vwtr.net
Volkswagen => Caddy, Transporter ve Caravelle => Konuyu başlatan: taha_jetta80 - 24 Ekim 2008, 15:56:35
-
2003 otomatik caravelle var t4 kasa. araç seyir halindeyken turboyu bi açıo bi kapıo çekiş çokkk düşüor sebebi nedir?yaşayan başına gelen vede çözebilen varmı bu sorunu..
-
Hız göstergesinin orda hiç uyarı ışığı yanmıyormu?
Kullanılan yakıttan dolayı fazla kurum olabilir.
Turbo arızalarına şuana kadar genelde yakıt sebep olmuştur.
Turbo tamirden çıkıp tekrar takılmasından sonra çıkan arızanın sebebi takan ustanın ilk çalıştırmada turboyu yağla çalıştırmamasıymış bunlar benim duyduklarım.
-
turbo bıçaklarını taşlat arkadaş turbon patlaksa cok beyaz duman atar gaziantep sanayi şehridir burada yapıyorlar
-
turbon bozuk dostum bende transporter var 99 mavi gögüs araba 170 binde t urboyu bitirdi konyadan ankaraya gidiyordum araba duman atmaya başladı 2.4 gibi gidmeye başladı araba durdum beyaz mavimsi gibi ara ara siyah duman koymaya başladı bayada fazla istop edmedi araba kontagı kapattıgım halde çalışıyor açtım marş yaptı yürüdüm arabayı bir boşluga çekeyim diye araba anında hararet yaptı baştımda gidmiyor zaten çektim müsaid bir yere durdum 5 taktım depraj yapınca istop eddi konyada oto kilinik diye bir servisci var ardım ar abayı çektiler servise turboyu yaptırmayı düşündüm yaptırması 550 ytl ondada nerden bilcen arıza yapmayacagını bende sıfır taktırdım 1450 ytlye dostum bence sıfır taktır başın agrımaz 150bin km garantisi var alman malı sonuçta ve arabanın yagına dikkat ed yagı kendi yagını koymazlarsa yakıtın kötü olursa turbonun ömrünü kısaltır
-
bunun aynısı eniştemin başına gelmişti ama bişey olmaz dedi manifold catladı
nasıl oldu bizde anlamadık turboda kitli kaldı çıkma bi turbo ile manifolt aldı güle güle kullanıyo.
-
2003 otomatik caravelle var t4 kasa. araç seyir halindeyken turboyu bi açıo bi kapıo çekiş çokkk düşüor sebebi nedir?yaşayan başına gelen vede çözebilen varmı bu sorunu..
Merhaba yasin arkadaşım bilmiyorum sorununu çözdürdünmü ama ben yinede olası ihtimalleri söyliyeyim.
1.Turbo egsoz gazı kurumunedeniyle vesgate adı verilen turbo sınırlama mekanizması sıkışması sonucu aşırı besleme yaparak turbo basıncını max seviyelere çıkarır bu durumda turbo basınç ayarlama selenoid valfi kontrol ünitesine turbo çok hava basıyor şuna bir dur demen gerekiyor der ve kontrol üniteside turboyu iptal eder bu durumda araç 2.5 dı olarak kalır çekiş çok fazla düşer taaki siz aracı stop edip tekrar çalıştırana kadar.
2.Turbo basınç ayarlama valfinde veya hortumlarında kopukluk,çatlak,kaçak olması neticesinde Wesgate mekanizması açık kalarak eksoz manifoldundaki debi yi düşürür ve turbo basıncı zayıflar.
3.Kontrol ünitesi arızalıdır ( Zayıf bir ihtimal ama olası )