vwtr.net
Volkswagen => Jetta, Vento ve Bora => Bora => Konuyu başlatan: miho - 04 Eylül 2012, 21:31:21
-
öncelikle slmlar,böyle bi konu daha önce açıldıysa kusuruma bakmayın ancak forumda bulamadım,soruna gelince arac bazen 1.vitese geçerken çok zorlanıyor hatta bazen geçmiyor bile 3 e fln atıp sonra 1 e alıyorum,fakat bazende hiç zorlanmadan 1. vitese geçiyor keza geri viteste aynı ancak diğer viteslerde sorun yok.başına böyle bi durum gelen varmı veya ne yapacağım konusunda fikri olan varmı?yardımlarınızı bekliyorum,ii frmlar
-
Zaman zaman benimde başıma geliyordu
Öneri debriyaj tazelemek ve 2'den 1 yapmak,
Birde çok azda olsa araçta hareket varsa,
senkromeçlerden dolayı araç 1. vitese geçmez geçsede hoş olmayan seslerle karşılaşabilirsiniz.
-
şanzıman yağı kalmamışdır yağlattır temizlettir sıkıntı kalmaz bi bunu dene. aynı sıkıntı bendede vardı yağlandı temizlendi şimdi çok iyi
-
bi debriyajına ve yağına baktırayım o zaman inş yağdandırda masraf çıkarmaz bana ,cevaplarınız için teşekkürler ,
-
valla ben yağlattım yaklaşık 2 tl yağ aldı .temizlediler, sağ olsunlar para almadı servis
-
düz viteste şanzıman yağı sonsuzmuş ustaya gösterdim bişe yok dedi ama belkide ona denk gelmedi (çünkü bazen sorunsuz geçiyo bazen takılıyo)ancak araca binen herkes 1. vitese zor geçtiğini söylüyor,sizce nesi vardır?yardımlarınızı bekliyorum
-
10 km ye inene kadar zor geçer arkadaşlar bir sorun yok.
-
ben söylemeyi unutmuşum kusura bakmayın,benim sorunum araç durduğu yerde 1.vitese geçmiyo ışıklarda fln , zaten hareket halinde 1.vitesi kullanmam, ayrıca motor sıcakken daha çok oluyo sanki,lütfen yardım
-
acaba vitesi geçirirken çokmu sola doğru zorluyorsunuzda geri vitese doğru ondan da olabilir mi diyecem ona dikkat edin. 1. vitese geçiriken sola sert bi şekildemi geçirmeye çalışıyorsunuzda oda geri vites dişlisinemi takılıyor ben onada dikkat ettim ondanda oluyor.
-
fazla zorlamıyorum zaten benden başka kullananlarda zor geçtiğini söylüyor,boralarda genelde 1. vitese zor mu geçiyo yoksa benim arabadamı sorun var?
-
Senkromeç mi neyse onda falan bir sorun olabilir mi?
-
O birazda kronik bir sorun tamamen duzelmiyor. Motor kisminda iki tane ayar yeri var vites halatlarinin ustunde oradan bir miktar duzelme olmustu bende. Birde sanziman yagi sonsuz diye bisey yok vw sitesinde yag degisim periyotlari arasinda yaziyor 100000 civarinda olmasi lazim yag degisiminin ama degisyirmezsende olur derler genelde. Ben servisten aldim yagini disarida degistirttim. Grcislerin biraz daha yumusadigini hissettim. Ama dedigim gibi azda olsa bende yapiyor halen sadece 1.viteste. Baski balatam hala orj 126k km oldu birazda onun etkiside vardir muhtemelen
-
O birazda kronik bir sorun tamamen duzelmiyor. Motor kisminda iki tane ayar yeri var vites halatlarinin ustunde oradan bir miktar duzelme olmustu bende. Birde sanziman yagi sonsuz diye bisey yok vw sitesinde yag degisim periyotlari arasinda yaziyor 100000 civarinda olmasi lazim yag degisiminin ama degisyirmezsende olur derler genelde. Ben servisten aldim yagini disarida degistirttim. Grcislerin biraz daha yumusadigini hissettim. Ama dedigim gibi azda olsa bende yapiyor halen sadece 1.viteste. Baski balatam hala orj 126k km oldu birazda onun etkiside vardir muhtemelen
Arkadaşın dediği gibi motor tarafında ayırıcı ayarlarına baktırmanızı tavsiye ederim. Ben mk2 kullanıyorum ama buna benzer bir konu açmıştım. Ustanın biri ayrıcıdaki çubuğa bi parça ekledi (vites aralıkları uzadı yani yapılması gereken bu değil) bir müddet öyle gitti sonra tekrar ayarı bozuldu. Sonra başka bir ustaya gittim yaptığı sadece motor tarafında vites kolunun ayarıydı şimdi sorunsuz diyebilirim. Mk4 lerde nasıl bilmiyorum ama senkromeç e falan inmeden bu ayara baktırmanız ve bir şey yaptırmadan önce bir kaç ustaya göstermeniz.
-
Birde motorun altında vites geçişini sağlayan kolların bağlantı noktalarına WD40 sıkmıştım ben ve tüm vitesler yumuşak şu an.
-
Bu genel bi sorun herhalde benimde geri vitesimde ve 1.vitesimde sıkıntı oluyor 2-1 yapıp öyle koyuyorum vitese bazen geri viteste ise 3 4 kez denediğim oluyor.
-
Birde motorun altında vites geçişini sağlayan kolların bağlantı noktalarına WD40 sıkmıştım ben ve tüm vitesler yumuşak şu an.
bugün usta aynen motorun altındaki kolları ve vites korüğünü açıp oradan bişeler yaptı suan sorunsuz diyemem ama eskisine göre daha iyi sanırım kronik bu vites işi bide şu marşı halletsem çok güzel olacak tavsiyeniz için teşekkürler
-
Belki faydası olabilir benim eskiden kullanıp sattığım 2001 model vectramda benzer sorun vardı kolay bir işlemle halledildi.Linki aşağıda.
http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=67477
-
Belki faydası olabilir benim eskiden kullanıp sattığım 2001 model vectramda benzer sorun vardı kolay bir işlemle halledildi.Linki aşağıda.
http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=67477
tavsiyeniz için teşekkürler biraz böyle bineyimde eğer yine eskisi gibi olursa dediklerinizide aklımda tutucam,ama galiba kronik bi sorun hem bora hemde golf 4 te bundan çok kişi şikayetçi,tekrar teşekkürler
-
miho arkadşım aracın siyah renkli 2004 model primeline mi. ben sıfır araç aldığım için boramı servise vermiştim onlarda kayseride satımışlar ondada böyle bir problem vardı. acaba o araç mı?
-
hyr bendeki 2000 beyaz, golf ıv ve borada çoğu kişide bu sorun varmış, galiba kronik
-
:) bu sorun sadece golf ve boraların kronik sorunu değil. bütün otomobillerin kronik sorunu. belli bir süre sonra vites kolu tamir takımı denilen bir parçayı değiştirmek gerekiyor. bunca yıllık otomotiv sektörü bu kronik sorunu aşamadı. ;)
-
Öncelikle herkese merhaba ben aranıza yeni katıldım, bir yıldır bora kullanıyorum aynı zamanda ilk arabam. Bora gerçekten çok güzel bir araba ve hakkını veriyor. Ancak sizlerin de bahsettiği gibi ufak tefek sorunları olabiliyor her arabada olduğu gibi. Bahsedilen sorun bende de vardı sanayide ustaya götürdüm debriyaj tam ayırmıyor dedi komple takım olarak değişti şanzıman yağı da değişti heyecanla düzelecek diye beklerken sorun değişmedi maalesef :( Bahsettiğiniz gibi hız 10 km' nin altına düşünce geçişte sorun yok ama bazı durumlarda 10-20 arasındayken 2. viteste devam edemiyor 1. vitese de geçmiyor sanırım bunun da bi çaresi yok. Bora dışında ford connect kullandım onda böyle bir sorun yok vites geçişleri harika. Bence dediğiniz gibi bu sorun bora golf lerde kronik.
-
10-20 arasındayken 2. viteste devam edemiyor 1. vitese de geçmiyor sanırım bunun da bi çaresi yok.
aslında var. 3500 devir verip birinci vitese geçirmeyi deneyin. kısaca ara gaz :)
-
aslında var. 3500 devir verip birinci vitese geçirmeyi deneyin. kısaca ara gaz :)
Olur mu canım hiç öyle şey :)
-
Olur mu canım hiç öyle şey :)
deneyin, şaşırın. :)
olayın özü şu. 1. vites seri biçimde hızlandınız. 2. vitese geçtiniz. gaza basıp motorun devrini arttırdınız. 3 e atacaksınız. ama eliniz kayıyor. 1e geçiriyorsunuz. debriyajı bırakıyorsunuz. motor redline yapıyor. ön tekerler kilitleniyor. ne olduğunu anlayamıyorsunuz. kayıp yolun dışına çıkıyorsunuz.
bu özellik sayesinde bunu engellemiş oluyorsunuz. senkromeçsiz eski kamyonlar gibi ara gaz vererek (4000 devir üstü) 2 den 1e rahatça alabilirsiniz. ya da zorlayarak (kırt) 1 e yine alabilirsiniz. double clutch denilen teknikle 1. vitese yine alabilirsiniz. ama arkadaşların da dediği gibi mk4 lerin 1. vites dişlileri ilk hareketi sağlıyor zaten. gerisi 2. vites. sıkıntısız şekilde 2. vitesle devam edebilirsiniz. araç tekleyebilir. gerekirse yarım debriyaj yarım gaz yaparak 2. viteste az daha yüksek devirde gidebilirsiniz. (balata ömrüne etki eder) ama illa 1. vitese atacağım diye zorlamayın (şanzımanın ömrüne etki eder)
balata maliyeti vs şanzıman maliyeti. seçim sizin. :tamamdir
golf başlığında da aynı konu geçmişti. orada yazdığım mesaj.
-
Baskı balatanın anasını ağlatalım desenize :)
-
ama kırt diye vitese geçiriyorum diyen var. şanzıman maliyeti mi balata maliyeti mi? aslında 2. viteste de gidilir sorunsuz.
-
evet haklısınız maliyet açısından kıyaslama yapıldığında tabi ki mantıklı olan balataların hasar görmesi. bu nedenle baktık bire geçmiyo, zorlamaya gerek yok yarım debriyaj ve ikiyle devam 8)