vwtr.net
Volkswagen => Passat => Konuyu başlatan: 1.9 TDI - 22 Temmuz 2011, 14:34:06
-
Öncelikle Tüm Arkadaşlara Merhaba.
1.9 TDI 98 Model Passat' ım var. Çekişi eskisi kadar etkili değil. Servise götürdüm gerekli kontroller yapıldı, sorunun Turbo arızası olduğu tespit edildi.
Ancak turboda ne yağ basma var ne de ıslık sesi. Basıncının düşük olduğu söyleniyor.
Sizce Arıza başka bir parçadan kaynaklanabilirmi, zira turbo çok pahalı ve farklı fiyatlar verenler var.
Konu hakkında bilgisi olan arkadaşlardan yardım istiyorum
-
Öncelikle Tüm Arkadaşlara Merhaba.
1.9 TDI 98 Model Passat' ım var. Çekişi eskisi kadar etkili değil. Servise götürdüm gerekli kontroller yapıldı, sorunun Turbo arızası olduğu tespit edildi.
Ancak turboda ne yağ basma var ne de ıslık sesi. Basıncının düşük olduğu söyleniyor.
Sizce Arıza başka bir parçadan kaynaklanabilirmi, zira turbo çok pahalı ve farklı fiyatlar verenler var.
Konu hakkında bilgisi olan arkadaşlardan yardım istiyorum
hava akış metresi ve n75 valfler test edildimi sadece turbo demek zor bunlarada bi baktır derim
-
Ahmet bey e katılıyorum hava akışmetresi ile n75 valflerini test etmenizi öneririm. Islık yok ise yağbasma yok ise büyük ihtimal probleminiz bu iki parçadan ibaret olabilir.
-
turbo neden ıslık ötürüyor !
-
turbo neden ıslık ötürüyor !
aslında hafif ıslık her turbo verir ama pervane öldüğünde daha fazla ses verir voz voz şeklinde bu dediğim yeni nesil turbolariçin geçerli.
-
aslında hafif ıslık her turbo verir ama pervane öldüğünde daha fazla ses verir voz voz şeklinde bu dediğim yeni nesil turbolariçin geçerli.
ben cıkma turbo taktım evde kendimiz taktık sonra ustaya götürdük makınaya bagladı bi kac bişi yaptı bas git dedi. turboda tatlı bi ıslık var !
-
ben cıkma turbo taktım evde kendimiz taktık sonra ustaya götürdük makınaya bagladı bi kac bişi yaptı bas git dedi. turboda tatlı bi ıslık var !
:tamamdir :tamamdir :tamamdir
-
turboyu evde takan arkadaş... valla helal olsun...
-
firebir30 teşekür ederim :) hertürlü ev önunde az mahzemeyle araba toplanır sökülür :) dedemler evin onunde renault springe dizel motor atılar sarnuf yapmışlardı ve halen o renault spring yollarda :) ' ! bizim sülalede usta cok . benım turbo bozuldugunda cevdet abi var akraba anlatım olayı kabutu açmadan turbo dedi !
-
turbo neden ıslık ötürüyor !
Turbonun ıslık çalmasının birçok nedeni var;
- Turbo, zamanında değişmeyen hava filtresinden emniği mikron büyüklüğündeki tozları emme pervanesinin içine çeker ve pervanenin içlerinde çok ufak kırıklar meydana gelir. Bu kırıklar 0,75 mg balansla dönen turbonun balansını bozar ve havayı yırtma ritmi bozulur buda dışarıdan ıslık sesi olarak duyulur.
- Turbonun ortalama ömrü yaklaşık 100.00 km dir. Bu km yi aşan turbolarda kesinlikle turbo bakımı yaptırmak veya turboyu değiştirmek gerekir. Bu km leri aşan araçların turbolarının içindeki burçları ve sekmaları metal aşınması dediğimiz olayla karşılaşır ve turbo total balans problemi oluşur.Bu da dışarıdan ıslık sesi olarak duyulur
-Aracın enjektörlerinde bir sıkıntı oluştuğunda, sanayi dilinde işeme diye tabir ettiğimiz olay gerçekleştiğinde , turbonun egsoz tarafı fazla yakıttan çok fazla ısı görür ve turbo miinin dipleri ısıdan erimeye başlar ve turbonun içindeki bıçak sisteminide aynı şeilde eritmeye başlar.Oluşan bu arıza ilk olarak ıslık sesi olarak duyulur daha sonra ise turbo dağıtır.
-
Turbonun ıslık çalmasının birçok nedeni var;
- Turbo, zamanında değişmeyen hava filtresinden emniği mikron büyüklüğündeki tozları emme pervanesinin içine çeker ve pervanenin içlerinde çok ufak kırıklar meydana gelir. Bu kırıklar 0,75 mg balansla dönen turbonun balansını bozar ve havayı yırtma ritmi bozulur buda dışarıdan ıslık sesi olarak duyulur.
- Turbonun ortalama ömrü yaklaşık 100.00 km dir. Bu km yi aşan turbolarda kesinlikle turbo bakımı yaptırmak veya turboyu değiştirmek gerekir. Bu km leri aşan araçların turbolarının içindeki burçları ve sekmaları metal aşınması dediğimiz olayla karşılaşır ve turbo total balans problemi oluşur.Bu da dışarıdan ıslık sesi olarak duyulur
-Aracın enjektörlerinde bir sıkıntı oluştuğunda, sanayi dilinde işeme diye tabir ettiğimiz olay gerçekleştiğinde , turbonun egsoz tarafı fazla yakıttan çok fazla ısı görür ve turbo miinin dipleri ısıdan erimeye başlar ve turbonun içindeki bıçak sisteminide aynı şeilde eritmeye başlar.Oluşan bu arıza ilk olarak ıslık sesi olarak duyulur daha sonra ise turbo dağıtır.
işeme lanet bir olay bana 3500 liraya mal olmuştu.komple motor yaptırmak zorunda kalmıştım bu fiyata işçilikte dahil.ama yine arabamı çooook seviyorum.
-
turbotess
çok güzel açıklama...
-
Turbonun ıslık çalmasının birçok nedeni var;
- Turbo, zamanında değişmeyen hava filtresinden emniği mikron büyüklüğündeki tozları emme pervanesinin içine çeker ve pervanenin içlerinde çok ufak kırıklar meydana gelir. Bu kırıklar 0,75 mg balansla dönen turbonun balansını bozar ve havayı yırtma ritmi bozulur buda dışarıdan ıslık sesi olarak duyulur.
- Turbonun ortalama ömrü yaklaşık 100.00 km dir. Bu km yi aşan turbolarda kesinlikle turbo bakımı yaptırmak veya turboyu değiştirmek gerekir. Bu km leri aşan araçların turbolarının içindeki burçları ve sekmaları metal aşınması dediğimiz olayla karşılaşır ve turbo total balans problemi oluşur.Bu da dışarıdan ıslık sesi olarak duyulur
-Aracın enjektörlerinde bir sıkıntı oluştuğunda, sanayi dilinde işeme diye tabir ettiğimiz olay gerçekleştiğinde , turbonun egsoz tarafı fazla yakıttan çok fazla ısı görür ve turbo miinin dipleri ısıdan erimeye başlar ve turbonun içindeki bıçak sisteminide aynı şeilde eritmeye başlar.Oluşan bu arıza ilk olarak ıslık sesi olarak duyulur daha sonra ise turbo dağıtır.
:tamamdir :tamamdir :tamamdir
-
2000 model tdı passatım var. 120 km hızdan sonra araba boğuluyor. kontağı açıp kapatınca sorun bitiyor. ancak tekrar 120 hıza gelince sorun başlıyor. sorunun nedenlerini arkadaşlardan alabilirmiyim.
-
2000 model tdı passatım var. 120 km hızdan sonra araba boğuluyor. kontağı açıp kapatınca sorun bitiyor. ancak tekrar 120 hıza gelince sorun başlıyor. sorunun nedenlerini arkadaşlardan alabilirmiyim.
www.vwtr.net/.../golf-4-19-tdi-hiz-problemi-yardim-t16279.0.html konuyu inceleyin sebebi ve çözümü burada yazıyor.