Volkswagen Türkiye

Otomobil Forumu => Genel => Konuyu başlatan: o.bilge - 06 Aralık 2011, 23:22:41

Başlık: Orijinal(OEM) ve Replika Jant Nasıl Ayrılır?
Gönderen: o.bilge - 06 Aralık 2011, 23:22:41
merhaba arkadaşlar. bu işlerden pek anlamadığımı söylemek isterim. ilk arabam nihayetinde.

öncelikle bu plastik kapaklardan kurtulmak istiyorum. sahibinden'de 600 lira civarı jantlar var ve OEM yazıyor. ancak orijinal olup olmadığını anlayamadım. nelere dikkat etmeliyim?

sizlere birkaç link bırakacağım. bunlar orijinal midir?

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-jant-lastik-jant-15-inc-5x100-polo-boavista-jant-takimi-65995471/detay/?

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-jant-lastik-jant-15-inch-vw-polo-boavista-janti-super-fiyat-63180849/detay/?

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-jant-lastik-jant-boavista-15-inc-volkswagen-jant-sok-kampanya-oltayotomotiv-com-45221861/detay/?

edit: Replika'nın iyisini nasıl anlarız?
Başlık: Ynt: Orijinal(OEM) ve Replika Jant Nasıl Ayrılır?
Gönderen: o.bilge - 07 Aralık 2011, 01:56:53
güncel
Başlık: Ynt: Orijinal(OEM) ve Replika Jant Nasıl Ayrılır?
Gönderen: VWci - 07 Aralık 2011, 06:25:20
Şimdi öncelikle VW çoğu jantını CMS üretiyor. Yani hepsi Türk Malı ve çok kaliteli. OEM ürün demek fabrikadan çıkan ürün demek.

Replicalar ise OEM ürünlerin kopyasıdır. Çok ufak farklılıkları vardır ve üretim yerleri ise genelde uzakdoğu oluyor. Replica iyisi kötüsünün nasıl ayırt edilebileceği konusunda bir fikrim yok ancak alınmayacak ürünler değil.
Başlık: Ynt: Orijinal(OEM) ve Replika Jant Nasıl Ayrılır?
Gönderen: al_pacino - 07 Aralık 2011, 14:32:53
ben de her yeni polosu olan neden boavista jant alır onu anlamıyorum  :t  zaten std jantından bir farkı yok aynı gibiler. ofsetli bişeyler baksanıza hafiften  >:D
Başlık: Ynt: Orijinal(OEM) ve Replika Jant Nasıl Ayrılır?
Gönderen: erdem325 - 07 Aralık 2011, 15:52:17
mumkunse jantlarin kilolarini yani agirliklarini ogrenin..
genel olarak replica lar oem lerden daha agir oluyorlar, bunun nedeni yapiminda kullanilan metal alasiminin daha ucuz ve daha dandik olusundan kaynaklaniyor..

ayrica replica jantlar cabuk egilir, yani sert bi cukura falan dustugunuzde yada bir darbe aldiklarinda cabuk egilirler..
oem jant ise belirli seviyeye kadar egilmez, sonrasinda ise genellikle kirilirlar..
bu ikisinin yapisindaki alasimin kalite farkindan dogar..

bir de linkleri incelemedim ama mumkunse oem oldugundan emin oldugunuz bir janti iyice inceleyin, daha sonra replica yi inceleyin, aralarinda gorsel olarakta ufak tefek farklar illaki var, burdanda anlayabilirsiniz..
Başlık: Ynt: Orijinal(OEM) ve Replika Jant Nasıl Ayrılır?
Gönderen: ALPER. - 07 Aralık 2011, 19:07:19
erdem tam tersi la :D

fabrikasyon jant eğilir, replika cart diye 2 ye ayrılır :D

eğilen jant düzeltilebilir, yoluna devam eder.

kırılana geçmiş olsun :D
Başlık: Ynt: Orijinal(OEM) ve Replika Jant Nasıl Ayrılır?
Gönderen: erdem325 - 07 Aralık 2011, 20:11:16
erdem tam tersi la :D

fabrikasyon jant eğilir, replika cart diye 2 ye ayrılır :D

eğilen jant düzeltilebilir, yoluna devam eder.

kırılana geçmiş olsun :D

ya aslinda bu janttan janta cok farkeden bi mevzu :)
aslinda genelleme yapmam hata oldu neyse takilmayin siz oraya :D

ama agirliklara bakin :D
Başlık: Ynt: Orijinal(OEM) ve Replika Jant Nasıl Ayrılır?
Gönderen: Mk1GTI - 08 Aralık 2011, 12:41:58
 Sahibinden sitesinde satılan hemen hemen her sıfır jant ürün replika. Zaten fiyatları bunu hemen ele verecektir.. 1 yada 2 orj jant fiyatına bir takım jant..