vwtr.net
Volkswagen => Polo ve Lupo => Konuyu başlatan: brunswick - 19 Aralık 2012, 18:30:10
-
2008 model 58.000 de benzinli polom var 3 aydır dikkat ediyorum aracımı hafta içi kullanmıyorum sadce hafta sonları kullanıyorum ilk çalıştırmada motor ısınana kadar metal sesi cık cık gibi ses geliyo gaz verdikçe o seste yükseliyor fakat motor ısınınca o ses kesiliyo bunun nedeni ne olabilir kimisi yağ kartele çöküyo karteldende pompalaması zaman aldığı için o ses geliyo diyolar kimisi motorda sorun olabilir diyolar bu yüzden korkuyorum servise gitmeye :)önemli bi sorun varmıdır
-
Orijinal yağ filtrelerinde yağın geri kaçmaması için bi valf var. Kim ne derse desin yetkili servis haricinde orijinal yağ filtresi bulamazsınız (BOSCH Car Services lerde de orijinal bulunabilir). Özellikle soğuk havalarda sizin de söylediğiniz gibi yağ tam pompalanana kadar sübaplardan vurma sesi gelebiliyor.
Bir de karterin içinde parmak kalınlığında yağ süzgeci var. İçindeki çok ince delikler zamanla doluyor ve yağ ısınana kadar verimli yağlama olamıyor. Temizletmek gerekli.
Tabi bunlar tahmin. Bi baktırmak lazım.
-
Orijinal yağ filtrelerinde yağın geri kaçmaması için bi valf var. Kim ne derse desin yetkili servis haricinde orijinal yağ filtresi bulamazsınız (BOSCH Car Services lerde de orijinal bulunabilir). Özellikle soğuk havalarda sizin de söylediğiniz gibi yağ tam pompalanana kadar sübaplardan vurma sesi gelebiliyor.
Bir de karterin içinde parmak kalınlığında yağ süzgeci var. İçindeki çok ince delikler zamanla doluyor ve yağ ısınana kadar verimli yağlama olamıyor. Temizletmek gerekli.Tabi bunlar tahmin. Bi baktırmak lazım.
Üstat araç ısınana kadar yağsız mı çalışıyor? Aracın ısınması demek en az 2-3 dk sürer. Araç yağsız en fazla ne kadar çalışabilir ki? :-\
-
Hafta içi aracımı 5 gün kullanmıyorum hafta sonları kullanıyorum bu ses genellikle soğuk havalarda geliyo 4-5 kilometre geliyo sonrasında kesiliyo motor ısınınca ses ortadan kalkıyo motor sıcak iken kaputu açıp sesini dinliyorum o ses gelmiyo saat gibi çalışıyo motor soğuk iken gene aynı
-
Tamamen yağsız çalışmıyor tabi, bir kaç saniye içinde yağ pompası yağı geri pompalar ama yağ süzgeci de tıkanmaya başladıysa iyi bi yağlama olmaz.
Ayrıca servisler nedense 10w-40 castrol yağ kullanıyor bizim araçlar için. Farklı yerlerde castrol'ün kurum ve köpük yaptığını duymuştum. Kurumu bilmiyorum ama köpüğe kendi aracımda şahit oldum. Ben söylemeden usta castrol koymuş. Bir dahaki değişimde hava hortumunda köpüğü gördüm. 5w-30 tam sentetik mobil1 (mobil super 3000 değil, mobil1) kullanıyorum. Biraz pahalı ama çok daha kaliteli. Mercedes, BMW, Porsche vs.mobil1 kullanıyor.
-
Klima yada şarj dinamosu kasnağı veya triger gergi rulmanını kontrol ettirin motordan olsa ısınınca kesilmez.
-
bir sürahi su alın elinize, aracı çalıştırın, bahsettiğiniz ses geliyorsa V kayışının dolandığı kasnaklara sırayla suyu dökün, eğer bu ses kısa sürelide olsa kesilip tekrar devam ediyorsa su döktüğünüz kasnak dağılmak üzere. eğer yağ kaynaklı itici sesi ise ve yağ değişimini yeni yaptıysanız Berner'in motor yağ katkısını ekleyin 3-4bin km sesi duymaz & azaldığını görebilirsiniz. yağ pompası alt süzgeci tıkalı ise ki bilinmez sökmeden açtırıp temizletmek gerekli... önce suyu deneyin :)