teşekkür ederim
sıfırdan güzeli olmaz,  bunda hem fikiriz.
ama 3 haftadır rezil kepaze olduk.Meğer benim kara şimşek ne çok işe yarıyormuş
Malum kış zamanları, çocukların okulu dershanesi arabanın tam lazım olduğu zaman.
2 tane motorum var, ama nafile, 1 haftadır çocukları gece gece soğukta motorla almak zorunda kalıyorum.
Afedersiniz burnumdan salya eksik olmadı.
Ben düzgün çalışan . ele de razıyım, ilerleyen günlerde yine sıfırını isteriz, beklemek o zaman sorun olmaz.
Sağolsun Resul hiç tanımadığı halde yardımcı oldu. Şimdilik en azından geçici bir çözüm üretmiş oluruz.

49
Polo 6N / Ynt: 6N distribitör sorunu
« : 16 Aralık 2014, 11:55:38 »
Hararet müşürü daha önce değişmişti. Ama o zaman araba sürekli jikle çekili gibi kalıyordu.
Test cihazına bağladığımızda motor sıcaklığı -130 derece gösteriyordu. Ama öndeki kontrol panelinde 90 derece gösteriyordu.

50
Polo 6N / Ynt: 6N distribitör sorunu
« : 16 Aralık 2014, 11:52:27 »
öncelikle Speddystop  Resul bey ile görüştüm, sağolsun çok iyi niyetli bir arkadaş. Yardımcı oldu.
Elindeki distribitörü bir satış sitesi üzerinden satış ilanı açacak, oradan nasipse satın alacağım.

ben bu konuda epeyce tecrübeye sahip oldum, zira aracımın 2. sahibiyim, 2003 yılından beri kullanıyorum.
Ama ilk kez distribitör arızası çıktı.

bunlar 2 model, 1 tanesi marelli tip dedikleri, içerisindeki Hall sensörü kablolu model ve distribitörün kapak tarafına gelen kısmında metal bir parça ve ortasında sarı burç var. Sarı burç sabitlenmiş vaziyette, mil içerisinde dönüyor.
sanırım sorunuzun cevabı bu.
Ama tamir takımı dedikleri parçanın üzerinde Hall sensörü bulunuyor, eğer bu sensör uygun değilse, yan sanayi ise araba sapıtıyor, çalışması düzensiz oluyor. Tavsiyem bu burcu sizin tornacıya yaptırmanız.

diğer model ise (ki bendeki model) Bosch modeli.
Bunlarda böyle bir burç yok, Mil distribitörün sabit yatağında dönüyor.Burç falan göremedim.
Ama bu modellerde boşluk yapma olasılığı çok az. Örneğin bendeki 96 model aracın orjinali.
Yani yaklaşık 18 yaşında ve neredeyse boşluk yok. Ama araç orjinal 155 bin kilometrede. Demekki 150bin km sorun çıkarmıyor. 

51
Polo 6N / 6N distribitör sorunu
« : 16 Aralık 2014, 10:37:45 »
Merhaba arkadaşlar
2003 yılından beri kullandığım 96 model AEE motor 1,6HB polom var

Son zamanlarda baş belası bir arıza ile uğraşıyorum.
Araç yolda giderken stop ediyor, her devirde yapıyor, mesela 3,000-3,500 devirde seyir halinde giderken stop edip, bir kaç saniye sonra vurdurarak tekrar çalışıyor.
Araç LPGli, lpg fişini çektim yine aynı, benzinde ve lpg de aynı hata var.ç
Kablo fiş ne varsa kontrol ettik, durum aynı.
Tamire motor yapımına aynı araçtan gelmiş, onun distribitörünü benim arabaya taktık, 2 gün kullandım, araba oldu mermi gibi. Rampa çıkışları bile süper değişti.
Bu kez ben distribitöü ele aldım, kapak tevzi makarası komple değiştirdim, (orjinal bosch marka)
Rolentideki teklemeler gitti, çekiş arttı.Ama stop etme kesilmedi.
Ne zaman yapacağı belli olmuyor.

Bu kez içerideki Hall sensöründen uyuz oldum, internetten bulup kargo dahil 45 TL verdim getirttim.
Ama ne yazıkki yan sanayi çıktı, daha beter oldu. Tekrar eskiyi geri taktım.
Burçlarda ve milde önemsenmeyecek kadar boşluk var.
Oem kodu 0237 521 061 ve 030 905 205AB  yazıyor.

Yenisi çok paraymış, çıkmalarda güven olmuyor, internetten çıkma alamam, bulunduğum ilçede hurda veya çıkma satan da yok.

52
Polo ve Lupo / Ynt: polo 98 fren sorunu
« : 30 Nisan 2012, 08:51:54 »
Aman kardeşim frensiz yola mı çıkılır. ???
Ben sol arka park lambam yanmıyor diye 40Km yolu uzatıp ilk sanayii sitesinden yedekleriyle beraber onarımı yapıp öyle yola çıkmıştım.

53
Polo 6N / Ynt: Lpg bujileri
« : 28 Nisan 2012, 13:29:11 »
Lpg de titreme olayı buji kaynaklı değil arkadaşlar.En azından bende öyle..
Arabam 96 polo AEE motor 1,6 Atiker sıralı dönüşüm var.Benzinde çok iyi hiç sıkıntı yok.
Bujilerim 3 tırnak NGK,buji kabloları,ateşleme bobini sıfır ve orjinal takıldı.Distiribitör bakım yapıldı,boğaz kelebeği sökülüp temizlendi,adaptasyon yapıldı,hava filtresi yeni,LPG filtreler değişti.
Bu kadar masrafın üzerine lpgye geçince aracın direksiyonundan hafif teklemeyi hissediyorum.Nezaman arabanın stop edeceği belli olmuyor.Geçen hafta uzun yolda debriyaja basınca stop etti,hendeğe uçuyordum.Daha evvel LPGde  sorun yok diyen ustaya büyük bir hışımla gittim,yanımada servisten usta arkadaşı aldım.
Sonuçta LPG enjektörlerinin 1 tanesinin arızalı olduğu ortaya çıktı.Enjektör denilen  çok basitçe yapılmış selenoid valf,fabrikaya gönderecekleri söylediler.10 gün oldu hala bir haber yok.Yerine geçici çıkma enjektör taktılar.Bende kaza atlatmış biri olarak bastım düğmeye benzinde kullanıyorum.Bakalım yeni enjektörler gelsin,sorun devam edecek olursa başka bir yetkili Atiker servisine gideceğim.
Herkes usta olmuş :(

54
Polo 6N / Ynt: 6N Vites Topuzu???
« : 28 Nisan 2012, 13:15:55 »
sadece topuzdan bahsediyorsan o kısmı kolay.topuz bildiğiniz gibi yumuşak sünger gibi bir madde.Bendeki yırtılmıştı,abim sağolsun onun elinde kalmış.Bende beğendiğim güzel metal bir topuzu monte etmiştim.tek eksiği üzerinde vites şeması yok.Ama yakışıklı :)

Körüğün etrafında zaten esnek lastik var.Onu yerinden çıkarıyorsun,vitesin mekanikleri gözükecek.O deri körüğü yukarı doğru sıyırınca topuzun vites koluna 1 adet civata ile monte edildiğin göreceksin.Civatayı gevşelt,topuz ve körük aynı anda vites kolundan çıkacaktır.
kolay gelsin. 

Sayfa: 1 2 3 [4]