vwtr.net

Volkswagen => Jetta, Vento ve Bora => Bora => Konuyu başlatan: ForzAras - 22 Şubat 2015, 12:49:48

Başlık: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
Gönderen: ForzAras - 22 Şubat 2015, 12:49:48
Merhaba arkadaşlar,
Su flanşörü değişti,kırmızı antifiriz katıldı içine sonra Atiker sıralı sistem LPG'li aracımın önceden rölantide dalgalanma problemi ve birden gaz bitme problemi oldu enjektörler değişti; ancak dalgalanma hala düzelmemişti.Sabahları benzinden LPG'ye geçerken hareket halindeyken birden stop ediyor sonra çalıştırıp gidince düzeliyor, bazen 2-3 kere oluyordu bu olay. 
Lodosta kaputa çatıdan büyük tahta demir kapak düştü, kaput yamuldu;motor kapağı çatladı, yağ ve yap filtresi yeni değişti (10w40)
Dün dağa çıktım indim,sonra birden hareket halindeyken motordan aşırı uğultu gelmeye başladı ve stop etti,kontağa bir iki kere bastım uzun uzun ve çalıştı, yalnız bu seferde misal 1. viteste 2000 devire gelince gaza basınca uğultu şeklinde bağırıyor motor ve gitmemekle beraber sanki arkadan fren paraşütü açmış gibi birşey tutuyor arabayı, ve aşırı tekliyor; resmen tak tak tak ediyor.
Araştırma yaptım, baskı balata testi yaptım; el frenini çektim 1. vitese attım sonra kalkmaya çalıştım araba stop etti; aracı 3 ve 4. viteste kaldırmaya çalıştım ondada tekler gibi yaptı ve stop etti.Aracı tek marşta çalıştırabiliyorum, sonra ilerliyorum 1. vites 2000 devir basıyorum boğuluyor tekliyor, 2. vitese atıyorum rahatlıyor devir 2000 e geliyor sonra devirde ilerlemiyor hız da artmıyor.
Antalya Kumluca'dayım ve hiç tanıdık bir usta yok, ama arabam artık gerçekten canımı sıkmaya başladı.Yardımcı olursanız sevinirim.
Başlık: Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
Gönderen: ilGhiNC - 22 Şubat 2015, 20:32:10
Öncelikle geçmiş olsun.  :( Aracın bilgisayara bağlanıp arıza kodlarına bakılması lazım. Kesin olmamakla beraber sanki sensörlerden birisi arızalı gibi geldi bana. Net bir şey söylemek yanlış olur. İyi bir usta lazım size. :tamamdir
Başlık: Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
Gönderen: edincol - 23 Şubat 2015, 00:32:25
Aynen İlginç arkadaşımızın dediği gibi bilgisayara bağladığınızda sorun zaten görünecek, deneme yanılmaya yöntemiyle iş yaptırmayın.
Başlık: Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
Gönderen: ForzAras - 23 Şubat 2015, 11:10:18
Sanayiye bıraktım arkadaşlar, pc'ye bağlayacak. Sente, beyin, baskı balata, ateşleme bobini vb. şüphesi var. Bakalım ne çıkacak, çok merak ediyorum.
Başlık: Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
Gönderen: ilGhiNC - 23 Şubat 2015, 15:10:02
Sanayiye bıraktım arkadaşlar, pc'ye bağlayacak. Sente, beyin, baskı balata, ateşleme bobini vb. şüphesi var. Bakalım ne çıkacak, çok merak ediyorum.

Senteden olsa daha önce çıkması gerekirdi gibi geliyor bana. Bir anda çıkmazdı. Baskı balata da yapmaz bahsettiğiniz sorunu. Baskı balatada tam tersi motor devirlenir ama araç gitmez. ateşlemeden olabilir ya da krank devir sensörü gibi sensörlerden olabilir.
Başlık: Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
Gönderen: ForzAras - 23 Şubat 2015, 17:58:30
Hocam aracın beynine su kaçmış, oksitlenme falan yapmış.Temizlenmesi için ankara'ya göndermiş usta.Gelsin bakalım beyini takıp geri kalan ateşleme bobini,buji vb. değişmesi gerekiyorsa değiştireceğiz.Bu geçecek olan 2 günde uyku haram olacak bana ya, hayırlısı :D
Başlık: Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
Gönderen: okaykay_1 - 23 Şubat 2015, 18:46:35
Hocam aracın beynine su kaçmış, oksitlenme falan yapmış.Temizlenmesi için ankara'ya göndermiş usta.Gelsin bakalım beyini takıp geri kalan ateşleme bobini,buji vb. değişmesi gerekiyorsa değiştireceğiz.Bu geçecek olan 2 günde uyku haram olacak bana ya, hayırlısı :D
bu ankaraya buraya gelenler nereye gidiyor anlamıyorum valla cidden.
Başlık: Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
Gönderen: cybertronics - 24 Şubat 2015, 11:15:56
ForzAras bu sorunlar araba soğukken yapıyormu. Benzer olaylar bende de olmuştu motor soğukken sorun yok ama ısınınca saçmalıyordu motor devir sensörü değişimi ile çözdük sorunu. Sende de soğukken sıkıntı yoksa motor ısındıktan sonra sorunlar çıkmaya başlıyorsa muhtemelen aynı parçanın değişmesi lazım ki rölanti falan demişsin bunlar da aynı sorunun göstergesi.
Başlık: Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
Gönderen: cybertronics - 24 Şubat 2015, 11:16:42
bu ankaraya buraya gelenler nereye gidiyor anlamıyorum valla cidden.

geldiğini sanmıyorum ama geliyorsa da örnek ya da şaşmaz sanayi.
Başlık: Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
Gönderen: ForzAras - 24 Şubat 2015, 15:41:20
Soğuk sıcak farketmiyor hocam.
Parçanın ankara'ya gönderilme nedenini ben de anlamış değilim; hayırlısı bakalım, inşallah fazla can yakmadan düzelir diye dua ediyorum.
Beyin yanmış, içindeki kartlar falan değişecekmiş 10 numara olacakmış 650 TL.
Bunlara ek olarak ateşleme bobini, bujiler ve kablosuna da baktıracağım arkadaşlar; başka gözden geçirmem gereken bir yer var mı?
Bir de misal bu beyinden kartlar değişecek, bundan sonra problem çıkarır mı sizce?Arabayı elden çıkarayım mı yoksa kalsın mı? Çok da alışmıştım, seviyordum arabamı.
Başlık: Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
Gönderen: edincol - 24 Şubat 2015, 18:17:34
Seviyorsanız satmayın. Sattığınız parayla tekrar düzgün bir araba bulmanız çok güç olacaktır.
Başlık: Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
Gönderen: seckin8787 - 24 Şubat 2015, 19:37:39
Beyni o su giderinin altına koyan almanlara her gördüğümde gülüyorum,düşünüyorum ne amaçla koydular onu oraya anlam veremiyorum.
Başlık: Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
Gönderen: cybertronics - 24 Şubat 2015, 19:56:42
Soğuk sıcak farketmiyor hocam.
Parçanın ankara'ya gönderilme nedenini ben de anlamış değilim; hayırlısı bakalım, inşallah fazla can yakmadan düzelir diye dua ediyorum.
Beyin yanmış, içindeki kartlar falan değişecekmiş 10 numara olacakmış 650 TL.
Bunlara ek olarak ateşleme bobini, bujiler ve kablosuna da baktıracağım arkadaşlar; başka gözden geçirmem gereken bir yer var mı?
Bir de misal bu beyinden kartlar değişecek, bundan sonra problem çıkarır mı sizce?Arabayı elden çıkarayım mı yoksa kalsın mı? Çok da alışmıştım, seviyordum arabamı.

O zaman benim tahmin tutmuyor hocam :) ama içindeki kartlar değişecekmiş falan biraz hikaye gibi geldi bana çıkma sağlam temiz tamirsiz ecu 400-500 arası zaten üstüne 250 de senin usta koymuş sanırım ama bu sorunlar böyle çözülmez yani yanlışım varsa düzeltsin diğer arkadaşlar ama önce bilgisayara bağlasa aracı sorunun ne olduğunu muhtemelen söyler zaten araç , ha araç bilgisayarla bağlantı kurmuyor ise o zaman kablolama tesisatına bakılır çünkü motor beyni kolay kolay bozulan bir parça değildir. (daha önceden kurcalanmadıysa tabi)

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-06a906019ak-vw-golf-seat-1.6-akl-motor-beyin-136119481/detay

Senin durumunda sorun ya ateşleme ya yakıt sisteminde bu bariz o zaman önce bilgisayara bağlanıp hata okutulmalı eğer hata okunamıyorsa o zaman elektrik tesisatına bakılmalı (araca sonradan takılan teypler , xenon farlar vs gibi sonradan yapılan bazı düzenlemeler bilgisayarda hata okutmayı engelleyebiliyor bu da beyin arızalı demek değildir) daha sonra ateşleme sistemi ve yakıt sisteminin parçalarına bakılması mantıklı olur. Yakıt hortumunda tıkanıklık kadar basit bir sorun bile olabilir. Aracın hemen en pahalı parçalarına saldıran ustalardan açıkçası kıllanırım ben.

Ama edinçol'un dediği gibi bencede satma aracı biraz uğraşırsın belki ama emin ol çok keyifli bir araçtır.

Şunu "net" söyleyebilirim ki eğer beyin yandıysa aracı "hiç" çalıştıramazsın ve bilgisayar ile bağlantı kuramazsın buradan yola çıkarak sorunun beyinden olmadığını rahatça söyleyebilirim. (tecrübe ile sabit)
Başlık: Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
Gönderen: okaykay_1 - 24 Şubat 2015, 20:33:07
O zaman benim tahmin tutmuyor hocam :) ama içindeki kartlar değişecekmiş falan biraz hikaye gibi geldi bana çıkma sağlam temiz tamirsiz ecu 400-500 arası zaten üstüne 250 de senin usta koymuş sanırım ama bu sorunlar böyle çözülmez yani yanlışım varsa düzeltsin diğer arkadaşlar ama önce bilgisayara bağlasa aracı sorunun ne olduğunu muhtemelen söyler zaten araç , ha araç bilgisayarla bağlantı kurmuyor ise o zaman kablolama tesisatına bakılır çünkü motor beyni kolay kolay bozulan bir parça değildir. (daha önceden kurcalanmadıysa tabi)

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-06a906019ak-vw-golf-seat-1.6-akl-motor-beyin-136119481/detay

Senin durumunda sorun ya ateşleme ya yakıt sisteminde bu bariz o zaman önce bilgisayara bağlanıp hata okutulmalı eğer hata okunamıyorsa o zaman elektrik tesisatına bakılmalı (araca sonradan takılan teypler , xenon farlar vs gibi sonradan yapılan bazı düzenlemeler bilgisayarda hata okutmayı engelleyebiliyor bu da beyin arızalı demek değildir) daha sonra ateşleme sistemi ve yakıt sisteminin parçalarına bakılması mantıklı olur. Yakıt hortumunda tıkanıklık kadar basit bir sorun bile olabilir. Aracın hemen en pahalı parçalarına saldıran ustalardan açıkçası kıllanırım ben.

Ama edinçol'un dediği gibi bencede satma aracı biraz uğraşırsın belki ama emin ol çok keyifli bir araçtır.

Şunu "net" söyleyebilirim ki eğer beyin yandıysa aracı "hiç" çalıştıramazsın ve bilgisayar ile bağlantı kuramazsın buradan yola çıkarak sorunun beyinden olmadığını rahatça söyleyebilirim. (tecrübe ile sabit)
Sende iyice adamı kıllandırdın simdi :)
Başlık: Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
Gönderen: seckin8787 - 24 Şubat 2015, 20:40:00
Araçta bir problem varsa elektrik ile alakalımı yoksa mekanik olarakmı buna göre ustasına götürmek lazım.Elektrik ile alakalıysa bilgisayarı olan,sadece hata kodlarını silen değil hata kodlarından anlayan tespitini yapabilen bi ustaya götürülmeli.Ben oto sanayideyim bi çok mekanik ustasında bilgisayar var ,var ama var demek için var,bağlamayıp silmeyi biliyor,gerisi deneme yanılma yöntemiyle değiştiriyor bi parça tmm biraz kullan diyor paranı alıyor gönderiyor işin içinden çıkamadımı beyin arızalı yenisi 1000 tl boğaz kelebeği arızalı 1200 tl diyip başından savmaya çalışıyor.
Başlık: Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
Gönderen: cybertronics - 24 Şubat 2015, 21:00:01
Sende iyice adamı kıllandırdın simdi :)

Kardeş öyle ama kendi çalışmalarımdan dolayı 4 tane ecu yakmış birisi olarak şunu net söyleyebilirim ecu öyle kolay kolay bozulan bir parça değil. Hiç ecu'nun içini açtınmı bilmiyorum ama eğer "önceden açılmadıysa" vidaları söksen de o iki kapağı birbirinden ayrımak için çok sağlam kanırtman lazım tornavida ile yoksa mümkün değil. bi kere tornavidayı kaçırdım da penseden beter sıkıştırdı parmağımı iki kapak arasına yani öyle su aldı şu oldu bu oldu çok zor. Ha teybin kablosunu yanlış bağlarsın kısa devre yaptırırsın şu olur bu olur olabilir belki ama ecu'da bu gibi durumlar için bile kendisini kilitleyen , enerjiyi kesen sistemler var. Oto elektroniği ile hem mesleki olarak hemde hobi olarak ilgilendiğim için bu güne kadar tecrübe ettiğim , gördüğüm , bildiğim şu ki az çok işi bilen birisi ilk olarak ecu'ya saldırmaz. Verilen fiyatlar yüksek , yöntemler muallak... elbetteki yanılıyor olabilirim inşallah arkadaşın sorunu hallolur ama şuna eminim ecu bozuk olsa o araç hiç çalışmaz çünkü ecu'nun kendi güvenlik mekanizması birşeylerin yanlış olduğunu anlar ya hafif bir hata ise motor ışığı yakar ağır bir hata ise araç çalışmaz aksi durum çok nadirdir. Şimdi adam 650 ecu için ustaya verse ve sorunu hallolmasa yine belki 300-400 tl bujidir kablodur ıvır zıvırdır masraf yapacak üstüne yazık günah. Sonuç olarak arkadaşın durumunda araç çalışıyor ama devir almıyor ben olsam bakacağım yerler beyin değil maf , pompa , yakıt hortumları vs olur. Hatta diğer arkadaşların yaşadığı gibi belki hava hortumlarındaki küçük bir yırtık dahi olabilir sorunu.
Başlık: Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
Gönderen: seckin8787 - 24 Şubat 2015, 21:46:11
Usta arabayı alır bilgisayara bağlar birşey göremez aracını bırak der sabahtan akşama uğraşır,kıytırık bi hararet müşürü arızalıymış 50 tl borcun kardeşim demez çünkü zihniyet günü kurtarmak olduğu için cezasını bizler çekeriz acımasız bi yorum oldu ama bunları yaşadığım ve şahit olduğum için gidenin haddi hesabı yok...
Başlık: Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
Gönderen: ForzAras - 24 Şubat 2015, 22:31:10
Hocam dediklerinizde haklı olabilirsiniz; ancak ustaya güvenmekten başka şansım yok.Keşke anlasam da beyin fırtınası yapacak konumda olabilsem. Veteniner Hekimim ve sürekli vatandaşla iç içeyim, inanın bir hastaya gittiğim zaman; beşeri hekimin ilgilendiğinden daha çok ilgileniyorum hasta ve sahibiyle.Dillim döndüğünce bilgim yettiğince doğruyu anlatıyorum,hatalarını yapmaması gerekenleri anlatıyorum.En ekonomik şekilde bütün olasılıkları birebir anamnez ile eliyorum ve bir tedavi protokolü oluşturuyorum.Allah korkusu var biraz canda, sonuçta hastalarımın dili yok,dertlerini de anlatamıyor; vatandaşın durumu da ortada; hakkım olmayan bir kuruş bile girmesin cebime, yaramaz zaten o para.Ben şimdi kandırılmış olabilirim;ama o usta ile Allah arasında olan bir durum değil mi? Benden hakkı olmayaraktan alıyorsa parayı, kandırıyorsa beni Allah'a havale etmekten başka çarem yok.
Ülkemizde maalesef durumlar böyle; meslek etiği, haram helali geçtim doğru yanlışı bile muhakeme etmekten yoksun bir toplum olma yolunda sürükleniyoruz her geçen gün.Para gelsin de nasıl gelirse gelsin.Hayırlısı olur inşallah, gelişmeleri yazarım ben yine.Böyle para vere vere öğreneceğiz galiba motor işlerini :(
Başlık: Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
Gönderen: seckin8787 - 24 Şubat 2015, 23:44:01
Bence maf ta sorun var ya çatıdan demir düştüğünde maf zarar gördü yada dağda tepede kirlendi inşallah sorununuz çözülür beyin takılırken aracınızın başında durun derim.
Başlık: Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
Gönderen: cybertronics - 24 Şubat 2015, 23:44:57
ForzAras hocam valla denilebilecek birşey a'dan z'ye katılıyorum size ama inşallah ben yanılırım da sorununuz çözülür. Birçok kişiye tavsiye ediyorum eğer uzun vadeli kullanmayı planlıyorsanız bu aracı ucuz yollu bir vag-com kablo alın derim servise gittiğinizde çoğunlukla nokta atış gereksiz zaman ve para kaybı olmadan sornunuzu çözersiniz. 50-100 arası bir kablo ama vw-audi kullanıcılarının olmazsa olmazı bence.
Başlık: Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
Gönderen: ForzAras - 25 Şubat 2015, 08:13:29
Estağfirullah cybertronics hocam,elimden geleni yapmaya hazırım; ama mesaj atamıyorum nedense. Mail adresim [email protected]
Başlık: Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
Gönderen: okaykay_1 - 25 Şubat 2015, 11:02:39
Kardeş öyle ama kendi çalışmalarımdan dolayı 4 tane ecu yakmış birisi olarak şunu net söyleyebilirim ecu öyle kolay kolay bozulan bir parça değil. Hiç ecu'nun içini açtınmı bilmiyorum ama eğer "önceden açılmadıysa" vidaları söksen de o iki kapağı birbirinden ayrımak için çok sağlam kanırtman lazım tornavida ile yoksa mümkün değil. bi kere tornavidayı kaçırdım da penseden beter sıkıştırdı parmağımı iki kapak arasına yani öyle su aldı şu oldu bu oldu çok zor. Ha teybin kablosunu yanlış bağlarsın kısa devre yaptırırsın şu olur bu olur olabilir belki ama ecu'da bu gibi durumlar için bile kendisini kilitleyen , enerjiyi kesen sistemler var. Oto elektroniği ile hem mesleki olarak hemde hobi olarak ilgilendiğim için bu güne kadar tecrübe ettiğim , gördüğüm , bildiğim şu ki az çok işi bilen birisi ilk olarak ecu'ya saldırmaz. Verilen fiyatlar yüksek , yöntemler muallak... elbetteki yanılıyor olabilirim inşallah arkadaşın sorunu hallolur ama şuna eminim ecu bozuk olsa o araç hiç çalışmaz çünkü ecu'nun kendi güvenlik mekanizması birşeylerin yanlış olduğunu anlar ya hafif bir hata ise motor ışığı yakar ağır bir hata ise araç çalışmaz aksi durum çok nadirdir. Şimdi adam 650 ecu için ustaya verse ve sorunu hallolmasa yine belki 300-400 tl bujidir kablodur ıvır zıvırdır masraf yapacak üstüne yazık günah. Sonuç olarak arkadaşın durumunda araç çalışıyor ama devir almıyor ben olsam bakacağım yerler beyin değil maf , pompa , yakıt hortumları vs olur. Hatta diğer arkadaşların yaşadığı gibi belki hava hortumlarındaki küçük bir yırtık dahi olabilir sorunu.
dogru ben zaten sana bişey demiyorum basına geldigi içinde bakmadan sorunun çözcek gibisin zaten. benm tahminmcede beyinle alakalı bir durum yok ben, biz ailece olarak vw dan baska marka arabaya binmedik bugune kadar. bugune kadar da arabalarımız arızalandı yer geldi ama hiçbiride beyinden sıkıntı vermedi yada bize öyle bir sonuc sunulmadı. benim düsüncemde yapamıycagı işi yani ustayım diye gecinenlerin cıkıs yolu beyni değiştircez beyni göndercez vs vs yerlere sen siz arabayı bırakın biz bitince size döneriz. gibi içimde öyle öfkeler var ki bunu yapanlara.
Başlık: Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
Gönderen: ForzAras - 25 Şubat 2015, 19:09:38
Hocam beyin geldi takıldı, hararet müşürü de değişti; teste çıktı ustamız.Sonra yolda bir daha arızalandı falan dedi müşürden için, bilgisayara bağladı adaptasyon falan tuşlara bastı.Sonra rölantide yaklaşık 1 dk. 5-6 bin devirde gaza bastı, bujiler sabahleyin kapkaraydı şimdi beyazlamış.Araba düzeliyor dedi.Gazdayken rölantide sallanma vardı,bir de motoru temizleyelim yıkayalım öyle teslim edelim dedi.Yarın akşama bir daha gideceğim inşallah.Beyin yanıkken araba çalışır ama keyifli çalışmaz dedi.Fotoğraf da çektim az biraz.
(http://i.hizliresim.com/Lpb98V.jpg) (http://hizliresim.com/Lpb98V)
(http://i.hizliresim.com/BZLlgV.jpg) (http://hizliresim.com/BZLlgV)
(http://i.hizliresim.com/39Ey35.jpg) (http://hizliresim.com/39Ey35)
(http://i.hizliresim.com/gkOmGZ.jpg) (http://hizliresim.com/gkOmGZ)
Başlık: Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
Gönderen: cybertronics - 25 Şubat 2015, 20:07:44
Aras Bey Bu yağ doldurma kapağının orada açık bir yer var arabada o noktadadaki hortumlarda delik kaçak vs varsa onlar da rölentide dalgalanma yapabilir. Birde hazır açıkken o çalı çırpıyı temizletin isterseniz altında drenaj delikleri var çünkü , yağmur yağdığı zaman aracın içine su alır veya silecek mekanizmasında paslanma vs yapabilir. O beyaz gibi duran kapak da (motor bölmesinin sağındaki) aracın motordan gelen tüm kablolamanın aracın içine gittiği yer eğer oradan su alma durumu olursa sakat olur.

Yanlış anlamadıysam eğer araç eskiye nazaran daha iyi durumda Birde şöyle birşey deneyebiliriz mümkün olursa tabi , araca tam bir tarama yaptırın ustanıza hata varsa hata kodları verecektir o kodları kopyalayıp buraya yazarsanız eğer ona göre de tavsiye verebiliriz dediğiniz gibi eğer gelen beyin sağlam ve başka yerde sorun varsa bile zaten araç büyük ihtimalle bunu rapor edecektir.
Başlık: Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
Gönderen: okaykay_1 - 25 Şubat 2015, 20:14:16
hayırlısı olsun bakalım
Başlık: Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
Gönderen: ForzAras - 25 Şubat 2015, 21:46:18
(http://i.hizliresim.com/gk6zoR.jpg) (http://hizliresim.com/gk6zoR)
Hocam dediğiniz yer kırmız işaretli olan yer mi?
Eve kadar geldim ustayla arabada gazda, araba canavar gibi olmuş adeta.Önceden tüple bu kadar gaza basınca geç toparlardı şimdi ne kadar basarsam anında tepki veriyor. Enjektörler karadan beyaza donmesi iyi birşey mi? Böyle birşey olabilir mi gerçekten?
Açılan yer drenajı falan oralar temizlendi hocami yarın da motor yıkanacak, gaz ayarı rolantıdeki problemi yapacağım dedi.Bu yapraklar,çalı çırp gerçekten başa bela, bir daha ağaçların altına asla park etmem arabayı,arkadaşın opeline de aynı şekilde yaprak tıkamıştı gideri,sağ tarafta torpidonun orası ıslanmıştı deli gibi.
Bir de misal araba çalışıyor şimdi, arabanın tum elektrik aksamında var bu sıkıntı.Devir arttıkça farlar, yol  ekranı teyp gücü, parlaklığı artıyor; devir dusunce ozellikle rolantıde iyice sonuklesiyor tum elektrikli ısıklar; buna da sarj dinamosundan dedi ona da bakacak inş.
Yine ben yazarım arkadaşlar, teşekkürler değerli yorumlarınız için.
Başlık: Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
Gönderen: ForzAras - 26 Şubat 2015, 19:18:28
Arkadaşlar bugün arabayı aldım, tüp ayarı da yaptırdım.Rölantideki dalgalanmayı tüp ayarı yapmaz dedi LPG'ci usta; ama ayar yaptık gazını çok kısmışlar falan dedi.
Araba düzelmiş, önceden devirsiz 2. vitesten 3'e atınca boğulur kalırdı; misal 2. viteste kalkmazdı araba mutlaka 1. vites isterdi boğulur kalırdı, şimdi çok rahat bir şekilde boğulmadan gaz istiyor araba.Şahlandı gitti, durduramıyorum uçuyor.Meğersem ben bugüne kadar 1,6 olan arabamın sadece 1,2 motor olarak kullanmışım, garibim ölü gibiymiş :(
Hararet müşürü 125 TL yazdı, yerli olanlar iş görmüyormuş kalitelisini taktım dedi; egsozdan parça değişti ses yapıyordu, motor yıkandı, yağ eklendi, işçilik falan hepsi 1200 TL tuttu.Yarın faturanın resmini çeker atarım yine buraya.
(http://i.hizliresim.com/EVDgJZ.jpg) (http://hizliresim.com/EVDgJZ)
Başlık: Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
Gönderen: seckin8787 - 26 Şubat 2015, 20:59:09
Hararet müşürü 125 tl mi ?  :o :o Yeminle bu ustaların hiç insafı yok kolları sıvamasınlar...Yav servis malı orjinal luxemburg menşei li hararet müşürü 25-30 tL
Başlık: Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
Gönderen: okaykay_1 - 27 Şubat 2015, 10:18:31
Hararet müşürü 125 tl mi ?  :o :o Yeminle bu ustaların hiç insafı yok kolları sıvamasınlar...Yav servis malı orjinal luxemburg menşei li hararet müşürü 25-30 tL
hımmamına yazık yaa haram zıkkım olsun allahsız pezevenkler
Başlık: Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
Gönderen: cybertronics - 27 Şubat 2015, 13:20:02
Arkadaşlar bugün arabayı aldım, tüp ayarı da yaptırdım.Rölantideki dalgalanmayı tüp ayarı yapmaz dedi LPG'ci usta; ama ayar yaptık gazını çok kısmışlar falan dedi.
Araba düzelmiş, önceden devirsiz 2. vitesten 3'e atınca boğulur kalırdı; misal 2. viteste kalkmazdı araba mutlaka 1. vites isterdi boğulur kalırdı, şimdi çok rahat bir şekilde boğulmadan gaz istiyor araba.Şahlandı gitti, durduramıyorum uçuyor.Meğersem ben bugüne kadar 1,6 olan arabamın sadece 1,2 motor olarak kullanmışım, garibim ölü gibiymiş :(
Hararet müşürü 125 TL yazdı, yerli olanlar iş görmüyormuş kalitelisini taktım dedi; egsozdan parça değişti ses yapıyordu, motor yıkandı, yağ eklendi, işçilik falan hepsi 1200 TL tuttu.Yarın faturanın resmini çeker atarım yine buraya.
(http://i.hizliresim.com/EVDgJZ.jpg) (http://hizliresim.com/EVDgJZ)

Geçmiş olsun Aras Hocam biraz pahalıya mal olmuş gibi ama orjinal veya kaliteli parça kullanıldıysa 125 lira müşür için normal bir rakam , enjektörlerin beyazlaması bir göstergedir elbette en azından temiz olduğunu gösterir . Rölantideki dalgalanmanın birçok sebebi olabilir eğer çok göze batacak şekilde değilse takmayın o kadar bende 4 yıldır var o hafif dalgalanma çekişi vs sıkıntı yoksa kazasız belasız kullanın :)

Bu arada unutmadan ekleyim evet o kırmızı ile işaretlediğiniz yer bahsettiğim nokta o bölgedeki hortumları siz ustaya gerek kalmadan kendinizde gözlemleyebilirsiniz genellikle rölanti dalgalanmasının sebebi oralarda çatlak kaçak vs olduğu için oluyor ama orada sıkıntı yoksada kullanın o şekilde. Işıkların devir yükseldikçe artması azalması durumu alternatör ya da akü ile ilgilidir akü ya da alternatör ikisinden birisinin tek ayağı çukurda :)
Başlık: Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
Gönderen: seckin8787 - 27 Şubat 2015, 13:56:39
Artık giden gitmiş ama hararet müşürü için 125 tl normal bi rakam değil ben geçen ay 30 tl orjinalini aldım.
Başlık: Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
Gönderen: borax - 21 Mayıs 2015, 23:02:56
arkadaşlar hangi kablo bilmiyorum ama motora temas eden buji, krank devir sensörü veya başka kablo bendede rampada çekmeme vardı arada düz yolda tekleme oldu usta baktı motor gövdesine kablo temasını gördü ayırdı sorun şükürler olsun düzeldi . Bu temas motora giden elektrik akımını kendi üzerine alarak akım düşmesine zebep olurmuş ustanın tespiti geçmiş olsun
Başlık: Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
Gönderen: borax - 21 Mayıs 2015, 23:06:13
arkadaşlar hangi kablo bilmiyorum ama motora temas eden buji, krank devir sensörü veya başka kablo bende de rampada çekmeme vardı arada düz yolda tekleme oldu usta baktı motor gövdesine kablo temasını gördü ayırdı sorun şükürler olsun düzeldi . Bu temas motora giden elektrik akımını kendi üzerine alarak akım düşmesine sebep olurmuş ustanın tespiti geçmiş olsun
Başlık: Ynt: Bora AKL motor 2000 devirden sonra gitmeme,boğulma prob.
Gönderen: borax - 21 Mayıs 2015, 23:07:46
Arkadaşlar hangi kablo bilmiyorum ama, motora temas eden buji, krank devir sensörü veya başka kablo bende de rampada çekmeme vardı, arada düz yolda tekleme oldu usta baktı motor gövdesine kablo temasını gördü ayırdı sorun şükürler olsun düzeldi . Bu temas motora giden elektrik akımını kendi üzerine alarak akım düşmesine sebep olurmuş ustanın tespiti geçmiş olsun.