vwtr.net

Volkswagen => Golf => Golf II => Konuyu başlatan: savasgti - 08 Aralık 2010, 16:44:17

Başlık: Mekanik enjektörlü motor ve LPG
Gönderen: savasgti - 08 Aralık 2010, 16:44:17
Arkadaşlar AUDI 80 B4 kasa 2.0 motor almak istiyorum fakat bu araçlara lpg olmuyor filan diye duydum. motor GOLF MKII KR motor a çok benziyor fakat 2.0 ve mekanik enjektörlü motor. (140hp) bu motorlara lpg oluyormu hangi marka daha sağlam oluyor. bu motora sahip aracı olan lpg ile kullanan varmı?
Başlık: Ynt: Mekanik enjektörlü motor ve LPG
Gönderen: nizam - 08 Aralık 2010, 16:48:29
dediğiniz sistem k-jet olabilir o sisteme lpg takıyorlar mı bilmiyorum bir arkadasımınız rocco mk2 için deniyor ama çok zorlandı
Başlık: Ynt: Mekanik enjektörlü motor ve LPG
Gönderen: Mk1GTI - 08 Aralık 2010, 16:56:02
 Takılıyor ama takacak usta bulmak zor artık. Hepsi yamyam olmuş sıralı basit sistemleri uyguluyor. bundan 5-6 sene önce cayır cayır takılıyodu k-jet e
Başlık: Ynt: Mekanik enjektörlü motor ve LPG
Gönderen: VolBull - 08 Aralık 2010, 18:32:24
Ben mekanik enjeksiyonlu sistemde LPG kullanıyorum. Fakat adam edene kadar canım çıktı. Tek bir problem kaldı, oda rölanti ayarının tutmaması. Rölantiyi 2000devire ayarlayınca hiçbir problem olmuyor, 1800 yapıyosun 15 dk sonra gene 2000e çıkıyor. 1500 yapıyosun o zamanda 15 dakika sonra 1000 devirinde altına inip yavaş yavaş stop ediyor. Fakat ben sistemi mixersiz kullanıyorum, direk boğaza verdim boruyu. Bir usta var burada, piyasada LPG yokken bu adam LPG takıyomuş. En az 6-7 kişi o adama git dedi. Gittim ona mixer tak düzelir dedi. Fakat Tekirdağ'da bırak uydurmayı, mixer bile yok. Bulabilirsem bi mixer takacam, bakalım rölanti problemi giderse zaten bütün forumun haberi olur :D :D :D
Şunuda söyleyeyim Kaputu açan LPG ciler mekanik enjeksiyon sistemini görünce geri kapatıp kaçıyolar.  ;D ;D ;D Sistemi ben kendim adam ettim.

Benden başka LPG kullanan arkadaşlar da var. "mk1gti09" ve "megadeth20" isimli arkadaşlar LPG kullanıyor ve problem yaşamıyor.
Başlık: Ynt: Mekanik enjektörlü motor ve LPG
Gönderen: savasgti - 16 Aralık 2010, 10:11:26
teşekkürler abilerim.
Başlık: Ynt: Mekanik enjektörlü motor ve LPG
Gönderen: ThE_Unforgiven - 16 Aralık 2010, 14:01:08
Ben mekanik enjeksiyonlu sistemde LPG kullanıyorum. Fakat adam edene kadar canım çıktı. Tek bir problem kaldı, oda rölanti ayarının tutmaması. Rölantiyi 2000devire ayarlayınca hiçbir problem olmuyor, 1800 yapıyosun 15 dk sonra gene 2000e çıkıyor. 1500 yapıyosun o zamanda 15 dakika sonra 1000 devirinde altına inip yavaş yavaş stop ediyor. Fakat ben sistemi mixersiz kullanıyorum, direk boğaza verdim boruyu. Bir usta var burada, piyasada LPG yokken bu adam LPG takıyomuş. En az 6-7 kişi o adama git dedi. Gittim ona mixer tak düzelir dedi. Fakat Tekirdağ'da bırak uydurmayı, mixer bile yok. Bulabilirsem bi mixer takacam, bakalım rölanti problemi giderse zaten bütün forumun haberi olur :D :D :D
Şunuda söyleyeyim Kaputu açan LPG ciler mekanik enjeksiyon sistemini görünce geri kapatıp kaçıyolar.  ;D ;D ;D Sistemi ben kendim adam ettim.

Benden başka LPG kullanan arkadaşlar da var. "mk1gti09" ve "megadeth20" isimli arkadaşlar LPG kullanıyor ve problem yaşamıyor.

Volkan o senin kaputu açıp görünce kapatan USTA lar kısmını düzelt onlar usta filan değil söktakçı ;)
Başlık: Ynt: Mekanik enjektörlü motor ve LPG
Gönderen: VolBull - 16 Aralık 2010, 14:10:29
Usta demedim onlara zaten :D LPG ciler dedim :D
Bu LPG ci arkadaşlar daha önceki zamanlarda k-jet ile uğraşıp bi sonuca varamadıkları için kaputu açtıktan sonra k-jeti görünce kapatıyolar   :t
Başlık: Ynt: Mekanik enjektörlü motor ve LPG
Gönderen: ilker_rr - 17 Aralık 2010, 23:50:04
 '' Volkan o senin kaputu açıp görünce kapatan USTA lar kısmını düzelt onlar usta filan değil söktakçı Wink ''     :tamamdir :tamamdir :tamamdir
Başlık: Ynt: Mekanik enjektörlü motor ve LPG
Gönderen: Mk1GTI - 18 Aralık 2010, 18:20:19
 Aga sistem mis gibi sıfır arabalara adamlar sıralıyı takıyor hele bu yakıt fiyatları adamlar uğraşma gereği bile görmüyorlar. Şimdi karb. araca bile afedersiniz ossuruktan LPG takıyolar hiç randıman yok işçilik deseniz sıfır.. Millet kuyrukta LPG taktırmak için kim uğraşsın karb ve k-jet sisteme..
Başlık: Ynt: Mekanik enjektörlü motor ve LPG
Gönderen: tdipower - 23 Ocak 2011, 12:46:32
sağlıklı K-jet sisteminde elektronik rölanti valfide var aslında :) ama bizim burdaki araçlar turşu olduğundan söküp atıyorlar bişey olmaz sonra araba rölantide durmaz tabi  :D
Başlık: Ynt: Mekanik enjektörlü motor ve LPG
Gönderen: VolBull - 23 Ocak 2011, 12:48:42
Elektrik rölanti valfide neymiş? Bi resmi  var mı acaba?
Başlık: Ynt: Mekanik enjektörlü motor ve LPG
Gönderen: tdipower - 23 Ocak 2011, 12:53:06
warm up regulator diye geçiyor olması lazım K-jet sisteminde volume air flow kutusunda hava filtresine yakın biryerde olmalı ufak bir valf
Başlık: Ynt: Mekanik enjektörlü motor ve LPG
Gönderen: VolBull - 23 Ocak 2011, 12:57:53
Warm-up regulatörün işi benim bildiğim kadarıyla soğuk çalıştırmada 5-10 dakika boyunca enjektörlere fazladan yakıt vermek. Bulunduğu yer ise motor gövdesinin üzerinde. KE-jet sistemi ile karıştırıyo olmayasın?
Başlık: Ynt: Mekanik enjektörlü motor ve LPG
Gönderen: tdipower - 23 Ocak 2011, 13:02:08
gaz kelebeğinde bir switch varmı ? gazı bıraktığın zaman aktif hale gelen ??
Başlık: Ynt: Mekanik enjektörlü motor ve LPG
Gönderen: VolBull - 23 Ocak 2011, 13:08:59
Gaz kelebeğime takılı bir düğme var. Gaz kelebeği kapanır kapanmaz o düğmeye basılıyo. Ama ne işe yaradığını bilmiyorum.
Başlık: Ynt: Mekanik enjektörlü motor ve LPG
Gönderen: tdipower - 23 Ocak 2011, 13:10:03
işte normalde o switch rölantiyi tutturasın diye ayak gazdan çekilince bir valve elektrik verir oda kelebek öncesi bir miktar hava sokar içeri rölanti tutturmak amaçlı
Başlık: Ynt: Mekanik enjektörlü motor ve LPG
Gönderen: VolBull - 23 Ocak 2011, 13:13:49
Bi takip edeyim ona takılan fiş nereye gidiyomuş diye. Bu dediğin şey olmazsa araba rölantide durmuyo mu?
Başlık: Ynt: Mekanik enjektörlü motor ve LPG
Gönderen: tdipower - 23 Ocak 2011, 13:15:58
durmaz tabi :) biz elektronik enjeksiyon sistemine geçerken o rölanti valfinide beyinden kontrol ediyoruz ortalama 38-40 dereceye kadar tam açık kalıyor böylece araç rölantide sağlıklı duruyor ..

en kötü ihtimal bir rölanti valfi temin edip bmw ve peugeot araçların eski modellerindekiler işine yarayabilir onlardan takar bağlarsın
Başlık: Ynt: Mekanik enjektörlü motor ve LPG
Gönderen: VolBull - 23 Ocak 2011, 13:19:40
Benim arabanın rölantisinde bi problem yok şu anda. Demekki hala yerinde duruyor.  :)

Senin dediğin parçanın bu olma ihtimali var mı? auxiliary air valve.
(http://www.diagnostic-assistance.co.uk/graphics/aux_air_valve.jpg)
Başlık: Ynt: Mekanik enjektörlü motor ve LPG
Gönderen: tdipower - 23 Ocak 2011, 13:29:41
bu olabilir yıllar önce uğraşmıştım bu sistemle tam hatırlayamadım :)
Başlık: Ynt: Mekanik enjektörlü motor ve LPG
Gönderen: VolBull - 23 Ocak 2011, 13:32:17
Bu parçada warm-up regülatörle aynı görevi görüyor. Soğuk çalıştırmada 5-10 dakika boyunca sisteme fazladan hava girmesini sağlıyor.  8v motorlarda emme manifoldunun arkasında duruyor. Dediğiniz gibi gaz kelebeğinin kapanmasıyla kendisini açıyor mu bilmiyorum.
Başlık: Ynt: Mekanik enjektörlü motor ve LPG
Gönderen: tdipower - 23 Ocak 2011, 13:37:51
açması lazım benim uğraştığım motor KR tam dolusuydu 8) onu çalıştırmıştık epey uğraştırsada sağlıklı oldu :) ama şuan 5 dakika uğraşmam bu sistemle hemen elektronik enjeksiyon ve ateşleme sistemi sıfır araba gibi binerim en temizi
Başlık: Ynt: Mekanik enjektörlü motor ve LPG
Gönderen: al_pacino - 07 Kasım 2012, 09:08:53
merhaba arkadaslar konuyu fena hortlatıyorum ama bu sistemlerde duzgun verimli bir sonuca ulasan oldumu acaba. ben golf ve ibiza dan sonra 190e 1.8 lpg arac aldım. aracta aynı mekanik enjeksiyon sistemi var. bu k-jet lerle aynı sistemmiş sanırım. bana omvl lpg beynini almamı öneriyolar. bu markayı alan ve sıkıntısız kullanan var mı acaba bu sistem motorlarda. bide hava filte girişi bantla kapatılmıs. bu araca has bişey mi ki? forumlarda kimi kapalı olmalı diyo kimi açık kalmalı diyo. kararsız kaldım valla. acık olunca gaz yemiyorki araba. bide kapalı kalacaksa ne kadar kapatılmalı bunun bi ayarı ölçüsü var mı ki?
Başlık: Ynt: Mekanik enjektörlü motor ve LPG
Gönderen: satarfaction - 08 Kasım 2012, 18:43:23
mekanik enjeksiyonlara lpg de kesin çözüm var ve çok basit