vwtr.net
Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 6N => Konuyu başlatan: kerem0537 - 22 Temmuz 2014, 21:50:34
-
selam arkadaşlar.
AEE motorların rolanti devri kaç olması lazım. benim aracın 864 devir sabit çalışıyor. bir üst devri 890 civarı. avans ayarı yaparken farkettim. 890 yapmak istiyorum rolanti devrini. malum arada bir Lpg de stop etme durumları var. rolantiyi yükseltirsem stop etmenin önüne geçebilirmiyim ? Lpg ci bugün rolantiyi yükselt kolay kolay stop etmez dedi. arada kaldım bi zararı olurmu acaba ?
Teşekkürler...
-
864 ile 890 arasında çok fark yok. Stop sorununuz çözülecek ise bence yapılabilir ancak bence sorununuzu bu çözmeyecek. Rölantiniz 864'de iken avans ayarınız olması gerektiği konumda ise, 890 yapmak daha verimli bile olabilir çünkü lpg'li araçlarda avans biraz daha arttırılır(çok az)
Eğer ki stop sorununuz sadece lpg'de ise, lpg sistemine bakılacak. Genelde lpg ustaları bizim araçları görünce kaçıyorlar. Benim arkadaşımın 97 model AEE polosu vardı ve rölanti sabit 800 de duruyordu(hem benzin hem lpg). İsteyince bu araçlar gayet güzel ayarlanıyor yani.
Size bir önerim lpg ayarı yaptırırken aracı biraz zorlayın. Uzun farları açın, cam rezistansını ve fanı açın, hatta mümkünse frene de basın. Araç yük atındayken ayar yaptırısanız daha verimli olacaktır. Ben sorunumu bu şekilde çözdüm..
-
864 ile 890 arasında çok fark yok. Stop sorununuz çözülecek ise bence yapılabilir ancak bence sorununuzu bu çözmeyecek. Rölantiniz 864'de iken avans ayarınız olması gerektiği konumda ise, 890 yapmak daha verimli bile olabilir çünkü lpg'li araçlarda avans biraz daha arttırılır(çok az)
Eğer ki stop sorununuz sadece lpg'de ise, lpg sistemine bakılacak. Genelde lpg ustaları bizim araçları görünce kaçıyorlar. Benim arkadaşımın 97 model AEE polosu vardı ve rölanti sabit 800 de duruyordu(hem benzin hem lpg). İsteyince bu araçlar gayet güzel ayarlanıyor yani.
Size bir önerim lpg ayarı yaptırırken aracı biraz zorlayın. Uzun farları açın, cam rezistansını ve fanı açın, hatta mümkünse frene de basın. Araç yük atındayken ayar yaptırısanız daha verimli olacaktır. Ben sorunumu bu şekilde çözdüm..
eyvallah kardeşim. sorun sadece LPG de. bizim ustalar tam tersini yaptırıyorlar. herşeyi kapattırıyorlar. avansı yükseltip herşey açık şekilde bi ayar yaptırayım. birde onu deneyelim bakalım :)
-
eyvallah kardeşim. sorun sadece LPG de. bizim ustalar tam tersini yaptırıyorlar. herşeyi kapattırıyorlar. avansı yükseltip herşey açık şekilde bi ayar yaptırayım. birde onu deneyelim bakalım :)
Eninde sonunda yan sanayi distribitörün arıza vereceğini söylemiştim. Bizim araçlarda manul rölanti artmaz ekü kendi otomatik ayarlar tek çözüm distribitör değişecek!!!
-
Eninde sonunda yan sanayi distribitörün arıza vereceğini söylemiştim. Bizim araçlarda manul rölanti artmaz ekü kendi otomatik ayarlar tek çözüm distribitör değişecek!!!
o kadar para veremem orjinale bu aralar. kalsın böyle ne yapalım artık idare edicez...
-
o kadar para veremem orjinale bu aralar. kalsın böyle ne yapalım artık idare edicez...
Kerem abi bende çıkması var 200 tl ye vericem diyorum sana anlamıyosun >:( Yarın öbürgün satılır sende kalırsın öyle ara beni 0533 489 01 19
-
Kerem abinin sorununu çözdük inşaAllah bu gün yanıma geldi, yan sanayi distribitörü söktüm yerine bendeki orjinal çıkma distribitörü taktım. Avans ayarını yaptım. Lpg nin sinyal ucunu bobinden değil distribitörün sinyal okuyucusundan almışlar düzettim. İş tamam inşaAllah
-
Kerem abinin sorununu çözdük inşaAllah bu gün yanıma geldi, yan sanayi distribitörü söktüm yerine bendeki orjinal çıkma distribitörü taktım. Avans ayarını yaptım. Lpg nin sinyal ucunu bobinden değil distribitörün sinyal okuyucusundan almışlar düzettim. İş tamam inşaAllah
eline koluna sağlık Resül. Memnun oldum tanıştığıma...
şimdi parkederken stop etti. bendenmi kaynaklandı yoksa başka birşeymi bakalım artık zaman gösterir :) yalnız araba akıyor yolda. çekişi falan düzeldi resmen... :tamamdir
-
eline koluna sağlık Resül. Memnun oldum tanıştığıma...
şimdi parkederken stop etti. bendenmi kaynaklandı yoksa başka birşeymi bakalım artık zaman gösterir :) yalnız araba akıyor yolda. çekişi falan düzeldi resmen... :tamamdir
Debriyajı yağlayınca stop ettirirsin tabi ;D
-
eline koluna sağlık Resül. Memnun oldum tanıştığıma...
şimdi parkederken stop etti. bendenmi kaynaklandı yoksa başka birşeymi bakalım artık zaman gösterir :) yalnız araba akıyor yolda. çekişi falan düzeldi resmen... :tamamdir
Bende diyorum bu araba nasıl gitmiyor. Bastınmı ön kaldırıyor abi
-
Hadi hayırlı olsun demiştim orjinal candır diye... halletmenize sevindim umarım daha aksilik çıkmaz.
-
hayırlı olsun arkadaşlar
-
Kerem abinin sorununu çözdük inşaAllah bu gün yanıma geldi, yan sanayi distribitörü söktüm yerine bendeki orjinal çıkma distribitörü taktım. Avans ayarını yaptım. Lpg nin sinyal ucunu bobinden değil distribitörün sinyal okuyucusundan almışlar düzettim. İş tamam inşaAllah
Hocam lpg nin sinyal okuyucu kablosunu bobinin ortadaki kablosuna taktınız değilmi? Bu kabloda elektrik varmı bilmiyorum ancak kimi usta bu yöntemin doğru, kimisi ise yanlış olduğunu söylüyor. Hatta bununla ilgili piyasada saçma sapan ara cihazlar da çıkmış.
Ben bu ortadaki kabloyu avometre ile ölçtüm ancak herhangi bir akım göremedim. Tabi benim avometre çok kalitesiz ondan dolayı da olabilir. Bende de ortadaki kabloya bağlı ancak aklımda soru işaretleri var.
-
Debriyajı yağlayınca stop ettirirsin tabi ;D
;D debriyaj baya rahatladı sürdükçe. bugün biraz gezdim bi sıkıntı yok. inşallah böyle devam eder. sağol tekrardan...
-
Bende diyorum bu araba nasıl gitmiyor. Bastınmı ön kaldırıyor abi
aynen valla. dönerken bayırlarda falan çekişi çok iyiydi. :tamamdir
-
Hadi hayırlı olsun demiştim orjinal candır diye... halletmenize sevindim umarım daha aksilik çıkmaz.
harbiden ne varsa orjinalde varmış. inşallah bakalım...
-
hayırlı olsun arkadaşlar
eyvallah... :tamamdir
-
hayırlı olsun benimde geçen başıma gelen bişiyi anlatım rolanti sorunu yine yalnız benim olay kucuk hortumlardanmıs motorun arka tarafında kalan kompresyonu ayarlıyor dedi usta o hortumlar eskimis yırtılmıs dolasıyla hava kacırıyodu rolanti dengesiz ve cekis düşüktü simdi klimayı açtıgımda bile devir oynamıyor herkesin o hortumları kontrol etmesi lazım 2 3 liralık bişi fakat yakıt tüketimi yükseliyor ve aractan hiç randıman alamıyorsunuz iyi aksamlar.
-
hayırlı olsun benimde geçen başıma gelen bişiyi anlatım rolanti sorunu yine yalnız benim olay kucuk hortumlardanmıs motorun arka tarafında kalan kompresyonu ayarlıyor dedi usta o hortumlar eskimis yırtılmıs dolasıyla hava kacırıyodu rolanti dengesiz ve cekis düşüktü simdi klimayı açtıgımda bile devir oynamıyor herkesin o hortumları kontrol etmesi lazım 2 3 liralık bişi fakat yakıt tüketimi yükseliyor ve aractan hiç randıman alamıyorsunuz iyi aksamlar.
ben klimayı açınca arabanın şaftı kayıyor. belkide dediğiniz hortumlarda sıkıntı olabilir. bi baktırayım onlara. Eyvallah... :tamamdir
-
Resül' üm gittik geldik tekirdağa. arabada sıkıntı yok çok şükür. eline koluna sağlık... :tamamdir
-
Resül' üm gittik geldik tekirdağa. arabada sıkıntı yok çok şükür. eline koluna sağlık... :tamamdir
Klimayı açınca rölanti yükseliyomuydu abş senin. Saol abi bu arada
-
Klimayı açınca rölanti yükseliyomuydu abş senin. Saol abi bu arada
yok rolanti aynı şekilde duruyor. ama titremeye başlıyor araç. fan devreye girince devir birden düşüyor çıkıyor.
-
yok rolanti aynı şekilde duruyor. ama titremeye başlıyor araç. fan devreye girince devir birden düşüyor çıkıyor.
Rölanti yükselmesi lazım yükselmiyorsa boğaz kelebeğinnden fan 2 kademe açılınca yığılmasıda ondan abi.
-
Rölanti yükselmesi lazım yükselmiyorsa boğaz kelebeğinnden fan 2 kademe açılınca yığılmasıda ondan abi.
napacağuk ? kelebeğimi değişecez ? 20.000km önce değişmiş kelebek. yoksa bi ayarı falanmı var ?
-
Hocam lpg nin sinyal okuyucu kablosunu bobinin ortadaki kablosuna taktınız değilmi? Bu kabloda elektrik varmı bilmiyorum ancak kimi usta bu yöntemin doğru, kimisi ise yanlış olduğunu söylüyor. Hatta bununla ilgili piyasada saçma sapan ara cihazlar da çıkmış.
Ben bu ortadaki kabloyu avometre ile ölçtüm ancak herhangi bir akım göremedim. Tabi benim avometre çok kalitesiz ondan dolayı da olabilir. Bende de ortadaki kabloya bağlı ancak aklımda soru işaretleri var.
- tetik var orada (evet orda yeşil uç)asıl doğru olan ecudan tetik almak ama işin o kısmı zor olduğundan kimse yapmaz. Ama gidipte distribitörün sinyal kablosunada bağlanmaz. Sinyal okuyucu devri doğru dürüstt ölçemez.
-
napacağuk ? kelebeğimi değişecez ? 20.000km önce değişmiş kelebek. yoksa bi ayarı falanmı var ?
Kelebek çıkma orjinal ilemi yan sanayi ilemi değişmişti?
-
Kelebek çıkma orjinal ilemi yan sanayi ilemi değişmişti?
sıfır orjinal kelebek. ayrıca klima açıkken stop etti bugün. :-\
-
abi klima kapalı 8,9 devir , klima açık 9,2 devir civarı duruyor araç.klimayı açtığın anda 9,2 ye çıkıyor sabit orda ;D klimayı kapat 8,9 devir ;D kelebek 4 ay önce değişti yan sanayi 284 tl'di,eski kelebekte bu şekilde olmuyordu titreme başlıyordur klima çalışınca debriyajı az kaçırınca araç salıveriyordu kendini güm :D yine stop yine stop du ayar tutumadı değiştirdik bizde :tamamdir
-
sıfır orjinal kelebek. ayrıca klima açıkken stop etti bugün. :-\
Abi kelebeği senmi önceki sahibimi değiştirdi gözüme hiç sıfır gibi gözükmedi.
-
Kerem sat şu arabayı mazda 3 al. >:D
-
Abi kelebeği senmi önceki sahibimi değiştirdi gözüme hiç sıfır gibi gözükmedi.
önceki sahibi değiştirmiş. kelebeği değiştirmeye gittim yeni takılmış dediler..
-
Kerem sat şu arabayı mazda 3 al. >:D
şu aralar araba alırsam mazda 3 olacak inş. ona odaklandım... :tamamdir
-
önceki sahibi değiştirmiş. kelebeği değiştirmeye gittim yeni takılmış dediler..
O kelebek yeni değil abi bence. Sabah soğukken rölanti yüksekte başlıyormu?
-
O kelebek yeni değil abi bence. Sabah soğukken rölanti yüksekte başlıyormu?
sabah ilk çalıştırdığımda 1100 devir civarı çalışıyor. ısınınca normale dönüyor. sen onun görünüşüne bakma. ben çok hırpaladım onu :) açık hava filtresinin borusu demir ya takıp sökerken baya çizildi...