vwtr.net
Volkswagen => Passat => Konuyu başlatan: serkanisim - 01 Aralık 2008, 02:24:18
-
Arkadaslar resimdeki zimbirtiyi taniyan varmi? Ne ise yarar bu adi "AGR ventil" olmasi lazim yarattigi problemler nelerdir? Bilgisi olan paylasirsa sevinirim.
(http://bilder.afterbuy.de/images/49945/AGR_Ventil7372Db_Watz.jpg)
(http://ricambi.alfisti.net/images/product_images/popup_images/6294_0.jpg)
(http://i5.ebayimg.com/05/i/001/0e/45/30aa_1.JPG)
-
Emin değilim ama aracın performansı ve hava yakıt karışımından önce gelen bir parça olabilir.
Kimi arabalarda kaputu açar gaz kelebeği ile gaz verirdik,yeni araçlarda gaz kelebeği yerine bu parça olabilir diyorum.
Yurt dışındasın Almancan var ise Alman forumlarında bu konu sıkça var belki yardımcı olabilir.
-
Mazot pompasının üstündeki parça olabilir mi?
-
araban turboluysa bu turbo ıcın basınclı ayarlayan wastagate olabılır
-
EGR yanı eksoz gazı geri dönüşü,
Eksoz borusu ile emme manifoltu arasında bir parçadır. yanmış gazların emme manifoldundan silindire geçişine musade eder. tabi beyin tarafından kumanda edilir. bu parça zamanla kurum bağlar. bunun sonucu olarak sürekli açık kalır. böylece rölantide düzensizlik ve çekiş problemi yaşanır.
-
madem böyle bir konu açılmış konuyu biraz daha açalım egr valfi egzoz gazlarını neden tekrar motor içerisine alır...?
-
egr valfi olduğundan emin misiniz?
-
madem böyle bir konu açılmış konuyu biraz daha açalım egr valfi egzoz gazlarını neden tekrar motor içerisine alır...?
tekrar yakmak için....tasarruf etmek amaçlı...
-
egr valfi tamamen çevre içindir egr valfinin motora büyük zararı vardır tasarruf etmek için değildir.yanma odasında ısı çok yüksek olur yiksek ısıdada azot oksit gazları oluşur bu gazlar çevre için en tehlikeli gazlardandır egr valfi yanmış egzos gazının yüzde 25-30 arasında tekrar emme manifoldundan içeri vererek yanmayı kötüleştirir böylece azot oksit gazları azalmış olur yani anlayacağınız egr performansıda düşürür motorun erken kurumlanmasına yol açar
-
resimdeki de turbonun westgate idir
-
egr valfi tamamen çevre içindir egr valfinin motora büyük zararı vardır tasarruf etmek için değildir.yanma odasında ısı çok yüksek olur yiksek ısıdada azot oksit gazları oluşur bu gazlar çevre için en tehlikeli gazlardandır egr valfi yanmış egzos gazının yüzde 25-30 arasında tekrar emme manifoldundan içeri vererek yanmayı kötüleştirir böylece azot oksit gazları azalmış olur yani anlayacağınız egr performansıda düşürür motorun erken kurumlanmasına yol açar
yazdıklarının çoğu doğru fakat egr valfi performans düşümüne sebeb olmaz çünkü motordan güç istenmediği konumlarda devreye girer yanlış zamanda devreye girdiğinde bir anlık kesinti yaptırır..
resimdeki parçanın westgate valfi olduğuna eminmisiniz iyi baktınız mı ;)
-
2. resim westgate ötekini bilmiyorum ama westgate basınc ayarı bildiğim kadarıyla bnm aracta yükselttik onu 2ye atana kadar sarıyodu ilk zamanlar ama şimdi normal hale geldi nedense bilmiyorum..
-
her sakallıyı dedeniz sanmayın arkadaşlar ..
-
melih arkadaşım gerçekten çok iyi çalışmış dersine yalnız çevreyi bu valf değil bu sistem korur.valf ise bu sistemin bir çeşmesidir diyebiliriz veya termostadı zamanı geince açılan bir termostad.ayrıca egr sistemi tasarlanır ikende kurum ve bu kurum dolayısıyla oluşabilecek zararlarda düşünülüp DIN EN 590( eurodizel) yakıtı ile kullanılması öngörülmüştür.Kullanıcı her kafasına esen yakıtı alırsa bu arkadaşımızın bahsettiği durumlarla tamamen karşı karşıya gelir.gerçekten euro dizel yakıt kullanan bir motorda bu olayların hiçbirine rastlanmamaktadır.egr nin yakıt tsarrufununda bu yakıt ile korunduğuda bir gerçektir.Çünkü vw bu egr teknolojisin patentini M.A.N AG den almıştır.Ve man ag üretmiş olduğu D 2066 LF serisi motorlarında agryi standart bir donanım olarak kullanmış ve bu motor ileyakıtıda euro dizel olmak şartıyla 3.5 milyon km yol yapmıştır ve 1.5 milyon km sonra motrun silndir kapağı söküldüğünde silindirlerin ve motorun neredeyse ilk günkü gibi olduğu görülmüştür.
-
yazdıklarının çoğu doğru fakat egr valfi performans düşümüne sebeb olmaz çünkü motordan güç istenmediği konumlarda devreye girer yanlış zamanda devreye girdiğinde bir anlık kesinti yaptırır..
resimdeki parçanın westgate valfi olduğuna eminmisiniz iyi baktınız mı ;)
serkan abi egr iptali performansı artırır..dizel modlu araçlara bakın çogunda egr ıpttal edılır. egr iptalı ve düz boru egoz sıstemıyle tatmın edıcı bı guc alırsın...ayrıca egr nın olması aracın daha fazla kurum bağlamsına sebeb oldugundan performans kaybıda olur
-
muhtemel 110 luk passattan çıkma bir EGR valfi.
şayet 130luk olsaydı numara 03g ile başlardı ve hortumun geçtiği kelepğçeli kısım daha geniş olurdu.
çıkmasını bulmaz zor servis fiytatı 340 lira