vwtr.net

Volkswagen => Caddy, Transporter ve Caravelle => Konuyu başlatan: erdemözkan - 31 Temmuz 2007, 11:56:38

Başlık: Kafama takıldı da...
Gönderen: erdemözkan - 31 Temmuz 2007, 11:56:38
transporter t5'lerde 2. vites dişlisinin sıyırdığını ve bunun 10 t5'in 9'unda görüldüğünü duydum.bir bilginiz varmı acaba?
Başlık: Ynt: Kafama takıldı da...
Gönderen: blue_polo - 31 Temmuz 2007, 14:19:23
çevremde birsürü t5 kullanıcısı var ama hiç öyle birşey duymadım ilk defa duyuyorum  piysadaki gereksiz söylentilere kulak asma bence  :tamamdir
Başlık: Ynt: Kafama takıldı da...
Gönderen: erdemözkan - 01 Ağustos 2007, 10:05:43
teşekkür ederim ama yine de insanın kafasını kurcalıyor ben de söylüyorum ama herhalde kimse vw nin kalitesini kavramış değil böyle ahkam kesenler yüzünden kimbilir kaç kişi araçlar hakkında yanlış fikirler ediniyor.tekrar teşekkürler... :tamamdir
Başlık: Ynt: Kafama takıldı da...
Gönderen: Halil Kara - 07 Ağustos 2007, 01:02:21
kardeso degilde t5 lerde en cok duyulan problem debriyaj baski balatasidir.
haberin olsun simdiden.degistirmek icin epey masraf tutuyor.bu araclarin debriyajlari cok yumusak ve biliyorsun vw lerin debriyaj kavrama noktalari epey ust tarafta.yolculuk esnasinda ayagini sakin debriyajin ustunde tutma.insan dalip gidiyor ayagi hafif debriyaja basinca debriyajin kavrama noktalarina yaklasiyor bunun sonucu da bu oluyor :'(
zaten sirf bunu onlemek icin hill hold sistemi yani yokus destek sistemi yapmislar.
aman dikkat et.yokuslarda olsun duz yolda olsun debriyajla fazlama oynama.sakata gelirsin haa.
caddy icin 3000 ytl istemisler debriyaj baski balata icin.adamcik dogus otonun onunde pankart acmis o gunesin altinda.

hadi mutlu ve masrafsiz(biraz zor ama olsun) surusler...
Başlık: Ynt: Kafama takıldı da...
Gönderen: erdemözkan - 10 Ağustos 2007, 16:36:33
teşekkür ederim önerileriniz için. bu hill holder sistemi çok bomba bişey olmuş nasıl kullanılacağını bilip de stop ettirmessen arabayı kaydırmıyo tam benim ihtiyacım olan şeyyy :tamamdir
Başlık: Ynt: Kafama takıldı da...
Gönderen: caravelle105 - 24 Ağustos 2007, 00:07:52
kardeso degilde t5 lerde en cok duyulan problem debriyaj baski balatasidir.
haberin olsun simdiden.degistirmek icin epey masraf tutuyor.bu araclarin debriyajlari cok yumusak ve biliyorsun vw lerin debriyaj kavrama noktalari epey ust tarafta.yolculuk esnasinda ayagini sakin debriyajin ustunde tutma.insan dalip gidiyor ayagi hafif debriyaja basinca debriyajin kavrama noktalarina yaklasiyor bunun sonucu da bu oluyor :'(
zaten sirf bunu onlemek icin hill hold sistemi yani yokus destek sistemi yapmislar.
aman dikkat et.yokuslarda olsun duz yolda olsun debriyajla fazlama oynama.sakata gelirsin haa.
caddy icin 3000 ytl istemisler debriyaj baski balata icin.adamcik dogus otonun onunde pankart acmis o gunesin altinda.

hadi mutlu ve masrafsiz(biraz zor ama olsun) surusler...


Nasıl oldu anlamadım benimde Baskı balata gitti. bende caravelle105 var daha 11binde 1.680 istedi servis. özel tavsiye edermisiniz ne kadardır oralarda.
Başlık: Ynt: Kafama takıldı da...
Gönderen: Halil Kara - 24 Ağustos 2007, 12:22:31

Nasıl oldu anlamadım benimde Baskı balata gitti. bende caravelle105 var daha 11binde 1.680 istedi servis. özel tavsiye edermisiniz ne kadardır oralarda.

aracinizin garanti suresi bittiyse (zaten garanti hicbirseye yaramiyor herseye kullanici hatasi diyip basindan saviyorlar) ozel servise gidebilirsiniz.bence ozel servisler yetkili servislere gore daha titiz calisiyorlar.ucret olarakta neredeyse yari yariya daha karli.
hangi sehirde ikamet ettiginizi bilmiyorum ama bulundugunuz sehirdeki guvenilir bir ozel servise gidebilrisiniz.
Başlık: Ynt: Kafama takıldı da...
Gönderen: cyber-laz - 30 Ağustos 2007, 11:37:12
Oiy benimde T5 var,daha 3.000 kmde ama ıns olmaz du bakalım,hayırlısı :D :(
Başlık: Ynt: Kafama takıldı da...
Gönderen: caravelle105 - 30 Ağustos 2007, 12:12:33
aracinizin garanti suresi bittiyse (zaten garanti hicbirseye yaramiyor herseye kullanici hatasi diyip basindan saviyorlar) ozel servise gidebilirsiniz.bence ozel servisler yetkili servislere gore daha titiz calisiyorlar.ucret olarakta neredeyse yari yariya daha karli.
hangi sehirde ikamet ettiginizi bilmiyorum ama bulundugunuz sehirdeki guvenilir bir ozel servise gidebilrisiniz.

istanbul anadolu yakasındayım Aracım 10.bin kmde ve daha 5 ay oldu alalı aracı servis dışı bi yerde yaptırırsam garanti kapsamından çıkar dediler mecbur servise bıraktık 1.500 ytl işçilik indirimi yaparak değiştirdiler.

ama bu yetkili servise aracımı ilk ve son bırakışım.
sadece bakımdan bakıma.

bid unutmadan bi forumda aracın 90 bin bakımına 7 000 YTL istediklerini okumuştum servise sordum nedir diye 90 bin bakımı 710 ytl dediler. arkadaş sıfırı fazla koymuş sanırım.
Başlık: Ynt: Kafama takıldı da...
Gönderen: cyber-laz - 30 Ağustos 2007, 13:15:46
bıde aklmdyknpaylasıım ıstedım,bnm 2 ay once t4 2000 model 2.4 vardı,satttım,satmadn 1 ay  once 1. ve 2. vıteste bunu yaptı,arabayı alan adamda 5 tane t4vardı.adam t4 hastası her neyse,dedıkı bunlr sanzımnn orda conta vs.. bıseler var dedı o degısnce sorun kalkıo ...paylasmk ıstedım,,bılgı yarardr :tamamdir  ;)
Başlık: Ynt: Kafama takıldı da...
Gönderen: Halil Kara - 30 Ağustos 2007, 19:38:34
istanbul anadolu yakasındayım Aracım 10.bin kmde ve daha 5 ay oldu alalı aracı servis dışı bi yerde yaptırırsam garanti kapsamından çıkar dediler mecbur servise bıraktık 1.500 ytl işçilik indirimi yaparak değiştirdiler.

ama bu yetkili servise aracımı ilk ve son bırakışım.
sadece bakımdan bakıma.

bid unutmadan bi forumda aracın 90 bin bakımına 7 000 YTL istediklerini okumuştum servise sordum nedir diye 90 bin bakımı 710 ytl dediler. arkadaş sıfırı fazla koymuş sanırım.

gecmis olsun.yine 1500 ytl ile kurtuldaysan iyi.tabi yine cok pahali ama vw ne yazikki boyle yapabilecek birsey yok.

ayrica 90 bin km bakiminin 9000 ytl olmasinin imkani mi var yav ;D
kim demisse onu cok iyi sallamis.senin dedigin gibi 600-700 civari olur.
90 bin km t5 in en agir bakimidir.
Başlık: Ynt: Kafama takıldı da...
Gönderen: caravelle105 - 31 Ağustos 2007, 14:39:59
gecmis olsun.yine 1500 ytl ile kurtuldaysan iyi.tabi yine cok pahali ama vw ne yazikki boyle yapabilecek birsey yok.

ayrica 90 bin km bakiminin 9000 ytl olmasinin imkani mi var yav ;D
kim demisse onu cok iyi sallamis.senin dedigin gibi 600-700 civari olur.
90 bin km t5 in en agir bakimidir.

Teşekkür ederim.
kusurluysam Tamam ama ben kusurlu olduğuma inanmıyorum o yüzden ne yalan sölim bu miktar biraz rahatsız ediyor beni. sıfır araç alıyosun rahat olmak için. aracıda aile için aldık kalalıklaşınca aile bi yere giderken daha rahat oluyo diye. aracı zorlamıyoruz hor kullanmıyoruz bi geri gittik baskı balata gitti. bu bana mantıksız heliyo. şoförlüğümede güveniyorum ama oldu artık.

bide huylanmama sebeb olan aracı servisten almaya gittiğimde sökülen parçaları aracın içinde değildi. istedikden sonra gösterdiler bana bundada huylandım. ama sanırım volanda bi kusur gördüm resmini çekince burada göstericem. parça kusurlumu acaba. Huylandım çünki doğuş otoya göster,cem parçayı.
Başlık: Ynt: Kafama takıldı da...
Gönderen: caravelle105 - 31 Ağustos 2007, 14:44:01
Bide Bişi sorucam ya.

Bu T5 lerde bu Tip Garantiye Girermi Girmezmi endişesi Taşıyacak Başka Sorunlarda Varmı. bunun için bi Forum Başlığı Uygun Olurmu.

Mesela Bu Baskı Balata Olayı. Başka sorun Çıkaracak Aksaamlar varmı.

Bide Şunu öğrendim 130 luk ve 174 lüklerde otomatik kapı bi şekilde arıza yaparsa bi türlü yapıldıktan sonra randıman vermiyormuş. bendeki 105 liğe taktırmayı planlıyordum kimse tavsiye eymedi. varmı bilginiz.
Başlık: Ynt: Kafama takıldı da...
Gönderen: Halil Kara - 31 Ağustos 2007, 16:02:24
Bide Bişi sorucam ya.

Bu T5 lerde bu Tip Garantiye Girermi Girmezmi endişesi Taşıyacak Başka Sorunlarda Varmı. bunun için bi Forum Başlığı Uygun Olurmu.

Mesela Bu Baskı Balata Olayı. Başka sorun Çıkaracak Aksaamlar varmı.

Bide Şunu öğrendim 130 luk ve 174 lüklerde otomatik kapı bi şekilde arıza yaparsa bi türlü yapıldıktan sonra randıman vermiyormuş. bendeki 105 liğe taktırmayı planlıyordum kimse tavsiye eymedi. varmı bilginiz.

bizim 174 luk caravellede bahsettiğiniz otomatik sağ sürgülü kapı bulunuyor.çok hassas çalışıyor.bazen araç çok kirlendiğinde yada tozlandığında çalışmıyor.yani 10 cm geliyor sonra tekrar geri gidiyor.kapının iç tarafının sürekli temiz tutulması gerekiyor.fakat istenildiği takdirde manuel olrakta kullanılabiliyor.bence çok güzel bir özellik ama sonradan taktırılınca biraz tuzlu olur gibime geliyor.

ayrıca bahsettiğiniz bakı balata ne yazikki garantiye girmiyor.Doğuş Otomotiv büyük bir hata yaptı bence.muhakkak hepiniz biliyorsunuzdur şu caddy için 3000 ytl baskı balata için ücret istenen madur vw kullanıcısının doğuş otonun önünde aracına pankart açıp beklemesini.şimdi doğuş otonunu önünden geçenler yada o aracı internet üzerinden gören vw caddy almak isteyipte araştırma sırasında olan insanların en az %50 si caddy almaktan vazgeçmiştir.şahsen bende alacak olsam bende o aracı gördükten sonra lanet olsun der almazdım.istenilen ücret çok pahalı.mercedes vaneonun bile komple baskı balatası 900 lira.doğuş otomotiv çıldırmış olmalı bu fiyatlar çok anormal.

orda o gün o adamın baskı balatalarını garantiden değiştirse yada makul bir ücretle olayı halletseydi bu olay medyaya internete yansımasaydı daha iyi olurdu onların açısından.şimdi en az o arabayı görüpte caddy almaktan vazgeçen 100 kişi vardır.100 kişiden kazanacağı parayı 3000 ytl lik baskı balata yüzünden kaybetti.hadi o değil en önemlisi marka imajını zedeledi milletin ağzına lafı verdi.diğer rakip firmaların muhakkak satışını arttırdı.

bizim peder bey doblo jtd kullanıyor 2005 model.araç 90 bin km de şu an daha herhangi bir sorun çıkarmadı.komple baskı balata takımı da 700 lira...

yorum sizlerin ben çok konuştum yine bu doğuş otomotiv yine damarıma bastı :t
Başlık: Ynt: Kafama takıldı da...
Gönderen: voswosmania - 31 Ağustos 2007, 21:58:19
arkadaslar bu baskı balata olayına bende bıseyler soylemek ıstıyorum abımde caddy vardı 80.000 km de ıkı defa baskı balata volant degısımı yaptılar okadar nazıkkı asla zorlamaya gelmıyo bıde benım yakın bı arkadasımda t5 var 60 bındeydı ıkıncı baskı balata volant degısımı yaptılar tabı bunu bıtanesı 1500 ytlye varıyo oysa benım 2001 model t4 2.5 cıt vanım var 114000 km olmasına ragmen daha ılk defa baskı balata volantdegısımı yaptırdım  anlıtycanız soylentıler bosa degıl ... bıde ben bısey sormak ıstıyoprum arkadaslar benım araba debrıyajın hemen hemen en sonunda kavrıyo bunun ıcın yokusta bıraz zorlanır gıbı oluyo acaba bızımkındemı bı sorun var daha debrıyajı degıselı 3000 km oldu
Başlık: Ynt: Kafama takıldı da...
Gönderen: voswosmania - 31 Ağustos 2007, 22:02:32
arkadaslar benden yetkılı servıslerden baskı balata fıyatı ıcın 1250 yetle ıstedıler ben aynı parcayı aynı kalıte aynı marka aksaraydakı parcacıdan sedece 760 ytlye aldım aklınızda bulunsun arastırmadan pahalı parcaları bıyerden almayın enaz uc bes parcacıyı gezın karsılastırın
Başlık: Ynt: Kafama takıldı da...
Gönderen: Halil Kara - 01 Eylül 2007, 00:18:31
arkadaslar bu baskı balata olayına bende bıseyler soylemek ıstıyorum abımde caddy vardı 80.000 km de ıkı defa baskı balata volant degısımı yaptılar okadar nazıkkı asla zorlamaya gelmıyo bıde benım yakın bı arkadasımda t5 var 60 bındeydı ıkıncı baskı balata volant degısımı yaptılar tabı bunu bıtanesı 1500 ytlye varıyo oysa benım 2001 model t4 2.5 cıt vanım var 114000 km olmasına ragmen daha ılk defa baskı balata volantdegısımı yaptırdım  anlıtycanız soylentıler bosa degıl ... bıde ben bısey sormak ıstıyoprum arkadaslar benım araba debrıyajın hemen hemen en sonunda kavrıyo bunun ıcın yokusta bıraz zorlanır gıbı oluyo acaba bızımkındemı bı sorun var daha debrıyajı degıselı 3000 km oldu

sevgili arkadasim vw araclarinin hepsi debriyaji gec kavrar.nedeni guvenlik icinmis her ne kadar dogru ise artik(antalya basaran otomotivden aldigim bilgi)
aslinda bu baski ve balatalar sorunlu degil.suc biraz bizde kullanmayi bilmiyoruz.eski araclarimizda aliskanlik olmus ayagimizi debriyajin ustunde cok tutuyoruz.adamlar sol tarafa koskacaman ayak koymak icin yer yapmislar ama aliskanliklari yikmak guc.
ayrica yeni transporter ve caravelle de hill hold diye bir sistem var.yokus yukari kalkislarda yardimci.eger bu sistemi kullanmayi bilirseniz hem araciniz geri kacmaz hemde debriyajda ayaginizi tutmazsiniz.
bakiniz yeni transporter ve caravellelerin debriyajlari cok yumusaktir.inananin son model araclarin bile debriyajlari o kadar yumusak degil.bunun ustune kavrama noktasida epey yukarda oldugundan kisilerde ayaklarini debriyajin uzerinde tuttuklarindan aracta giderken kavrama noktasina getirdiginiz an eger biraz fazla sure ile yaparsaniz baski balata cok rahat yipranir.
yani kullanici hatasidir.

bence vw nin bunda bir sucu yok.fakat kesinlikle dogus otomotivin cok cok sucu var.
1.baski balatanin bu kadar pahali olmasi hangi ticaret ahlakina sigar?mercedes gibi araclarin bile bu kadar ucreti yok...
2.diger mesajimda yazdigim gibi her 100 caddy nin caravellenin ya da transporterin 1-2 sinde cikan bu arizayi makul bir ucrete degistirse ya da garantiden degistirse daha guzel olmaz miydi?simdi herkesin diline dustu ve inanin sirf bu yuzden vw pazarda kayiplar yasamayi basladi.(benjim dusuncem)
3.su anda inanin caddy-transporter-caravelle araclarindan birisini alacak olsam 2 kere dusunurum ve lanet olsun der caddy yerine doblo caravelle yerine fiyat farkini verip viano alirdim.bunun tek nedeni baski balatadir.

yoksa vw araclari hepimizinde bildigi gibi saglam kaliteli konforlu araclardir.ama dogus otomotivin uyguladigi bu strateji hic hos degil.zamaninda cok calistilar Turkiye ye vw nin adini duyurdular ama simdi yaptiklari icime hic sinmiyor.sirf bu yuzden vw almaktan bile vazgecebilirim.yazik...
Başlık: Ynt: Kafama takıldı da...
Gönderen: G60 - 01 Eylül 2007, 00:23:44
VW'de yukarda kavrama 96 Golf'te bile var. Çözümü yok hepsi böyle.
Başlık: Ynt: Kafama takıldı da...
Gönderen: escocem - 01 Eylül 2007, 00:39:46
çözümü var ayarını yapın abi dipte tutsun olmazsa söleyin bir yolu daha var biraz uğraştırır ama olur:)osman msnden ekledim iptalmi ettin :bekleriz:
Başlık: Ynt: Kafama takıldı da...
Gönderen: volksport - 01 Eylül 2007, 00:54:21
osman msnden ekledim iptalmi ettin :bekleriz:

İptallerin adamı Osman... :t
Başlık: Ynt: Kafama takıldı da...
Gönderen: caravelle105 - 01 Eylül 2007, 10:49:39
Aldık Bi Kere caravelle. Mecbur Katlanıcaz Artık.
gülü seven Dikenine katlanır Misali..
VW gerçekten çok güzel Araba yapıyor ama bu Servis Mantığı gerçekten içler Acısı.
Yakın Bir Zamanda VW'nmi var Derdin var Denmeye başlicak.
Başlık: Ynt: Kafama takıldı da...
Gönderen: voswosmania - 06 Eylül 2007, 22:03:10
escocem kardesım sen bıolmıyosun heralde yenı tıp vw lerde artık ayar dıye bısey yok tamamıyle elktronık olarak kendısı ayarlıyo debrıyaj telı yokkı ayar yapasın bunun tek cozumu ustamın dedıgıne gore eskı balatayı cıkarıp yenısını takma degıl ustune balata caktırmak budatabıkı 90.000 100.000 km gıdecegıb yerde  15-20000 km bıtıyo baska bı cozumu yok amakım nederse desın vw nın ustune araba yok 10 semneden berı vw transporter kullanıcısıyım hıc bıseye degısmem
Başlık: Ynt: Kafama takıldı da...
Gönderen: gau - 03 Temmuz 2008, 01:43:39
t5 30.000kmde köye  inip çıkıyorum.yollar felaket,dar,yokuş dur kalk köyden inerken hele ateş gibi olyo fren blataları...şuana kadar aracın ön karteri oda sert kullanma nedeniyle yere sürtmekle kırıldı ve değiştirdim bide yağını değiştik 10bin kmde başkada sorun yok taş gibi .


Başlık: Ynt: Kafama takıldı da...
Gönderen: SEFA USTA - 20 Eylül 2008, 23:04:12
mrb arkadaşlar,

debriyaj hakkında bir iki sözde ben edeyim musadenizle; debriyajda sorun tamamen kullanım hatasıdır,kusura bakmayın.debriyaj kavrama noktasını hissederek kullanılası ve bu noktayı olabildiğince çabuk geçmeyi çalışmak gerekir.dik rampalarda kalkışlarda buna daha özen göstermek gerekir.çok ama çok önemlisi kullananlar fark etmiştir, rampada geri kalkış debriyajın baş düşmanıdır,kesinlikle çok mecbur kalınmassa bu işlem yapılmamalıdır.hele her gün park ederken veya yük boşaltmak-almak için biyere geri rampada yanaşıyorsan,debriyajda klm. sorgulamaya hakkımız yok.hemen eline alırsın debriyajı.

fiyatlara gelince ,faiş fiyatlara volant dahildir. volant 500ytl debriyaj set 400ytl işçilik hariç.işçilik max.200ytldir.luk veya sach olur.90 bin bakım  max.750 ytl işçilik dahil yag ve tüm filitreler dahil tabiki triger kayış ve bilyaları dahil.devirdaim(su pompası) dahil

saygılarımla
Başlık: Ynt: Kafama takıldı da...
Gönderen: öme-R - 04 Ekim 2008, 11:59:56
Wla biz ticaretle uraştıımız için bizm ailede nerdeyse herkesde wr T5.Ama şu zamana kadr bir sorun çıkmadı aldıımız Translarda.