vwtr.net

Otomobil Forumu => LPG, CNG ve Alternatif Yakıt Sistemleri => Konuyu başlatan: ozmo - 04 Ağustos 2010, 08:59:36

Başlık: Zararınızı biliyor musunuz?
Gönderen: ozmo - 04 Ağustos 2010, 08:59:36

Otomobil alırken hiç yakıt sarfiyatını hesapladınız mı? İşte doğru bilinen yanlışlar

Ülkemizde akaryakıt fiyatlarının yüksek olması kullanıcıları da en tasarruflu yöntemlere itmeye başladı. Şu anda otomobiller için en uygun yakıtın fiyat olarak LPG olduğu düşünülüyor. Ancak hesaplamalar yapıldığında LPG'nin doğru tercih değil, tamamen yanlış tercih olduğu belli oluyor.

REKLAMLAR ALDATMACA
Televizyon reklamlarında, en çok izlenen dizilerin sponsorluğunda hep LPG kiti satan firmaları görüyoruz. Son zamanlarda da LPG'li bir otomobilin çok aşırı bir süratle gittiği komik reklamlar TV kanallarında dönüyor. Ülkemizde en ucuz sıralı sistem kiti 990 TL'ye satın alabiliyorsunuz. Bu kiti taktırdıktan sonra proje çizimi, LPG sızdırmazlığı, ruhsata işlenmesi, muamelesi derken fiyat 1300 TL'yi aşabiliyor. Ayrıca birçok kişinin hiçbir zarar vermediğini sandığı LPG kiti motor ömrünü azaltıyor. Bunun başlıca nedeni ise LPG'nin kuru bir yakıt olmasıdır. Zamanla motordaki parçalarda aşınma yaratır. LPG'nin aracın motoruna verdiği zararları ve aracın motoru üzerinde yapılan değişiklikler de ilerde hem maddi hem de manevi hayal kırıklığı yaratıyor.

MONTAJ ÇOK ÖNEMLİ
İşinin ehli olmayan bir kişi tarafından yapılan LPG kiti montajı otomobilin performansını da düşüyor. Aracın manifoltunun delinerek yapıldığı kit takma işlemi, otomobilin orjinalliğini de bozuyor. Ayrıca simit tüp dahi takılsa bagajda kullanım alanı oldukça daralıyor. Son zamanlarda ince stepneler bagajlara yerleştirilse de yine de dizel veya benzinli bir otomobilin bagaj hacmini yakalayamıyorsunuz. LPG işi yapan kişilerin kesinlikle performansı etkilemediği yönündeki söylemlerini ise LPG'li bir otomobil ile benzinli bir otomobil karşılaştırıldığında bariz bir şekilde belli oluyor. LPG'li otomobiller çekişten düşer.

SADECE LPG'Yİ HESAPLAMAYIN
Günümüzde ortalama olarak 100 km'de 10-11 litre LPG tüketen otomobillere ilk çalışma anı için benzin konulması gerekiyor. Örnek olarak 100 km'de 11 litre yakan bir LPG'li aracın sarfiyatı şöyle gerçekleşiyor.

11*1.95=21.45 TL. (11: 100 km'de yakılan yakıt, 1.95 İstanbul için LPG fiyatı) Bu rakama ortalama olarak benzin giderini 1 litre sayarsak 25 TL gibi fiyat karşımıza çıkıyor. (1 litre benzin fiyatı İstanbul'da 3.64 TL) Bu rakamı kilometre başına hesaplamak istersek 25/100=0.25 kuruşa denk geliyor. Yani LPG'li bir otomobil kilometrede 0.25 kuruş yakıt yakmış oluyor. Bu otomobil sadece benzin ile çalışsaydı 100 kilometrede ortalama olarak 10 litre benzin harcar. Hesaplamalara göre 10*3.64=36.4 TL. Bu çıkan rakamı kilometre başına hesaplamak gerekirse 36.4/100=0.36 kilometre başına harcanan yakıt masrafını ortaya çıkarıyor. Benzin ile çalışan bir otomobil benzin-LPG ile çalışan otomobile göre kilometre başında 0.11 kuruş daha fazla yakıt yakmış oluyor.

DİZELLER AVANTAJLI
Tüm bunların yanı sıra dizel otomobiller 100 kilometrede ortalama olarak sadece 6 litre yakıt harcıyorlar. Yenilenen dizel teknolojisi ile eskisi gibi gürültülü çalışmıyor ve performansları her geçen gün bulunan yeniliklerle artıyor. Ayrıca motorinin litresi 3.02 TL'ye satılıyor. Bu da 100 kilometrede yakıt sarfiyatını ortalama olarak 18 TL'ye denk getiriyor. (6*3.02= 18 TL) Çıkan rakamı kilometre başına hesaplamak gerekirse 18/100=0.18 kuruş olur.

LPG'nin ilk çıktığı zamanlardaki gibi avantajlı olmadığı yukarıdaki rakamlardan belli oluyor. LPG kitine harcanan parayı alınacak olan dizel bir otomobile verildiğinde her koşulda kâr edileceği çok bariz görünüyor.

HALK DİZELİ YANLIŞ TANIYOR
Halk tarafından bilinen yanlışların başında dizel araçların sürekli arıza yaptığı, bakımlarının çok yüksek paralara yapıldığı ve ustasının bulunmadığı yönünde. Dizel araç ile benzinli aracın bakımları arasında oynayacak ortalama rakam 15 bin kilometrede en fazla 100 TL'dir. Düzenli bakımları yapıldığında arıza çıkartmazlar. Düzenli bakımın ardından herhangi bir ustanın motoru tamir etmesine de gerek kalmaz.

EN GÜVENLİSİ BENZİN VE DİZEL
LPG her ne kadar güvenli denilse de bir kaçak anında patlama olasılığı benzin ve dizele göre çok daha yüksek. Dizel yakıt ise benzine göre daha az yanıcıdır.

EN AVANTAJLISI DİZEL OTOMOBİL
Dizel otomobiller benzinlilerden 3-4 bin TL daha pahalı. Fakat LPG kiti montajı ve yakıt sarfiyatı göz önüne alındığında dizel otomobil yine avantajlı oluyor.

Tüm bunların yanı sıra birçok dizel otomobil 1.300 cc'nin altında olduğu için vergiden de avantajlı duruma geçmiş olunuyor. Örnek olarak 1.300 cc altında motora sahip dizel otomobilin 0-3 yaş grubunda 1 yıllık vergisi 405 TL. 1.301-1.600 cc arasında olan bir benzinli veya dizel otomobilin vergisi ise 648 TL.

TERCİH DİZELDEN YANA
Benzin fiyatlarının yüksek olması kullancıları daha avantajlı olan dizel otomobillere itiyor.


BURAK TAŞÇI - HABERTURK.COM EKONOMİ SERVİSİ
[email protected]
Başlık: Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
Gönderen: nizam - 04 Ağustos 2010, 10:00:18
dizelle başladım dizelle biter :D tork olacak abi
Başlık: Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
Gönderen: atego - 05 Ağustos 2010, 02:59:17
Şu an aracım LPG den sonra 2 kez bobin yaktı masrafım 120 TL. LPG kitini 990 TL ye taktırdım. Taktırdığımdan beri 13bin km yaptım. 2-3 ayda 30 TL lik benzin alıyorum yetiyor. Ve LPG de sakin kullandığım için taş çatlasın 0.16 TL yakıyor km de. Benzinde ise 0.3 TL civarlarında geziyor. 13bin km benzin ile 3900 TL ye denk geliyor. LPG de ise 2080 TL. 1820 TL içerisinden 990 LPG kiti fiyatı, 120 TL bobin ve 150-200 arası bir benzin masrafını çıkardığım zaman 10 ayda 500 TL civarı kardayım. Ve bundan sonra yaptığım her 1000 km bana 140 TL kar olarak geri dönecek. LPG nin motorun ömrünü kısaltma söylemi yanlış değil. Ama benzinle arasında en fazla birkaç bin km farkeder. LPG, sağlıklı istasyonlardan alındığı ve ayarlar düzgün olduğu sürece performansıda farkedilecek kadar düşürmüyor. Şu an tek problemim motorun soğukken stop etmesi. Başka bir problemim yok şükür :) Ha keşke benzin fiyatları böyle yüksek olmasa, daha doğrusu yüksek vergi alınmasa. O zaman LPG ye hiç gerek kalmaz ve misler gibi kullanırız benzinle. Ama arada bu kadar çok fiyat uçurumu olduğu sürece ya LPG ya da dizel derim.
Başlık: Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
Gönderen: Mk1GTI - 05 Ağustos 2010, 10:55:23
Arabayı uzun süre kullanıcaksanız LPG ömür açısından baya bir ömür çalıyor bunu herkez kabul ediyor kaldıki takanıda tamir edenide sıfır araçta 150 bin devirdikten sonrasını allah bırakıyor. Benzinde 500bin vaad edilen motor 200bin görmesi imkansızlaşıyor ve benzine göre LPG deki hasar oranıda yüksek oluyor..  

 Benzinde 300 bin km de sekman yatak ve subap sıkıntıları başgöstermeye başlasa bunların değişimi ile araç 500bin hatta 600bin devirebilir ama LPG de 100bin den sonra köklü bir rektifiye işi başınızı ve cebinizi baya ağrıtır.  İşleyen demir paslanmaz derler mesala ve bu yüzden TR de ticari araçlara bakarsanız hepsi TOFAŞ grubu ve LPG lidir ve bu araçların ençok gideni 200bin KM dir kaldıki bu 200bin i görenlerde küçük şehirler ve kendi araçlarında. Ve çoğuda artık daha ekonomik ve masrafsız tarafa DİZEL e geçmeye başladı. Önceden DİZEL motorun sıkıntıları yüzünden taksicilerin karalistesinde idi ama artık yeni teknolojiler ile bu sorunlar ortadan kalktı ve DİZEL şuan TİCARİ ve HUSUSİ kullanım için 1 numara. Ama DİZEL inde sıkıntıları var en başta Hava kirliği sonrasında komple rektefe işidir. Benzinli bir motoru en fazla 1500TL full sıfır motor yaparsınız ama DİZEL motor size 2500TL den aşa çıkmaz full rektefede.
Başlık: Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
Gönderen: maminci - 05 Ağustos 2010, 17:52:16
Şu an aracım LPG den sonra 2 kez bobin yaktı masrafım 120 TL. LPG kitini 990 TL ye taktırdım. Taktırdığımdan beri 13bin km yaptım. 2-3 ayda 30 TL lik benzin alıyorum yetiyor. Ve LPG de sakin kullandığım için taş çatlasın 0.16 TL yakıyor km de. Benzinde ise 0.3 TL civarlarında geziyor. 13bin km benzin ile 3900 TL ye denk geliyor. LPG de ise 2080 TL. 1820 TL içerisinden 990 LPG kiti fiyatı, 120 TL bobin ve 150-200 arası bir benzin masrafını çıkardığım zaman 10 ayda 500 TL civarı kardayım. Ve bundan sonra yaptığım her 1000 km bana 140 TL kar olarak geri dönecek. LPG nin motorun ömrünü kısaltma söylemi yanlış değil. Ama benzinle arasında en fazla birkaç bin km farkeder. LPG, sağlıklı istasyonlardan alındığı ve ayarlar düzgün olduğu sürece performansıda farkedilecek kadar düşürmüyor. Şu an tek problemim motorun soğukken stop etmesi. Başka bir problemim yok şükür :) Ha keşke benzin fiyatları böyle yüksek olmasa, daha doğrusu yüksek vergi alınmasa. O zaman LPG ye hiç gerek kalmaz ve misler gibi kullanırız benzinle. Ama arada bu kadar çok fiyat uçurumu olduğu sürece ya LPG ya da dizel derim.
:tamamdir
Başlık: Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
Gönderen: maminci - 05 Ağustos 2010, 17:56:15
Haberdeki lpg hesabına katılmıyorum, çok dolaşıyosanız ekonomik tercih şart ya dizel ya lpg!  Bugüne kadar lpg kullandı diye indirilen motor duymadım, memleketteki yakıt kalitesi yerlerde süründüğü ve arızaların sebebi de doğru düzgün araştırılmadan bir şeyler suçlandığı için ne benzinin ne dizelin ne de lpgnin ne yaptığını hiçkimse bilmiyo aslında, eskiden kalma merdivenaltı lpg takma yerlerinin namı devam ettiğinden hemen lpgye yapıştırılıyo suçlu etiketi. Doğru lpg her araca uymuyo, soğukta stop ediyo falan ama bir sürü tanıdığımın lpgsi olmayan aracı dizel ya da benzin yakıtın kalitesizliğinden yolda kaldı ya da en azından teknik rapor öyle söylüyo. Dediğim gibi tam bir kargaşa var ve hiçkimse bilmiyo neyin kaliteli neyin kalitesiz olduğunu.
Başlık: Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
Gönderen: Mk1GTI - 05 Ağustos 2010, 18:02:56
 LPG kullandı diye haber neden ve niçin kim yapsın zaten. Olay sanayilerde dönüyor medyada değil.  ;D ;D
Başlık: Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
Gönderen: gültekin77 - 05 Ağustos 2010, 18:25:20
Haberdeki lpg hesabına katılmıyorum, çok dolaşıyosanız ekonomik tercih şart ya dizel ya lpg!  Bugüne kadar lpg kullandı diye indirilen motor duymadım, memleketteki yakıt kalitesi yerlerde süründüğü ve arızaların sebebi de doğru düzgün araştırılmadan bir şeyler suçlandığı için ne benzinin ne dizelin ne de lpgnin ne yaptığını hiçkimse bilmiyo aslında, eskiden kalma merdivenaltı lpg takma yerlerinin namı devam ettiğinden hemen lpgye yapıştırılıyo suçlu etiketi. Doğru lpg her araca uymuyo, soğukta stop ediyo falan ama bir sürü tanıdığımın lpgsi olmayan aracı dizel ya da benzin yakıtın kalitesizliğinden yolda kaldı ya da en azından teknik rapor öyle söylüyo. Dediğim gibi tam bir kargaşa var ve hiçkimse bilmiyo neyin kaliteli neyin kalitesiz olduğunu.

+1 :tamamdir
Başlık: Zararinizi biliyor musunuz?
Gönderen: BLaCk_VWoLf - 05 Ağustos 2010, 20:14:32
Lpg li otomobil alırken ve lpg kiti taktırırken hiç yakıt sarfiyatını hesapladınız mı? İşte doğru bilinen yanlışlar..


Ülkemizde akaryakıt fiyatlarının yüksek olması kullanıcıları da en tasarruflu yöntemlere itmeye başladı. Şu anda otomobiller için en uygun yakıtın fiyat olarak LPG olduğu düşünülüyor. Ancak hesaplamalar yapıldığında LPG'nin doğru tercih değil, tamamen yanlış tercih olduğu belli oluyor.

REKLAMLAR ALDATMACA

Televizyon reklamlarında, en çok izlenen dizilerin sponsorluğunda hep LPG kiti satan firmaları görüyoruz. Son zamanlarda da LPG'li bir otomobilin çok aşırı bir süratle gittiği komik reklamlar TV kanallarında dönüyor. Ülkemizde en ucuz sıralı sistem kiti 990 TL'ye satın alabiliyorsunuz. Bu kiti taktırdıktan sonra proje çizimi, LPG sızdırmazlığı, ruhsata işlenmesi, muamelesi derken fiyat 1300 TL'yi aşabiliyor. Ayrıca birçok kişinin hiçbir zarar vermediğini sandığı LPG kiti motor ömrünü azaltıyor. Bunun başlıca nedeni ise LPG'nin kuru bir yakıt olmasıdır. Zamanla motordaki parçalarda aşınma yaratır. LPG'nin aracın motoruna verdiği zararları ve aracın motoru üzerinde yapılan değişiklikler de ilerde hem maddi hem de manevi hayal kırıklığı yaratıyor.

MONTAJ ÇOK ÖNEMLİ
İşinin ehli olmayan bir kişi tarafından yapılan LPG kiti montajı otomobilin performansını da düşüyor. Aracın manifoltunun delinerek yapıldığı kit takma işlemi, otomobilin orjinalliğini de bozuyor. Ayrıca simit tüp dahi takılsa bagajda kullanım alanı oldukça daralıyor. Son zamanlarda ince stepneler bagajlara yerleştirilse de yine de dizel veya benzinli bir otomobilin bagaj hacmini yakalayamıyorsunuz. LPG işi yapan kişilerin kesinlikle performansı etkilemediği yönündeki söylemlerini ise LPG'li bir otomobil ile benzinli bir otomobil karşılaştırıldığında bariz bir şekilde belli oluyor. LPG'li otomobiller çekişten düşer.

SADECE LPG'Yİ HESAPLAMAYIN

Günümüzde ortalama olarak 100 km'de 10-11 litre LPG tüketen otomobillere ilk çalışma anı için benzin konulması gerekiyor. Örnek olarak 100 km'de 11 litre yakan bir LPG'li aracın sarfiyatı şöyle gerçekleşiyor.

11*1.95=21.45 TL. (11: 100 km'de yakılan yakıt, 1.95 İstanbul için LPG fiyatı) Bu rakama ortalama olarak benzin giderini 1 litre sayarsak 25 TL gibi fiyat karşımıza çıkıyor. (1 litre benzin fiyatı İstanbul'da 3.64 TL) Bu rakamı kilometre başına hesaplamak istersek 25/100=25 kuruşa denk geliyor. Yani LPG'li bir otomobil kilometrede 25 kuruş yakıt yakmış oluyor. Bu otomobil sadece benzin ile çalışsaydı 100 kilometrede ortalama olarak 10 litre benzin harcar. Hesaplamalara göre 10*3.64=36.4 TL. Bu çıkan rakamı kilometre başına hesaplamak gerekirse 36.4/100=36 kuruş kilometre başına harcanan yakıt masrafını ortaya çıkarıyor. Benzin ile çalışan bir otomobil benzin-LPG ile çalışan otomobile göre kilometre başında 11 kuruş daha fazla yakıt yakmış oluyor.

DİZELLER AVANTAJLI

Tüm bunların yanı sıra dizel otomobiller 100 kilometrede ortalama olarak sadece 6 litre yakıt harcıyorlar. Yenilenen dizel teknolojisi ile eskisi gibi gürültülü çalışmıyor ve performansları her geçen gün bulunan yeniliklerle artıyor. Ayrıca motorinin litresi 3.02 TL'ye satılıyor. Bu da 100 kilometrede yakıt sarfiyatını ortalama olarak 18 TL'ye denk getiriyor. (6*3.02= 18 TL) Çıkan rakamı kilometre başına hesaplamak gerekirse 18/100=18 kuruş olur.

LPG'nin ilk çıktığı zamanlardaki gibi avantajlı olmadığı yukarıdaki rakamlardan belli oluyor. LPG kitine harcanan parayı alınacak olan dizel bir otomobile verildiğinde her koşulda kâr edileceği çok bariz görünüyor. Benzin fiyatlarının yüksek olması kullancıları daha avantajlı olan dizel otomobillere itiyor.

HALK DİZELİ YANLIŞ TANIYOR

Halk tarafından bilinen yanlışların başında dizel araçların sürekli arıza yaptığı, bakımlarının çok yüksek paralara yapıldığı ve ustasının bulunmadığı yönünde. Dizel araç ile benzinli aracın bakımları arasında oynayacak ortalama rakam 15 bin kilometrede en fazla 100 TL'dir. Düzenli bakımları yapıldığında arıza çıkartmazlar. Düzenli bakımın ardından herhangi bir ustanın motoru tamir etmesine de gerek kalmaz.

EN GÜVENLİSİ BENZİN VE DİZEL

LPG her ne kadar güvenli denilse de bir kaçak anında patlama olasılığı benzin ve dizele göre çok daha yüksek. Dizel yakıt ise benzine göre daha az yanıcıdır.

EN AVANTAJLISI DİZEL OTOMOBİL

Dizel otomobiller benzinlilerden 3-4 bin TL daha pahalı. Fakat LPG kiti montajı ve yakıt sarfiyatı göz önüne alındığında dizel otomobil yine avantajlı oluyor.

Tüm bunların yanı sıra birçok dizel otomobil 1.300 cc'nin altında olduğu için vergiden de avantajlı duruma geçmiş olunuyor. Örnek olarak 1.300 cc altında motora sahip dizel otomobilin 0-3 yaş grubunda 1 yıllık vergisi 405 TL. 1.301-1.600 cc arasında olan bir benzinli veya dizel otomobilin vergisi ise 648 TL.
Başlık: Ynt: Zararinizi biliyor musunuz?
Gönderen: Bugia35 - 05 Ağustos 2010, 20:23:29
gerceklerı gormus ve yazmıs arkadas elıne saglık..
Başlık: Ynt: Zararinizi biliyor musunuz?
Gönderen: maminci - 05 Ağustos 2010, 20:31:00
Eline sağlık güzel yazmışta bizim yazının neresi sakıncalı bulundu da silindi anlamadım? :t :bekleriz:
Başlık: Ynt: Zararinizi biliyor musunuz?
Gönderen: golge - 05 Ağustos 2010, 20:38:44
katılmıyorum
Başlık: Ynt: Zararinizi biliyor musunuz?
Gönderen: maminci - 05 Ağustos 2010, 20:40:33
Haberdeki lpg hesabına katılmıyorum, çok dolaşıyosanız ekonomik tercih şart ya dizel ya lpg!  Bugüne kadar lpg kullandı diye indirilen motor duymadım, memleketteki yakıt kalitesi yerlerde süründüğü ve arızaların sebebi de doğru düzgün araştırılmadan bir şeyler suçlandığı için ne benzinin ne dizelin ne de lpgnin ne yaptığını hiçkimse bilmiyo aslında, eskiden kalma merdivenaltı lpg takma yerlerinin namı devam ettiğinden hemen lpgye yapıştırılıyo suçlu etiketi. Doğru lpg her araca uymuyo, soğukta stop ediyo falan ama bir sürü tanıdığımın lpgsi olmayan aracı dizel ya da benzin yakıtın kalitesizliğinden yolda kaldı ya da en azından teknik rapor öyle söylüyo. Dediğim gibi tam bir kargaşa var ve hiçkimse bilmiyo neyin kaliteli neyin kalitesiz olduğunu.
Başlık: Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
Gönderen: gültekin77 - 06 Ağustos 2010, 00:52:00
Ben de katılmıyorum,
Kaba hesap yaptığımızda bile lpg'li hali benzinden avantajlı,
Kars'a gidip geldim benzin lpg toplam 500 tl yaktı,3000 km den fazla yol yaptım,166 krş yaktı,ortalama hız da 90 km.
Sadece benzin olsaydı 260-270 krş olacaktı,yani en az 750-800 tl arası.
Başlık: Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
Gönderen: Bugia35 - 06 Ağustos 2010, 01:05:10
2800km de mercedes benz tırı teslım aldım 5yılda 684 000km de aracımı teslım ettım.butun bakımlarını ben bızzat yaptırdım..(perıyodık bakım sadece) suan özel aracım golfIV 110BG 2001 CONF. kımse dızele laf atmasın o acık ara onde zaten
dusunun kı
neden butun tıcarı araclar dızel?
neden agır sanayıde;denızde kullanılan motorlar dızel ?
uzun omur +performans+ekonomı = DİESEL...saygılar... :saygılar
Başlık: Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
Gönderen: ozmo - 06 Ağustos 2010, 08:31:41
2800km de mercedes benz tırı teslım aldım 5yılda 684 000km de aracımı teslım ettım.butun bakımlarını ben bızzat yaptırdım..(perıyodık bakım sadece) suan özel aracım golfIV 110BG 2001 CONF. kımse dızele laf atmasın o acık ara onde zaten
dusunun kı
neden butun tıcarı araclar dızel?
neden agır sanayıde;denızde kullanılan motorlar dızel ?
uzun omur +performans+ekonomı = DİESEL...saygılar... :saygılar

+1  :tamamdir
Başlık: Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
Gönderen: nizam - 06 Ağustos 2010, 10:29:45
denızde kullanılan motorlar dızel ?


babamdan duydugumu söylüyorum kendisi 1980 den beri kaptanlık mesleği  ile ugrasıyor, eskiden gezi tekneleri benzile çalısmaktaymış ama tehlikeli oldugu için ve ekonmik oldugundan dizel tekneler üretilmeye başlamış, benzinde depo hava yapıyor ve sıkısıyor içeride depoya yakıt almak istediğinde dış ısıdan ve paralama tehlikesinden dizele dönülmüş...

ekonomi olarak babamın kulladıgı tekne 2,5 ton mazot alıyor iki tane 375 bg lik makine var ve saatte 30 mil hız yapıyor

bir depo 7500 tl civarı bir şey doluyor :D
Başlık: Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
Gönderen: R-Line - 06 Ağustos 2010, 13:48:43
diesel ile başladım benzinliyle devam ediyorum.
çok dediler sen dieselcisin benzinliyle yapamazsın diye, ama yapıyorum hemde paşalar gibi  :D

lpg li aracım olmadı, daha doğrusu lpg li araç bile kullanmadım bugüne kadar
ayrıca benim gibi senede 10.000km anca yapan biri için çokta ekonomik bulmuyorum.

bundan sonraki aracım muhtemelen diesel olacak tekrar,
ama sıradan diesel değil beygirlerin torkların havada uçuştuğu deli bir makina  :D

Başlık: Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
Gönderen: maminci - 06 Ağustos 2010, 21:55:04
+1  :tamamdir
Dizele laf atmasın sözünü beni kastederek söylüyosanız ben hiçbir yakıt türüne laf atmıyorum, sadece hangi yakıt türü olursa olsun kalitesinden emin olmadan kullanıyoruz diyorum, aynı şey arızalar için de geçerli, sebebini net araştırmadan bazı şeyleri suçlayıp psikolojik olarak rahatlıyoruz sadece..
Başlık: Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
Gönderen: alpaslanxvx - 07 Ağustos 2010, 10:30:05
1998 model polo 1.6 8v kullanıcısıyım , aracımı lpg li kullanıyorum , 120000 km de taktırdım , 240000 km yi devirdim , şu ana kadar motorla ilgili bi problemim yok çok şükür , ateşleme sistemini olumsuz yönde etkilediğini biliyorum , benzindekine göre daha az ömürlü oluyo bujisiydi bobiniydi , fakat türkiyedeki yakıt fiyatları malum , insanlar da boşuna lpg taktırmıyo , başta yapılan hesaba da katılmıyorum , ben bu hesapları daha önce forumda çok yaptım arkadaşlara , bu sefer çok kısa geçicem , bnm arabam şu an benzinle kullansam 0,3-0,35 tl arası yakıyo ( ekonomik kullanımdan bahsetmiyorum , yakıtı düşünmeden , 3000 devir , 4000 devir ) , lpg de aynı kullanıma karşılık gelen kullanım "" 0,17-,0,18 tl ""

çok basit bi hesap

0,35-0,18=0,17 tl/km de yaptığım kar , bn bu araçla 120000 km yapmışım

120000 km  * 0,17 tl/km = 20400 tl karım var lpg kullanımımdan

şimdi sizin mantığınızla düşünürsek , zararlı , arabayı bitiriyo diyerek , bütün hesapları geçin , bn arabamı 2003 te 13500 tl ye aldım  :)

bu bile bi fikir verebilir size ve arabaya yaptığım en büyük masraflar aldığımdan beri

14 şubatta debriyajı değişti , onun dışında ağır bi bakımı çıkmadı çok şükür

ama şuna da katılıyorum , yeni araçlarda tabiki de dizel tercih edilmeli

eskilerin dizel tercih etmemesinin nedeni de ( özellikle taksiciler ) , kısa dur kalklarda dizel motordan verim alınamıyordu , 2000 model  dizel golflerde bile 1 yılın sonunda servislerde motor indiren insanlarla karşılaşmıştım , o yüzden taksiciler lpg taktırıyolar

ama benzin kadar çekişi iyi değil , aracımı bazen benzinde kullanıyorum , tanıyamıyorum  :)

Başlık: Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
Gönderen: nakres - 07 Ağustos 2010, 14:37:57
oğuz kardeşim direkt olarak  lpg yi kötüleyen  yazılarla  insanlara yanlış bilgiler aktarılmasın...
  
   bakın bence lpg yi yazayım size....lütfen okuyun

 

   biz yılladır bu işin içerisindeyiz bizlere birisi lpg taktırayım mı diye sorduğunda .

        .ekonomikliği açısından etkenler


    1---öncelikle yılda yada ayda kaç bin km yaptığını sorarız :lpg sistemin parasını yakıttan çıkarabilip çıkaramayacağını hesaplarız.

    2--kişinin kullanım karekteristiği...örneğin gazete dağıtımı yapan biri için ,yani kısa aralıklarla stop edip marş yapan...işi ile evinin arası
4-5 km olan kişilere lpg takılması boşunadır.(.ilk çalıştırmanın 1-1,5 km sinin benzin ile yol alındığından)

    3--kişinin kendi karakteri ...örneğin kişi aracı benzinli olduğu için kendini kısıtlıyor ve cebini hesab ederek gezmek yerine evinde oturuyor..ama gezmeyide çok seviyor ..bu şartlarda dahi aylık 200 tl yakıta veriyor..ve aracına lpg taktırıyor  ...lpg takıldıktan sonra nasıl olsa az yakıyor diye daha fazla gezerek yine 200 tl yakıta harcıyor gezdiği yanına kar kalıyor..
  tabi öteki yandan aracının km side doğru orantılı olarak artıyor 5 yılda yapacağı km yi 2 yılda yapıyor bakım masrafları artıyor km den dolayı aracının değeri düşüyor...:)


    gelelim motora etkisine :

  yakıt hava karışımı benzinli motorlarda emme manifoldunda emme subabının açılması ile içeriye alınır ...

  motor soğuk iken içeriye alınan benzin sıvı haldedir  ve silindir cidarlarına motor soğuk iken yapışır  ilk çalıştırmada soğuk halde bulunan motorun aşınmasını daha aza indirir.motor ısındıkça benzinde buharlaşma eğilimine girer ..bir sıvıya ısı verildiğinde oluşacak kimyasal reaksiyon gaz haline geçiştir(orta 2 fen bilimleri ):)  (motor ısındıktan sonrada benzin ile lpg aynı durumda olurlar yani ikiside gaz olurlar neden daha ucuzunu kullanmayalım ?)
  
   lpg li araclar bu yüzden ilk çalıştırmada benzin ile çalışırlar ..

  ayretten lpg daha temiz bir yakıt olduğu için hem çevreye hem motorunuza olumlu yönde etikleri vardır.


   km de 0,150 tl yi beğenmeyen arkadaş var ise her km için kenera 150 krş koysun 10 yıl sonra bir cami yaptıramasada bir mescit yaptırır.hem dünyada hem ahirette kazanmaya devam eder böylece en karlısı bu olmuş olur..

  

performans açısından etkisi : bellki 200 yerine 195 yapar bunuda etki olarak görmüyorum.

(190-200 km /h ile hiç benzine almaya denemedim  :)))  onu bilmiyorum :))
Başlık: Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
Gönderen: R-Line - 07 Ağustos 2010, 15:59:55
bence yeteri kadar net bir açıklama olmuş Serkan'ın yazdıkları.
Başlık: Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
Gönderen: golge - 07 Ağustos 2010, 16:02:02
nakres arkadaşıma aynen katılır teşekkürü bir borç bilirim. LPG olmasaydı aracımın tadını çıkara çıkara gezemezdim. gezerdim de ayda 300 yerine 500 lira verirdim benzine. ayda 200 lira kazanç senede mnimum 2000 lira demek benim için bu da 10 yılda kendisi gibi bir araba daha alması demek.
Başlık: Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
Gönderen: atego - 07 Ağustos 2010, 18:31:59
Daha iyi açıklama olamazdı. Serkan Bey e tamamen katılıyorum.
Başlık: Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
Gönderen: alpaslanxvx - 07 Ağustos 2010, 21:55:49
bi de çok gariptir insanımız alıştı benzin fiyatlarına , resmen kazıklanıyoruz ve kimsenin sesi çıkmıyo , yurtdışında bu gibi durumlarda ( hollanda , almanya vs. ) nakliye şirketleri tırlar araçlar komple şehir duruyo ve 1 kişi bile benzin almıyo , ama demekki insanlara koymuyo dünyanın en pahalı benzinini kullanmak  ve kabul ediyolarsa da saygı duyuyorum ne diyim  :)
Başlık: Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
Gönderen: atego - 08 Ağustos 2010, 00:30:05
bi de çok gariptir insanımız alıştı benzin fiyatlarına , resmen kazıklanıyoruz ve kimsenin sesi çıkmıyo , yurtdışında bu gibi durumlarda ( hollanda , almanya vs. ) nakliye şirketleri tırlar araçlar komple şehir duruyo ve 1 kişi bile benzin almıyo , ama demekki insanlara koymuyo dünyanın en pahalı benzinini kullanmak  ve kabul ediyolarsa da saygı duyuyorum ne diyim  :)

Şu gün veya şu zaman içerisinde benzinliklere uğramayın şeklinde bir organizasyon olsa kesinlikle katılırım. Otobüsle dolmuşla giderim yine de arabaya binmem. Ama bu kadar şikayet eden var iken neden kimse bir şey yapmıyor anlayabilmiş değilim. Aslında forum siteleri ile konuşulup böyle birşey ayarlansa ve basına da bilgi verilse ne güzel olur. Ülkemizde fiyatı dünyanın en ucuzlarından biri olan bu yakıtlar vergiyle en pahalısına dönüşüyor. Söyleyecek çok şey var ama buraya yazmamam en iyisi.
Başlık: Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
Gönderen: Mk1GTI - 08 Ağustos 2010, 00:58:18
Dünya üzerinde güdülen tek ırk biz türkleriz. Güdülme sebebimizde farklı ırk ve messeflerle bir toprak bütünlüğü içinde yaşamamız. Yaşıyoruz ama nasıl yaşıyoruz bu tartışılacak en büyük konulardan birisi ve hiçbirzamanda çözüm bulunamayacak bir durum. Bulan ülkeler yokmu var onlarda eyalet politikaları uygulayıp çözüm getimişler. Uzlaşmacı bir zihniyetimiz yok. En ufak bir sorunda dağları deviren bir zihniyetiz. O yüzden güdülmek bize müstahaktır :)

 LPG konusunda birisi kötüdür der sorunlar yaşatır der bir bakmışın herkez yok en güzel yakıt ben sorun yaşamıyorum der çıkar ama forumu bir kurcalarsanız iyi diyeninde sorunlardan gına geldiğini görebilirsiniz.
Başlık: Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
Gönderen: onurc - 08 Ağustos 2010, 01:16:09
kullandıgım arac lpglı . ama sevıyor muyum . sevmıyorum tabıkı. yukarda bır arkads yazmıs 100.000 km+yi devırdım dıye. ve kanımca cok ıyı bakmıssınız araca. aynı motorlu aractan dedemde  passatımız vardı 8v 1.6 lpglı  motor tırtladı.elımızde kaldı. su anda aldgımız aractada aynı suphe ıcersındeyım. gelen kokular olsun . egzozdan arada bır cıkan beyaz duman olsun . ne olursa olsun lpgye verıyorum bu durumu. hanı bı aracın kuruyla calısması var. bır aracın ıslakla calısması var. ben olaya bılımsel veya teknık acıdan bakmıyorum . dırek bodozlama dumduz bakıyorum acıkcası :) hatta farklı yerlere bıle yoruyorum aracın havayla calısmasını. fırmalar bu aracları fabrıkadan havayla calısarak cıkarmasını bılmıyor mu ? bence bılıyor. bunu yapan tek fırmada cınlıler sanırım ama onlara dıcek bısey yok. lpgye sonuna kadar karsıyım. abım 06 1.6 leon aldı . lpg taktı . 2 hafta sonra sattı . tekrar bı leon aldı. ve kmde nerdeyse 50 kurus yakıyor(19"jant) şehir ıcınde. ama sorarsanız cok memnunuz. yakarsa yaksın . aracın marsına basarken en azından suphe duymuyoruz.
 sahsen kendı arabamda becerebılsem kendım sokup atıcam tüpü. boyle pıs bırsey olamaz. arac zaten 25 30 kurus yakıyor normalde. lpgdede 18 20 kurus arası yakıyor. ee ben nıye 10 kurus ıcın arabamı mahfedeyımkı. eskı araba olur hadı takarsın . hurda bısey olur. yada cok yakan bır aractır o zaman takarsın. ama ben sonuna kadar karsıyım. dedıgım gıbı zararı yok dıyorsunuz ama ben ınanmıyorum sahsen. lpgnın calısma sıstemını gozumle gorsem bıle ınanmam o derecedeyım :)  araba gıderken resmen kasılıyor. gaz tepkımelerı azalıyor. cekısten düşüyor. e daha ne olsun....
bır kez yolda gıderken gaz ısıgım tek nokta kalmıstı . maslaga dogru gıderken sanayı tunelınden cıktım rampayı ındım. 4. vıtes 2.5 3000 devır arası gıderken . 3e cektım . arac bır anda bosaldı. aha dedım motor gumledı heralde. megersem benzıne gecıyormus arac. ben sandımkı arkamdan bırısı bana 100 120 le vurdu :) her turlu denedım her kosulda. ıllakı bır rakkada kesıyor artık . arac benı benzıne al dıye bagırıyor. arabaya acıyorum basarken :) . benzınlı olsun . gerekırse az bınerım ama öz bınerım :)
saygılar onur :)
Başlık: Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
Gönderen: nakres - 08 Ağustos 2010, 12:10:11
kullandıgım arac lpglı . ama sevıyor muyum . sevmıyorum tabıkı. yukarda bır arkads yazmıs 100.000 km+yi devırdım dıye. ve kanımca cok ıyı bakmıssınız araca. aynı motorlu aractan dedemde  passatımız vardı 8v 1.6 lpglı  motor tırtladı.elımızde kaldı. su anda aldgımız aractada aynı suphe ıcersındeyım. gelen kokular olsun . egzozdan arada bır cıkan beyaz duman olsun . ne olursa olsun lpgye verıyorum bu durumu. hanı bı aracın kuruyla calısması var. bır aracın ıslakla calısması var. ben olaya bılımsel veya teknık acıdan bakmıyorum . dırek bodozlama dumduz bakıyorum acıkcası :) hatta farklı yerlere bıle yoruyorum aracın havayla calısmasını. fırmalar bu aracları fabrıkadan havayla calısarak cıkarmasını bılmıyor mu ? bence bılıyor. bunu yapan tek fırmada cınlıler sanırım ama onlara dıcek bısey yok. lpgye sonuna kadar karsıyım. abım 06 1.6 leon aldı . lpg taktı . 2 hafta sonra sattı . tekrar bı leon aldı. ve kmde nerdeyse 50 kurus yakıyor(19"jant) şehir ıcınde. ama sorarsanız cok memnunuz. yakarsa yaksın . aracın marsına basarken en azından suphe duymuyoruz.
 sahsen kendı arabamda becerebılsem kendım sokup atıcam tüpü. boyle pıs bırsey olamaz. arac zaten 25 30 kurus yakıyor normalde. lpgdede 18 20 kurus arası yakıyor. ee ben nıye 10 kurus ıcın arabamı mahfedeyımkı. eskı araba olur hadı takarsın . hurda bısey olur. yada cok yakan bır aractır o zaman takarsın. ama ben sonuna kadar karsıyım. dedıgım gıbı zararı yok dıyorsunuz ama ben ınanmıyorum sahsen. lpgnın calısma sıstemını gozumle gorsem bıle ınanmam o derecedeyım :)  araba gıderken resmen kasılıyor. gaz tepkımelerı azalıyor. cekısten düşüyor. e daha ne olsun....
bır kez yolda gıderken gaz ısıgım tek nokta kalmıstı . maslaga dogru gıderken sanayı tunelınden cıktım rampayı ındım. 4. vıtes 2.5 3000 devır arası gıderken . 3e cektım . arac bır anda bosaldı. aha dedım motor gumledı heralde. megersem benzıne gecıyormus arac. ben sandımkı arkamdan bırısı bana 100 120 le vurdu :) her turlu denedım her kosulda. ıllakı bır rakkada kesıyor artık . arac benı benzıne al dıye bagırıyor. arabaya acıyorum basarken :) . benzınlı olsun . gerekırse az bınerım ama öz bınerım :)
saygılar onur :)

 lpg sistemini gözden geçittir filtre vs bakım ve ayarlarının tam olduğundan emin ol emin isen yakıt aldığın yeri değiştir.
 ....bora bcb 1,6 16v ile 20000 km den fazla kullandım bir an bile lpg de bir olumsuzluk olmadı ...sadece kendi aracım değil bir çok lpg li vw kullandım hiç biri banamısın demiyor benzinde ne ise lpg de de o.


  abiniz ne sorun yaşadıda lpg den vaz geçti...ve lpg ne markaydı...



buyrun abinizin aracının lpg ve benzin karşılaştırmaları:


 LPG 102hp
PERFORMANCE     
Maximum speed (km/h)    181
Acceleration 0-100 km/h (s)    12.6
Overtaking time 80-120 km/h at 5 (s)    15.7
Overtaking time 80-120 km/h at 6 (s)    –
Acceleration 0-1000 m (s)    34.4
FUEL CONSUMPTION (MVEG)   
Town (l/100 km)    12.9
Out of town (l/100 km)    7.4
Average consumption (l/100 km)    9.5
CO2 MASS EMISSION   
Town (g/km)    208
Out of town (g/km)    120
Average emission (g/km)    153

Benzin
PERFORMANCE   
Maximum speed (km/h)    184
Acceleration 0-100 km/h (s)    11.7 // 12.2
Overtaking time 80-120 km/h at 5 (s)    14.3 // 14.9
Overtaking time 80-120 km/h at 6 (s)    –
Acceleration 0-1000 m (s)    33.5 // 34.0
FUEL CONSUMPTION (MVEG)   
Town (l/100 km)    9.9
Out of town (l/100 km)    5.6 // 5.8
Average consumption (l/100 km)    7.2 // 7.3
CO2 MASS EMISSION   
Town (g/km)    232 // 235
Out of town (g/km)    133 // 139
Average emission (g/km)    169 // 173


  abiniz 184 yerine 181 yaptı diye aracını satmış olabilir mi :)
Başlık: Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
Gönderen: Mk1GTI - 08 Ağustos 2010, 12:38:52
Bu değerleri ülkemizde takılan kitler ve LPG ile yakalamsı imkansız.
Başlık: Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
Gönderen: atego - 08 Ağustos 2010, 13:05:49
Bu değerleri ülkemizde takılan kitler ve LPG ile yakalamsı imkansız.

Bence yakalanır çünkü kendi aracımın performansını arkadaşlarla defalarca benzin ve Lpg de ayrı ayrı denedik. Sonuç her seferinde aynı oldu. Ayarları iyi olduğunda hem yakması az hem de performans düşmesi çok çok az. Kitin markası çok farketmiyor, taktırdığınız yer önemli.
Başlık: Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
Gönderen: alpaslanxvx - 08 Ağustos 2010, 13:43:53
LPG konusunda birisi kötüdür der sorunlar yaşatır der bir bakmışın herkez yok en güzel yakıt ben sorun yaşamıyorum der çıkar ama forumu bir kurcalarsanız iyi diyeninde sorunlardan gına geldiğini görebilirsiniz.

şimdi aslına bakarsan bunlardan biri de benim , en son silkeleme problemi vardı , buji kablosunu değiştirdik geçti , şimdi stop etme problemi oluyo , yani şunu iddia etmiyorum işte benzinden daha iyi bi yakıt , benzinden daha az zararlı diyemem ama hesap da ortada
Başlık: Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
Gönderen: nakres - 08 Ağustos 2010, 16:27:30
ona bakarsanız benzindede bu değerleri yakalamanız zor .....
Başlık: Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
Gönderen: onurc - 09 Ağustos 2010, 11:18:14
@ nakres .
sımdı abıcım valla araba 3 marsta calısıyordu sabahları. nano charger bıle taktırmıstı.ama ısınamadı bı turlu lpgye ondan sattı sanıyorum . kapalı alanlarada gırılemıyor oyle bı sorun var... ama bıde soyle bı sorun var. o leon bıraz yıpranmıstı . sanırım ondan gec calıssa gerek. ama ne olursa olsun hanı benzın bana daha mantıklı gelıyor. su anda aldıgımız leon gayet guzel masallah. emsalsız denılecek sevıyede. cok yakıyor ama lpg aklının ucundan bıle gecmıyor.  bılgıler ıcın tesekkurler. bızım teneke nasıl olacak bakalım yapılınca. lpgde farkedıcekmı. bana kalsa soktururum ama peder beyler karsı cıkıyor (:
Başlık: Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
Gönderen: atego - 09 Ağustos 2010, 12:37:26
@ nakres .
sımdı abıcım valla araba 3 marsta calısıyordu sabahları. nano charger bıle taktırmıstı.ama ısınamadı bı turlu lpgye ondan sattı sanıyorum . kapalı alanlarada gırılemıyor oyle bı sorun var... ama bıde soyle bı sorun var. o leon bıraz yıpranmıstı . sanırım ondan gec calıssa gerek. ama ne olursa olsun hanı benzın bana daha mantıklı gelıyor. su anda aldıgımız leon gayet guzel masallah. emsalsız denılecek sevıyede. cok yakıyor ama lpg aklının ucundan bıle gecmıyor.  bılgıler ıcın tesekkurler. bızım teneke nasıl olacak bakalım yapılınca. lpgde farkedıcekmı. bana kalsa soktururum ama peder beyler karsı cıkıyor (:

Tabiki benzin daha iyidir sonuçta motor benzine göre yapılmış. Ama ayarları iyi yapılan bir lpg fazla ve ciddi sorun çıkarmaz. Birde şu ekonomik şartlarda lpg den yapılan tasarrufla bakımlarını ve çıkardığı sorunlarını yaptırabilirsiniz. Hiç kimse lpg yi gerçekten istemez, ama taktırmak zorunda bırakılıyoruz maalesef. Yakında Lpg de çözüm olmayacak ya hadi hayırlısı.
Başlık: Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
Gönderen: ALPER. - 09 Ağustos 2010, 16:06:27
karınızdan feragat edip tüpün basıncını artırmasını söyleyin ustanıza araç lpgde ne değerler yakıyor bir görün, şehir içi 18 kuruş yakmayın da 22 yakın, zaten kardasınız, aracınızda sorun da olmaz?
Başlık: Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
Gönderen: maminci - 09 Ağustos 2010, 20:47:27
Sıralı sistem lpgli araçlar zaten ilk çalışmada benzinle çalışıp daha sonra belli bir ısıda otomatik olarak lpgye geçiyo, ilk çalışmada çalışmayan aracın sorunu kesinlikle  lpg değildir..
Başlık: Ynt: Zararınızı biliyor musunuz?
Gönderen: nakres - 10 Ağustos 2010, 08:42:15
Sıralı sistem lpgli araçlar zaten ilk çalışmada benzinle çalışıp daha sonra belli bir ısıda otomatik olarak lpgye geçiyo, ilk çalışmada çalışmayan aracın sorunu kesinlikle  lpg değildir..
:tamamdir