vwtr.net
Volkswagen => Golf => Golf II => Konuyu başlatan: deepdrastic - 09 Ağustos 2012, 22:05:51
-
selam arkadaslar ustalar
bir sorum var aracimda egt sensör yerine egt sensörü ve göstergesini taktim fakat orjinal sicaklik degeri kac bilmiyorum bilen varsa ve yazarsa cok memnun olurum
golf 2 CL
1.3L enjektörlü benzinli
suanki sicaklik sehir ici kullanirken 400 derece normal sürüs dur kalk
birez üst devirlerde kullanidigmda 500 dereceye yukseliyor
-
fahrenheit olmasın o ?
edit : öhöm bilmediğim bişidi :) ne ola ki bu egt ?
-
egt takmanız ilginç :)) neden ihtiyaç duydunuz bilmiyorumm ama güzel yinede hoşuma gitti :)) egt motor yapısı hacimi turbo beslemsi gibi tasarımlarda farklı sıcaklıkalra ulaşablir örnegin 1.4 TSı motorlarda 900 -1000 C olaşabliyoor. 1.3 ve atmosferik için 500 C ler normal gazladıgınız zman yukslemesi normal uzun sure sıcak trafkte kalmaızda yukselmeside normal. eğer egsoz sisteminizi elden geçiriseniz egt yi düşüreblirsiniz. düşmeside faydalı tabiki :))) güle güle kullanınn :))
-
niyetim kesinlikle ic görünüm yada gösterge olsun spor görünsün degil
acikcasi sürüs esnasinda hepsinde gözüm gezer kontrol ederim haliyle neyin ne oldugunu bilerek kontrol etmek daha dogru hernekadar spor bir arac olmasada sorun pek yasanmasada yinede motorun ne durumda oldugunu göz önünde tutmak isterim
örnek vereyim hani olurda uzun yolda biraz hizlanma ihtiyaci olur basariz gaz bellimi olur birde asiri bir isinma olursa ve hararet bunu gösterenekadar is isten gecerse diye kontrol ettikten sonra bence cok gerekli bir gösterge
sirada wideband var fiati biraz yüksek almiskende aem tercihimdir
devir saati de yoktu kendim bagladim her vites degisiminde gözüm devir göstergesindedir
cevap icin tesekkürler
-
fahrenheit olmasın o ?
edit : öhöm bilmediğim bişidi :) ne ola ki bu egt ?
EGT acilimi exhaust gas temperature yani egzoz gazi sicakligi
yüksek isi müsürü düsün buna bagli olan da bir gösterge
egt sensörü egzoz manifolduna takilir benim aracta yeri vardi extra bir islem gerekmedi geldigi gibi taktim
egt nin önemi aracla gazlarken mesela motorun standart egt sicakligi 600-700 derece diyelim gazlama sirasinda normalin ütünde bir isi olustugunda ayagini gazdan cekersin isi anormal birsekilde yükseliyorsada cözüm yolu aranir veya problem varsa giderilir egt size hararet göstergesinden cok daha önce veri sagliyor böylece daha kötü arizalarin önüne gecilyior
eger sicaklik normalin altindaysa busefer motor zengin calisiyor ve muhtemelen cok yakiyordur
-
hee faydalı bişi yani. öğrendim, teşekkür ederim bilgi için :) ::)
-
Gördüğünüz değerler normal. :)
-
bence senin gibi kullanıcacılar GTı kullanmalıı :))
-
bence senin gibi kullanıcacılar GTı kullanmalıı :))
bundan sonraki muhtemelen mk2 gti veya mk3 gti
-
3 lü pod ismarladim simdilik böyle taktim
buda sürüs esnasindaki görüntü
(http://i258.photobucket.com/albums/hh261/deepdrastic/MK2/th_IMG_1413.jpg) (http://s258.photobucket.com/albums/hh261/deepdrastic/MK2/?action=view¤t=IMG_1413.mp4)
birtane de resim
(http://i258.photobucket.com/albums/hh261/deepdrastic/MK2/foto-raf.jpg)
-
son sicaklik gözlemlerim su sekilde oldu
otobanda arac tam dolu
3000 devirde egt 700 derece
4000 devirde 730-750 derece
araci 3. vites zorladigimda devir yaklasik 5000 - 6000 arasi egt sicakligi 800 dereceye yaklasti
hararet orta cizginin az ilerisindeydi
resimdeki kirmizi isaret
(http://i258.photobucket.com/albums/hh261/deepdrastic/tacho-bei-215.jpg)
-
güzel sistem herkes kullanabilir
-
EGT yakıtta da çok farkettirir eğer dandik bir benzine denk gelirsen seyret saati nasıl yükseliyor :).
-
Türkiye şartlarında neye mal olur egt'yi aracımıza takmak taktırmak?
-
Türkiye şartlarında neye mal olur egt'yi aracımıza takmak taktırmak?
gösterge ve sensör 100tl civarinda tutabilir
golf 2 1.3L lerde var cogunda orjinal yeri egzoz manifoldunda ki cikinti boru cikiyor yerine sensör takiliyor asagidaki linkte olan manifold aynisi ise yeri var demektir kaputu actiginizda görünür
http://www.quoka.de/autoteile/vw-teile/c9649a88566439p58594799/abgaskruemmer-auspuffkruemmer-vw-golf-2.html
göstergenin calismasi icin 12v + - gerekli birde sensörden 2 kablo cikiyor ben sigorta panelinden kontaga bagladim
-
abi o resimdeki manifoldun üzerindeki borudan benim manifoltta da var, ne işe yarıyor o ?
-
abi o resimdeki manifoldun üzerindeki borudan benim manifoltta da var, ne işe yarıyor o ?
bisi ölcmek icin sanirim tam bilmiyorum ama ben o boruyu söktüm yerine sensörü taktim :D
o borunun orda normalde bir islevi yok kafasinda tipa var hatta cek cikar araba calisirken egzoz gzi dogrudan ordan cikar :D
-
bisi ölcmek icin sanirim tam bilmiyorum ama ben o boruyu söktüm yerine sensörü taktim :D
o borunun orda normalde bir islevi yok kafasinda tipa var hatta cek cikar araba calisirken egzoz gzi dogrudan ordan cikar :D
aynen denedim :P
-
egt faydali ve de mantikli..
bende egt ve afr dusunuyorum..
ben gerci atmosferik doldurucam motoru, benim icin zaruriyet denebilir, ayar icinde gerekli hem..
egt 700 u pek gecirmemekte fayda var..
750 de olabilir ama ustu risk olabilir..
afr de bagladiginizda zaten karisiminizi gorursunuz, karisimda dengesizlik de egt fazlaligina sebebiyet verebilir..
eger afr den sonra karisim dengeli olmasina ragmen egt yine yuksek cikarsa eksoza el atin, flow u biraz rahatlatin..
egt duser o zaman zaten..
800 leri falan gormemeye gayret edin..