vwtr.net
Volkswagen => Hava Soğutmalılar... => Konuyu başlatan: mecamir - 17 Temmuz 2008, 16:40:09
-
Niye mi? Kendisini 2.2 Porsche motoru yürütmekte :D :D İstanbul'dan bir arkadaşımın aracı, özellikle Anadolu Yakası'nda çok dolaşır ;D Jantlarına bitiyorum, orijinal vos jantı, siyah ve nikelaj, ama arkalar 8.5 j önler 5.5 j :) bi tane sarı bi tane de kırmızı arka çamurlukları airbrush'lı var. Sarı 160 hp, kırmızı da 130 hp civarı :)
(http://img230.imageshack.us/img230/9035/dscn9525vu1.jpg)
(http://img141.imageshack.us/img141/1861/dscn9528ik8.jpg)
(http://img141.imageshack.us/img141/2198/dscn9529eu5.jpg)
-
;D ;D
acımaz kalp kırar :sevgi:
-
Öle valla.
Tam herbie :sevgi:
-
Orjinallik altına saklanmış,2.2 Litre :saygılar
-
eralp imzan varya beni hüzüne boğuyor :)
2.2 güzel bişi specleri tam alabilirmiyim?
-
Maşallah ...
-
eralp imzan varya beni hüzüne boğuyor :)
2.2 güzel bişi specleri tam alabilirmiyim?
ne yapacan can yakar işte
-
eralp imzan varya beni hüzüne boğuyor :)
Peki değiştirelim, Bu voslarda benim canımı yakıyo yollarda gördukce...
-
Motor Üreticisi Porsche
Motor Yeri Arka
Motor Yerleşimi Uzunlamasına
Soğutma Türü Hava
Motor Tipi SOHC
Silindir Sayısı ve Yerleşimi F-6Silindir Başına Subap Sayısı 2 (toplam 12 adet)
Motor Hacmi 2195 cc (133.95 cu in)
Çap 84 mm (3.31 in)
Strok 66 mm (2.6 in)
Çap / Strok Oranı 1.27
Silindir Başına Düşen Hacim 365.83 cc/silindir (22.32 cu in/silindir)
Krank Ana Yatak Sayısı 8
Sıkıştırma Oranı 9.8 : 1
Hava Besleme Türü Normal
Maksimum Motor Gücü 177 HP (132 kW)
Maksimum Güç Devri 6500 d/d
Maksimum Tork 199 N.m (146.9 lb.ft , 20.3 kg.m)
Maksimum Tork Devri 5200 d/d
Maksimum Güç Devrinde Tork 193.9 N.m (6500 d/d)
Güç / Ağırlık Oranı 173.5 HP/ton (129.4 W/kg)
Güç / Motor Hacmi Oranı 80.6 HP/litre (60.1 kW/litre)
0 - 60 mph 7 s
Son Sürat 230 km/h (142.9 mph)
Bildiğim kadarıyla ekstradan scat dereceli egzantrik, ve bir çift 40 dcoe weber var. E tabi short shifter vs hariç ;D Şanzımanı da yurt dışından geldi ama ne şanzımanı olduğunu bilmiyorum, ya porsche'dir ya da vos için üretilen bir yarış şanzımanıdır.
-
ben motorun özelliklerini istemedim araç uzerinde kullanılan setuplar hakkında bilgi istedim...
-
Can sallama olum birine gelicek.. :)
İstanbuldan arkadaşın madem adı ne, ne işle uğraşır biliosundur :)
Yazdığın bilgilerlede alakası yok aracın ;)
-
:):):):):):)
-
Can abi ne iş :D
-
Can sallama olum birine gelicek.. :)
İstanbuldan arkadaşın madem adı ne, ne işle uğraşır biliosundur :)
Yazdığın bilgilerlede alakası yok aracın ;)
Olm bu Vosfest'e gelen Serncer abinin yaptığı araba değil mi İst-look'tan çıkan beyaz? Porsche motorlu? Sahibi kendisi demişti porsche motoru var diye, vosfestte tanışmıştık benim pederle bayağı muhabbet etmişlerdi ama adını hatırlamıyorum valla. Doğru bilgileri sen yaz olm biliyosan o zaman niye uğraştırıyosun :) Ayrıca motorla ilgili bilgileri (2.2 olduğunu göz önünde bulundurarak) şurdan aldım:
http://www.motorsporlari.net/car/model_list.asp?makeID=241
edit: link
-
Vosun ist-look la vs uzaktan yakından alakası yok.
Vos 71 tam standart fakat fabrika çıkışı otomatik şanzımanlı (automatic) model,ama şu an manual şanzıman.Standart kasalar normalde dingillidir fakat resimdeki görüldüğü gibi mafsallı çünkü otomatikten çevirme.
Gelelim modifiyesine;
Şanzımanı standart 1300 :)
Short shifter vs yok :)
Motoru ise 2.2 porsche fln değil. 2.0 buslarda kullanılan 2.0 litrelik type4 motor.Üzerine çift dellorto, dog house davlumbaz ve porsche fan uygulaması yapıldı.Tabi bunlarla beraber daha bir çok işlem yapıldı.Her sakallıyı dedemiz, her porsche fanlıyı porsche makinası sanmıyalım. ;)
Aracın sahibi olan Ahmet abi bu işin profosörüdür. Bu arada jantları orjinal fln değil, fuchs.Araç şu an standart 1300cc, bu motor üserinden söküldü.Orjinallik olarak emsalsiz bi araç...
-
bilgiler için teşekkurler ozgur. :tamamdir
poşe motorlu camper sendemi hala yoksa sattınmı
t3 caravan da vardı yanılmıyorsam.
nedir garage durumu ;)
-
T3'e yol verdik, kurtulduk.. :)
Son durum bu;
(http://img240.imageshack.us/img240/8100/s5001827rq4.jpg)
-
durum güzelde ;)
t3 leri severim nasıl istediğiniz gibi olmadımı.
veya t1 t2 dahamı farklı alışkanlık hesabı
-
Çok hantal.. 1.9 tdi lazım yürütmek için, fuzuli masraf.. Biz iiyis böle :)
-
Ankara'da geçenlerde yapılan drag yarışlarında da böyle bir hörbi vardı, tozu dumana kattı.
-
Aracın sahibinin Ahmet olduğu ve Sarıyer de oturduğu kesin doğrudur :tamamdir
Volkswagen meraklısı bir arkadaşımdır.
Sever,bilir,elinden gelir,uygular
Arabası da gerçekten çok orjinaldir. (Kupa ve mekanik anlamda)
-
yeri burası değil belki ama soralım.
çift weberi sadece 2,0 lt bus ve poshe motorlarınamı uygulayabiliyoruz.
1,3 ve 1,6 vos motorlarınada uygulanabilirmi.
-
1.6 ya uygulanmış hali İstanbulda mevcut. 1.3 e aşırı gereksiz olur, çünkü 1.6 da bile kalkışta aşırı yüklenirsen boğma yapabilior. En yüksek randımanı 1.8 ve 2.0 larda veriyor çünkü hacim büyük.. :)
-
1.6 ya uygulanmış hali İstanbulda mevcut. 1.3 e aşırı gereksiz olur, çünkü 1.6 da bile kalkışta aşırı yüklenirsen boğma yapabilior. En yüksek randımanı 1.8 ve 2.0 larda veriyor çünkü hacim büyük.. :)
sağol özgür
-
Sende saol.. :)
-
yeri burası değil belki ama soralım.
çift weberi sadece 2,0 lt bus ve poshe motorlarınamı uygulayabiliyoruz.
1,3 ve 1,6 vos motorlarınada uygulanabilirmi.
Açıklayıcı bir bilgi olmasını umuyorum anlatacaklarımın inşaalah yararı olması dileğiyle sözlerime başlıyorum. Çift weber uygulamasını sadece porsche ve 2.0 bus motoru haricinde standart vos motorlarına 1.3 1.6 cc lere uygulayabilirsin fakat bu uygulamanın zaten yapılma amacı makinanın performansını arttırmak ve bir nevi makinaya serilik ve hız kazandırmaktır . bunun içinde standart 1.3 1.6 motorlara direk olarak uygulanması pek yarar sağlamıyacaktır. Sebebine gelirsek orjinal bir 1.6 vosvos motoru 85.5mm pistona ve buna uygun gömlek ve diğer ekipmanlara sahiptir.(krank mili , silindir kapakları vs) siz bu motora direk olarak çift weber kaçlık olduğu önemli değil uygularsanız motora vereceğiniz hava yakıt karışım oranını değiştireceksiniz. orjinal karbüratörüyle verimli olarak yaktığı yakıtı siz motora fazla hava vererek yakmamasına sebebiyet vereceksiniz. çünkü pistonlarınız bu hava oranı ile başa çıkacak boyutta değildir. yani alacağınız güçten çok yakıt ve performansı kıyaslarsak sınıfta kalacak bir uygulama olacak. Ama gerekli ekipmanlarla piston gömlek takımı kapaklar krank mili dereceli ekzantirik kullanarak motoru büyütme yoluna giderseniz uygulayacağınız weber sistemi de daha mantıklı olacak ve sizide tatmin edecektir. Tabiki bu tür uygulamalar ülkemizde nadir olarak yapılmaktadır , yurt dışından getirme vs masraflarıda çoktur. Açıklayıcı olduysam ne mutlu.
-
fren tertibatı nasıl acaba o suratta ::)
-
Açıklayıcı bir bilgi olmasını umuyorum anlatacaklarımın inşaalah yararı olması dileğiyle sözlerime başlıyorum. Çift weber uygulamasını sadece porsche ve 2.0 bus motoru haricinde standart vos motorlarına 1.3 1.6 cc lere uygulayabilirsin fakat bu uygulamanın zaten yapılma amacı makinanın performansını arttırmak ve bir nevi makinaya serilik ve hız kazandırmaktır . bunun içinde standart 1.3 1.6 motorlara direk olarak uygulanması pek yarar sağlamıyacaktır. Sebebine gelirsek orjinal bir 1.6 vosvos motoru 85.5mm pistona ve buna uygun gömlek ve diğer ekipmanlara sahiptir.(krank mili , silindir kapakları vs) siz bu motora direk olarak çift weber kaçlık olduğu önemli değil uygularsanız motora vereceğiniz hava yakıt karışım oranını değiştireceksiniz. orjinal karbüratörüyle verimli olarak yaktığı yakıtı siz motora fazla hava vererek yakmamasına sebebiyet vereceksiniz. çünkü pistonlarınız bu hava oranı ile başa çıkacak boyutta değildir. yani alacağınız güçten çok yakıt ve performansı kıyaslarsak sınıfta kalacak bir uygulama olacak. Ama gerekli ekipmanlarla piston gömlek takımı kapaklar krank mili dereceli ekzantirik kullanarak motoru büyütme yoluna giderseniz uygulayacağınız weber sistemi de daha mantıklı olacak ve sizide tatmin edecektir. Tabiki bu tür uygulamalar ülkemizde nadir olarak yapılmaktadır , yurt dışından getirme vs masraflarıda çoktur. Açıklayıcı olduysam ne mutlu.
O nadir uygulamalardan birine sahibim. 1.6 stok hacim + headers + dual dellorto 40 drla.. Sınıfta flnde kalmadık çok şükür. :)
Bu işlerde en önce dikkat edilecek husus, kulaktan duyduğumuza değil yaşayıp gördüğümüze inanmak. Çünkü sınıfta kalır dediğiniz 1.6 stok makineye çift carb uygulaması 10-15 hp arası güç artışı sağlamakta. Buda stok hali 55 hp olan makinede ciddi bi oran. Aircooled makinelere uygulanabilen weber 40idf yada dellorto drla serisi carblar enjeksiyon sisteminden önce üretilmiş son ve en gelişmiş carblar. En önemlisi her pistona eşit ve verimli karışım verebiliyorsunuz. Dolayısıyla verimsizlik gibi bi durum söz konusu değil. Burdaki en büyük püf nokta haciminize uygun venturi-main jet ve emilsiyon tube ölçülerini seçebilmeniz!!
-
O nadir uygulamalardan birine sahibim. 1.6 stok hacim + headers + dual dellorto 40 drla.. Sınıfta flnde kalmadık çok şükür. :)
Bu işlerde en önce dikkat edilecek husus, kulaktan duyduğumuza değil yaşayıp gördüğümüze inanmak. Çünkü sınıfta kalır dediğiniz 1.6 stok makineye çift carb uygulaması 10-15 hp arası güç artışı sağlamakta. Buda stok hali 55 hp olan makinede ciddi bi oran. Aircooled makinelere uygulanabilen weber 40idf yada dellorto drla serisi carblar enjeksiyon sisteminden önce üretilmiş son ve en gelişmiş carblar. En önemlisi her pistona eşit ve verimli karışım verebiliyorsunuz. Dolayısıyla verimsizlik gibi bi durum söz konusu değil. Burdaki en büyük püf nokta haciminize uygun venturi-main jet ve emilsiyon tube ölçülerini seçebilmeniz!!
Uygulama konusunda haklısınız uygulanarak elde edilen sonuç tabiki her zaman daha verimli olacaktır. Fakat ben araştırmalarım sonucu ve bir vw hayranı olarak okuduğum metinlerde ve bu metinlerden aldığım bilgiler doğrultusunda bişeyler yazıyorum yoksa . uygulama imkanımız şu an için yok. Benim zaten anlatmak istediğim yakıt performans için 1.6 makineye bu uygulamanın yapılmasının pek de gerekli olmadığı kanaatindeyim. Weber ve dellarto carblar her pistona eşit öçüde yakıt hava karışımı vermesi konusuna gelirsek 85.mm lik bir piston için üzerindeki standart karbüratörün temin ettiği yakıt hava karışımı zaten yeterli ölçülerde. siz karbüratörü orjinal pistonlu ve diğer ekipmanlı makinede büyütürseniz pistona kaldıramayacağı miktarda karıışım vereceksiniz ve bu da makinanın daha fazla yakıt tüketmesine sebebiyet verecektir. ve yakıt performans konusunda piston ve benzeri ekipmanları büyüterek gidilen uygulamayagöre çok daha az verim alacaksınız. 85mm bir pistonun verimli olarak yaktığı hava karışım oranı bellidir.tabiki makinede güç artışı olacaktır fakat bunu performans ve yakıt konusunda kıyaslarsanız orjinal karbüratör ve sistemin daha mantıklı olacağı aşikardır.
Sizin yapmış olduğunuz uygulamadan dolayı sizide tebrik ediyorum ülkemizde böyle Volkswagen lerine sahip çıkan ve gözü gibi kıymet veren herkesi tebrik ediyorum..
İnşaallah bizede nasip olur :)
-
Dostum öncelikle iyi dilek ve yorumun için teşekkürler. Fakat üst mesajdaki son cümlemi tekrar okumanı istiyorum senden..
İlk mesajında acabamı dediğim fakat 2. mesajından sonra emin olduğum nokta bu carblerın çalışma mantığı ve iç yapısı hakkında bilgin olmadığıdır. Öncelikle aircooled type1 makinelerin (sizin tospa motoru die bildiğiniz) orjinal manifolt ve carb düzeneği son derece verimsiz tasarlanmıştır, zira aracın tasarımı performansa değil ekonomiye yönelik olduğundan ve motor yapısı itibariylede başka tasarım imkanı bulunmamaktadır. Bu motorlardaki manifolt tasarımı _|_ şeklindedir. Ve üste monteli carbdan geçen benzin düz duvara çarpıp gayet orantısız bi şekilde dağılarak pistonlara gider. Her birinin emişi değişiktir ve dolayısıylada düzensiz aşınır motorlar zaman içerisinde. Buna sebep olan çok şey daha var tabiki ama konu dışı olduğundan kalabalığa gerek yok.
Israrla üzerine basarak sölediğin pistona fazla benzin hava karışımı verildiği kısmına gelelim. Bu carblar 40 lık die geçiyor değilmi? Yani çiftli uygularsak piston başına düşen emiş boğaz çapı 40mm. Bunu bu şekilde bağlarsak 2000cc hacimde dahi yürüyemeyiz. Bu yüzden venturi dediğimiz değişken ölçüye sahip boğazlar vardır carbın içinde. Misal bende 28 venturi var. Noldu boğaz çapımız 28 e düştü. Hava emişini daralttık, sıra geldi fazla benzin gider dediğiniz bölüme. Onuda içteki main jet ölçüleriyle ayarlıyoruz. Dolayısıyla şu an orjinal sisteme göre bariz ekonomik, bariz güçlü ve bariz stabil bir düzeneğe sahibiz. Dolayısıyla orjinal karbüratörlü düzeneğin daha mantıklı olduğu değil daha verimsiz olduğudur aşikar olan.. :)
Ha nie herkez takmıo bunları derseniz, carblar manifoltlar lingage ve setupları, vede iç takımlar 1500 liranında üzerine çıkmaktadır ama o böğürtüye değer sonuçta.. :)
Ayrıca kafanıza takılan bişey varsa yardımcı olayım.. :)
(http://img139.imageshack.us/img139/554/sunp0004.jpg)
-
orj karbüratörleri çok dandik zaten kaferların solex kullanmışlar bir benzer karb. de bende var ve bir kaç arkadaşımdada adam etmeye çalışıyoruz stok karb leri ama her zaman dual weber i düşlüyoruz kısmet olur inş.
-
Dellorto kovala, weberden daha sağlam.. :tamamdir Weberin adı var, ağıza yerleşmiş.. :)