vwtr.net
Volkswagen => Golf => Golf I => Konuyu başlatan: GolfMk1Cabrio - 16 Kasım 2012, 03:34:49
-
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/ivRu5.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/81JGX.jpg)
Bildiğimiz üzre Golf 1 lerin MFA sistemlerinde 2 adet kol kullanılıyor. Kendi MK-1'imi restorasyona sokucam kısmetse K-Jetronik sistemi yeniden kurucaz yani MFA'nın bazı kısımlarını çalıştırabilecek bir ECU'ya sahip olucaz. Sormak istediğim şu arkadaşımda alttaki koldan var MFA'sı yok bir miktar karşılığında ondan satın alıcam 2 adet silgi kademesi var üzerinde tahmin ediyorum ki bu kolu en alta çektiğimizde yani silgiyi zamanlı kısma aldığımızda süreyi uzatıp kısaltmaya yarıyor. Ben bu kolu alsam MFA sistem hariç hiç bir kablo vs bağlamadan orijinal soketine oturtsam silgimin süresiyle oynayabilir miyim ? Yoksa bağlantı yapmam,silgi zaman rolesini yenilemem vs şart mı ? En olmadı üstteki koldan alıcam ama olmuşken tam olsun istiyorum.
-
MFA soketi elektrik tesisatında, mfa takosunda değil gökhan. eğer orjinalde mfa yoksa, mfa lı takoya giden kablo boğumunda ilgili noktalara giriş yaparak mfa yı kol yardımıyla çalıştırabilirsin. üstteki kolla alttaki kolun farkları, üstteki kol bir önceki nesil mfa ya ait olabilir, alttaki ise sonraki nesil. izra alttakinde sanırım hafıza fonksiyonu da mevcut, o da dx lerde olabilir. silgi kademesi de aynı bizim kolların hepsinde, üstte 2, altta tek. hız ayarlama fonksiyonu röle ile olmakta (golf 3 lerde kullanılan hız ayarlama fonksiyonlu rölelerin bazıları mk2 lerde de var) kolla bir alakası yok, kollar standart.
-
K-Jet ile bir ECU ya sahip olmayacaksın gökhancım..
Resimdeki beyin K-JET te yok KE-JET te var buda mk2 ve üstü sistemlerde.
MFA sistemininde tam anlamıyla çalışması için bu birimin ve tesisatının olması gerek.
(http://img527.imageshack.us/img527/8500/img0790zq1.jpg)
-
MFA soketi elektrik tesisatında, mfa takosunda değil gökhan. eğer orjinalde mfa yoksa, mfa lı takoya giden kablo boğumunda ilgili noktalara giriş yaparak mfa yı kol yardımıyla çalıştırabilirsin. üstteki kolla alttaki kolun farkları, üstteki kol bir önceki nesil mfa ya ait olabilir, alttaki ise sonraki nesil. izra alttakinde sanırım hafıza fonksiyonu da mevcut, o da dx lerde olabilir. silgi kademesi de aynı bizim kolların hepsinde, üstte 2, altta tek. hız ayarlama fonksiyonu röle ile olmakta (golf 3 lerde kullanılan hız ayarlama fonksiyonlu rölelerin bazıları mk2 lerde de var) kolla bir alakası yok, kollar standart.
Peki abi fotoğraflardaki koldan çıkan soket nereye gidiyor ? MFA'lı takoların arkasında ek bi soket giriş yeri gibi bir yer görmüştüm oraya mı takılıyor ? Silgi kolunda açıklamışsın ama biraz karışık geldi =) Yani ben alttaki kolu alsam taktığım gibi zaman ayarlı şekilde kullanabilecek miyim ?
-
K-Jet ile bir ECU ya sahip olmayacaksın gökhancım..
Resimdeki beyin K-JET te yok KE-JET te var buda mk2 ve üstü sistemlerde.
MFA sistemininde tam anlamıyla çalışması için bu birimin ve tesisatının olması gerek.
(http://img527.imageshack.us/img527/8500/img0790zq1.jpg)
Abi DX'lerde ve Amerikan GTI motorlarında KE-JET yok ama yine de MFA kullanabiliyorlar arkadaşımın Cabriosunda 1.8 GTI var ama 95-98 HP olanlarından onda MFA var ve K-Jet kullanıyor takosu olmadığı için hiç kullanmamış ama sistem orjinalinde var. EG GTI'n K-jetronik'inde MFA'nın tam anlamıyla çalışmayacağının bende farkındayım belirli şeyleri göstermesi yeterli benim için :tamamdir
-
o kadar yazdım yanlış bastık silindi.. neyse yeniden yazalım..
erşan abi edindiğim bilgilerden mfa için ecu ya ihtiyaç yok. mfa, araca göre kendi üstünde yüklü gelen varsayılan bilgileri (8v - 16v) vakumdan gelen hava ile, km saatinden aldığı dijital km verilerini kullanarak hesap yapıyor. mesela benim tako 16v için, o yüzden yakıt hesabını doğru yapamıyor. diğer hesaplar doğru. yağ sıcaklığı ve dış sıcaklık da diğer sensörlerden geliyor zaten. vortexte dizellere bile mfa takıp çalıştırmışlar.
ordaki soket kontaktan sigorta kutusuna giden kablo boğumundaki uygun yere (mfa lı araç için) takılıyor. varsayılanda mfa yoksa, o fişteki kabloların uçlarını uygun noktalara bağladığında takometreye hükmetmiş oluyorsun, ekstra olarak dış sıcaklık sensörünü bağlaman gerekiyor. artı yağ sıcaklığı için de yağ sensörlerinden birini sıcaklık da verebilen bir sensörle değiştirmen gerekiyor.
silecek kolu için de, mk1 ve 2 lerdeki tüm silecek kolları standart. yani kol üzerinden ekstra silecek hız ayarı yapılmıyor. hız ayarı, bazı mk2 lerde (gti, gli gibi) gelen hız ayarlı silecek rölesi ile oluyor. silecek kolunu bir kez alta basıyorsun, çalışmasını istediğin aralığı bekleyip kapatıp tekrar açtığında, arada geçen süre kadar hızla çalışıyor, ben öyle hatırlıyorum.
-
Yani sen diyosun ki alttaki silecek kolunu alsam direk taksam hiç bir ek bağlantı yapmadan süresiyle orjinal bir şekilde oynayabilirim doğru mu anlamışım :tamamdir Takoların 16V-8V ayrım yaptığını bilmiyordum öğrendiğim iyi oldu bunu :) Abi sen bir ara MFA işlerini koşturuyodun montajını falan yaptın mı ?
-
Yani sen diyosun ki alttaki silecek kolunu alsam direk taksam hiç bir ek bağlantı yapmadan süresiyle orjinal bir şekilde oynayabilirim doğru mu anlamışım :tamamdir Takoların 16V-8V ayrım yaptığını bilmiyordum öğrendiğim iyi oldu bunu :) Abi sen bir ara MFA işlerini koşturuyodun montajını falan yaptın mı ?
olm standart röle ile olmuyor dedim ya, zamanlamalı röle ile oluyor o silecek ayar işi. kolla alakası yok, senin normal kol ile de oluyor. röle bulmak gerek.
dediğim gibi alttaki kol, hafızalı kol sanırım, üstteki tek hafızalı. eski tiplerde çıkmış olabilir, birinci nesil filan.
ben mfa yı takmıştım, arabayı satıcam diye sökmüştüm, takıcam bu hafta sonu gene. hız sabitleyci için vakum eksikti, geldi. kablo ayıklamam gerek, o da uzun iş, üşeniyom. akşamları yapabilirim ama denizle oynamak daha güzel :P
-
olm standart röle ile olmuyor dedim ya, zamanlamalı röle ile oluyor o silecek ayar işi. kolla alakası yok, senin normal kol ile de oluyor. röle bulmak gerek.
dediğim gibi alttaki kol, hafızalı kol sanırım, üstteki tek hafızalı. eski tiplerde çıkmış olabilir, birinci nesil filan.
ben mfa yı takmıştım, arabayı satıcam diye sökmüştüm, takıcam bu hafta sonu gene. hız sabitleyci için vakum eksikti, geldi. kablo ayıklamam gerek, o da uzun iş, üşeniyom. akşamları yapabilirim ama denizle oynamak daha güzel :P
Bak ben çocuk yapmıyorum sırf arabamla uğraşabilmek için :D
-
mk2 dekı mfa lı kolun 1 ve 2 kademesı sılecek hızınla ılgılı degıl sanırım ,bende de aynı duzenek vardı ve konumlarını degıstırdıgımde ekran degerlerı değişiyordu ayrıca o sürgülü duğmenın yaylanma özelliği var bir nevi reset gibi bişey
-
mk2 dekı mfa lı kolun 1 ve 2 kademesı sılecek hızınla ılgılı degıl sanırım ,bende de aynı duzenek vardı ve konumlarını degıstırdıgımde ekran degerlerı değişiyordu ayrıca o sürgülü duğmenın yaylanma özelliği var bir nevi reset gibi bişey
abi mk2 deki mfa lı kolun 1 ve 2 konumları, mfa nın 1. ve 2. hafızasındaki değerler arasında geçiş yapmak için. 2 farklı değer tutabiliyor yani.
-
mk2 dekı mfa lı kolun 1 ve 2 kademesı sılecek hızınla ılgılı degıl sanırım ,bende de aynı duzenek vardı ve konumlarını degıstırdıgımde ekran degerlerı değişiyordu ayrıca o sürgülü duğmenın yaylanma özelliği var bir nevi reset gibi bişey
Ah be Uğur abim nerelerdesin sen :) Abi MK-1'deki kol nasıldı senin ? Senin DX'te MFA var diye hatırlıyorum ondaki kol hangisiydi ?
-
ilker abi su vortexde dıesele mfa takanların lınkı atabılırmısın sana zahmet ::) >:D ^-^
-
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?295039
ben burdan faydalanmıştım, alttaki postlarda dizele takanların olduğunu yazmışlar. o konuda caddy ye takmışlar.
-
ince tip olan mk1 gökhan
-
bendeki aracta ustteki koldan var arac 1985 mk2 1.8 gtı mfa düzgun calışıyor farlar düzgün çalışıyor sadece silecekler karmaşık alttaki koldan nerede bulabilirim
-
bendeki aracta ustteki koldan var arac 1985 mk2 1.8 gtı mfa düzgun calışıyor farlar düzgün çalışıyor sadece silecekler karmaşık alttaki koldan nerede bulabilirim
Silecekler karmaşık derken neyi kastedtin biraz açıkla bizde bilgi sahibi olalım :)
-
normalde geri çekince calışması lazım ileri itince hem ön hem arka su sıkıyor ve ikisi birden çalışıyor geri çekince hiçbir faliyet yom
-
normalde geri çekince calışması lazım ileri itince hem ön hem arka su sıkıyor ve ikisi birden çalışıyor geri çekince hiçbir faliyet yom
Kolu sök kola bağlanan soketin kabloları sıcaktan eriyip yapışmış olabilir başıma gelmişti sellektör attığımda korna çalıyordu :)
-
düzelttim gökhan sorun kalmadı normal çalışıyor artık
-
düzelttim gökhan sorun kalmadı normal çalışıyor artık
Dediğim yerden miymiş ? :)
-
dediğin yerden ama kabloları ters bağlamışlar :) ondan kaynaklı
-
dediğin yerden ama kabloları ters bağlamışlar :) ondan kaynaklı
Geçmiş olsun sorunu çözdüğüne sevindim :)
-
sağol gokhan