İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - htmetin

Sayfa: 1 [2] 3 4 5
15
Genel / İnternet üzerinden jant satışı yapan yer..
« : 04 Şubat 2012, 22:36:02 »
Arkadaşlar İnternet üzerinde jant örneklerini  ve fiyatlarını güncel olarak görebileceğim YERLİ bir site arıyorum.. Lİnkler lütfen.

16
Genel / Koç Ailesi Yine Aynı Senaryoyu Sahneye Koyuyor :(
« : 26 Ocak 2012, 10:26:23 »
Üyesi olduğum www.motosiklet.net isimli siteden Okan abimizin paylaşımıdır. Rica ettim beni kırmadı sağolsun, burada da paylaşmak istedim.. Bence konunun özeti budur.

"Koç Ailesi Yine Aynı Senaryoyu Sahneye Koyuyor :(

Sevgili Dostlar,

Lütfen sonuna kadar okuyunuz hikaye uzun ama ibretliktir.

Bilmeyenleriniz vardır , benim en az motosiklet kadar sevdiğim ikinci tutkum ANADOL otomobilleridir , bu tutkumu sadece uzaktan sevmekle sınırlı bırakmayıp Anadol konusunda pekçok platformda aktif görev aldım ve Anadol tarihçesi üzerinde çalıştım. Anadol hikayesi aslında bu ülkede birşeyler yapmaya çalışanların önüne çıkarılan yapay engellemeler için tarih dersi gibidir. O günlerde olanlar bugün tekrar sahneye konmaktadır.
Hükümetin ısrarlı şekilde "yerli otomobil" konusu üzerinde durması ülkemde lisans ile üretim yapan firmaları ve onların yerli ortaklarını ciddi şekilde rahatsız etmektedir bu nedenle yıllar önce yaptıklarını yine yapmak için harekete geçtiler.
Vatan gazetesinin aşağıdaki haberine göre :

http://haber.gazetevatan.com/dev-yat...4495/44/Manset

Koç gurubu Fiat ın desteği ile Albea platformu üzerine kurulacak yerli aracı üretecekmiş. Bu yerli araç projesine vurulacak en büyük darbe olur. İsterseniz Anadol un hikayesine geri dönerek neden bu yargıya sahip olduğumu anlatayım.

1960 lı yılların başlarında başlayan Türkiyenin ilk seri üretim otomobil markası Anadol projesi ,Ford ile yakın iş ilişkisi içinde bulunan ve bazı Ford modelleri için deneme üretimleri yapan Otosan firmasında çalışan birkaç parlak ve geleceği gören genç insana aitti. Bilinenin aksine Sayın Vehbi KOÇ bu projeye çok mesafeli baktı ve hedef üretim sayısı olarak sadece 5000 araç koydu , bu düşük rakam nedeni ile Anadol sac kaporta yerine fiberglass kompozit malzemeden üretilmek zürunda kaldı . Bu malzeme ile üretim için kalıp ve büyük preslere yatırım yapmak gerekmiyor o zamanlar bolca ve ucuza bulunan el emeği ile yapılıyordu. Yani daha baştan Koç ailesi bu projeye sahip çıkmamış ve sermayesini riske sokmamıştı.
1966 yılında sadece 5000 adet üretim hedefi konularak piyasaya çıkan Anadol a halkın talebi o denli yüksek olduki çok kısa süre içinde parasını peşin yatırdığınız Anadol için 6 aylık bekleme süreleri veriliyordu. Devlet büyükleri Vehbi KOÇ a mektup yazıp ön sıradan araç talebi dahi yapıyorlardı.
1973 yılına gelindiğinde ANADOL 6 ayrı model ve iki farklı motor seçeneği ile yılda 10.000 adedin üzerinde üretim sayısına ulaşmıştı. Temel modeli revize ederek oluşturulan modeller ile doyuma ulaşan bu platform artık ömrünün sonuna gelmişti ve Otosan mühendisleri yeni çok daha modern lüks bir model üzerinde çalışmaya başladılar , Aracın dizaynı İtalyan BERTONE firmasının çizimleri ışığında OGLE dizaynın projelendirmesi ile İngiliz RELIANT firmasında yaptırıldı ve FW11 kodu ile 4 adet prototip araç üretildi. 1600-2800 cc arasında farklı motor seçenekleri olan bu modelde klima, elektrikli camlar ,merkezi kilit v.b. gibi o dönem için devrim sayılabilecek yenilikler vardı.

Ancak;
Otosanın yepyeni bir model ile atağa kalkacağını ve ANADOL markası ile büyüyeceğini gören FORD firması KOÇ ailesine durup dururken inanılmaz cazip bir teklifte bulundu . Anadol üretimini durdurması karşılığında o dönemde üretimi biten TAUNUS modelinin fabrikasını bedelsiz olarak getirip Otosana kuracak Türkiyede FORD markası ile Taunus üretimine başlanacaktı. Maalesef plan KOÇ ailesine cazip geldi ve Anadol binek araç üretimine son verildi. Anadol üretimi bittiğinde 5000 adetlik hedefin 20 katından fazla üretim yapılmış 100.000 adedin üzerinde ANADOL banttan inmişti.
TAUNUS Otosanın binek otomobil üretiminde felaketi oldu ve Otosan bir daha "binek araç " üretimi yapmadı tüm kapasite ticari araca yöneldi.

Peki o yıllarda üretilen FW11 kodlu prototip ANADOL lar ne oldu ?. Bunlardan iki tanesi Vehbi beye sunulmak üzere Türkiyeye getirildi ancak FORD dan ballı teklifi alan Vehbi bey "bu araç satmaz elimizde kalır" diyerek projeye noktayı koydu. O prototiplerden bir tanesi şu anda İstanbulda Rahmi Koç müzesinde sergilenmektedir.

Otosan Reliant firmasına FW11 projesini sonlandırdığını ve araçlarla ilgilenmediğini bildirdikten sonra proje diğer üreticilerin ilgisini çekti. Volvo ve Citroen bu model için uzun süre çekiştikten sonra kazanan Citroen oldu.

Sayın Vehbi KOÇ un "satmaz elimizde kalır" dediği FW11 modeli Citroen tarafından BX serisi olarak piyasaya sürüldü ve "TÜM ZAMANLARIN EN ÇOK SATAN CITROEN" i ünvanını 1.500.000 (birbuçuk milyon) adetlik satış adedi ile hala korumaktadır.

Şimdi aynı senaryo FIAT üzerinde sahneye konmakta , üretimden kalkan ALBEA modelini üç beş rötuş ile piyasaya sürerek "YERLİ OTOMOBİL" projesinin dibine dinamit konulmaya çalışılmaktadır.
İhracat şansı sıfır olacak olan bu aracı "kuş serisi" gibi insanımızın önüne sürecek olan zihniyet bize bunu layık görmektedir.

Sevgilerimle"


17
Golf III / Motor muhafaza
« : 17 Ocak 2012, 13:30:56 »
Arkadaşlar bu parça bizim AFT sportlara uyuyor mu? daha önce forumdan ismai aksu kardeşimiz polo classicin bu parçasını sportuna taktığını anımsıyorum.. bilen arkadaşlar lütfen yardımm etsin. teşekkürler..

http://www.otoparcasepeti.com/?urun-16193-Polo-Classic-Karter-Muhafaza-1998-2002-Plastik.html

18
Video / enjektör temizliği
« : 06 Ocak 2012, 14:56:28 »
Arkadaşlar ne diyorsunuz? Benim bu ustayı bulmam lazım:)

http://www.uzmantv.com/benzin-enjektorunun-gorevi-nedir

20
Aranıyor / Far açma-kapama musluğu aydınlatma ampülü:)
« : 29 Aralık 2011, 17:51:17 »
Arkadaşlar ürün kodu : 1HO 919 243 A  Far açma-kapama musluğu aydınlatma ampülü:)

Bulabileceğim biryer site vs. ??




21
Aranıyor / MK3 Ön far
« : 26 Aralık 2011, 12:49:36 »
Aracımın ön farlarının ikisininde far ayarı yapılırken  ayar ayakları kırıldı.. Bana sadece bu ayaklar veya camı kırılmış sağda solda kalmış farlar dan sağ-sol bir takım lazım.. veya ayar ayakarından varsa gönderebilirisiniz... kelepir-hurda-murda-orda-burda karıştırın deponuzu çıkarsa haber verin..

22
Aranıyor / 14 inç jant.
« : 12 Aralık 2011, 11:30:58 »
Arkadaşlar iki adet 4x100 bijon aralıklı 14 inç iki adet sac jant arıyorum.. acil

23
Genel / FSI - TFSI - TSI
« : 08 Aralık 2011, 17:06:03 »

Başka bir forumdan alıntıdır.. faydası olacağı kanaatindeyin

Dizel Motor:
TDI : Turbo Diesel injection

Benzinli Motorlar:
FSI : Fuel Stratified injection
TFSI : Turbo Fuel Stratified injection
TSI : Twincharged Stratified injection

Motor üeşitleri ve Beygir Güçleri:
FSI
1.6 115 hp--2.0 150 hp--3.2 250 hp--4.2 355 hp

TFSi
2.0 200 hp--2.0 240 hp

TSI
1.4 122 hp--1.4 140 hp--1.4 170 hp (GT)

TDi
1.4 80 hp --1.9 86 hp--1.9 105 hp
2.0 140 hp--2.0 170 hp
2.5 130 hp--2.5 174 hp
3.0 233 hp
4.2 275 hp
5.0 313 hp

Aklıma gelen motorlar bunlar.unuttuklarımda olabilir.ayrıca ülkeden ülkeye motorun programlaması değiştiği için küçük farklılıklar görülebilir.Ben Türkiyede ki seçenekler hakkında yazdım..

Gelelim açıklamaya:
Yine çeşitli alıntılar yaparak hangi motorun ne olduğunu yazayım.

TDI:Turbocharged Direct Injection (turbo beslemeli direkt enjeksiyonlu)
Volkswagen ag'nin patentini aldığı kısaltma... volkswagen lupo 3l'de kullanılan versiyonu, etki derecesi en yüksek tdi motordur... zira yakıtın içindeki enerjinin %45'ini harekete çevirir.

FSI:Fuel Stratified Injection (direkt benzin enjeksiyonu)
Bu motorda, yakıt standart motordaki gibi manifolda değil, yanma odasına püskürtülüyor. enjektörlerin basıncı, modern dizel motorlarda (bkz: tdi) olduğu gibi tek bir depoda (bkz: common rail) biriktiriliyor. manifolda püskürtme yapılan sistemlerde enjeksiyon basıncı 4 bar seviyelerindeyken, fsi'de bu rakam 10 bar seviyelerine ulaşıyor. her emme manifoldunda bulunan ve tumble adı verilen hareketli levhalar, manifoldun içinden silindirlere doğru ilerleyen havaya sarmal bir hareket veriyor. piston kafasının dalgayı andıran özel formu sayesinde ateşlenmeye hazır hava - yakıt karışımı bujinin yakın çevresinde toplanabiliyor. tüm bunların asıl amacı, düşük yakıt tüketimi.

TFSI:Turbo Fuel Stratified Injection.(Turbo beslemeli direkt benzin enjeksiyonlu motor.)
Yeni nesil motorda yakıt, talebe bağlı olarak kontrol edilen yüksek basınçlı bir pompa ile sağlanan bir ortak yakıt sistemi yoluyla püskürtülüyor. Emme supaplarının arasında yer alan bir enjektörle yakıt doğrudan yanma odasına milisaniyelik hassasiyetle ve 110 bara varan basınçla püskürtülüyor. Yakıt/hava karışımı yanma odasında bütünüyle homojen bir şekilde dağıtılıyor. Bu da TFSI motoru diğer motorlardan ayıran ve bütün motor devirlerinde yüksek performans sağlayan en önemli özelliği oluyor.

Düşük sürtünmeli supap iteceklerine sahip silindir başlıkları, atmosferik beslemeli FSI motorlara göre daha fazla hava akışı sağlayan değiştirilmiş bir emme manifoldu şekline sahip. Bu da hem daha yumuşak çalışma hem de daha iyi vuruntu direnci ve verimlilik sağlıyor. Bu sayede turbo motor 10.5:1'lik sıkıştırma oranına ulaşıyor. Böylelikle hem atmosferik beslemeli hem de konvansiyonel turbo motorlara göre termodinamik verimliliğin arttırılmasında önemli bir rol oynuyor.

Motor bloğu GG 25 gri dökme demirden üretiliyor; bu madde hem yüksek basınca dayanıklılık hem de mükemmel ses özellikleri sağlıyor. Kütlesi dengelenmiş bir aktarım sistemi ses özelliklerini daha da geliştiriyor. Krank milinin iki katı hızda dönen iki dengeleyici şaft da motorun sakinlik özelliğini telafi ediyor. Motor gücü krank mili tarafından üçgen bir zincirler aktarılıyor; bu zincir hem yağ pompasını hem de dengeleyici şaftları hareket ettiriyor. Bu önlemler sonucunda dört silindirli turbo beslemeli bir motor için çok iyi titreşim özellikleri elde edilebiliyor.

Maksimum tork değeri olan 280 Nm, 1800 d/d ile 5000 d/d arasında elde edilebiliyor. Bu son derece geniş tork eğrisi, bir yandan çok az vites değiştirerek düşük yakıt tüketimiyle kullanmayı, bir yandan da güçlü bir hızlanma ve anında güç elde etmek için çok hafif bir gaz pedalı hareketinin yeterli olmasını sağlıyor.

TSI: üift şarjlı (turbo ve supercharger) direkt enjeksiyonlu motor.

140 hp. gücündeki TSI motor 1500 - 4000 devir arasında 220 Nm. tork üretirken, 170 hp. seçeneğinin ürettiği güç 1750 - 4500 devir aralığında 240 Nm.'dir. Her iki motor seçeneğinde de maksimum tork değerinin geniş olması sayesinde dinamik sürüş için hızlanırken vites değiştirmeye gerek duyulmuyor olması sürüş keyfinin kesintisiz olarak yaşanmasını sağlar.

Diğer motor seçenekleri ile karşılaştırıldığında 1.4 litrelik TSI motorda oluşan yüksek basınç ve sıcaklık nedeniyle dayanıklılığı maksimum düzeye taşımak adına bazı ilave korumalar geliştirilmiştir. ürneğin yüksek yanma ısısı ve basınca karşı silindir bloğu grafit lamelli gri dökme demir ile imal edilerek dayanıklılık artırılmış, soğutma sistemi geliştirilmiş ve triger kayışı yerine metal zincir kullanılmıştır.

TSI, tüm devirlerde etkili ve aynı zamanda yakıt tasarrufu da sağlayacak mükemmel bir kombinasyonu ifade etmektedir. Alt devirlerde kompresörle kontrolü ele alan ve daha sonra turboşarjla etkili olan bir yükleme tertibatının birleşimi olan ve başka örneği bulunmayan yüksek bir mühendislik harikasıdır.


24
Golf III / SPOR YAY SORUNSALI
« : 18 Kasım 2011, 00:52:58 »
   Sevgili abilerim-kardeşlerim;  birçoğumuz için kapalı kutu olan yay-lastik-jant sorunsalına çözüm bulalım istedim. Spor yaylar ile ilgili olumsuz olarak " basket topu gibi zıplamaya hazır ol, konforu unut" gibi olumsuz yorumların yanında, iyi seçilmiş  marka ve ebat ile "yol tutuşun iyileşeceği, konfordan da çok kayıp yaşanmayacağı, görsellik olarak aracın daha hoş duracağı" yönünde yorumlar var.
  Spor yaylar ile ilgili kendimi inandırmak istediğim ve mantıklı gelen kısım olumlu bölümleri.. Nedenine gelecek olursak piyasada birçok marka ve birçok yay ebadı var (ebattan kastım aracı yere yakınlaştırma 30 mm - 40 mm gibi). Mutlaka seçeneklerimiz arasında Sert application yanısıra daha yumuşak ve tamamen görsellik içeren konforu çok fazla etkilemeyen Soft application larda vardır. İşte bunu hangi marka ve hangi yay ölçüleri ile elde edebiliriz? Ben bunun peşindeyim


  Lütfen yorumlarınızda; "spor yay ile uğraşılmaz git coilover al" veya "orjinal helezonunu kestir" gibi yorumlar yapmayın :-X


Araç hepinizin bildiği üzere 1998 model golf 3 sportline
Benim kafamdaki jant ölçüleri : 16 inç önler 7.5 ofset, arkalar 8.0 ofset.. lastik yanak ve taban genişliği konusunda da sizden yardım bekliyorum :tamamdir

Aracın jantlar buna benzer ve Yay takıldıktan sonraki  formu da buna yakın olabilir;





25
Golf III / AFT MOTOR VE AKL MOTOR
« : 12 Kasım 2011, 14:43:15 »
vwturk sitesindenmendel 50 arkadaşın mesajından alıntıdır.

"arkadaşlar yanlış blinen gerçekler var 16 valf olması şehir içinde dezavantajdır ,16 valfin ilk devirleri hantaldır. 8 valfli vw motorları kaliteli dayanıklı motorlardır vede ş.içi kullanımla ilk hızlanmalarda oldukça iyi tepkiler verirler
yani 8valf bindiğiniz vw motorlarını o kadar kötü görmeyin bende 99 polo AFT 100 hp var şu anda binmiş olduğum vectra gt nin ilk kalkışlarından daha atikti ( tabi üst devirlerden bahsetmiyorum) 16 valf ise yüksek devirlerde kendini belli ediyor

şimdi gel gelelim vw nin kullandığı AKL ve AFT motor larına
AFT ve AKL motorlar aslında silidir piston motor bloğu vs aynı motordur hatta AFT motor teknik olarak 100 beygir görünmesine rağmen aslında DYNO da 102 hp çıkar buda zaten AKL motorun verileridir.

AKL (SR) motor AFT motorun yeni versiyonudur diyebiliriz . Nedir bu yenilikler ?
Ateşleme sisteminden eski tip distrübütör kullanılmayıp AKL de yeni tip 4 bobin çıkışlı ateşleme kullanılmıştır
Emme manifoltu plastik olarak değiştirilmiştir eski versiyonda Aliminyum dökümdür.
AKL Motorun şanzuman oranlarıda değişiktir biraz daha oranlar iyileştirilmiştir"



Şimdi burada yazılanlara göre ateşleme sistemi ile alakalı yeni tip bobini aracımıza uygulayabilirmiyiz? bize bir faydası olurmu?

26
Video / ARA GAZI
« : 21 Ekim 2011, 23:51:21 »

27
Genel / KAPORTA_BOYA
« : 20 Ekim 2011, 12:13:55 »
İstanbul'da (ANADOLU & AVRUPA)  bildiğiniz en iyi kaporta boya servisi veya ustası kimdir nerededir?

28
Aranıyor / airbag kablosu...
« : 29 Ağustos 2011, 16:17:02 »
Arkadaşlar 98 sportline Direksiyon alltında bulunan sarmal Airbag kablosu lazım.. nedense geçen gün lambayı yaktı.. sorun o kablodaymışş.. veya tamir olurmu yardım lütfen?

Sayfa: 1 [2] 3 4 5