Volkswagen Türkiye
Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 6N => Konuyu başlatan: west_55 - 25 Ocak 2012, 18:18:12
-
Arkadaşlar teknik bir konuda yardımlarınıza ihtiyacım var,
Ne zaman uzun yola gideceksem, giderken 2700 - 2900 devir aralığında giderim, geri dönüşü ise 3800 - 4000 devir aralığında dönüş yaparım. Ve şuna çok dikkat ettim, gidişim ile dönüşüm arasında ortalama 8-10 LT benzin az yaktığını görüyorum. Örnek vermem gerekirse, Samsuna 44 LT ile gidip, geri dönüşü 38 LT yakıt yakarak döndüm. Bundan önce ise Edirne Enez'e aynı şekilde gittim, gidişim ile dönüşüm arasında 7 LT fark etti.Sizce durum nedir?
-
alla alla bence tam tersi olmasi lazim ama :D
-
Ankara'dan Alanya'ya gidişlerde, dönüşe göre hep az yakıyor. Sizin yolunuzda da bunun gibi rakım farkları varsa ondan olabilir.
-
Azmi usta samsuna hemen hemen her 2-3 ayda bir mutlaka giderim. Giderken 3800-3900 devirle gidersem, dönüşü 2700-2900 devirle geliyorum yine araba yüksek devirle giderken az yakıyor. İlk önce benimde inanasım gelmedi ama yakıtı her hesapladığımda minimun 5 LT daha az yakıyor. Araçta arıza var falan desem yaklaşık bir yıldır tüm yaptığım uzun yollarda böyle oluyor ve şimdiye kadar arıza meydana çıkması lazımdı.
-
Değişik bir durum. Bu devirler aynı viteste değil mi? Yani hızlı gidince daha az yakıyor sizin arabanız.
Peki yol şartları da aynı mı? (gece gündüz sıcaklık veya trafik yoğunluğu)
-
avans ayarı kotrolü gerekebilir belki :-\ hakkaten tam tersi olmalı...
-
Arkadaşlar bencede arkadasımızın dediği gibi oluyor yüksek devirde daha az yakıyordur ... AMA NEDEN ... ::)
Nedeni şu ki... Arkadaşımızın aracı otomatik vites oldugu için kavrama tork konvertörü denilen yağ basıncıyla çalışan bir mekanizma sayesinde meydana gelir
Hidrolik kavrama ise yaklaşık %10 /20 lik bir güç kaybına neden olur.Bu güç kaybını yüksek devirlerde ortadan kaldırmak için tork konvertörünün içine koyulan ve tamamen merkezkaç kuvvetiyle çalışan bir mekanizma sayesinde bu mekanizmayada lokap kavrama denir kavramanın minyatür balatalar sayesinde aynı düz şanzıman gibi kavrama yapması nedeniyle %10- ile 20 arasındaki kayıp sıfıra indirilir...
Bu mekanizma 3000 d/d üzerinde yük durumuna göre daha yüksek devirlerdede devreye girebilir..Vw otomatik vites tüm araçlarda ( dsg ) hariç bu kavrama mevcuttur.
http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/sasi_ve_guc_aktarma_organlari/Hidrolik_Kavrama_ve_Otomatik_Transmisyon_.htm
-
Arkadaşlar bencede arkadasımızın dediği gibi oluyor yüksek devirde daha az yakıyordur ... AMA NEDEN ... ::)
Nedeni şu ki... Arkadaşımızın aracı otomatik vites oldugu için kavrama tork konvertörü denilen yağ basıncıyla çalışan bir mekanizma sayesinde meydana gelir
Hidrolik kavrama ise yaklaşık %10 /20 lik bir güç kaybına neden olur.Bu güç kaybını yüksek devirlerde ortadan kaldırmak için tork konvertörünün içine koyulan ve tamamen merkezkaç kuvvetiyle çalışan bir mekanizma sayesinde bu mekanizmayada lokap kavrama denir kavramanın minyatür balatalar sayesinde aynı düz şanzıman gibi kavrama yapması nedeniyle %10- ile 20 arasındaki kayıp sıfıra indirilir...
Bu mekanizma 3000 d/d üzerinde yük durumuna göre daha yüksek devirlerdede devreye girebilir..Vw otomatik vites tüm araçlarda ( dsg ) hariç bu kavrama mevcuttur.
http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/sasi_ve_guc_aktarma_organlari/Hidrolik_Kavrama_ve_Otomatik_Transmisyon_.htm
way arkadaş paylaşımın kralı olmuş teşekkürler eyüp bey. manuel vites kullanmaya devam yani :)
-
Değişik bir durum. Bu devirler aynı viteste değil mi? Yani hızlı gidince daha az yakıyor sizin arabanız.
Peki yol şartları da aynı mı? (gece gündüz sıcaklık veya trafik yoğunluğu)
Uzun yola sürekli 22:00 - 23:00 arası çıkarım. Trafik zaten otoyolda belli.