vwtr.net

Volkswagen => Scirocco ve Corrado => Konuyu başlatan: Azmi Taylan ULUOCAK - 18 Ekim 2011, 12:32:40

Başlık: Sente ve Avans Ayarı
Gönderen: Azmi Taylan ULUOCAK - 18 Ekim 2011, 12:32:40
 Herkese merhaba,
geçen hafta kendi imkanlarımla silindir kapak contasını değiştirdim ve topladım motoru. Sonrasında denemek amaçlı egzoz borusunu egzoz manifolduna monte etmeden önce çalıştırdım motoru biraz ayarsız calıştı sonra trigeri söküp senteyi bir daha ayarladım 1 diş kaçıkmış. Egzozu da taktım motora. Ama sonrasında motoru çalıştıramadım. Motor calışacakmıs gibi oluyor marşı bırakınca stop ediyor. Eğer uzun uzun marsa basarsam sonuna kadar gaza basılı tutunca çalışıyor ama  o da 1000 1500 devir civarında,  gazı azcık bırakırsam da stop ediyor. Sentesinden eminim doğru olduğuna, buji bağlantılarından emin olamıyorum. Sentede  1. silindir ateşlenmeli ama 1. silindir akü tarafında mı yoksa sarj dinamosu tarafında mı?
Başlık: Ynt: Sente ve Avans Ayarı
Gönderen: Azmi Taylan ULUOCAK - 19 Ekim 2011, 11:15:14
Konuyu kimse görmedi herhalde motorum Golflerde ve Jettalarda da kullanılan FR kodlu 1600cc.
Başlık: Ynt: Sente ve Avans Ayarı
Gönderen: Mk1GTI - 19 Ekim 2011, 12:19:55
1-3-4-2 ateşleme sırası.. 1 şarj dinamosu tarafıdır  :tamamdir
Başlık: Ynt: Sente ve Avans Ayarı
Gönderen: Azmi Taylan ULUOCAK - 19 Ekim 2011, 12:35:13
Hmmm  o zaman buji bağlantıları da doğru. Benzin de geliyor geriye sanırım bir tek karbüratörle oynamak kaldı.
Cevap için teşekkür ederim.
Başlık: Ynt: Sente ve Avans Ayarı
Gönderen: Azmi Taylan ULUOCAK - 20 Ekim 2011, 18:58:09
         Sentesi tam ayarında. Buji kablolarını da doğru bir şekilde bağladım, avansını da ayarladım. Motor hemen çalışıyor ama karbüratörün yanından sonuna kadar gaz kelebeğini açıp birde gaz telinin arkasındaki diyaframa elimle bastırırsam (motor 1000 devirde çalışıyor daha yukarı çıkmıyor). O diyaframı bırakınca hemen stop ediyor. Bildiğim kadarıyla o diyafram tam gaz pozisyonunda devir artınca açılıyor. Motor çalışırken de karbüratörün ayar vidalarıyla oynadım hiçbir değişiklik olmadı. Bu arada benzin geliyor karbüratörde var, hemde stop ettikten sonra gaza basınca buhar halde görüyorum karbüratörde.
Bana bir akıl verseniz neyden olabilir bu sorun ?
Başlık: Ynt: Sente ve Avans Ayarı
Gönderen: Azmi Taylan ULUOCAK - 21 Ekim 2011, 15:16:08
     Konuyu buraya açtığım için kimse göremiyor sanırım.
Başlık: Ynt: Sente ve Avans Ayarı
Gönderen: nizam - 21 Ekim 2011, 15:27:01
benzinliden anlasam birşeyler yazıcam ama anlamıyorum ateşlemede sorun yok diyorsanız disbiritörde sıkıntı olmasın sakın bunların ufak tefek ayarları oluyor ondan olabilr mi karb. baglı eletronik bir sistem yok değil mi ?
Başlık: Ynt: Sente ve Avans Ayarı
Gönderen: Azmi Taylan ULUOCAK - 23 Ekim 2011, 12:12:01
   Sonunda çalıştırdım motoru  :)
Motoru toplarken bujileri temizleyip takmıştım, bir bakayım dedim ne durumda diye bir de söktüm ki ıslak ve siyah renkteler oradan düştü jeton sıkıştırmada sorun var diye külbütör kapağını söktüm sentedeyken 1. silindirin subabı açıktı sonra orasını burasını incelerken egzantrik dişlisinde bir nokta daha gördüm senteyi o noktaya göre ayarlayınca ilk marşta çalıştı. Şimdilik bir tek subap ayarı kaldı onu da 300-500 km kullandıktan sonra kapak cıvatalarını kontrol edeceğim zaman yaptıracağım.
   İlgilenen herkese teşekkür ederim. :saygılar
Başlık: Ynt: Sente ve Avans Ayarı
Gönderen: omertek - 23 Ekim 2011, 13:20:18
Ne diyelim bir geçmiş olsun , bir  helal olsun  :tamamdir
Başlık: Ynt: Sente ve Avans Ayarı
Gönderen: firebir30 - 23 Kasım 2011, 00:39:37
eksntriği senteye getirmeden marşa bastın ve subapları eğmedin ... şanslısın... ama helal olsun. yaptığın iş zor iş usta...
Başlık: Ynt: Sente ve Avans Ayarı
Gönderen: Azmi Taylan ULUOCAK - 24 Kasım 2011, 00:10:51
Benim arabada subaplar pistona hiçbir şekilde deymiyor o yüzden rahattım :)