vwtr.net
Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 6N => Konuyu başlatan: G60 - 24 Ocak 2007, 01:47:07
-
Umarım 6N kasa Polo alacaklara faydalı olur.
Paslı olabilecek yerler:
*-Kapı içi kilit delikleri ve etrafı,
*-Tavan lastiklerinin bitiminde lastiklerin bagaj kapağı ile birleştiği yer,
*-Yan aynaların plastiklerinin altı. Normalde gözükmeyen yerlerdir.
*-Kapı altları, tampon altları ve çamurluk altları, lastiklerin arkasında kalan çamurluk bölümleri kesinlikle kontrol edilmelidir.
Kontrol edilmesi gereken yerler:
*-Elektrikli camların hepsinin çalışıp çalışmadığı kontrol edilmelidir. Camların yavaş kapanıp açılması, tıkırtı çıkarması sorunlu olduğunu ifade eder. Bunların olması halinde büyük ihtimal camı tutan plastik parçalar kırılmıştır.
*-Aracın geçmiş servis kontrol belgelerine bakılmalı, yağ değişim zamanları kontrol edilmelidir.
*-Triger kayışının 65.000 ile 100.000 kilometre arasında yada 4 yıl içerisinde değişip değişmediği mutlaka kontrol edilmelidir.
*-Elektrikli ayna rezistanslarının çalışıp çalışmadığı kontrol edilmedilir.
*-İç kısımda bagaj paspasın altındaki fabrika ismi, donanım kodları ve motor kodunun olduğu tabaka hasarlı yada kayıp ise aracın arkadan kazalı olma olasılığı çok fazladır.
*-Hidrolik direksiyon pompası kontrol edilmelidir.
*-Radyatör ve uzantılarının sızdırıp sızdırmadığı kontrol edilmelidir.
*-Hararet müşürü kontrol edilmelidir.
*-Stopların altındaki birleşimde hatalı boya olup olmadığı.
*-Şanzumanın yağ kaçırıp kaçırmadığı, yağ seviyesi kontrol edilmelidir.
*-Şanzuman kodunun stepnedeki kod ile tutup tutmadığı kontrol edlmelidir. Aksi bir durumda şanzuman değişmi yaşanmıştır.
*-Her vites ve devirdeki hızın kontrol edilmesi (Şanzuman toplandı ise doğru dişliler ile toplanıp toplanmadığı hakkında bilgi edinmek için)
*-Ayağınızı gazdan çektiğiniz zaman uğultu yapıp yapmadığı kontrol edilmelidir.Eğer uğultu varsa bilyalar değişmelidir.
*-Vites geçişlerinin her viteste sorunsuzca geçmesi, geçerken ses yapıp yapmadığı kontrol edilmelidir.
*-Fren disklerinin eğri olup olmadığı kontrol edilmelidir.
*-Arka kampanaların gıcırdayıp gıcırdamadığı kontrol edilmelidir.
*-Kapılara giden kablo demeti, kapı açılıp kapanırken kırılabilir. Kontrol edilmelidir.
*-Krank hava borusunu kontrol edilmelidir.
Eklemek istediğiniz yerleri eklerseniz herkes için faydalı olur. :)
Başka sitelere kopyalayan falan olursa ölsün.
-
Aklıma geldikçe yazarım bende, bir kaç zayıf nokta ekliyorum,
Şanzıman konusunda bildiklerimi söyledim zaten,
merkezi kilit in düzgün çalışması, su alabiliyor, hava kaçırıyor,
kapı kilitleri, yayları içindeki plastik parçalar kolay kırılıyor,
marş motoru,
boğaz kelebeği,
termostat,
vites topuzu ve direksiyondaki aşınmalar, koltuk döşemeleri km hakkında bilgi verir,
motorda yağ kaçaklarının olup olmadığı,
su pompasının zamanında değişip değişmediği.
-
Bence çok faydalı bilgiler abi bunlar.Sanıyorum benim gibi 6n sahipleri hemen bu konuları kontrol edeceklerdir.İnşallah ben de dahil olmak üzere şok geçirmeyiz.Çünkü ben kod numaralarını bilmiyodum mesela.Paylaşımınız için teşekkürler. :)
-
bencede termostat çok iyi gözden geçirilmeli motorla bağlandığı yerden kaçak yapabiliyor arabayı çalıştırıp birkaç tur attıktan sonra bakılmalı tanıdığım bütün polo sahiplerinde bu sorun var tabi bendede vardı hallettim 100ytl maloldu bana termostat önemli bi konu motorun susuz kalması sakatbi durum
-
Biilgiler için teşekkür ederim
naci
-
bilgilerin içi teşekkürler dikkat edilmesi gerekn yerler eski bir polo sahibi olara...
-
birde Ateşleme bobini sorun çıkarabilir
-
selam arkadaşlar benim 2001 mavi bir polom var bugün servise gittim Katalysator ömrü bitmiş dediler servis yenisine 1 milyar fiyat verdi taktırmak istemedim açıkçası ama takılsa iyimi kötümü bilemedim sizlere bir sorayım dedim ilginize şimdiden teşekkürler :-[
-
MAVİŞ katalizör fiyatı normal söylenmiş. Aracın 160.000 km ye geldiyse yada geçtiyse katalizör dolmuş, değişmesi gerekiyor demektir.
Katalizöre mutlaka işlem yapılması gerekiyor fakat değiştirip değiştirmemek sana kalmış tabi, katalizörünün değişmesi gereken ve zevk için yapan diğer insanlar gibi sende katalizörünü sökebilirsin. Yerine takılan düz borunun yan etkileri; çok az ses - çok az çevre kirliliği... Birde Egzost emisyon ölçümünden geçemiyor sanırım aracın.
-
forumda biraz arama yapmayı deneyin yazıldı bunlar,
alakasız yerlere mesaj atmayın.
erdem heryerden geçersin merak etme.
-
çok önemli konular bunlar araba alırken dikkat edilmesi gerekenler tabi bunların tamamını kontrol etmek için arabadan iyi anlayan birisinide yanınızda götürmek gerekir sanırım
-
bence araba abs li ise abs yi denemekte olabilir .en azından ısıgının yanıp yanmadığını kontrol etmek
-
ben bu araçla sıfır aldığımızdan beri,yolda 4 kere (1akü,2 defa bobin,1 defa termostad)kalmış biri olarak (+2de benzinim bitti :))
1. yolda kaldıysanız ve aracın kontağı basıp çalışmıyorsa en büyük ihtimal ateşleme bobini bozulmuştur,2 defa başıma geldi kendileri 75-100YTL arası değişmekte ve bence ampul gibi herzaman yanınızda olması gereken bir malzeme 2-3 sende bir bozulur,kendiniz çok basitçe takabilirsiniz.
2. termostad;en sık arıza yapan parçalardan,hiç belli olmaz yolda giderken hararet bir anda 130'a gelmeye başlar,6n lerde çok sık görülür
3. birde benzin pompasına dikkat
bunları aracı alırken bilemezsiniz yani işiniz şansa kalmış
yukarıdaki arkadaşımızın yazdığı bütün maddelere de katılıyorum ;)
16v versiyonlarda abs ve havayastıklarına dikkat edin,çünkü abs ve srs ışığ yanmayan bir 16v daha görmedim,havayastığına bakamayacağınıza göre abs'yi bir kontrol edin
-
evet termostat polonun en meşhur arızasıdır ben tam üç kere değiştirdim üstelik servise gitmeme rağmen üçü de en fazla 2 hafta gitti meğer usta hep yan sanayi takıyormuş en sonunda 30ytl ye orjinalini aldım ve sorunu hallettim 1 senedir rahatım polo alacaksanız deneme sürüşü yapın ve harareti gözlemleyin.
-
evet termostat polonun en meşhur arızasıdır ben tam üç kere değiştirdim üstelik servise gitmeme rağmen üçü de en fazla 2 hafta gitti meğer usta hep yan sanayi takıyormuş en sonunda 30ytl ye orjinalini aldım ve sorunu hallettim 1 senedir rahatım polo alacaksanız deneme sürüşü yapın ve harareti gözlemleyin.
Termostat sorunu hakkındaki paylaşımlarınıza katılıyorum.Benim arabanın termostatı Temmuz ayında arızalandı ve Antalya'da olduğum için hala taktırmış değilim yaz olduğundan ısınma nasılsa oluyor 1500 km uzun yol olmak üzere 3000 Km yol yaptım sorun yok ama yaz sezonu sonuna doğru taktıracağım .Havalar soğuduğunda motor zor ısınır buda sıkıntı yaratır çünkü
-
İkinci el araç satın alırken başıma geldiği için tecrübelerimi paylaşmak isterim. Aracın km'si az ise yani araç pek fazla kullanılmamış ise lastikleri değiştirin! Dişleri yepyeni görünecektir ama yanakları çürüdüğünden benim gibi uzun yolda lastik parçalanması nedeniyle kaza tehlikesi geçirebilirsiniz (Sene 2001, 96 Polo) Fren balataları kullanılmadığından taş gibi sertleşmiştir, bu nedenle fren performansı düşük olabilir. Egzoslar (egzos sistemi tek değil bir kaç parçadan oluşur) çürümüştür, az kullanımda oluşan en klasik sorun. Az buz para değil egzoslar aman dikkat. Hele katalitik konvertör çürüdüyse yandınız, 1400-1500 YTL yanılmıyorsam...
-
hararet muşuru bende de yaptı. polo 96
-
1 ay kadar önce 2000 model 1.4 polo trendline aldım 6n nin ne olduğunu söylermisiniz
-
6n 1996/2000 model polo'ların kodu
senin aracın 6n2.
-
merhaba arkadaşlar. bende yeni bi polo kullanıcısıyım. gerçi 5 ay kadar oldu alalı ama anca tamamladım aksesuar falan filanını araçta genel olaak memnunum tek memnuniyetsizliğim ki bu memnuniyetsizlik tüm wolksvagenlerde var konfor. 2007 golf 2007 astra mesela konfor olarak çok farklı.neyse gelelim konumuza baya ugraştım araçla elimden geldiği kadar güzelde para harcadım oldumu derseniz oldu çok seviyorum arabamı bide biraz daha konforlu olsa çok iyi olurdu da neyse resimleri ekleyeceğim aranıza hoşgeldim :)
-
mrb arkadaslar aranıza yenı katıldım,cok istediğim polo'yu gecen hafta aldım,ancak teknık bılgıler bakımından ve kullanım acısından bilgilerinize ıhtıyacım var bu konuda yardımcı olursanız sevınırım aracım 98 model 1.6 polo hb..simdiden tşkler...
-
güzel paylaşım sagol
-
Yeşil almayın benden tavsiye.Ha oldu ki aldınız o zaman da satmayın satarken epey bi zarar edersiniz bence :)
-
bu arabanın bom boş 98 modeli ve yeşili 12.000 eder mi sizce ? bence etmez ama bi sorayım.
-
polo 6nlerde ozellikle marş kontak soketine dikkat edilmelii genelde pololarda hastalıklı bii parcadır
-
merhaba arkadaslar ben de artık polocu oldum broadwaycıydım poloyo bınınce artık polocuyum we polodan baska da bınmem aracım 98 model 1,6 8 walf :( 16 walf olsa harıka olurdu ama 8 walf de az yakıor sunrooflu hafıften modıfıye ıslemlerı var orjınallık bozulmadan aracımdan cok memnunum we dıger pololarla yanyana getırıorum benım kı daha havalı daha genıs duruyor neden anlam weremedım ama bı sıkayetım var MARS KONTAK SOKETI GALBA ATESLEMEDE SORUN var HERHALDE BOBINDEN OLSA GEREK BIR TURLU COZEMEDIM SABAH CALISITIRIOM TESISAT SIS XZENONLARI ACIOM GEZIOM DURUYOM BI DAHA CALISTIRANA KADAR ANAM AGLIYOR EN AZ 5 DK KA BEKLEMek zorunda kalıorum
-
hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler eğer akünde sorun yoksa marş motorunda doğru çalışıyorsa ateşleme bobinin problemli olabilir bir an önce gösterip değiştirmeni öneririm eğer tamamen giderse aracını çektirmek yada yanına usta getirmek zorunda kalabilirsin.
-
hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler eğer akünde sorun yoksa marş motorunda doğru çalışıyorsa ateşleme bobinin problemli olabilir bir an önce gösterip değiştirmeni öneririm eğer tamamen giderse aracını çektirmek yada yanına usta getirmek zorunda kalabilirsin.
Ozmo'ya katılıyorum. Ben kalmaz diye sallamamıştım ama kaldım. Evin otoparkında kalmam büyük şanstı :)
-
Ayağınızı gazdan çektiğiniz zaman uğultu yapıp yapmadığı kontrol edilmelidir.Eğer uğultu varsa bilyalar değişmelidir.
ark lar böle yazılmıs konunun basında.bu uğultu hangi bilyalardan gelir acaba :-\
-
bende geçenlerde direksiyon pompasını degiştirdim aarabanın motorundan bayagı ssler gelmeye başlamıştı ve en sonundada direksiyon hidroligi iptal oldu sert bi dreksiyon yani
parçayı 125 ytl ye aldım orjinal diil tabi taktırdım şimdi kuş gibi ama otobanda sabitlemede sorun oluyo bugünde arkadaşım bana çıkmacıdan 2 adet direksiyon pompası getirmiş orjinal. ilerde birini denicem acil ihtiyacı olan olursa yardımcı olurum bilginize istanbul pendik
-
teşekkürler faydalı oldu ;)
-
Arkadaşlar peki polonun enjeksiyonlu olanları kaç modelleri yada hangi modelleri 6N de bilgisi olan var mı bu konuda?
-
94-99 6n i kapsar
-
O zaman bütün pololar mı enjeksiyonlu? Bide enjeksiyonlu derken tek nokta enjeksiyonlu olanları demiyorum sıralı sistem lpg takılan poloları diyorum. Karbüratörlü araç almak istemediğim için soruyorum bunları merakımı mazur görün :)
-
95 yılından sonrakilerin hepsine takılır sıralı sistem.
-
takılmaz olaydı >:( kım urettıyse bu lpg yı .. neyse :)
-
;D
-
;D
-
alacaksın dizel bakacaksız gırgırına :D
-
En guzelide o abi alirsam zaten 1.6 turbo dizel manuel tam benlik
-
1.2 tdi çıkmış 6r poloda :)
Buda 6n 1.3 göstergesi
(http://image5.sahibinden.com/photos/70/48/69/big_3570486968s.jpg)
-
Umarım 6N kasa Polo alacaklara faydalı olur.
Paslı olabilecek yerler:
*-Kapı içi kilit delikleri ve etrafı,
*-Tavan lastiklerinin bitiminde lastiklerin bagaj kapağı ile birleştiği yer,
*-Yan aynaların plastiklerinin altı. Normalde gözükmeyen yerlerdir.
*-Kapı altları, tampon altları ve çamurluk altları, lastiklerin arkasında kalan çamurluk bölümleri kesinlikle kontrol edilmelidir.
Kontrol edilmesi gereken yerler:
*-Elektrikli camların hepsinin çalışıp çalışmadığı kontrol edilmelidir. Camların yavaş kapanıp açılması, tıkırtı çıkarması sorunlu olduğunu ifade eder. Bunların olması halinde büyük ihtimal camı tutan plastik parçalar kırılmıştır.
*-Aracın geçmiş servis kontrol belgelerine bakılmalı, yağ değişim zamanları kontrol edilmelidir.
*-Triger kayışının 65.000 ile 100.000 kilometre arasında yada 4 yıl içerisinde değişip değişmediği mutlaka kontrol edilmelidir.
*-Elektrikli ayna rezistanslarının çalışıp çalışmadığı kontrol edilmedilir.
*-İç kısımda bagaj paspasın altındaki fabrika ismi, donanım kodları ve motor kodunun olduğu tabaka hasarlı yada kayıp ise aracın arkadan kazalı olma olasılığı çok fazladır.
*-Hidrolik direksiyon pompası kontrol edilmelidir.
*-Radyatör ve uzantılarının sızdırıp sızdırmadığı kontrol edilmelidir.
*-Hararet müşürü kontrol edilmelidir.
*-Stopların altındaki birleşimde hatalı boya olup olmadığı.
*-Şanzumanın yağ kaçırıp kaçırmadığı, yağ seviyesi kontrol edilmelidir.
*-Şanzuman kodunun stepnedeki kod ile tutup tutmadığı kontrol edlmelidir. Aksi bir durumda şanzuman değişmi yaşanmıştır.
*-Her vites ve devirdeki hızın kontrol edilmesi (Şanzuman toplandı ise doğru dişliler ile toplanıp toplanmadığı hakkında bilgi edinmek için)
*-Ayağınızı gazdan çektiğiniz zaman uğultu yapıp yapmadığı kontrol edilmelidir.Eğer uğultu varsa bilyalar değişmelidir.
*-Vites geçişlerinin her viteste sorunsuzca geçmesi, geçerken ses yapıp yapmadığı kontrol edilmelidir.
*-Fren disklerinin eğri olup olmadığı kontrol edilmelidir.
*-Arka kampanaların gıcırdayıp gıcırdamadığı kontrol edilmelidir.
*-Kapılara giden kablo demeti, kapı açılıp kapanırken kırılabilir. Kontrol edilmelidir.
*-Krank hava borusunu kontrol edilmelidir.
Eklemek istediğiniz yerleri eklerseniz herkes için faydalı olur. :)
keşke almadan önce bu yazıyı okusaydım o zaman en az 3000 tl kardaydım:)