vwtr.net
Volkswagen A.G. => Skoda => Konuyu başlatan: Golf_ld - 02 Haziran 2014, 11:00:27
-
merhaba arkadaşlar nisan sonu gibi yağımı değiştirdim araç felicia 1,9d AEF motor
km: 184.000
motorda biraz üfleme var yağda buharlaşma gözlüyorum ve yurt içi vede yurt dışı yaptığım km 2800 km olduğunda çubuğu sık sık kontrol ederim gerçi
araç 700 gr kadar yağ eksiltmiş bu sizce normal midir yoksa anormalmidir
kullandığım yağ petrol ofisi 10/40 dizel yağı idi
-
10bin kilometrede 1-1.5 litreye kadar normal. Bundan fazla ise bir kalın yağa geçmek faydalı olur.
Öncelikle kullandığınız yarı sentetik yağ yerine tam sentetik ve kaliteli bir yağ ile kullanmanızı tavsiye ederim. Eğer hala eksiltme devam ediyorsa bir kalın viskoziteye geçilmek faydalı olacaktır.
Her motorda bir miktar üfleme olur ama bunun derecesini bilen birine göstermeden buradan tahmin etmek zor. İsterseniz bir VW servisine sorun büyümeden danışın.
-
10bin kilometrede 1-1.5 litreye kadar normal. Bundan fazla ise bir kalın yağa geçmek faydalı olur.
Öncelikle kullandığınız yarı sentetik yağ yerine tam sentetik ve kaliteli bir yağ ile kullanmanızı tavsiye ederim. Eğer hala eksiltme devam ediyorsa bir kalın viskoziteye geçilmek faydalı olacaktır.
Her motorda bir miktar üfleme olur ama bunun derecesini bilen birine göstermeden buradan tahmin etmek zor. İsterseniz bir VW servisine sorun büyümeden danışın.
teşekkürler bilgi için bir kalın viskosite olarak 15/40 mı olmalı
-
Motor yağlarının viskozitesini gösteren değerler SAE(Society of Otomotive Engineering) tarafından belirlenen skalaya göre kodlandırılıyor.
xW ile başlayan değer soğuk çalıştırma, 40 derece sıcaklıktaki viskozitesini gösterir. Bu değer ne kadar düşük olursa ilk çalıştırmada motorun yağlaması o kadar hızlı olur. Bildiğiniz gibi araç park halindeyken bütün yağ kartere toplanıyor. Aracı uzun beklemeden sonra ilk çalıştırma esnasında, motor yağının karterden yağ pompasıyla pistonlara ulaştırılana kadar geçen sürede motor yağsız çalışır(çok kısa bir süre). Geçen bu süre boyunca motor bir önceki yağlama sonucunda kalmış olan yağ filmi ile korunur. Şimdi ilk değeri ne kadar düşük olursa bu yağsız çalışma süresi o kadar azalacaktır çünkü yağ daha akışkan olduğu için yağ pompası tam basınca daha çabuk şekilde ulaşacaktır. Aynı zamanda yağ çalışma sıcaklığına(100 derece) ulaşana kadar motor daha kalın bir yağa karşı çalışır ve yakıt tüketimi artar. Peki yağ kalınlığı soğuk değeri ile sıcak değeri ile ne kadar viskozite farkı var? Diyebilirsiniz, ortalama 6 kat fark vardır, yani yağ soğukken 6 kat daha kalındır. Bu arada motor aşınmalarının çoğu bu yağsız çalışma esnasında geçen sürede olur. Aynı zamanda kaliteli bir tam sentetik yağ kullanımı, yağ filmininde koruyucu yağ filminin de kaliteli olması demektir.
Yağ numaralarındaki ikinci değer de yağın sıcakken ki viskozitesini gösterir. Bu değerin belirlenmesi motorun tolerans değerlerine göre belirlenir veya motor aşınma seviyesine göre. Bu değerinde düşük olması yakıt tüketimi için daha iyidir çünkü motor daha az yağ kuvvetine karşı rahat çalışır, bu yüzden VW araçlar için 30 değerinden başlamak güncel standartlarda doğru olandır. Eğer motor aşınma fazlaysa, yani yağ eksiltme miktarı 10bin kilometrede 1-1,5 litre düzeyine geldiyse bir üst viskozite olan 40 değerine geçmek doğru olur, yani xW-40 olan bir yağ.
teşekkürler bilgi için bir kalın viskosite olarak 15/40 mı olmalı
xW-50 olmalı, 5W-50 gibi.
-
bilgi için çok teşekkür ederim düşündüğümün tersine çıktı rakamlar ben yağı kalınlaştırmayı düşünürken aksine yağlaması kolaylaşması için ilk çalıştırmadaki aşındırıcı kalınlığı hesaplıyamadım muhtemelen ben rahat duramayıp 3000 km daha yapınca yağımı değiştiricem .
şimdi gerçi verdiğin değer 1000 km için ,bendeki değer 2800 km de 700 gr yağ 5/50 ye geçsem sıkıntı olmaz sanırım belki araçta rahatlar
-
10bin kilometrede 1-1.5 litreye kadar normal. Bundan fazla ise bir kalın yağa geçmek faydalı olur.
-
şimdi oldu
Emre kardeşim
benim araç ortaama 6000 km de 1,5lt kayba uğradığını varsayarsak yağ geçişinde fayda söz konusu
marka tavsiyen nedir
-
Mobil 1 tavsiye ederim. Kendim kullanıyorum, tavsiye ettiğim insanlardan da hep iyi geri bildirim aldım. Yine de diğer markaları da incelemenizde yarar var.
-
baktım şimdi mobilin sitesine mobil 1 peak life diye ürünü varmış onu alırım artık
-
sıfır volkswagen dizeller bile çalışırken üfler, negatif karter basıncından dolayı
-
baktım şimdi mobilin sitesine mobil 1 peak life diye ürünü varmış onu alırım artık
:tamamdir
-
sıfır volkswagen dizeller bile çalışırken üfler, negatif karter basıncından dolayı
dediğine katılıyorum üstten egzantrikli araçların hemen hemen hepsinde bi üfleme mevcut bunun ortası nedir onu anlamıya çalışıyorum
ve benim elde ettiğim değerler açıkçası motorumun ömrü ne kadar onu anlamıya çalışıyorum az para değil çünkü 2 sene evvel golf 3 dizelimin motoru resmen patladı 2500 lira masraf açtı başıma Türkiyede motor yaptırınca
23 mayısta bulgaristanda sattım arabayı 1400 tlye gerisini sen düşün o araç tam 200.000 de idi buda 182.000 de
bundada olsa olsa bu gidişle heralde 250.000 ya gider ya gitmez diye düşünmemekte içten değil
-
Uzun yıllar boyunca kullanılan kalitesiz yağlar sonucu motor ömürleri çok kısalıyor.
-
aynı fikirdeyim, 500000 görebilecek araç 200000 de motor istiyor bu 10-40 yarı sentetik ve benzeri uygun olmayan yağlar yüzünden.
-
Toplumsal tecrübeyi bilginin üstünde tutan bir toplum olduğumuz için böyle sorunlar bitmez. Şimdi sanayide bir ustaya gitseniz arabaya koyacağı yağ beş para etmeyen yerı sentetik bir yağ olacaktır. Çünkü adam 20 yıldır aynı şeyi aynı şekilde yapmış. :( İşin daha da üzücü yanı sadece maliyeti düşürebilmek için hala yarı sentetik yağ kullanan yetkili servisler var ve bir yağ ve filtre değişimine bile dünya para istiyorlar. Ben böyle yerleri kullandıkları yağ şirketinin müşteri hizmetlerine şikayet ediyorum.
-
Toplumsal tecrübeyi bilginin üstünde tutan bir toplum olduğumuz için böyle sorunlar bitmez. Şimdi sanayide bir ustaya gitseniz arabaya koyacağı yağ beş para etmeyen yerı sentetik bir yağ olacaktır. Çünkü adam 20 yıldır aynı şeyi aynı şekilde yapmış. :( İşin daha da üzücü yanı sadece maliyeti düşürebilmek için hala yarı sentetik yağ kullanan yetkili servisler var ve bir yağ ve filtre değişimine bile dünya para istiyorlar. Ben böyle yerleri kullandıkları yağ şirketinin müşteri hizmetlerine şikayet ediyorum.
çok güzel yazmışsın malesef toplumsal tecrübe doğruymuş gibi aynı yönde gidiliyo senelerce aklıma geliyorda yurt dışımda kullanılan fiat araçlar km lerce giderken bizde 100.000 oldumu motor isterdi bilinçsizlikten hepsi
şikayet etmektede çok haklısın servisleri acımıyolar paranı alıp yolluyolar ne olduğu belli değil varillerde
-
motor ömrü yağ çubuğundan anlaşılmaz, kompresyon testine tabi tutup kolayca anlarsınız