vwtr.net

Volkswagen => Golf => Golf IV => Konuyu başlatan: ksaltanfb - 22 Nisan 2015, 08:52:47

Başlık: LPG Yakıt Tüketimi
Gönderen: ksaltanfb - 22 Nisan 2015, 08:52:47
Herkese Merhaba ,

Aracım benzinli .  Yıl sonunda satıp, tdi comf. golf 6 almayı planlıyodum .  Ancak şu sıralar aklımda aracıma tüp taktırıp 2-3 sene kullanmak var .  Benzinde İstanbul şehir içi 55 kuruşun altına inemiyorum (sakin kullanmama rağmen) şehirler arası da 33-35 kuruşun altına inemiyorum.    Zavoli veya lovato gibi kaliteli bir tüp taksam  yakıt tüketimim ne kadar düşer.   Şehir için 30-35 kuruşa  , şehirler arası 20 kuruş civarına iner mi ?
Başlık: Ynt: LPG Yakıt Tüketimi
Gönderen: emirdede - 22 Nisan 2015, 09:55:45
Ben otomatik golf te,0,28 krş civarı yakıyordum şehiriçi...lpg de min. %40 tasarruf sağlarsınız.
Başlık: Ynt: LPG Yakıt Tüketimi
Gönderen: metinmb407 - 22 Nisan 2015, 10:10:33
Aracı ne kadar zamandır kullanıyorsunuz bilmiyorum ama ben 4.5 yıl 80 bin km yol yapmıştım eski aracımı aldığım gibi lpg taktırdım. Bunun 70 bin km sini lpg de kullandığımı varsayıyorum. 10 bin km de ise lpg amortisi. 1 km de benzin 50 lpg 30 kuruş yaksa 60 bin km de 30 bin liralık benzin 18 bin liralık lpg yakacak. Aradaki fark 12 bin lira. Varın gerisini siz hesap edin.

Lpg uygulamasındna önce aracınızı temiz bir bakımdan geçirin. Mümkünse bobin buji buji kabloları vs değiştirin ve öyle uygulama yaptırın.
Başlık: Ynt: LPG Yakıt Tüketimi
Gönderen: edincol - 22 Nisan 2015, 11:11:46
BRC veya Prins gibi kaliteli bir marka, doğru montaj ve hassas ayar yapılırsa, performans olarak benzinden hissedilir bir fark olmadan, daha ekonomik ve çevreci bir şekilde aracınızı kullanabilirsiniz.

LPG dönüşümünden önce ben de kesinlikle, Metin hocanın yorumuna katılarak, bütün gerekli bakımların yapılarak öncelikle benzinde tam sorunsuz ve bakımlı bir sistem sağlandıktan sonra LPG dönüşümü yapılmasını tavsiye ederim.
Başlık: Ynt: LPG Yakıt Tüketimi
Gönderen: ksaltanfb - 22 Nisan 2015, 11:28:51
Peki hangi lpg kitini takmamız gerekiyor ? Bir çok seçenek mevcut .  Karbüratörlü lpg kiti , direk enjeksiyonlu lpg kiti gibi birçok seçenek görünüyo sitelerde . Bizim aracımıza uygun olanı hangisi ?
Başlık: Ynt: LPG Yakıt Tüketimi
Gönderen: ilGhiNC - 22 Nisan 2015, 15:51:59
Hocam LPG kitinin markası o kadar mühim değil. Biz Atiker taktırmıştık Golf4 ümüze. 3 sene kullandık ve tık demedi. Tüketimi de çekişi de süperdi. Sadece filtresi çabuk doluyor. 10 bin kilometrede bir mutlaka değişmeli.  :tamamdir
 
Ama şunu açık ve net söylüyorum: Eğer TDI Golf6 alabilecek durumunuz varsa hiç uğraşmayın. Satın Golf4 ü ,alın temiz manuel TDI Golf6. Arada teknoloji ve zaman farkı var. Hatta deyimi yerindeyse dağlar kadar fark var. Hem TDI seri bir araç. Sizi performansıyla da tüketimiyle de tatmin eder. Golf4 zaten hantal bir araç. Bir de az yaktıracağım diye uğraşınca iyice ölüyor şehir içinde.  :-\
Başlık: Ynt: LPG Yakıt Tüketimi
Gönderen: edincol - 22 Nisan 2015, 17:28:50
Arkadaşlar lütfen araştırma yapmadan bilgi vermeyelim, kit markasının önemli olmamasının yanıltıcı olduğunu düşünüyorum.

Daha önce araştırma yaparken topladığım notlarımdan paylaşıyorum, alıntı yaptığım sitenin linkini eklememişim ama aldığım kişinin ismi yazıyor. İntihal yapmış olmayayım.

Murat ŞEHİRLİOĞLU Hocam'dan aldığımız enjektör bilgileri aşağıdaki gibidir.

Kaliteli bir enjektörün özelliklerini şöyle sıralayabiliriz:

1) Açma zamanı(milisaniye) vs akış oranı(debi) grafiğinin lineer karakterde olması.
2) Enjektörün kararsız akış bölgesinin ya da ters karakterli akış bölgesinin mümkün olduğunca kısa sürede bitmesi,mümkünse böyle bir bölgenin olmaması.
3) Açma ölü zamanının(tepki süresi) ve kapatma ölü zamanının birbirine eşit ve mümkün olduğunca kısa olması.
4) Akış oranının, enjektör sıcaklığından en az etkilenmesi.
5) Enjektörün akış oranının, çalışma hayatı boyunca en az değişmesi.
6) O markanın ürettiği aynı tipteki tüm enjektörlerin eş akış oranına sahip olması, yani enjektörlerin aynı akış karakterine sahip olması, farklılık olmaması.
7) Akış oranının, enjektör sürme voltajındaki değişimlerden en az etkilenmesi. Aynı açma süresinde, 11V akü voltajında da 14V akü voltajında da yakın akış oranları vermesi.
Akış oranının, enjektörün girişi ve çıkışı arasındaki fark basıncından en az etkilenmesi.
9) Enjektörün hareket eden parçalarının gazla en az teması.
10) Uzun ömürlü olması.

Piyasadaki enjektörleri inceleyecek olursak;

RAIL, VALTEK, ECOTECH gurubu:

Bu enjektörlerin en büyük dezavantajı, hareket eden parçalarının büyük ve ağır, bobinlerinin büyük dolayısıyla yüksek indüktanslı olmasıdır, elektriksel ve mekanik zaman sabitleri yüksektir ve dolayısıyla ölü zamanları 3 ms. civarındadır ki oldukça yüksektir. Kararsız bölgeleri de uzun sürer.
Bu enjektörler 6. maddedeki eşit karakterlilik konusunda da iyi değillerdir. İki enjektör arasında %10 gibi farklılıklar gördüğüm olmuştur ki bu da aynı aracın iki silindirinin birbirine göre %10 farklı miktarlarda gazla beslenmesi demektir.
Hareket eden tüm parçaları gazla temas eder ancak çalışma toleransları (boşluklar) fazla olduğu için kirli gazdan etkilenmezler.
Basittirler, tamirleri mümkündür ama tamir için sökülüp takılınca eşitlikleri büsbütün bozulur.
Bunlar dışındaki maddelerde iyidirler, ucuzdurlar.

MATRIX :

Bu enjektörün en büyük dezavantajı, geçiş pasajlarının çok dar olması, gazla birlikte gelen parafin olefin ve yağın içinde birikmesi ve dolayısıyla da kirli gazdan etkilenmesidir. Hareketli parçaların tümü gazla temas eder. Tamiri kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir.
Özellikle bu enjektör 0.5 ms. gibi bir ölü zamanla hız rekorunu elinde bulundurur. Karasız bölgesi yoktur, 0.5 ms. den sonra direk lineer karakter gösterir.

KEIHIN :

Pistonlu yapıdadır, çalışma toleransları düşüktür(piston ve gömlek arasındaki boşluk az), tüm hareketli parçalar gazla temas eder. Piston üzerinde gaz geçişini sağlayan küçük delikler bulunur. Kirli gaz hem pistonla gölek arasını doldurarak kirletmek suretiyle sıkışmalara hem de daha ağır durumlarda bu delikleri tıkayarak tıkanmalara sebep olabilir. Tamir kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir. Pahalıdır.

BRC :

Tamiri mümkün değildir. Hareketli parçalar gazla temas etmez dolayısıyla kirli gazdan etkilenmez. Belirtilen maddelerin tümünde çok iyidir.
Başlık: Ynt: LPG Yakıt Tüketimi
Gönderen: metinmb407 - 22 Nisan 2015, 21:14:07
Kit önemli ama montaj daha önemli. Bende 4.5 sene 80 bin km Atiker kullandım problem yaşamadım. Prins le rezil olanda var.
Başlık: Ynt: LPG Yakıt Tüketimi
Gönderen: ksaltanfb - 23 Nisan 2015, 10:00:11
Atikerin 2015 te çıkan bi modeli varmış . Versiyon 3 diye geçiyomuş . Şuan onu taktırmayı düşünüyorum . Olumlu şeyler duydum . 1200 fiyat verdiler .(Bi arkadaşın tanıdığı, işçiliği iyiymiş)  1100 e bağlamaya çalışcam.
Başlık: Ynt: LPG Yakıt Tüketimi
Gönderen: ksaltanfb - 23 Nisan 2015, 10:02:13
Hocam LPG kitinin markası o kadar mühim değil. Biz Atiker taktırmıştık Golf4 ümüze. 3 sene kullandık ve tık demedi. Tüketimi de çekişi de süperdi. Sadece filtresi çabuk doluyor. 10 bin kilometrede bir mutlaka değişmeli.  :tamamdir
 
Ama şunu açık ve net söylüyorum: Eğer TDI Golf6 alabilecek durumunuz varsa hiç uğraşmayın. Satın Golf4 ü ,alın temiz manuel TDI Golf6. Arada teknoloji ve zaman farkı var. Hatta deyimi yerindeyse dağlar kadar fark var. Hem TDI seri bir araç. Sizi performansıyla da tüketimiyle de tatmin eder. Golf4 zaten hantal bir araç. Bir de az yaktıracağım diye uğraşınca iyice ölüyor şehir içinde.  :-\


Golf 6 yı almak için bi miktar kredi çekmem gerekicek .  Kredi işine girip kendimi sıkmamaya karar verdim . Para biriktirdikten sonra model yükselticem .

Şuan tek amacım şehir içi 26-28 krş  şehir dışı da 20-22 krş  seviyesine düşmek . Arabayı da sakin kullanıyorum.  :-\   inşallah bu değerleri görürüm.
Başlık: Ynt: LPG Yakıt Tüketimi
Gönderen: edincol - 23 Nisan 2015, 11:51:47
Ben BRC taktırmanızı tavsiye ederim. Fiyat-performans olarak bu marka diğerlerinden öndedir.
Başlık: Ynt: LPG Yakıt Tüketimi
Gönderen: barut - 25 Nisan 2015, 09:26:34
BRC MY11 + simit tank ve bayide değil genel merkezde yaptırmanı tavsiye ederim.
Başlık: Ynt: LPG Yakıt Tüketimi
Gönderen: golf3antep - 25 Nisan 2015, 14:49:59
Herkese Merhaba ,

Aracım benzinli .  Yıl sonunda satıp, tdi comf. golf 6 almayı planlıyodum .  Ancak şu sıralar aklımda aracıma tüp taktırıp 2-3 sene kullanmak var .  Benzinde İstanbul şehir içi 55 kuruşun altına inemiyorum (sakin kullanmama rağmen) şehirler arası da 33-35 kuruşun altına inemiyorum.    Zavoli veya lovato gibi kaliteli bir tüp taksam  yakıt tüketimim ne kadar düşer.   Şehir için 30-35 kuruşa  , şehirler arası 20 kuruş civarına iner mi ?
Yıllık kaç km yapıyorsunuz
Başlık: Ynt: LPG Yakıt Tüketimi
Gönderen: ilGhiNC - 27 Nisan 2015, 08:06:44
Golf4 için ATİKER yeterli bir tercih bence. BRC ye gerek yok. Araç sonuçta 14 yaşında. O kadar masrafı bu yaştaki bir araca yapmayı gereksiz görüyorum ben şahsen. Aradaki 500-600 TL fark ile en az 2500km yol yapabilir :)
Başlık: Ynt: LPG Yakıt Tüketimi
Gönderen: ksaltanfb - 27 Nisan 2015, 08:50:45
Merhaba ,
Öncelikle yardımlarınız için teşekkür ederim.
Bütçeme uygunluğundan ve işçiliği iyi olan bir usta bulduğumdan dolayı atiker'in son versiyonunu taktırdım cumartesi günü .Yağ bakımını yaptırdım, filtreleri değiştirdim .    Dün de şehirler arası bir gezinti yaptım ve henüz ayar yapılmamış haliyle tam 20 kuruş yaktım . (62 tl gaz(Petrol Ofisinden)  309 km)  .130 km civarını   140 - 160 km hız aralığında gittim .    Demek ki ayar yaptırdıktan sonra  110 120 km hızı geçmeden gitsem daha da düşük değerler yakalarım .  Şehir içi tüketim değerlerini de zamanla paylaşıcam .
Başlık: Ynt: LPG Yakıt Tüketimi
Gönderen: ilGhiNC - 27 Nisan 2015, 22:24:09
Hayırlı olsun. Güle güle kullanın aracınızı. Artık korkmadan binebilir, gaza basabilirsiniz :) Hep söylüyorum, eğer TDI yada TSI kaldıracak gücünüz yoksa LPG candır :D
Başlık: Ynt: LPG Yakıt Tüketimi
Gönderen: Prokizya - 27 Nisan 2015, 22:48:39
Öncelikle hayırlı olsun, güle güle kazasız belasız kullanın. 4000 devri geçmediğin sürece yakıt makul oluyor :)

Güncel konu bulmuşken sorayım. 10 yılı dolan sistemde sadece tank değişikliği mi isteniyor, yoksa tesisatın tümü mü ?
Başlık: Ynt: LPG Yakıt Tüketimi
Gönderen: ilGhiNC - 27 Nisan 2015, 23:10:45
Sadece tank diye biliyorum ben. Ama yine de tesisata bir bakım yaptırın bence. Eğer problemli bir parça varsa değişsin. Yoksa performans ve tüketim çok etkileniyor. Ya da gaz yememe, silkeleme gibi tatsız problemler de çıkabiliyor.
Başlık: Ynt: LPG Yakıt Tüketimi
Gönderen: metinmb407 - 28 Nisan 2015, 08:54:33
Sadece tank değişir ama tesisata da bakılması lazım kaçak vs var mı. Enjektörler de km ye bakar. Aslında enjektör temizliği de yapılırsa iyi olur. Ustalar temizliği yapmak yerine değişimini tercih ediyor. Ben sattığım Bora nın enjektörlerini dağıtıp toplamıştım. Şaşırtan nokta 60 bin km yol yapmış olmama rağmen enjektörde kararma yağ vs yoktu.
Başlık: Ynt: LPG Yakıt Tüketimi
Gönderen: ksaltanfb - 28 Nisan 2015, 14:48:07
Sabahları işe giderken direk dik rampa çıkmam gerekiyo 400 mt civarında . Esas benzin tüketimim burda ve sabahları bu rampayı çıktıktan sonra lpg ye geçiş yapıyo :(     .   Direk lpg de çalıştırsam zararı olur mu ?
Başlık: Ynt: LPG Yakıt Tüketimi
Gönderen: ilGhiNC - 28 Nisan 2015, 14:54:56
Pek tavsiye edilmez. Ben de önermem açıkçası. Motor ömrü açısından ısınmadan LPG ye gecmemeli
Başlık: Ynt: LPG Yakıt Tüketimi
Gönderen: edincol - 29 Nisan 2015, 00:51:43
Bildiğiniz gibi LPG, liqufied petroleum gas yani sıvılaştırılmış petrol gazı demektir. LPG tankında yüksek basınç altımda sıvı halde bulunur. LPG regülatöründe motor suyu sıcaklığı ile buharlaştırılarak motora püskürtülür. Motor suyu soğukken LPG de kullanım yapılamaz. Sıcak motor ile LPG kullanımı bir tavsiye değil, gerekliliktir.
Başlık: Ynt: LPG Yakıt Tüketimi
Gönderen: Ali07 - 30 Nisan 2015, 15:51:15
Motor suyu soğukken lpg kullanımı yapılır. Motor için zararlıdır elbet, fakat yapılamaz demek yanlış olur. 1.6 sr motorlu Seat cordoba aracım lpg beyni arızalı olduğu için benzinle çalışıp 2-3 saniye içinde lpg ye geçerdi.
Başlık: Ynt: LPG Yakıt Tüketimi
Gönderen: ksaltanfb - 30 Nisan 2015, 16:05:23
Direk gazda çalıştırma tuşu da var o yüzden sordum ben de . Ama zararlıysa gerek yok . Arabamı seviyorum :)