vwtr.net

Volkswagen => Golf => Golf III => Konuyu başlatan: KIRKBİR - 20 Mart 2014, 09:50:08

Başlık: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: KIRKBİR - 20 Mart 2014, 09:50:08
1.8 CL ARACIMI KOMPLE MOTOR REVİZYONUNA SOKTUM. GELİŞMELERİ VE FOTOĞRAFLARI EKLEYECEĞİM. BAKALIM HAYIRLISI İNŞALLAH. PİSTONUN BİRİ DİĞERLERİNDEN FARKLI BİR RENK ÇIKTI SİYAHA YAKINDI. SON ZAMADA SANIRIM ÇALIŞMAMIŞ.3 PİSTON GEZMİŞİM.
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: edincol - 20 Mart 2014, 10:13:26
Aracın kilometresi neydi ?
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: KIRKBİR - 20 Mart 2014, 12:47:50
TAM 130.000KM HENÜZ ERKEN DİYECEKSİNİZ, AMA BEN DE 7000 KM YAPTIM, İLK ÖNCE YOKTU BÖYLE BİR ŞEY, BİRDEN BİRE ÜFLEMEYE BAŞLADI ARABA, YAĞ YAKMA SİYAH DUMAN YOKTU, SABAHLARI BEYAZ DUMAN VARDI, ÜFLEME ARTTI SES DEĞİŞİKLİĞİ OLUNCA GİTTİM..USTA BU ŞEKİLDE DAHA FAZLA YÜRÜMEZ DEDİ.İNDİRDİK MOTORU..ŞU AN DAĞIITLMIŞ DURUMDA VE USTA REKTEFEYİYE GÖNDERDİ MOTORU..
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: KIRKBİR - 20 Mart 2014, 12:49:56
DAHA ÖNCE Kİ NİKİM GOLFATMACA İDİ. BİR ARA SİTEDE TUHAF İŞLER OLDU ULAŞAMADIM HESABIMA VE BEN YENİ HESAP AÇTIM. 1997 MODEL ARACIM..
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: barut - 20 Mart 2014, 14:44:18
130bin olmadığına eminim
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: KIRKBİR - 21 Mart 2014, 10:16:33
Kilometre orjınal, araba çok temiz kapalı garaj aracı, motor durumu bakmayın. Oldu bi kere yalnış yağmı, nedendir bilmiyorum. ()
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: KIRKBİR - 21 Mart 2014, 10:20:17
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/HotMP.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/iNPhe.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/3QLFm.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/aTLz7.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/JOro1.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/Hc9oz.jpg)
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: edincol - 21 Mart 2014, 10:43:27
Kilometre orjınal, araba çok temiz kapalı garaj aracı, motor durumu bakmayın. Oldu bi kere yalnış yağmı, nedendir bilmiyorum. ()

130bin de motor nasıl biter anlamak güç. En azından bundan sonra kaliteli yağ kullanın.(Yani yarı-sentetik kullanmayın. Kaliteli yağ = Düşük SAPS değerli + tam setetik)
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: KIRKBİR - 21 Mart 2014, 10:57:02
Bİ ÇIKSINDA SANAYİDEN, TEREYAĞI BAL DÖKERİM BEN ONA..bAKARIM BUNDAN SONRA..:)
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: barut - 21 Mart 2014, 10:59:08
ateşlemede de sorun varmış gibime geldi. Bujilerin renkleri farklı farklı
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: KIRKBİR - 21 Mart 2014, 15:52:19
Olabilir ama ustanın dediğine göre triğer bilyesi orjınal değil ve ayar tutmuyor, orjınali ile değiştirilecek. Bujıler sıboplar, kaytlar hepsi aşınmış ve simsiyah durumdalar.. (http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/vo1z7.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/qLyxR.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/9xcu0.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/fzwZq.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/0pKON.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/40Xpg.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/NgVPS.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/F0xIn.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/UyJf5.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/Kbc2A.jpg)
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: KIRKBİR - 21 Mart 2014, 15:53:56
Motor toplanıyor..Hayırlısı ile inşallah..Sekman kırık siboplar simsiyah..
Nasıl yürümüş hayret..
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: htmetin - 22 Mart 2014, 14:48:41
vw yolda bırakmazz  ;)
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: edincol - 22 Mart 2014, 18:49:59
Eğer bakımlarda düzenli olarak kurum temizliği yaparsanız supaplar hep yütemiz kalır. Sekmanlarda temizlik için ise yüksek deterjanlar yağlar kullanmalısınız böylece motor her zaman temiz kalır.
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: KIRKBİR - 23 Mart 2014, 11:45:54
ARTIK YAĞ KALİTESİNE DAHA ÇOK DİKKAT EDECEĞİM ARKADAŞLAR...AYNEN WOSVAGEN YOLDA BIRAKMMAZ, NASIL YÜRÜMÜŞ HAYRET..ALLAHA ŞÜKÜR KAZA BELA OLMASINDA..HERKEZE KAZASIZ GÜNLER..
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: KIRKBİR - 24 Mart 2014, 10:57:04
(http://)(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/cRIqZ.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/Qetm5.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/1YwIq.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/nHIW.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/ZaRS0.jpg)
MOTOR TOPLANDI OTOMOTİK ŞANZIMAN YAĞI VE FİLİTRESİ DEĞİŞTİRİLDİ..
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: KIRKBİR - 24 Mart 2014, 10:58:14
HEMEN HEMEN İŞLER BİTMEK ÜZRE 7 . GÜNDEYİZ SANIRIM ÖĞLEDEN SONRA ALACAĞIM.ARABA BENZİNDE ÇALIŞMADI GAZDA ÇAILŞTIRILDI. ELEKTİRİKÇİ BAKMAYA GELECEK..
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: KIRKBİR - 06 Nisan 2014, 22:20:03
Motor çok güzel oldu Allah'a şükür..Kaliteli yağdan ayrılmamak lazım. Bir cay içerken arabana ne yağ koyduklarını kaçırdığım günler aklıma geldi..
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: edincol - 06 Nisan 2014, 22:42:32
Hayırlı olsun, güzel günlerde kullanın. Bildiğiniz kaliteli bir yağ var mı ?
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: a.emre - 07 Nisan 2014, 00:33:57
Hayırlı olsun,kazasız belasız binmek nasip olur inşallah.

Hayırlı olsun, güzel günlerde kullanın. Bildiğiniz kaliteli bir yağ var mı ?
Bence Castrol Magnatec ten şaşmayın,VW kullandığına göre ekstra açıklama eklemek bana düşmez  :)
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: edincol - 07 Nisan 2014, 01:06:14
Hayırlı olsun,kazasız belasız binmek nasip olur inşallah.
Bence Castrol Magnatec ten şaşmayın,VW kullandığına göre ekstra açıklama eklemek bana düşmez  :)


VW Magnatec değil EDGE Professional kullanıyor.
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: golf3antep - 07 Nisan 2014, 09:17:54
çok geçmiş olsun.  ama bence bu yağdan değil. bence km yi düşürmüşlerdir. çünkü ww kalitesi en kötü halde bile en az 200,000 ü devirir.. ben yağsız binerek gördüm çünkü kanıtlanmıştır yani..
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: KIRKBİR - 07 Nisan 2014, 13:47:59
kİLOMETRE OYNANMAMIŞ DENİLDİ AMA BİLEMİYORUM Kİ; İÇİ, KOLTUKLAR, GÖGÜS, VİTES DİREKSİYON ÇOK TEMİZ AMA TAVAN TABAN DÖŞEMELERİ..TERTEMİZ.. bUNLARDA KULLANILIYOR NETİCE DE..yİNE DE HERŞ EY MUHTEMEL..
hAKLISNIZ OLABİLİR..
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: KIRKBİR - 07 Nisan 2014, 13:48:31
SAGOLUN..İYİ OLDU AMA ..ARTIK BUNDAN SONRASI BENİM KULLANIMIMA BAĞLI HER ŞEYİNİ VAKTİNDE YAPTIRACAĞIM..
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: a.emre - 07 Nisan 2014, 21:26:30
VW Magnatec değil EDGE Professional kullanıyor.
Haklısınız yanlış bilgilendirme oldu,düzeltme için teşekkürler.
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: edincol - 08 Nisan 2014, 00:13:28
Haklısınız yanlış bilgilendirme oldu,düzeltme için teşekkürler.

Rica ederim hocam, hata olabilir. Bence siz de EDGE serisine geçiş yapın veya Mobil 1'e.
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: a.emre - 08 Nisan 2014, 02:21:19
Rica ederim hocam, hata olabilir. Bence siz de EDGE serisine geçiş yapın veya Mobil 1'e.
10W/40 olanını göremedim,sadece 5W/30 var.Araç lpgli olduğu için 10W/40 zor dayanıyor(aylık ortalama 1500km kullanıyorum),5W/30 sıkıntı olmaz mı.
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: edincol - 08 Nisan 2014, 10:02:04
10W/40 olanını göremedim,sadece 5W/30 var.Araç lpgli olduğu için 10W/40 zor dayanıyor(aylık ortalama 1500km kullanıyorum),5W/30 sıkıntı olmaz mı.

Araç LPG'li olduğu için 10W-40'a zor dayanıyor derken ne demek istediğinizi anlayamadım. Yağ mı eksiltiyor ?
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: azap5555 - 08 Nisan 2014, 13:17:33
daha yüksek ısıda yağ daha da inceleceği için yeterli basıncı sağlayamaz, basınç düşer yağ inceleceği için yağ daha çok eksiltir diyor sanırım arkadaş.
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: edincol - 08 Nisan 2014, 18:21:19
daha yüksek ısıda yağ daha da inceleceği için yeterli basıncı sağlayamaz, basınç düşer yağ inceleceği için yağ daha çok eksiltir diyor sanırım arkadaş.

Viskozite indeksi yüksek bir yağ kullanırsanız, yağın sıcaklıkla viskozite değişimi daha düşük olur. Yani yağ daha geniş bir sıcaklık aralığında istenilen viskozitede kalabilir.
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: a.emre - 08 Nisan 2014, 20:42:12
Araç LPG'li olduğu için 10W-40'a zor dayanıyor derken ne demek istediğinizi anlayamadım. Yağ mı eksiltiyor ?
Bahsi geçen sayıların anlamlarını tam olarak bilmediğim için,tahmin yürüttüm.
daha yüksek ısıda yağ daha da inceleceği için yeterli basıncı sağlayamaz, basınç düşer yağ inceleceği için yağ daha çok eksiltir diyor sanırım arkadaş.
Bir anlamda böyle.Tahmin ettiğiniz gibi yağ eksiltiyor.
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: edincol - 08 Nisan 2014, 21:09:38
Bahsi geçen sayıların anlamlarını tam olarak bilmediğim için,tahmin yürüttüm.Bir anlamda böyle.Tahmin ettiğiniz gibi yağ eksiltiyor.

Motor yağlarının viskozitesini gösteren değerler SAE(Society of Otomotive Engineering) tarafından belirlenen skalaya göre kodlandırılıyor.

xW ile başlayan değer soğuk çalıştırma, 40 derece sıcaklıktaki viskozitesini gösterir. Bu değer ne kadar düşük olursa ilk çalıştırmada motorun yağlaması o kadar hızlı olur. Bildiğiniz gibi araç park halindeyken bütün yağ kartere toplanıyor. Aracı uzun beklemeden sonra ilk çalıştırma esnasında, motor yağının karterden yağ pompasıyla pistonlara ulaştırılana kadar geçen sürede motor yağsız çalışır(çok kısa bir süre). Geçen bu süre boyunca motor bir önceki yağlama sonucunda kalmış olan yağ filmi ile korunur. Şimdi ilk değeri ne kadar düşük olursa bu yağsız çalışma süresi o kadar azalacaktır çünkü yağ daha akışkan olduğu için yağ pompası tam basınca daha çabuk şekilde ulaşacaktır. Aynı zamanda yağ çalışma sıcaklığına(100 derece) ulaşana kadar motor daha kalın bir yağa karşı çalışır ve yakıt tüketimi artar. Peki yağ kalınlığı soğuk değeri ile sıcak değeri ile ne kadar viskozite farkı var? Diyebilirsiniz, ortalama 6 kat fark vardır, yani yağ soğukken 6 kat daha kalındır. Bu arada motor aşınmalarının %70-80'i bu yağsız çalışma esnasında geçen sürede olur. Aynı zamanda kaliteli bir tam sentetik yağ kullanımı, yağ filmininde koruyucu yağ filminin de kaliteli olması demektir.

Yağ numaralarındaki ikinci değer de yağın sıcakken ki viskozitesini gösterir. Bu değerin belirlenmesi motorun tolerans değerlerine göre belirlenir veya motor aşınma seviyesine göre. Bu değerinde düşük olması yakıt tüketimi için daha iyidir çünkü motor daha az yağ kuvvetine karşı rahat çalışır, bu yüzden VW araçlar için 30 değerinden başlamak güncel standartlarda doğru olandır. Eğer motor aşınma fazlaysa, yani yağ eksiltme miktarı 10bin kilometrede 1-1,5 litre düzeyine geldiyse bir üst viskozite olan 40 değerine geçmek doğru olur, yani xW-40 olan bir yağ.
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: KIRKBİR - 08 Nisan 2014, 21:40:02
LPg li araçlar için özel yağ çıkmışama içeriğini bilmiyorum..Markalı tabii. Araba fan çalışırken stop ettirilmemeli galiba doğru mu ..Devridayım devam etmeli..Bunun için de stop ettirilmemeli fan durunca kontağı kapamalı  doğru mudur yeni öğrendim..
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: edincol - 08 Nisan 2014, 21:53:50
LPg li araçlar için özel yağ çıkmışama içeriğini bilmiyorum..Markalı tabii. Araba fan çalışırken stop ettirilmemeli galiba doğru mu ..Devridayım devam etmeli..Bunun için de stop ettirilmemeli fan durunca kontağı kapamalı  doğru mudur yeni öğrendim..


Piyasada bulunan özellikle LPG araç için olduğu belirtilen çoğu motor yağı genelde çok fazla aşınmış motorlara yönelik üretilmiştir. Eğer aklınızda bir ürün varsa ismini yazarsanız ona göre bilgi verebilirim.

Motor sıcakken motoru durdurmanız bildiğim kadarıyla hiçbir sorun teşkil etmiyor. Eğer aracınızda turbo var ise devirli kullanımlardan sonra biraz bekleyip motoru öyle durdurmak turbonun sağlığı için gereklidir.
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: a.emre - 08 Nisan 2014, 21:55:32
Motor yağlarının viskozitesini gösteren değerler SAE(Society of Otomotive Engineering) tarafından belirlenen skalaya göre kodlandırılıyor.

xW ile başlayan değer soğuk çalıştırma, 40 derece sıcaklıktaki viskozitesini gösterir. Bu değer ne kadar düşük olursa ilk çalıştırmada motorun yağlaması o kadar hızlı olur. Bildiğiniz gibi araç park halindeyken bütün yağ kartere toplanıyor. Aracı uzun beklemeden sonra ilk çalıştırma esnasında, motor yağının karterden yağ pompasıyla pistonlara ulaştırılana kadar geçen sürede motor yağsız çalışır(çok kısa bir süre). Geçen bu süre boyunca motor bir önceki yağlama sonucunda kalmış olan yağ filmi ile korunur. Şimdi ilk değeri ne kadar düşük olursa bu yağsız çalışma süresi o kadar azalacaktır çünkü yağ daha akışkan olduğu için yağ pompası tam basınca daha çabuk şekilde ulaşacaktır. Aynı zamanda yağ çalışma sıcaklığına(100 derece) ulaşana kadar motor daha kalın bir yağa karşı çalışır ve yakıt tüketimi artar. Peki yağ kalınlığı soğuk değeri ile sıcak değeri ile ne kadar viskozite farkı var? Diyebilirsiniz, ortalama 6 kat fark vardır, yani yağ soğukken 6 kat daha kalındır. Bu arada motor aşınmalarının %70-80'i bu yağsız çalışma esnasında geçen sürede olur. Aynı zamanda kaliteli bir tam sentetik yağ kullanımı, yağ filmininde koruyucu yağ filminin de kaliteli olması demektir.

Yağ numaralarındaki ikinci değer de yağın sıcakken ki viskozitesini gösterir. Bu değerin belirlenmesi motorun tolerans değerlerine göre belirlenir veya motor aşınma seviyesine göre. Bu değerinde düşük olması yakıt tüketimi için daha iyidir çünkü motor daha az yağ kuvvetine karşı rahat çalışır, bu yüzden VW araçlar için 30 değerinden başlamak güncel standartlarda doğru olandır. Eğer motor aşınma fazlaysa, yani yağ eksiltme miktarı 10bin kilometrede 1-1,5 litre düzeyine geldiyse bir üst viskozite olan 40 değerine geçmek doğru olur, yani xW-40 olan bir yağ.
Öncelikle bilgilendirme için teşekkür ederim.Konya'daki ustam yağ eksiltmeye karşı Mobil'in yanlış hatırlamıyorsam 10W/60 dedi,çıkmış mı çıkacak mı neymiş,ondan kullan dedi.Ama sizin söylediklerinize göre bu yağ motoru daha çok zorlayacak.Bu arada tam olarak ölçüm yapmadım ama 1-1.5 ayda(2000-2500 kmde) yaklaşık 1 litre yağ eksiltiyor.-Günde yaklaşık 50-60 km yol gidiyorum,bunun 5-8 kmsi devamlı dik yokuş olduğu için 4000-6000 devirle gidiyorum.-Sorduğum kişiler LPGli araç için normal diyorlar fakat bana biraz fazla gibi geliyor.Aldığım ilk günden beri(yaklaşık 7 ay oldu) Castrol Magnatec 10W/40 kullanıyorum.Arabayı kaldırdığımızda yağ kaçağı görünmüyor,karter falan temiz yani.Yağ yakıyor desem egzos dumanından belli olur.Biri subap keçelerinden kaçırıyorsa çalıştırdıktan sonra 5 dk falan yakıtla beraber sızan yağı da yakar demişti.Şu an günlük kullandığım için baktıramadım(açıkçası açarlar da sağlam kapatamazlar diye de korkuyorum)Bununla ilgili fikriniz nedir?Yağ eksildikçe ekliyorum,motora zararı olmayacak birşeyse yaklaşık 2 ayda bir 2 dk yağ eklemek için ayırabilirim,sorun olmaz.
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: a.emre - 08 Nisan 2014, 21:56:12
LPg li araçlar için özel yağ çıkmışama içeriğini bilmiyorum..Markalı tabii. Araba fan çalışırken stop ettirilmemeli galiba doğru mu ..Devridayım devam etmeli..Bunun için de stop ettirilmemeli fan durunca kontağı kapamalı  doğru mudur yeni öğrendim..

Zannediyorum bahsettiğiniz yağ Mobil'in 10W/60 lık yağı.
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: edincol - 08 Nisan 2014, 22:33:04
Öncelikle bilgilendirme için teşekkür ederim.Konya'daki ustam yağ eksiltmeye karşı Mobil'in yanlış hatırlamıyorsam 10W/60 dedi,çıkmış mı çıkacak mı neymiş,ondan kullan dedi.Ama sizin söylediklerinize göre bu yağ motoru daha çok zorlayacak.Bu arada tam olarak ölçüm yapmadım ama 1-1.5 ayda(2000-2500 kmde) yaklaşık 1 litre yağ eksiltiyor.-Günde yaklaşık 50-60 km yol gidiyorum,bunun 5-8 kmsi devamlı dik yokuş olduğu için 4000-6000 devirle gidiyorum.-Sorduğum kişiler LPGli araç için normal diyorlar fakat bana biraz fazla gibi geliyor.Aldığım ilk günden beri(yaklaşık 7 ay oldu) Castrol Magnatec 10W/40 kullanıyorum.Arabayı kaldırdığımızda yağ kaçağı görünmüyor,karter falan temiz yani.Yağ yakıyor desem egzos dumanından belli olur.Biri subap keçelerinden kaçırıyorsa çalıştırdıktan sonra 5 dk falan yakıtla beraber sızan yağı da yakar demişti.Şu an günlük kullandığım için baktıramadım(açıkçası açarlar da sağlam kapatamazlar diye de korkuyorum)Bununla ilgili fikriniz nedir?Yağ eksildikçe ekliyorum,motora zararı olmayacak birşeyse yaklaşık 2 ayda bir 2 dk yağ eklemek için ayırabilirim,sorun olmaz.

Aracınız çok fazla yağ eksiltiyor. Bir veya iki üst viskozite sınıfına geçmeniz yararınıza olur. Mobil 1 5W-50 veya daha kalını 10W-60'a geçebilirsiniz, zaten ustanız da bu yönde tavsiye vermiş.

Şu anda piyasada bulunan en kötü yağ 10W-40 değerlerinde olan yarı sentetik yağlardır. 90'lıyıllarda belirlenmiş bir yağ standardı olan VW 501.01'e göre üretilmişlerdir ve halen bu standarda göre üretiliyor. Yarı sentetik yağların en büyük zararı düzensiz molekül yapısında olmasından dolayı sürtünme azaltma özelliği ve yağ filmini koruma direnci düşüktür. Aynı zamanda formülasyonları gereği motoru temizleme ve koruma yeterliliği de çok düşük seviyededir.
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: a.emre - 08 Nisan 2014, 22:41:11
Aracınız çok fazla yağ eksiltiyor. Bir veya iki üst viskozite sınıfına geçmeniz yararınıza olur. Mobil 1 5W-50 veya daha kalını 10W-60'a geçebilirsiniz, zaten ustanız da bu yönde tavsiye vermiş.

Şu anda piyasada bulunan en kötü yağ 10W-40 değerlerinde olan yarı sentetik yağlardır. 90'lıyıllarda belirlenmiş bir yağ standardı olan VW 501.01'e göre üretilmişlerdir ve halen bu standarda göre üretiliyor. Yarı sentetik yağların en büyük zararı düzensiz molekül yapısında olmasından dolayı sürtünme azaltma özelliği ve yağ filmini koruma direnci düşüktür. Aynı zamanda formülasyonları gereği motoru temizleme ve koruma yeterliliği de çok düşük seviyededir.

O zaman mümkün olan en kısa sürede tavsiye ettiğiniz yağlardan birine geçiyorum.İlginiz için çok teşekkür ederim.
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: edincol - 08 Nisan 2014, 23:13:32
O zaman mümkün olan en kısa sürede tavsiye ettiğiniz yağlardan birine geçiyorum.İlginiz için çok teşekkür ederim.

Öncelikle yağ eksilmesinin nedenini bulmanız daha mantıklı olur. Eğer motorun aşınmasından dolayı bir eksilme oluyor ise bir veya iki üst viskoziteye geçin.

Rica ederim.
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: a.emre - 08 Nisan 2014, 23:16:45
Öncelikle yağ eksilmesinin nedenini bulmanız daha mantıklı olur. Eğer motorun aşınmasından dolayı bir eksilme oluyor ise bir veya iki üst viskoziteye geçin.

Rica ederim.
Şuan Ankara'dayım,okuyorum.Yaz tatilinde memleketim olan Konya'da kendi ustama geniş zaman ayırarak baktırmam daha mümkün görünüyor.
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: azap5555 - 08 Nisan 2014, 23:37:06
motor kompresyon testiyle yağ eksiltmesi anlaşılabilir mi acaba? bir de çekişi gidişi nasıl arabanın?
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: a.emre - 09 Nisan 2014, 00:00:44
motor kompresyon testiyle yağ eksiltmesi anlaşılabilir mi acaba? bir de çekişi gidişi nasıl arabanın?
Gidişinde problem yok,çekişi de gayet iyi.Çok nadir(1.5-2 ayda bir) ilk çalıştığında benzinde iken bir yer tıkanmış gibi hissettiriyor.Tüpte hiç sıkıntı yok.
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: golf3antep - 27 Nisan 2014, 12:08:50
emre neden aracı yüksek devirde kullanıyosun 4000/6000 devir demişsin.  yokuşlarda bu devirler aracı zorlamazmı bi büyüklerimizle istişare etmeni öneririm
Başlık: Ynt: MOTOR REVİZYONU
Gönderen: a.emre - 27 Nisan 2014, 16:31:48
emre neden aracı yüksek devirde kullanıyosun 4000/6000 devir demişsin.  yokuşlarda bu devirler aracı zorlamazmı bi büyüklerimizle istişare etmeni öneririm
Bahsettiğim yokuşta 3500 devrin altında gidersem 2.vitese kadar düşmek zorunda kalıyorum, yaklaşık 5 km lik yokuşu da 2.vitesle bitiremiyorum.