vwtr.net

Volkswagen => Golf => Golf I => Konuyu başlatan: acarefe - 15 Eylül 2012, 13:28:12

Başlık: hararet sorunu
Gönderen: acarefe - 15 Eylül 2012, 13:28:12
selam 83 model dizel arabam hararet sorunu başladı 4 ay önce devirdaim değiştirmiştim orjinal ile değiştirdim ama nedenini bilemedim başka bir işlem olmadı tamircim radyatör şişlet dedi ama yine olmadı yardımlarınızı bekliyorum SAYGILAR
Başlık: Ynt: hararet sorunu
Gönderen: Mk1GTI - 15 Eylül 2012, 16:34:11
Devirdaim değişmeden önce araç hararet gördü ise conta yada en kötü ihtimal üst kapak çatlamış olabilir.   Mk1 dizeller Yada eski teknologi yüksek sıkıştırmalı dizel motorlar harareti sevmez 10dakkada contayı yada üst kapağı çizer.   
Başlık: Ynt: hararet sorunu
Gönderen: PassatMk2m - 16 Eylül 2012, 11:08:33
nasil bir hararet problemi yasiyorsunuz.
Başlık: Ynt: hararet sorunu
Gönderen: ilker mk2 - 17 Eylül 2012, 02:33:15
sorunu biraz daha acarsanız yardımcı olmaya çalışırız
Başlık: Ynt: hararet sorunu
Gönderen: acarefe - 17 Eylül 2012, 14:39:27
selam: ödemiş kuşadası yaklaşık 100 km düz yol gittim galdim hiç bir sorun yaşamadım 17 km uzaklıkta gölcük yaylası var rampa yani yokuş belki 20 defa durdum radyatörün üzerine soğuk su dökme şartı ile belki birbuçuk saatte varabildim. çok fazla hararet yaptırmadım yani hararet lambası yanar yanmaz hemen durup rayatöre soğuk su dökme şartı ile hararet normale dönüyor 3 / 4 km gidemeden tekrar başlıyor tamircime gittim radyatör şişlet dedi yaptırdım ama denemek amacıyla tekrar rampa yola vurduğumda aynısını taekrar yaptı yani narmal düz yolda hiç bir sorun yok hava sıcakda değildi sabah saatleriydi bilgilendirirseniz sevinirim saygılar
Başlık: Ynt: hararet sorunu
Gönderen: ilker mk2 - 17 Eylül 2012, 15:54:17
sen hararet yapan arabaya direk soğuk su koyarsan daha doğrusu senin araban hararet yapmamış ki cok ısınmış fan acmadan soğuk su koymuşsun böyle kapakta catlatırsın contada yakarsın  ben bi elektirikciye git fanı manuel yapsın sen zorlicağın zaman fanı kendin aç o zaaman cok ısınmaz tabi once kapakla contanı kontrol ettir
Başlık: Ynt: hararet sorunu
Gönderen: PassatMk2m - 17 Eylül 2012, 16:03:36
selam: ödemiş kuşadası yaklaşık 100 km düz yol gittim galdim hiç bir sorun yaşamadım 17 km uzaklıkta gölcük yaylası var rampa yani yokuş belki 20 defa durdum radyatörün üzerine soğuk su dökme şartı ile belki birbuçuk saatte varabildim. çok fazla hararet yaptırmadım yani hararet lambası yanar yanmaz hemen durup rayatöre soğuk su dökme şartı ile hararet normale dönüyor 3 / 4 km gidemeden tekrar başlıyor tamircime gittim radyatör şişlet dedi yaptırdım ama denemek amacıyla tekrar rampa yola vurduğumda aynısını taekrar yaptı yani narmal düz yolda hiç bir sorun yok hava sıcakda değildi sabah saatleriydi bilgilendirirseniz sevinirim saygılar

Aracın yedek su haznesinde kabarcıklanma köpürme ve borularda aşırı sertlik varmı bakabildinizmi. Eğer bu belirtiler var ise aracı sürmeyi bırakın ve en yakın sanayiye götürün aracın derdini anlatın. Eski nesil dizeller skıştırınca herhalikarda 0 motor olsada bir miktar hararet yükseltir, fakat aşırısı bir skıntının olduğunu gösterir. Aracınıza derhal baktırın.
Başlık: Ynt: hararet sorunu
Gönderen: Mk1GTI - 17 Eylül 2012, 20:33:34
Hocam sen hararet ışığını salla önemli olan ibren hangi konumda onu söyle.. O hararet ışığı dediğin sadece araç hararet yaptığı zaman yanıp sönmez..  Ve ayrıca hararet yapan araç su eksiltir. Eksiltme varmı araçta. 

 İnşallah hararet ibren ortada ve sen ışık ikaz verince durup boşuna amelelik yapmamışsındır :)
Başlık: Ynt: hararet sorunu
Gönderen: gipsykings - 17 Eylül 2012, 23:47:42
Konuya bende dahil olayım.Golf dizellerde bu hararet ışığı neden kafasına göre yanar?Başka bir arızayı mı gösteriyor.Yoksa arızalı olduğundan mı?
Başlık: Ynt: hararet sorunu
Gönderen: escocem - 18 Eylül 2012, 00:19:53
o hararet ışığı değildir motorla ilgili bir çok sinyali o ışık verir farklı şekillerde yanarak..Sadece hararet sınırı geçtiğinde de dikkat çekmek için yanar bundan dolayı alışkanlıktır sanırım hararet ışığı diye isimlendirilmesi..
Başlık: Ynt: hararet sorunu
Gönderen: gipsykings - 18 Eylül 2012, 00:24:26
o hararet ışığı değildir motorla ilgili bir çok sinyali o ışık verir farklı şekillerde yanarak..Sadece hararet sınırı geçtiğinde de dikkat çekmek için yanar bundan dolayı alışkanlıktır sanırım hararet ışığı diye isimlendirilmesi..

Teşekkür ederim.Peki yanmasının sebebi ne olabilir?Bir fikriniz var mı?Neyi kontrol ettirmeliyım?
Başlık: Ynt: hararet sorunu
Gönderen: Mk1GTI - 18 Eylül 2012, 01:07:58
 Bu ikaz led i özellikle hararet göstergesine konulmuş çünki insanların ençok göz ile temas ettiği ibre hararet bu yüzden o led farklı arızaları bildirmek için görev yapıyor.. Mesala mk1 inizin elektrik tesisatı hiç ellenmemiş ve tüm role leri orj olduğunda aracın harareti sınırı aştığında benzinli motorda ateşlemeyi dizel motorda pompa open ı kesiyor..

 Elektrik tesisatında yanlış bir bağlantı varsa gene bu ışık belirli zamanlarda uyarı veriyor. Mesela geçenlerde aracımın sigorta kutusuna bakım yaptım ve sinyal ve 4 lü tesisatında bir pin in oksitlenmeden düzgün temas etmediği farkettim bunu görene kadar kafasına göre o ışığım yolda giderken ikaz veriyordu, oksidlenmeyi temizledim ve şuan hiçbir ikaz almıyorum..

 Dizel motorlarda orjinal tesisatta bir ikaz özelliği daha var buda motor özellikle kışın çok soğuklarda belirli bir sıcaklığa ulaşana kadar bu ikaz lambasını yakıp söndürüyor taki motor yağ sıcaklığı artana kadar. Ama bu özellikler sanırım 81 öncesi mk1 lerde eksik yada yok..
Başlık: Ynt: hararet sorunu
Gönderen: gipsykings - 18 Eylül 2012, 01:13:48
Detaylı bilgi için teşekkür ederim.Benim aracımda motor normal sıcaklığında ilerken bu durum oluyor.Hiç bir düzeni yok,tamamen kafasına göre yanıyor.Bende sigorta panelinden mi başlayayım?Golf 2 td aracında bu sorunla karşılaşan arkadaşlar varmıdır?
Başlık: Ynt: hararet sorunu
Gönderen: acarefe - 19 Eylül 2012, 21:13:42
değerli arkadaşlar öncelikle hepinize ayrı ayrı teşekür ederim
tamirci arkadaş radyatöre bakarak köpürme yok dedi conta sağlam
hararet saatine gelince tam ortaya geçiyor ve lamba yanmaya başlıyor yedek deposuna zor açarak kaynamış su dökülerek buharlar arasında (bezlerle tutarak) kapağı açıyorum biraz su eksilmiş oluyor ama su kaçıran hiç bir yer yok
bu arada tabiiki antifiriz'de koyamıyorum zararı olurmu motora antifiriz koysam boşuna gidecek
yardımlarınıza bekliyorum saygılar
Başlık: Ynt: hararet sorunu
Gönderen: GolfMk1Cabrio - 20 Eylül 2012, 12:34:35
Arabanın motoru eski tamamen antifreez koyma %5O su %5O antifreez koymanda fayda var  :tamamdir
Başlık: Ynt: hararet sorunu
Gönderen: eses GTI - 20 Eylül 2012, 13:14:50
sorun büyük ihtimalle termostatta tam görevini yapmıyor yani motor ısındığında yeterince açılıp yeterli su geçişi sağlamıyor ben 74 derecelik kullanıyorum sıkıştırsam dahi 90nı geçmiyor.
Başlık: Ynt: hararet sorunu
Gönderen: teyyomk2 - 22 Eylül 2012, 11:40:03
Ama neden eksiltme var üst kapak açıldımı arabanın conta yanık değili neye göre diyor usta onu anlamadım. Su eksiltiyo ve kaçak neresi göremiyorsanız bu bence büyük sorun göz ardı etmeyin.
Başlık: Ynt: hararet sorunu
Gönderen: 06jetta06 - 22 Eylül 2012, 13:23:05
Termostatda sıkıntı var gibi,birde daha önce radyatör tıkayıcı vs.. birşey atıldımı acaba?
Başlık: Ynt: hararet sorunu
Gönderen: mk1orj - 25 Eylül 2012, 21:59:53
hararet ve su seviye müşürlerini kontrol et belkide onlar bozuk...

eğer araba gerçek anlamda hararet yaparsa zaten yedek su haznesindeki kapaktan dışarı atması lazım bunu yapıyor mu ?
radyatordeki fan müşürün bozuksa fan çok geç açar buda hararete sebebiyet verebilir onu kontrol ettir kaç derecede açıyor ?
ayrıca su pompasını sökün kontrol edin, termostatı sökün kontrol edin.

göstergeye gelince.. eğer hararet ibresi çıkmıyor ve kırmızı led yanıp sönüyorsa bu suyun eksik olduğu anlamına gelir.
yedek su haznesinin üstündeki müşürü sökün iyice temizleyin eğer etrafı kireç ve tortu kaplamışsa saçmalayabilir..

iyi bir ustaya götürürsen zaten bu testlerin hepsini yapıcaktır ve arabanın gerçekten hararet problemi olup olmadığını.. yada sadece elektrik, pompa veya termostat arızası olup olmadığını kolayca anlaması gerekiyor.
Başlık: Ynt: hararet sorunu
Gönderen: Mk1GTI - 26 Eylül 2012, 00:43:04
hararet ve su seviye müşürlerini kontrol et belkide onlar bozuk...

eğer araba gerçek anlamda hararet yaparsa zaten yedek su haznesindeki kapaktan dışarı atması lazım bunu yapıyor mu ?
radyatordeki fan müşürün bozuksa fan çok geç açar buda hararete sebebiyet verebilir onu kontrol ettir kaç derecede açıyor ?
ayrıca su pompasını sökün kontrol edin, termostatı sökün kontrol edin.

göstergeye gelince.. eğer hararet ibresi çıkmıyor ve kırmızı led yanıp sönüyorsa bu suyun eksik olduğu anlamına gelir.
yedek su haznesinin üstündeki müşürü sökün iyice temizleyin eğer etrafı kireç ve tortu kaplamışsa saçmalayabilir..

iyi bir ustaya götürürsen zaten bu testlerin hepsini yapıcaktır ve arabanın gerçekten hararet problemi olup olmadığını.. yada sadece elektrik, pompa veya termostat arızası olup olmadığını kolayca anlaması gerekiyor.


 En son yazdığın paragraf varya işte işin koptuğu nokta allah sabır versin..
Başlık: Ynt: hararet sorunu
Gönderen: tatarlar - 20 Ekim 2012, 04:13:05
Arkadaşlar
Benimde düz dizelde geçenlerde silindir kapak contası değiştirdim. Üzerinden Çıkan conta kötü durumdaydı gerçekten. Neyse asıl konuya geleyim. Contada 2  ve 3. pistonların soğutma suyunun silindir kapağına çıkışında contadaki delikler açık değil. Orjinal contada da eski contada da durum aynı.Bende alırken farkedince esin tic. e sordum neden kapalı diye. O deliklerde açılırsa motor tam ısınmıyor soğuk çalışıyor dedi :-X bende aynen contayı taktım o şekilde. Tabi dizel olunca biraz sıkıştımı hararet anında görüntü yapıyor. Eğer bu dediği doğruysa keşke açsaydım o delikleri. bizim dizellerin ısınmama sorunu yokki, aksine soğutma sorunu var.Fikri olan varmı gerçekten o delikleri açınca bizim hararet olayı çözülürmü?
Başlık: Ynt: hararet sorunu
Gönderen: Mk1GTI - 20 Ekim 2012, 10:21:25
Contadaki tıkalı deliklerin kapalı olması gerek tabi bu kararı motor ustası verecek.. Onlara kısaca rektefe deliği der çoğu usta.. Motor rektefe görürken su ve yağ kanlları kontrol edilir eğer kullanımdaki kanallarda tıkanma yada daralma oluştu ise kullanılmıyan bir göz rektefe olan motorda devreye sokulur..  Sistem üst kapağa saniyede kaç litre suyun yollanacağı ile alakalı bir ince hesap konusudur..  Bloktaki kanallarda daralma yada tıkanma yok ise bu ek deliklerin açılması motora fayda değil zarar getirmekte bunu üretici bu şekilde açıklamakta...

Tabi birde işin tuning tarafı var.. Motora extra güç durumunda gene bu kanallar açılarak daha iyi soğutma sağlanır tabi sadece delikleri açmakla iş bitmez. Kullanılacak devirdaim pompası ve radyatörde değişim gösterecektir..
Başlık: Ynt: hararet sorunu
Gönderen: tatarlar - 30 Ekim 2012, 00:41:13
Bir soru daha ;D dizel golf 1 conta değiştikten sonra hararet 90 dereceye geliyor.önceden 82 83 derece idi. 1.6 dizeller için ideal sıcaklık nedir. Termostat 72 derecelik. üzerindeki hararet göstergesi çalışmadığı için civalı hararet göstergesi takımış ordan okuyorum değeri. Fakat şöyle de bir durum var . Kendi hararet müşürü silindir kapağından kalorifer e olan çıkışa bağlı. Şu an çalışan cıvalı ise silindir kapağının radyatörün üst kısmına bağlan hortum çıkışına bağlı. Bu arada fan 82 derecede açıyor. uzun yolda nerdeyse sürekli fan ı direkt çalıştırıyorum.
teşekkürler....
Başlık: Ynt: hararet sorunu
Gönderen: PassatMk2m - 30 Ekim 2012, 01:42:52
Bir soru daha ;D dizel golf 1 conta değiştikten sonra hararet 90 dereceye geliyor.önceden 82 83 derece idi. 1.6 dizeller için ideal sıcaklık nedir. Termostat 72 derecelik. üzerindeki hararet göstergesi çalışmadığı için civalı hararet göstergesi takımış ordan okuyorum değeri. Fakat şöyle de bir durum var . Kendi hararet müşürü silindir kapağından kalorifer e olan çıkışa bağlı. Şu an çalışan cıvalı ise silindir kapağının radyatörün üst kısmına bağlan hortum çıkışına bağlı. Bu arada fan 82 derecede açıyor. uzun yolda nerdeyse sürekli fan ı direkt çalıştırıyorum.
teşekkürler....

Bir çok sebebi vardır. Aracınızın 82 dereceyi geçmemesi gerekir normal şartlarda. Uzun yolda ise dik yokuşlar hariç fan açmaması gerekir. Sağlıklı çalışan bir motorda bu şekilde olması gerekir. Kapak torklanması yanlış yapılmış olabilir. Su eksiltme vs sorununuz yok ise.