vwtr.net
Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 6N => Konuyu başlatan: ThE_Unforgiven - 28 Mart 2014, 16:02:48
-
Arkadaşlar bosch un sayfasından aracıma uygun LPG uyumlu bujiyi buldum
Numarası 0 242 240 652
Karşılığı WR 6 KI 33 S
Şimdi bujinin fiyatı kdv dahil 20 tl sipraiş ettim yarın elime geçicek inş.
-
Hayırlı olsun ben aee motorlu 6n aracımda yakıt tasarrufu sağladığını bizzat gördüm. Daha iyi bir yanma gerçekleşiyor. Fakat bu buji tek başına yeterli olmaz. benim gibi avansı + yapmanız gerek. Yani ateşlemeyi biraz erkene almanız lazım. Öbürünü sök bunu tak öle ahım şahım bi fark göremezsiniz. Yinede hayırlı olsun bu bujiler iridium olduğu için ömrü uzundur normal buji gibi 15000 kmde filan değiştirmeyin.
-
Hayırlı olsun ben aee motorlu 6n aracımda yakıt tasarrufu sağladığını bizzat gördüm. Daha iyi bir yanma gerçekleşiyor. Fakat bu buji tek başına yeterli olmaz. benim gibi avansı + yapmanız gerek. Yani ateşlemeyi biraz erkene almanız lazım. Öbürünü sök bunu tak öle ahım şahım bi fark göremezsiniz. Yinede hayırlı olsun bu bujiler iridium olduğu için ömrü uzundur normal buji gibi 15000 kmde filan değiştirmeyin.
resul verdığin bilgiler için saol bu aralar forumda pek aktifsin ne iş yaptığını merak ettım ayrıca tanışma maksadıyla
-
Resul ayrıca buji kablolarınıda sipariş ettim bunu söylemeyi unutmuşum :D BREMI olarak buji kablo setinide yeniliyorum. Yarın biraz avans vericem zaten ama bakalım sonuç ne olacak. Çok nadirde olsa lpg de stop problemi vardı inş onuda gidermiş olacağız.
Dist yukarı doğru çevirdiğimizde yükseltmiş oluyoruz dimi avansı.
-
Bujiler hayırlı olsun. Fiyat/performans oranı da iyiymiş.
Neden NGK değil de BOSCH seçtiniz ?
LPG dönüşümü yapılan araçlarda uygun buji kullanılmasının iki ana sebebi vardır.
İlk olarak LPG hava karışımının benzin/dizel hava karışımından çok daha farklı şekilde yanar, ateşlenmesi daha zordur. Bunun için daha fazla güç gerekir yani ateşleme voltajı daha yüksek olmalıdır.Gereken bu daha yüksek voltaj ihtiyacı ateşleme bobinine daha fazla yük bindirir. Fakat LPG bujileri daha düşük voltaj ile ateşleme yapabilirler.
Bildiğiniz gibi bujinin motorda ateşlemeden başka diğer bir görevi yanma odasının sıcaklığını ayarlamak. LPG de kullanımda yanma sıcaklığı daha yüksek olduğu için hem standart bujiler daha hızlı korozyona uğrar hem de fazla sıcaklığın dışarı atılmasında yeterli olamaz.
LPG bujileri iridyum uçlu, daha soğuk sıcaklık değerinde ve tırnak açıklıkları daha düşük olacak şekilde üretilirler, LPG'li araçlarda uygun buji kullanılmalıdır, siz farkı hissetmesenizde motorunuz için faydalıdır.
Tabi ki motor yağınızı da LPG'nin yarattığı yüksek yanma ve oksidasyon seviyesini karşılayacak seviyede seçmeyi unutmayın.
-
Sağol edincol
Bosch u temin etmek daha kolay oldu o nedenle seçtim. Açıkçası bosch car dan alıyorum. NGK da sahte ürün vs olabileceği için pek esnaflara güvenemedim.
Şimdi ateşleme bobinim de orjinal değiştirmiştim kablo ve bujilerde değişince ateşleme sisteminde pek bir eksiğim kalmadı. Geçen dist baktırdım boşluk vs çıkmadı.
Yağıda yeni değiştirmiştim ama lpg takılmadan önceydi. O nedenle onuda yenileyecez büyük ihtimal.
-
Bujiler hayırlı olsun. Fiyat/performans oranı da iyiymiş.
Neden NGK değil de BOSCH seçtiniz ?
LPG dönüşümü yapılan araçlarda uygun buji kullanılmasının iki ana sebebi vardır.
İlk olarak LPG hava karışımının benzin/dizel hava karışımından çok daha farklı şekilde yanar, ateşlenmesi daha zordur. Bunun için daha fazla güç gerekir yani ateşleme voltajı daha yüksek olmalıdır.Gereken bu daha yüksek voltaj ihtiyacı ateşleme bobinine daha fazla yük bindirir. Fakat LPG bujileri daha düşük voltaj ile ateşleme yapabilirler.
Bildiğiniz gibi bujinin motorda ateşlemeden başka diğer bir görevi yanma odasının sıcaklığını ayarlamak. LPG de kullanımda yanma sıcaklığı daha yüksek olduğu için hem standart bujiler daha hızlı korozyona uğrar hem de fazla sıcaklığın dışarı atılmasında yeterli olamaz.
LPG bujileri iridyum uçlu, daha soğuk sıcaklık değerinde ve tırnak açıklıkları daha düşük olacak şekilde üretilirler, LPG'li araçlarda uygun buji kullanılmalıdır, siz farkı hissetmesenizde motorunuz için faydalıdır.
Tabi ki motor yağınızı da LPG'nin yarattığı yüksek yanma ve oksidasyon seviyesini karşılayacak seviyede seçmeyi unutmayın.
Üstat değerli bilgiler için teşekkür ederim. Uzun uzun yazmışsınız aynen dediğiniz gibi :tamamdir
-
resul verdığin bilgiler için saol bu aralar forumda pek aktifsin ne iş yaptığını merak ettım ayrıca tanışma maksadıyla
Abi ben Elektronik teknisyeniyim birşirkette şu anda muhasebe müdürlüğü yapıyorum. Boş kalan vakitlerimde otomotiv üzerine kendimi eğitiyorum. Siz İstanbulun neresindensiniz?
-
Sağol edincol
Bosch u temin etmek daha kolay oldu o nedenle seçtim. Açıkçası bosch car dan alıyorum. NGK da sahte ürün vs olabileceği için pek esnaflara güvenemedim.
Şimdi ateşleme bobinim de orjinal değiştirmiştim kablo ve bujilerde değişince ateşleme sisteminde pek bir eksiğim kalmadı. Geçen dist baktırdım boşluk vs çıkmadı.
Yağıda yeni değiştirmiştim ama lpg takılmadan önceydi. O nedenle onuda yenileyecez büyük ihtimal.
Rica ederim.
Yağ için de VW 502 00 şartnamesini sağlayan, low SAPS değerli bir yağ kullanmanızı tavsiye ederim. Güncel en yüksek standart bu koşulları sağlayan yağlardır.
-
Üstat değerli bilgiler için teşekkür ederim. Uzun uzun yazmışsınız aynen dediğiniz gibi :tamamdir
Rica ederim.
Abi ben Elektronik teknisyeniyim birşirkette şu anda muhasebe müdürlüğü yapıyorum. Boş kalan vakitlerimde otomotiv üzerine kendimi eğitiyorum. Siz İstanbulun neresindensiniz?
Hocam ben de elektrik-elektronik mühendisliği okuyorum. İnşallah sağ salim bitirebilirsem en büyük isteğim otomotiv mühendisliğinde master yapmak. Otomotiv konusunda kendimi geliştirmek için Haynes Manuel ve Light and Heavy Veichle Technology kitabını her zaman elimin altında bulunduruyorum. Forum da yazmadan önce de ilk kaynak olarak bunları kullanırım. Size de kendinizi geliştirmek için nacizane tavsiyem bu kitaplar olabilir. Sizin de öneriniz varsa öğrenmek isterim.
-
İşin aslı pek aracı kullanmadığımdan lpg takılalı 4 ay oldu nerdeyse 1000-1500 km yol yaptım belki. O nedenle araçta yağ eksiltme vs varmı pek takip etmediğim için yağın üzerine düşmedim açıkçası.
-
Rica ederim.
Hocam ben de elektrik-elektronik mühendisliği okuyorum. İnşallah sağ salim bitirebilirsem en büyük isteğim otomotiv mühendisliğinde master yapmak. Otomotiv konusunda kendimi geliştirmek için Haynes Manuel ve Light and Heavy Veichle Technology kitabını her zaman elimin altında bulunduruyorum. Forum da yazmadan önce de ilk kaynak olarak bunları kullanırım. Size de kendinizi geliştirmek için nacizane tavsiyem bu kitaplar olabilir. Sizin de öneriniz varsa öğrenmek isterim.
Abow bu kitapların türkçesi varmıdıki :-\
-
Abow bu kitapların türkçesi varmıdıki :-\
Maalesef yok.