Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - ugurtelefon

Sayfa: 1 [2] 3 4
15
Polo 6N / Ynt: Yağ Sorunu
« : 12 Ocak 2015, 16:51:42 »
Bu yağı veya PurePlus teknolojisi ile üretilen yağlardan birini deneme şansınız oldu mu ?

şu an aracımda shell var. onuda benim tamirci uygun bulup koymuş.
henüz 500-600 km yol yaptım. tam da soğuk günlere rastladı. eksi 12 dereceleri gördük. araçta bir sıkıntı yaşamadım
çok sıcak havalarda da denemek lazım.
 

16
Polo 6N / Ynt: Yağ Sorunu
« : 09 Ocak 2015, 09:53:37 »
shell Helix ultra 5-40  iyidir

17
Sohbet / Ynt: S4 ekran
« : 08 Ocak 2015, 16:55:22 »
ekran+ön cam yani komple ön panel çerçevesi ve orta kasasıyla birlikte 380TL gibi fiyat,döviz bazında.

Eğer ekran ve dokunmatik çalışıyorsa, iyi bir usta 100-150TL sadece ön cam değişimi yapar, ucuza halledersiniz.
Ama işçilik düzgün olmaz, gerektiği şekilde değişim yapılmazsa, dokunmatik hassasiyetiniz kaybolur, artık Bastırmatik olarak kullanırsınız. :)
Bu arada Bastırmatik deyimi benim patentim altındadır :)

18
Polo 6N / Ynt: acil yardım bekliyorum
« : 07 Ocak 2015, 13:47:42 »
İş yerimle ev arası yakın olduğu için öğle saati eve yemeğe gittim.
Sizler için Bosch Distribütörün pimini çıkarıp fotoğrafladım. Zaten 5 dakikamı almadı.
 

Fotoğrafta plastik-pim-mil-hall sensörü ve gazetedeki bugünün tarihini görebilirsiniz:)

Özellikle mildeki boşluk plastiğin o tarafta daha çok oluyor.
Aslına bakarsanız iyi bir freze ustası orayı oyarak içine burç yapabilir düşüncesindeyim.
Havalar biraz normale girdiğinde bu konu üzerinde sanayide birkaç usta ile görüşeceğim.



19
Polo 6N / Ynt: acil yardım bekliyorum
« : 07 Ocak 2015, 11:52:13 »
Tam 4 defa o mili söktüm ve sağlam bir şekilde geriye taktım  :)
İlk fırsatta söküp foto ekleyeyim.

Ama mil yatağında boşluk varsa sökmenin bir anlamı yok tabiki
Dediğiniz gibitamir takımı olmadığı için ancak Hall sensörü değiştirilebilir.

En güzeli orjinal Bosch ve sıfır takmak.


20
Polo 6N / Ynt: kalorifer
« : 07 Ocak 2015, 11:43:51 »
abilerim ben geçen hafta termostatı değiştirmek zorunda kaldım.

Kaloriferin ısıtmama sorunu daha önceden var mıydı?  yoksa termostat değiştikten sonra mı oldu??
Eğer sonradan olduysa, termostat kapağı üzerinde boru bağlantıları yanlış yapılmıştır.

Önceden de vardıysa yapacak bir şey yok, ya iyi bir ustaya baktıracaksın, ya da yapabiliyorsan kendin söküp tamir edeceksin.

Ama kesin olan şu ki; Peteği sökmek için ön tarafta ne varsa sökülecek, tekrar montaj yapılrken model eski olduğu için birçok tırnak kırılacak ya da aşınacak. Düzgün işçilik yapılmazsa sürüş esnasında bir sürü tıkırtı gıcırtı sesine kendini hazırla :-\

21
Polo 6N / Ynt: acil yardım bekliyorum
« : 02 Ocak 2015, 10:31:50 »
distribitör içerisindeki Hall Sensörünü sökebilmek için aşağıda fotoğrafta gösterdiğim yerdeki pimi sökeceksiniz.
Oradaki plastik parça çıkacak.
Daha sonra diğer taraftan çekerek dist. milini dışarıya alacaksınız.
2 civatayı söküp sensörü kolayca değiştirebilirsiniz.

22
Polo 6N / Ynt: Vitesteyken Gelen Ses Hk.
« : 02 Ocak 2015, 10:19:58 »
Tarifinize göre bir şey söylemek imkansız
gelen sesin yeri şanzıman mı, motor kısmından gelen bir ses mi, metalik bir ses mi, plastik sesi gibi mi
biraz daha detay verirseniz forumda herkes yardımcı olmaya çalışacaktır.

23
Kelebeğin motorunun sağlam olup olmadığını test etmek kolay.

Vagcom (yada başka test cihazı x431 vs.) bağlandığında, kelebeği kalibre et dediğinde, cihaz ayar yapmaya çalışır.
İşte tam bu arada kulağınızı kelebeğe dayayın, ince bir motor sesi geliyor, hatta hava filtresi kapağını söküp denerseniz, kelebeğin oynadığını görürsünüz.

Şimdi;
 eğer bu ses gelmiyorsa, büyük ihtimal motoru arızalıdır, motor değiştirme yada komple kelebek değişimi çaresiz yapılacak.

Yok eğer motor sesi geliyor,kelebek hareket ediyor, ama test başarısız oluyorsa;
İşte bu kısmı seveceksiniz;...... :)
Daha önce deneyip test ettiğimiz ve işe yarayan bir yöntemi anlatayım;

Sağlam bir boğaz kelebeği bulacaksınız, servise gelen bir araçtan geçici olarak takılabilir, benim usta öyle yapmıştı
Sizin araca takıp, normal olarak kalibre edeceksiniz.Araç her şeyiyle normal çalıştığında, tekrar sizin kalibre edilemeyen boğaz kelebeğini geri takacaksınz  (akü kutup başını sökmeden)
Hiç bir ayar yapmadan aracınızı çalıştırın, en azından bir müddet sizi idare eder. Ben 6-7 ay kullandım.
Daha sonra enjektörün biri arıza yapmıştı, bunun için tamire götürdüğümde, maddi olarak müsaittim, yeni kelebek aldım geçtim.


24
Polo 6N / Ynt: yeni ışıklandırmalarım...
« : 29 Aralık 2014, 12:24:57 »
Dün açıp baktım, gerçekten de çok kolay bir şekilde öndeki plastik çıktı.
Orta düğmeyi çekip aldım.
altında plastik yeşil bir aparat içinde dipsiz ampul var. O yanmış.
önce oraya smd ledlerden bir grup yapıp 4 tanesini birleştirdim. Taktım,ama çok sönük kaldı.
Sonra ledleri geri söktüm, aynı yuvaya eski araba teyp kafasından söktüğüm 6voltluk ampulleri seri bağlayıp monte ettim.Mükemmel ışık verdi.

Ama bu ışığı kenardaki düğmelere dağıtan şeffaf plastik kırılmış, yan düğmelere ışığı yansıtamıyor.
Buna da çare buldum, o şeffaf parçaların uygun bölümlerine bir kaç tane beyaz smd led yerleştireceğim.
Basitçe denedim çok güzel ışık verdi, ama evdeki takım taklavat, işyerimdekiler kadar hassas olmadığı için yapamadım.
Nasipse bu akşam getirip dükkanda yapacağım ve sizler için fotoğraflamak niyetindeyim.

25
Bende de vdo siemens var. 2006 yılında 600 TL gibi bir paraya almıştım. Yanlış hatırlamıyorsam İzmirden N. Küçükten almıştım.

Boğaz kelebeğinin konumunu sağlayan potansiyometre var. Zamanla aşınıyor, temizlik ürünleri bir yere kadar, hatta daha sonra spreyler daha fazla aşındırıyor.
Bendeki eski b.kelebeğinde elektronik kısımda test cihazında hata vermiyordu. Kelebeği hareket ettiren motor yanmış bir şekilde, motoru hiç dönmüyordu.
Bir çok motor denedim o zamanlar, ya boyutu olmadı, ya voltajı tutmadı, ya da devir sayısı uygun değildi, çaresiz sıfır orijinal aldım.
o bahsettiğim potansın değiştiğini söylüyorlar, ama yan sanayi ise iç direnci uymayabilir.




26
Polo 6N / Ynt: yeni ışıklandırmalarım...
« : 27 Aralık 2014, 16:16:10 »
iş kablo lehim olayına gelince sıkıntı yok dostum.
Ben bu mereti daha evvel sökmeye niyetlendim, amma ve lakin malzemeyi tutan tırnak yerlerini bilmediğim için çıkmadı. Kırılacak diye bıraktım.

Aslında çok samimi oto elektrik ustası arkadaşım var. Piyasada isim yapmış. Ama başı çok yoğun oluyor. Bir türlü bizim işe sıra gelmiyor.Bende de zaman kısıtlı olunca iş yine başa düşüyor. Yarın bu işe zaman ayıracağım,nasipse. SMD Ledler falan hazır, zaten öyle fazla artist bir şeye gerek duymuyorum, yeter ki adam gibi ışık versin bana yeter.

27
Polo 6N / Ynt: yeni ışıklandırmalarım...
« : 27 Aralık 2014, 15:03:35 »
eyvallah arkadaşım, akşam biraz uğraşıp sökmeye çalışacağım. Sökersem gerisi kolay, malum elektronikçiyim.

28
Polo 6N / Ynt: yeni ışıklandırmalarım...
« : 27 Aralık 2014, 11:10:51 »
aşağıda fotoğraftaki 2 no ile gösterdiğim noktalardan hafifçe kanırtınca çıkıyor mu????

aydınlatma için kullanılan ampul, 1 no ile gösterdiğim düğmenin altında mı ?? eğer öyleyse bu düğme çekince çıkıyor mu, yoksa bir püf noktası var mı?? sökecez diye kırıp atmayalım

cam düğmelerini daha önce söktak yaptım yöntemini biliyorum


Sayfa: 1 [2] 3 4