Volkswagen Türkiye
Volkswagen => Golf => Golf III => Konuyu başlatan: Onamdar - 29 Haziran 2011, 22:31:39
-
Evet arkadaşlar benim araba bütün parçalarını değiştirtmeden rahat vermiycek bana :)
Sabahları çalıştırdığımda motor soğukken gaza bastığımda yığılma oluyor yani tekleme filan yok ama normalde olduğu gibi ivmelenmiyor. 2-3 dk sonrada motor hafif ısınınca düzeliyor. LPG-Benzin ile ilgili bir problem mi diye bir süre sadece benzinle kullandım bir değişiklik olmadı. Öle çok sıkıntılı bir durum değil ama sevmem araçta problem olsun. :)
Ben enjektöler yada buji lerden şüphelendim. Varmı sizin bu konuda bir düşünceniz???
Ustaya sordum bi ton şey saydı ona bıraksam bujilerden gircek enjektörlerden çıkcak :D
-
Evet arkadaşlar benim araba bütün parçalarını değiştirtmeden rahat vermiycek bana :)
Sabahları çalıştırdığımda motor soğukken gaza bastığımda yığılma oluyor yani tekleme filan yok ama normalde olduğu gibi ivmelenmiyor. 2-3 dk sonrada motor hafif ısınınca düzeliyor. LPG-Benzin ile ilgili bir problem mi diye bir süre sadece benzinle kullandım bir değişiklik olmadı. Öle çok sıkıntılı bir durum değil ama sevmem araçta problem olsun. :)
Ben enjektöler yada buji lerden şüphelendim. Varmı sizin bu konuda bir düşünceniz???
Ustaya sordum bi ton şey saydı ona bıraksam bujilerden gircek enjektörlerden çıkcak :D
Bende de aynı şey oluyordu.. MAF sensörünü temizledim sorunum çözüldü..
-
Bende de aynı şey oluyordu.. MAF sensörünü temizledim sorunum çözüldü..
Nerede bu sensör hocam bi el atayım :)
-
(http://img824.imageshack.us/img824/5117/graphic1ho.jpg)[/UR
Resimde de görüldüğü gibi, hava filitresinden hemen sonraki ufak kutucuk:) Kontak kapalı iken soketini çıkart, iki tane yıldızlı alyan vidası var onları sök bundan sonra ise çok çok dikkatlice yerinden sağa-sola çarptırmadan çıkart. Temzilenmesi de herhangi bir elektronikçide çok rahatlıkla bulabileceğin yağsız contact sprey ile olacak.. Zaten sensörü çıkarttığında göreceksin iki tane saç gibi ince tellerden olucaş garip bir parça el veya fırça değdirmeden contact spreyi 5-10 cm uzaklıktan her tarafına sık ve temizle takarkende çok dikkat et.. (http://img824.imageshack.us/i/graphic1ho.jpg/)
-
sağol dostum
haftasonu el atıcam:)
-
benim araçtada bu sorun var.aracın bakımlarını yaptırıken ustaya sordum. motor kendini korumaya alıyor soğukken devirli kullanmayı engelliyor..Yağ görevini yapacak ısıya geldiğinde devir izni verir dedi.. ben memnunum en çok 1 dakika rolantiden sonra sorun yok. birde illaki motoru ısıtmadan gideceksem arabayı çalıştırıp basıyorum biraz gaza yüklenince o yığılma geçiyor ama az gaz basarsan yığılma motor ısısında artış oluncaya kadar devam eder...
-
benim araçtada bu sorun var.aracın bakımlarını yaptırıken ustaya sordum. motor kendini korumaya alıyor soğukken devirli kullanmayı engelliyor..Yağ görevini yapacak ısıya geldiğinde devir izni verir dedi.. ben memnunum en çok 1 dakika rolantiden sonra sorun yok. birde illaki motoru ısıtmadan gideceksem arabayı çalıştırıp basıyorum biraz gaza yüklenince o yığılma geçiyor ama az gaz basarsan yığılma motor ısısında artış oluncaya kadar devam eder...
evet. Motor ısınıncaya kadar performans beklemek yanlış olur tabii. Ani pedal hareketlerinden kaçınmak lazım.
-
Doğru söylüyosunuzda bu bendeki motorun kendini korumak için kasması gibi birşey değil. Yeni çıktı ve hissettiriyo bir problem var diye :D
-
Sorunu Çözebildinmi?
-
Bi süre benzinde kullandım sadece
dünde sensörü temizledim düzeldi
-
(http://img824.imageshack.us/img824/5117/graphic1ho.jpg)[/UR
Resimde de görüldüğü gibi, hava filitresinden hemen sonraki ufak kutucuk:) Kontak kapalı iken soketini çıkart, iki tane yıldızlı alyan vidası var onları sök bundan sonra ise çok çok dikkatlice yerinden sağa-sola çarptırmadan çıkart. Temzilenmesi de herhangi bir elektronikçide çok rahatlıkla bulabileceğin yağsız contact sprey ile olacak.. Zaten sensörü çıkarttığında göreceksin iki tane saç gibi ince tellerden olucaş garip bir parça el veya fırça değdirmeden contact spreyi 5-10 cm uzaklıktan her tarafına sık ve temizle takarkende çok dikkat et..
(http://img824.imageshack.us/i/graphic1ho.jpg/)
Biri şu logo-sticker'ı düzeltsin, ''Volkswagen'' değil ''VOLKSWAGEN'' olacak...
-
Biri şu logo-sticker'ı düzeltsin, ''Volkswagen'' değil ''VOLKSWAGEN'' olacak...
hakkatten ya bende direk eps formatında indirdim dikkat etmemişim:)
-
Bu arada çok sağol hasan :) :tamamdir
-
İyide sensör temizliğinden kaynaklanıyorsa araç soğukken yaptığı sorunu ısındıktan sonrada yapması gerekmezmi.
-
O kadarını bilememde dediğim gibi enjektörlerle alakalı olabilir diye 1 hafta sadece benzinde kullandım cumarteside sensörü temizledim şu an bir problem yok.
O sensör tam olarak neyi ölçüyor :D
-
O kadarını bilememde dediğim gibi enjektörlerle alakalı olabilir diye 1 hafta sadece benzinde kullandım cumarteside sensörü temizledim şu an bir problem yok.
O sensör tam olarak neyi ölçüyor :D
hakkatten ya bende direk eps formatında indirdim dikkat etmemişim:)
Sen yine forumda paylaştın.Ben stic edip arabama yapıştırrdım,tabi ertesinde direk mantar...!
-
O kadarını bilememde dediğim gibi enjektörlerle alakalı olabilir diye 1 hafta sadece benzinde kullandım cumarteside sensörü temizledim şu an bir problem yok.
O sensör tam olarak neyi ölçüyor :D
Tahminimce havanın yoğunluğunu (ısı, nem vs.)
-
Tahminimce havanın yoğunluğunu (ısı, nem vs.)
katılmakla beraber şöyle özetlenebilir. maf motora çekilen havanın ısısını kütlesini ve nemini hesaplıyor böylelikle beyne gönderilen bilgiler araç beyninde organize edilerek ne kadar hava yakıt karışımı ayarlanacağında kullanılıyor. örneğin maf sensörlerinin yüzeyi temiz değilse yanlış bilgi gönderiyor. diyelim ki motor soğuk maf da havayı olduğundan daha sıcak gösteriyor bu sefer hava sıcak olduğu bilgisiyle hava yakıt karışımı daha fakir hazırlanıyor. fakir karışım bu sefer arabanın çekmemesine yığılmasına neden oluyor çünkü hem motor soğuk hem de az yakıt verilirse arabaya sonuç yığılma olarak çıkıyor karşımıza... ama motor ısınınca fakir karışım sorun oluşturmuyor çünkü motor ısısı ile gerçekten ısınan hava doğru yanma sağlıyor. zaten maf sensörünü devre dışı bıraktığınızda araçta herhangi bir anormallik hissetmezsiniz aksine performansı bile artabilir ancak sabahları ilk çalıştırmalar esnasında sorun yaşarsınız. hatta motor soğukken aracınız 2000 devire bile çıkmaz. tabi hava şartları da çok önelidir. :tamamdir
-
katılmakla beraber şöyle özetlenebilir. maf motora çekilen havanın ısısını kütlesini ve nemini hesaplıyor böylelikle beyne gönderilen bilgiler araç beyninde organize edilerek ne kadar hava yakıt karışımı ayarlanacağında kullanılıyor. örneğin maf sensörlerinin yüzeyi temiz değilse yanlış bilgi gönderiyor. diyelim ki motor soğuk maf da havayı olduğundan daha sıcak gösteriyor bu sefer hava sıcak olduğu bilgisiyle hava yakıt karışımı daha fakir hazırlanıyor. fakir karışım bu sefer arabanın çekmemesine yığılmasına neden oluyor çünkü hem motor soğuk hem de az yakıt verilirse arabaya sonuç yığılma olarak çıkıyor karşımıza... ama motor ısınınca fakir karışım sorun oluşturmuyor çünkü motor ısısı ile gerçekten ısınan hava doğru yanma sağlıyor. zaten maf sensörünü devre dışı bıraktığınızda araçta herhangi bir anormallik hissetmezsiniz aksine performansı bile artabilir ancak sabahları ilk çalıştırmalar esnasında sorun yaşarsınız. hatta motor soğukken aracınız 2000 devire bile çıkmaz. tabi hava şartları da çok önelidir. :tamamdir
Saolasın dostum çok net açıklamışsın teşekkürler. :tamamdir
-
arkadaşlar normakde şehir için 30krş şehirdışı 25 ciavarı yakıyordum.
şu an şehirdışı 17-18krş şehir içi de 23-25krş arası. çok yakıyor diyenler sensörü bi temizlesin.
aynı şekilde motor soğukken devir problemi yaşıyanlarında denemesinde fayda var zor yada maliyetli bir iş değil. sağolsun htmetin işlemi çok güzel bir şekilde açıklamış.
-
(http://img824.imageshack.us/img824/5117/graphic1ho.jpg)[/UR
Resimde de görüldüğü gibi, hava filitresinden hemen sonraki ufak kutucuk:) Kontak kapalı iken soketini çıkart, iki tane yıldızlı alyan vidası var onları sök bundan sonra ise çok çok dikkatlice yerinden sağa-sola çarptırmadan çıkart. Temzilenmesi de herhangi bir elektronikçide çok rahatlıkla bulabileceğin yağsız contact sprey ile olacak.. Zaten sensörü çıkarttığında göreceksin iki tane saç gibi ince tellerden olucaş garip bir parça el veya fırça değdirmeden contact spreyi 5-10 cm uzaklıktan her tarafına sık ve temizle takarkende çok dikkat et..
(http://img824.imageshack.us/i/graphic1ho.jpg/)
şimdi ben tam olarak anlamadım bu maf sensorunu soktum dıyelım o ustundekı sıyah olan yerımı sokup temızleyecegım yoksa o maf sensorunun ıcındekı ınce tellrı mı bı yardımcı olurmusunuz arkdaslar
-
çok ince iki tane tel var sökünce o tellerin üzerinde kurumu görüceksin yalnız çok dikkatli ol çok hassas bişey
-
Biri şu logo-sticker'ı düzeltsin, ''Volkswagen'' değil ''VOLKSWAGEN'' olacak...
Arkadaşlar Logonun son ve düzgün halini buradan indirebilirsiniz. Corel 11 formatında, Convertlidir.
Hayırlı uğurlu olsun :tamamdir
http://www.otoresim.net/vwtr/vwtrsticker.cdr (http://www.otoresim.net/vwtr/vwtrsticker.cdr)
(http://www.otoresim.net/vwtr/vwtrsticker.jpg)
-
çok ince iki tane tel var sökünce o tellerin üzerinde kurumu görüceksin yalnız çok dikkatli ol çok hassas bişey
tesekkler de bu teller o maf sensorunun içindeki ohal olan yerdıkı teller mı
-
dostum o siyah kapağın 2 tane vidasını sökünce yavaşça yukarı çek ortaya çıkıyor zaten ama çekerken dikkat et zarar görmesin teller
-
katılmakla beraber şöyle özetlenebilir. maf motora çekilen havanın ısısını kütlesini ve nemini hesaplıyor böylelikle beyne gönderilen bilgiler araç beyninde organize edilerek ne kadar hava yakıt karışımı ayarlanacağında kullanılıyor. örneğin maf sensörlerinin yüzeyi temiz değilse yanlış bilgi gönderiyor. diyelim ki motor soğuk maf da havayı olduğundan daha sıcak gösteriyor bu sefer hava sıcak olduğu bilgisiyle hava yakıt karışımı daha fakir hazırlanıyor. fakir karışım bu sefer arabanın çekmemesine yığılmasına neden oluyor çünkü hem motor soğuk hem de az yakıt verilirse arabaya sonuç yığılma olarak çıkıyor karşımıza... ama motor ısınınca fakir karışım sorun oluşturmuyor çünkü motor ısısı ile gerçekten ısınan hava doğru yanma sağlıyor. zaten maf sensörünü devre dışı bıraktığınızda araçta herhangi bir anormallik hissetmezsiniz aksine performansı bile artabilir ancak sabahları ilk çalıştırmalar esnasında sorun yaşarsınız. hatta motor soğukken aracınız 2000 devire bile çıkmaz. tabi hava şartları da çok önelidir. :tamamdir
Mehmet zamanında çok güzel özetlemiş durumları aynısını 2-3 gündür çekiyorum bu dertleri soketi sökünce dert anlaşılıyor :tamamdir
-
distiribitörü kontrol etmeni tavsiye ederim.
-
krank devir sensörü