vwtr.net

Volkswagen => Golf => Golf IV => Konuyu başlatan: by_tata - 28 Nisan 2016, 10:15:14

Başlık: 0W 40, 5W 30 ve 5W40 yag kullanan arkadaslardan fikir almak istiyorum.
Gönderen: by_tata - 28 Nisan 2016, 10:15:14
Oncelikle herkese selamlar,

uzun suredir takip edemedim forumu o yuzden boyle bir konu acma geregi duydum. Yoksa gecmiste konustugumuz konular idi lakin uzerinden 2-3 sene gecti ve bazi guncellemeler olmustur belki dedim.

3 sene once 10W 40 yag kullaniyordum ve Mobil 1 0W 40 ESP e gectim. İyi yagdi 500-1lt arasi birsey yakti tabi 10.000 km de ama normal herhalde.

Neyse sonra da aceleye geldi ve GM DEXUS2 5W 30 koydum parcacinin tavsiyesiyle. Bu yagi biraz daha fazla yakti bakiyorumda suanda min. seviyesinin oralarda belki de altinda. 5 lt den kalan yagi da zaman icerisinde ilave etmistim. Ama yag 15.000km cok rahat gider dendi. Bende 12.000-.13.000km civari kullandim ve degisim zamanim geldi artik.

Merak ettigim nasil bir yag koysam birileri israrlar 5W 40 dan sasma v.s diyor.

Mobil 1 ESP 0W 40  iyiydi ama sadece TR de var gibi sonra sıkıntı oluyor baska ulkeye gidince.
Mobil 1 New Life 0W 40 ise daha bir yaygin ondan mi koysam ?

5W 40 icin hangi marka v.s onerirsiniz ?

tesekkurler
Başlık: Ynt: 0W 40, 5W 30 ve 5W40 yag kullanan arkadaslardan fikir almak istiyorum.
Gönderen: brkdmr38 - 28 Nisan 2016, 11:17:25
Aracınız marka model motor ve km bilgilerini yazarsanız yorum yapacak arkadaşlar ona gore yorum yaparlar kazasız belasız surusler..
Başlık: Ynt: 0W 40, 5W 30 ve 5W40 yag kullanan arkadaslardan fikir almak istiyorum.
Gönderen: by_tata - 28 Nisan 2016, 11:51:29
Araç : golf 4 1.6 sr 2000 model lpg yok km ise 170.000
Başlık: Ynt: 0W 40, 5W 30 ve 5W40 yag kullanan arkadaslardan fikir almak istiyorum.
Gönderen: Prokizya - 28 Nisan 2016, 21:43:16
Aracım 99 1,6 SR (şuan 195,000 km de) Aldığımda km yüksek diye 10/40 koyuldu sonra araştırmalarım ve yağ firmalarının ürün seçim tablolarından 5/40 koymaya karar verdim. Yalnız araç 10/40 koyduğumda da çok bir eksilme söz konusu değildi. 10/40 tan 5/40 a geçişte eksilme olabileceğini biliyordum ama şuan senesi gelmek üzere ve yaklaşık 8,000 km yol yaptım eksilme 200-250 gr arası diyebilirim. Yağ firmalarının seçim araçları şimdi 0/30 a kadar düştü. Aracım Vw 500-501,01-502 yağ kodlarınına sahip karşılayan ve özellikle onay almış yağ koymaktan yanayım. Zaten senede 15,000 km yi bile dolduramıyorum.
Başlık: Ynt: 0W 40, 5W 30 ve 5W40 yag kullanan arkadaslardan fikir almak istiyorum.
Gönderen: by_tata - 29 Nisan 2016, 09:19:29
hmm, ya zaten 0W 40 ve 5W 30 gibi yaglar bizde yarim litre eksiltmesi normal bence. Fazlalastikca sıkıntı o zaman baslar.

Mobil 1 ESP Formula 5W 30 koyacagim buyuk ihtimal.
Başlık: Ynt: 0W 40, 5W 30 ve 5W40 yag kullanan arkadaslardan fikir almak istiyorum.
Gönderen: s1nanozk - 30 Nisan 2016, 14:51:14
Yaklaşık 3 senedir 0-40 ESP kullanıyorum. Hiç eksiltme vs. ile karşılaşmadım. İlk aldığımda Vw deki ustalar 10-40 koydular aynı şekilde, 1 sene onu kullandıktan sonra 0-40 a geçtim ve ilk hissettiğim aracın daha sessiz ve sarsıntısız çalışması oldu(ilk marşta özellikle). Birçok markanın kaliteli yağları mevcut piyasada ama Mobil 1, Motul ya da Lıqui Moly'den şaşmayın derim. Markaların internetteki yağ arama sonuçlarından 5-30 da uygun olarak çıkıyor gerçi ama onda daha fazla eksiltme oldu demişsiniz.
0-40 ın ESP ya da New Life'ını tercih edebilirsiniz, ikisi arasında bariz bir fark yok. ESP son çıktığı için daha yeni bir yağ onu biliyorum. Daha bilgili arkadaşlar da yorum yapacaktır. :tamamdir
Başlık: Ynt: 0W 40, 5W 30 ve 5W40 yag kullanan arkadaslardan fikir almak istiyorum.
Gönderen: by_tata - 30 Nisan 2016, 16:57:05
Mobil 1 0W 40 ESP idi evt bir onceki yagim benimde. Onda tahmini 500/600ml filan yakmisti. Sonra GM DEXOS 2 5W 30 koydum tavsiye uzerine ama VW e pek gelmiyor galiba. Tabi biraz daha fazla km gectim bu yag ile ama bariz 0W 40 tan daha fazla yakti gibi.

Ya yeniden Mobil 1 0W 40 ESP ya da Mobil 1 5W 30 Formula ESP koyacagim. Kaliteli bir 5W 30 ile o kadar yakmayacaktir diye tahmin ediyorum.

Aslinda kafami 5W 40 karistirdi. Hangi markanin ve nedir farki onu merak ettim ama bu ara yagcilar pek yok gibi piyasada yani forumda neyse :)

Bu arada Babam Bursada Mobil yagci magazasina gitmis, soylemis araci Mobil Super 3000x midir nedir o tarz bir yag vermisler. Dedim ver geri baba ise yaramaz o. Her yerden cikiyor ilginc insanlar.
Başlık: Ynt: 0W 40, 5W 30 ve 5W40 yag kullanan arkadaslardan fikir almak istiyorum.
Gönderen: s1nanozk - 30 Nisan 2016, 18:27:11
Aslına bakarsanız 5-40 ı ben de merak ediyorum. Dediğiniz gibi GM genelde Opel'de kullanılan bir yağ bildiğim kadarıyla. Marka olarak dediğim gibi bu birkaç markadan başka markaya güvenmem şahsen. Bir de şu var 0-40 da çok kalın bir yağ değil nasıl 5-30 daha fazla yaktı anlayamadım gerçi. Lıqui Molly de Almanya'daki forumlarda vs. bütün vag cıların kullandığı bir yağ(Zaten almanyada üretilen bir yağ). Mobil 1 de Alman malı ama hani Türkiye'de çok fazla Mobil olduğu için sahtesinin olma olasılığı şimdilik daha yüksek tanınırlık ve bilinirlik açısından. Motul u falan da öven çok var ama o da pahalı bir yağ. Araçlarımızın bakımlarını vs. çok aksatmadıkça bildiğiniz ya da önceden kullanıp memnun kaldığınız yağdan çok şaşmayın derim :tamamdir
Başlık: Ynt: 0W 40, 5W 30 ve 5W40 yag kullanan arkadaslardan fikir almak istiyorum.
Gönderen: dirgin - 03 Mayıs 2016, 09:40:29
mrh arkadaşlar. ben daha cumartesi değiştirdim yağımı usta inatla elf önerdi.10/40 koyacağız dedi.bende internetten 5/30 esp almıştım.elimde kaldı.
ne kadar usta 10/40 desede içim rahat etmedi elfin 5/40 ını aldım. öncelikle mobil luqui moly petrol ofisi gibi yağların hepsini denedim ve hepside 5/30 du.
şunu söyleyebilirim 5/30 u benzin gibi içiyor ben hakkından gelemedim takviye ede ede.en son 1 ay önce yağ ışığı sarı yandı 1lt yağ koydum.1 lt yağ 1 ay dayandı cuma günü tekrar ışık yandı.1000-1500 km kadar yol yapmışımdır. ustaya bunu söyledim usandım yağ koymaktan dedim oda bu arabalara 5/30 ince geliyor mevsimlerde bizim buralarda sıcak yakar dedi.bakalım birde 5/40 ı deniyecez.
Başlık: Ynt: 0W 40, 5W 30 ve 5W40 yag kullanan arkadaslardan fikir almak istiyorum.
Gönderen: by_tata - 03 Mayıs 2016, 10:48:17
Hemen hemen, "Dirgin" sendeki sorun bende de var. O yuzden onceki yagimi da belirtmistim. İste hep bilmis bir parcaciyi dinleme diyorum kendi kendime hepte kaptiriyorum kendimi sonra safiz ya anasini satim :)

Mobil 1 0W 40 ESP kullanirken de eksiltme vardi ama 500-600ml filan civarindaydi.
GM DEXOS 2 5W 30 ile bunun da ustunde bir deger tam bilmiyorum ama yag degisiminde olcmeye calisacagim.

Benim merak ettigim 5W 30 ile mi alakali yoksa marka ve formulasyon v.s mi. O yuzden Mobil 1 5W 30 ESP Formula siparis verdim. Bunda da cok yakarsa bende guzel bir 5W 40 deneyecegim.
Başlık: Ynt: 0W 40, 5W 30 ve 5W40 yag kullanan arkadaslardan fikir almak istiyorum.
Gönderen: edincol - 06 Mayıs 2016, 02:23:50

İlk olarak, aracınız için doğru yağ seçimi, üreticinin istediği şartname ve viskozite sınıfını aynı anda karşılayan ürünü bulmanız ile olur. Üreticinin tanımladığı şartnameler, motorun tasarım felsefesi ve üreticinin motordan beklentileri (güvenilirlik seviyesi ve tasarımın hurdaya gidene kadar göstermesi gereken faydalı ömür) ve hukuki düzenlemelere (emisyon hadleri ve vergi) bağlı olarak, motor yağından istenen asgari performansı tanımlar.

Ancak ürünün şartnameyi karşılıyor olması, o performansın tüm kullanım boyunca görüleceği anlamına gelmez. Çünkü yağ kullanıldıkça katık paketi (çeşitli parçalarda karşılaştığı yüksek ısı ve yüksek basıncın sonucu olarak) yavaş yavaş çökelmeye başlar, yani baz yağdan ayrılır. Halbuki katık paketinin amacı seçilen baz yağın zayıf yönlerini güçlendirmektir. Katık çökelmesi ilerleyen kilometrelerde bu zayıflıkların görülmeye başlanmasına neden olur. Kullanıcılar olarak bizler ise kullandığımız motor yağından, 15-20 bin km aynı performansı bekleriz. Bunu sağlamanın yolu ise zayıflıkları son derece az olan yüksek kaliteli baz yağların seçildiği ürünleri kullanmaktır. Görece eski teknoloji araçlarda da, en yeni teknolojileri taşıyan, zorlanmaların daha yüksek olduğu, dolayısı ile motor yağı performansının önemli olduğu araçlara göre tasarlanmış kaliteli ve performansı sürekli olan motor yağlarının kullanılması, motorların aşınmaya karşı korunması açısından çok faydalıdır. Bu yeni teknoloji motor yağları, yüksek kaliteli baz yağ seçimleri nedeni ile daha az katığa ihtiyaç duyarlar.

Öncelikle güncel olarak 504/507 şartnamesine uygun yağlar tercih edilmeli. Bunların viskozite aralığı 5W-30'dur.
Örnek:
Mobil 1 ESP 5W-30
Motul X-Clean+ 5W-30
Shell Helix Ultra ECT 5W-30
Castrol EDGE 5W-30
Total Quartz Ineo Long Life 5W-30
Valvoline SynPower XL-III C3 5W-30
Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30
Eğer aracınız bu yağlar ile ikinci yağ değişiminde bile 10bin kilometrede 1-1,5 litre üzerinde eksiltme yapıyorsa, yine üretici şartnamelerine sadık kalınarak bir üst viskozite sınıfında ürün seçimi yapılmalıdır.(Eğer araç fabrika çıkışı halinde de fabrikanın belirlediği bir yağ tüketimi varsa mesela GTI modeller daha fazla yağ eksiltir, diyelim 10bin de 1 litre eksiltir. Bu tüketimin 2 litre düzeyine gelirse o zaman üst viskoziteye geçilir.)
Üst viskozite olarak xW-40 yağ kullanılmalı, şartname olarak 502.00/505.00 takip edilmelidir. Aynı zamanda low SAPS ve DPF uyumlu ibaresi aranmalıdır.
Örnek:
Mobil 1 ESP 0W-40
Shell Helix Ultra 5W-40
Motul 8100 X-Clean 5W-40
Castrol EDGE 5W-40
Total QUARTZ INEO MC3 5W-40
Valvoline SynPower MST C3 5W-40
Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40

Çok fazla aşınma olan eksiltme fazla olan motorlarda 5W-50 veya 10W-60 yağlar kullanılabilir.
Başlık: Ynt: 0W 40, 5W 30 ve 5W40 yag kullanan arkadaslardan fikir almak istiyorum.
Gönderen: by_tata - 06 Mayıs 2016, 07:02:18
edincol`a katiliyorum. Mobil 1 ESO 0W 40 ile daha iyiydik galiba. Parcaci cok bilmis gibi o yag cok ince ben sana GM DEXOS 2 5W 30 vereyim deyip kakalamisti. Cok da acelem vardi isime gelmisti. Ama bir de mobil 1 5W 30 ESP Formula ile deneyeyim yine cok yakarsa. Ornek: basligindan bir yag secerim ;)
Başlık: Ynt: 0W 40, 5W 30 ve 5W40 yag kullanan arkadaslardan fikir almak istiyorum.
Gönderen: edincol - 06 Mayıs 2016, 14:27:28
Listeye diğer markaları da ekleyerek güncelledim. Tavsiyem, farklı yağlar kullanmak yerine, uygun fiyatlı ve düzenli olarak bulabileceğiniz bir ürünü seçin ve aynı üründen devam edin.
Başlık: Ynt: 0W 40, 5W 30 ve 5W40 yag kullanan arkadaslardan fikir almak istiyorum.
Gönderen: alperyüksel - 06 Mayıs 2016, 21:27:21
Merhabalar.Aracım 2001 lpg siz 1.6 sr.Km 67 bine dayandı.Kullandığım yağ castrol edge 5w-40 tam sentetik ,5 bin küsür km de herhangi bir eksilme olmadı.Aracımın bakımlarını yapan ustamın söylemi mobilin daha iyi bir yağ olduğu yönünde ama ben vw'nin tavsiyesi olan castrolü tercih ettim ,yağ seçiminde şartname yi dikkate aldım ve kullanmış olduğum yağ bu şartnameyi taşıyor ve gayet memnunum. Bir ay içerisinde senelik bakım yaptıracağım ve yine aynı yağdan devam edeceğim.Araçlarımızın ,bakımlarını yaptırdığımız ve devrinde kullandığımız sürece öyle hemen pes edeceğini düşünmüyorum.
Herkes için iyi bir haftasonu olması temennisiyle hayırlı akşamlar dilerim...
Başlık: Ynt: 0W 40, 5W 30 ve 5W40 yag kullanan arkadaslardan fikir almak istiyorum.
Gönderen: azap5555 - 06 Mayıs 2016, 23:48:42
Ben de tecrübemi paylaşayım, 205000 km de Shell helix ultra 5-40 tam sentetik koydum, doğalgazdan üretildiği motor temizliği yapıp hep temiz bıraktığı motoru, çok üstün vasıflı saf bir yağ olduğundan bahsediyordu tanımında deneyeyim dedim. 2000 km sonra lifter sesi gelmeye başladı çok moral bozucu bir ses, bir müddet sonra motor soğukken yaptığı lifter sesini sıcakken de artarak yapmaya başladı, baya düşünüp Shell yağın deterjan gücünün fazla olması nedeni ile yağ filtresini tıkamış olabileceği aklıma geldi, yağ filtresini değiştirince ses kesildi 300 km sonra yine yapmaya başladı, be de bir önceki yağım olan ve 10000 km sorunsuz kullandığım castrol edge titanium 5-40 a dönüş yaptım, 1500 km dir lifter sesi yaşamadan biniyorum umarım tekrar etmez.
Başlık: Ynt: 0W 40, 5W 30 ve 5W40 yag kullanan arkadaslardan fikir almak istiyorum.
Gönderen: azap5555 - 07 Mayıs 2016, 00:00:15
Aracım 200000 km devirmiş olduğundan Shell helix ultranın mevcut kurumları çözerek yağ filtresini tıkadığını düşünüyorum ve çıkan filtreyi kestiğimde kağıdın yağın girdiği tarafının kurum ile çamurumsu bir tabaka oluşturduğunu gördüm. Yani bizim gibi eski, kurum oluşmuş araçlarda böyle bir durum yaşatabilir. Yağın performansına gelince 10000 km yapmış edge titanium ile 5. vitesle çıktığım bayırdan helix ultra ya geçince yeni yağ olmasına rağmen yarım vites düştü. Edge titanium un sürtünme azaltmada daha üstün olduğuna şahit oldum.
Başlık: Ynt: 0W 40, 5W 30 ve 5W40 yag kullanan arkadaslardan fikir almak istiyorum.
Gönderen: edincol - 07 Mayıs 2016, 13:47:17
Bildiğiniz gibi sağlıklı yağlama olan bir motorun ömrünü kısaltan iki temel sebep var, biri motora hava ile alınan partiküller diğeri de yanma sonucu oluşan kurum. Motora temiz hava akışı için hava filtreleri kullanıyoruz. Motorda oluşan kurum için de yağ üreticileri ikiye ayrılıyor. Bir kısım bu kurum motorda kalsın bunun etkisini en aza indirelim şeklinde bir görüş. Teknoloji öncüsü olan Mobil, Shell gibi şirketler ise oluşan kurumun yağ içinde filtreyi tıkamayacak şekilde küçük boyutta toplanıp kartere taşınması ve yağ değişimiyle motordan uzaklaştırılması üzerine geliştirme yapıyorlar. Shell yağlar dediğiniz gibi doğalgazdan üretilen bunun avantajı da yağların daha saf bir halde olduğunu belirtiliyor. Diğer şirketler bildiğim kadarıyla mikrofiltrasyon yöntemiyle üretim aşamasında yağdaki partikülleri temizleme işlemi yapıyorlar. Aynı zamanda Shell'in Amerika markası olan Pennzoil reklamlarında Mobil'den bile daha iyi temizlik yapan yağ ürettiklerinden bahsediyor.
Lifter sesinin oluşmasında tıkanan yağ filtresi yol açmış diye düşünüyorum, aynı viskozitede bir yağda lifter sesi oluşmuyorsa diğerinde de olmayacaktır.
Başlık: Ynt: 0W 40, 5W 30 ve 5W40 yag kullanan arkadaslardan fikir almak istiyorum.
Gönderen: azap5555 - 07 Mayıs 2016, 21:15:25
Shell yağın deterjan özelliği daha fazla olduğundan kurumları çözüp yağ filtresini tıkadı, değiştim 300 km sonra yine tıkadı, henüz çok kurum yapmamış tahmini 100000 km yi devirmemiş motorlarda sağlıklı kullanılabilir, performansa gelince castrol edge titanium un daha ilerde olduğunu kullanıp gördüm.
Başlık: Ynt: 0W 40, 5W 30 ve 5W40 yag kullanan arkadaslardan fikir almak istiyorum.
Gönderen: edincol - 07 Mayıs 2016, 22:02:26
Shell yağın deterjan özelliği daha fazla olduğundan kurumları çözüp yağ filtresini tıkadı, değiştim 300 km sonra yine tıkadı, henüz çok kurum yapmamış tahmini 100000 km yi devirmemiş motorlarda sağlıklı kullanılabilir, performansa gelince castrol edge titanium un daha ilerde olduğunu kullanıp gördüm.

Benim de kullanmak istediğim bir yağ Shell. Nereden ve kaç liraya almıştınız acaba ?
Başlık: Ynt: 0W 40, 5W 30 ve 5W40 yag kullanan arkadaslardan fikir almak istiyorum.
Gönderen: azap5555 - 08 Mayıs 2016, 02:38:13
Yağ çarşısı adlı siteden 80 tl ye almıştım 5-40 helix ultra beyaz yapıştırmalı yani doğalgazdan üretilen modelini, zam gelmiş olabir 100 tl yi geçmez yine de. Araba kaç km de?
Başlık: Ynt: 0W 40, 5W 30 ve 5W40 yag kullanan arkadaslardan fikir almak istiyorum.
Gönderen: edincol - 08 Mayıs 2016, 04:09:52
Yağ çarşısı adlı siteden 80 tl ye almıştım 5-40 helix ultra beyaz yapıştırmalı yani doğalgazdan üretilen modelini, zam gelmiş olabir 100 tl yi geçmez yine de. Araba kaç km de?

160bin km de

http://www.yagcarsisi.com/shell-hel%C4%B0x-ultra-ect-5w-30-5-lt-2
Şimdi 136 lira olmuş. Ben Mobil 1 ESP 5W-30 kullanıyorum, kampanya denk geldi mi 90 normal fiyat da 100 liradan alıyorum. Daha fazla para vermeye gerek var mı bilemedim.
Başlık: Ynt: 0W 40, 5W 30 ve 5W40 yag kullanan arkadaslardan fikir almak istiyorum.
Gönderen: azap5555 - 08 Mayıs 2016, 11:31:26
Turkoilmarket de Shell helix ultra ect 5-30 5 lt si 130 tl, 5 lt olduğu için fiyat mantıklı, ben heves ettim kullandım, edge titanium daha iyi geldi, motorda kurum çok değilse sağlıklı kullanabileceğinizi düşünüyorum, siz de deneyin sonucu paylaşın madem heves ettiniz benim gibi.
Başlık: Ynt: 0W 40, 5W 30 ve 5W40 yag kullanan arkadaslardan fikir almak istiyorum.
Gönderen: edincol - 08 Mayıs 2016, 15:21:01
Dediğiniz gibi 5 litre olduğunu düşünürsek fiyat uygun. Arabayı 120bin de aldığımda ilk iş yağ değişiminde Würth motor temizleyici kullandım ve yağ olarak hep Mobil 1 ESP ile devam ettim. Tahminim motorda kurum kalmadığı yönünde. En azından yılda 1-2 kere de Würth veya LiquiMoly enjektör temizleyici ile yakıtın dolaştığı yerlerde oluşacak kurumu engellemeye çalışıyorum. Deneyelim bakalım Shell nasılmış :)
Başlık: Ynt: 0W 40, 5W 30 ve 5W40 yag kullanan arkadaslardan fikir almak istiyorum.
Gönderen: s1nanozk - 08 Mayıs 2016, 17:05:23
Ben de son 3 yağ değişimimde ESP 0-40 kullanıyorum ama Shell daha mı iyidir ben de merak ediyorum. Bir de bu sefer 5-40 deneme niyetim var.
Başlık: Ynt: 0W 40, 5W 30 ve 5W40 yag kullanan arkadaslardan fikir almak istiyorum.
Gönderen: by_tata - 16 Mayıs 2016, 17:01:43
Bende, arkadaslar Mobil 1 5W 30 ESP formula koydum. Bakalim bu nasilmis. Cok yakarsa, baska birsey tercih edecegim artik. Gerci uzun yolda 180-200km lere ciktigim oluyor bununla alakali mi bilmiyorum basiyorum yani arada :)
Başlık: Ynt: 0W 40, 5W 30 ve 5W40 yag kullanan arkadaslardan fikir almak istiyorum.
Gönderen: edincol - 17 Mayıs 2016, 23:00:47
Bu kaliteli yağlar performanslı kullanıma uygundur. Çok daha fazla zorlama içeren motorları karşılayacak şekilde üretildiği için bizim kullanımlardan etkilenmez bile :)