vwtr.net
Volkswagen => Golf => Golf V => Konuyu başlatan: serhat - 23 Temmuz 2010, 15:06:34
-
merhabalar benim merak ettiği bir olay var şu an 2002 1.6 16v golf var geçenlerde 140hplik bir golf kullandım sonuç güzel elbette süperşarj ve turbo. bildiğim kadarıyla 122hp lerde süperşarj yok şimdi 122hp ile araçta 6 kişi ile bi bayır çıkmak istesem nasıl çıkar?araç çok bayılırmı çevreden 140lık tık demez ama 122lik biraz kasar diyolar sonçta o 1.4 (140ta 1.4 ama işte hacim küçüklüğünü bahane ediyolar)senin golf 1.6 daha az yorulurak çıkar falan dediler ama pek inanmadım işin aslı astarı nedir ? bu arada bizim golfünde hiç mahcup etmişliği yok
-
122hp dizel 2.0 105hp nasıl çıkıyorsa ondan çok daha iyi çıkıyor.
dik yokuş tırmanıyoruz okul çıkışı 1.6 iyi olan araçlar 4.vites ancak 120görebilyor,oda içinde maks 3kişi ile.
benim aracı deniyoruz
Tsi 122Hp 200nm!!! standart 1.6motorlar 140-155nm dir ve gücü 100-120hp arasıdır.
içeride arka koltukta 110kg, 105kg, 95kg arkadaş oturuyor önde 97ve 77kgyiz. düz yol gibi 1-2-3-4-5in ardından 150dedi virajda biraz yavaşladım 4e çektim 170kmye ulaştı daha gidiyor, içeridekilerin ağzı açık tamam kardeş bu 1.4 değil başka birşey dediler döndük.
1.6tdi 105hp 250nm sürdüm tsi 122hp 200nm yokuşta bile ondan üstün çok atak hiç korkma. 140 220nm daha performanslı ama Tsi 122hp bile turbosuz 1.8 ve 2.0ların %90nından iyi.
-
yani alınabilecek bir araç teşekkür ederim aydınlattığınız için :)
-
onur arkadaş herşeyi doğru anlatmış,istersen 122 lik tsı yazılımla 155-160 olabiliyor zaten,,ama dahada yüksek güç istersen turbo+ kompresör olanı tavsiye ederim 140 ,160,170 hp likleri mesela,,bunlarıda 215 hp yapabiliyosun sadece yazılımla
-
golf V goal 140 hp ve golf 6 122 hp kullandım
aradaki farkı anlamanız için uzun bir test yapmanız lazım.
Dizel arabada 20 hp bayağı farketmesine karşın benzinli araçlarda bu farkı anlamak güç.
İki arabada kuvvetli golfler zaten hep böyle değil mi?
1.1 i bile atak arabalar.
-
doğru diyosunuz fakat chip motor ömrünü kısaltıyo
-
Öylede bu arabaların motor ömrünü bitirmek zor olsa gerek
Yıllardır gazlıyoruz hiç bir arabanın motorunu bitiremedik :D
-
doğru diyosunuz fakat chip motor ömrünü kısaltıyo
öyle bişey yok dostum ömrü kısaltmaz fabrikanın rezerv olarak bıraktığı güçtür bu (tabi ölçüyü kaçırmadıgın sürece)1.4 tsı den 350 hp alabilirsin istersen,söylediğin burda geçerli,,
volkswagen kendisi yapıyor chip işini vede garanti veriyor ama 1200 euro gibi uçuk bir para alıyor tabiki ve 122 lıkler 160 hp,,140,160 ve 170 likler 210 hp oluyor
-
140 hp motorda herhangi bir parça değiştirmeden 210 oluyorsa o para verilir
-
merhabalar benim merak ettiği bir olay var şu an 2002 1.6 16v golf var geçenlerde 140hplik bir golf kullandım sonuç güzel elbette süperşarj ve turbo. bildiğim kadarıyla 122hp lerde süperşarj yok şimdi 122hp ile araçta 6 kişi ile bi bayır çıkmak istesem nasıl çıkar?araç çok bayılırmı çevreden 140lık tık demez ama 122lik biraz kasar diyolar sonçta o 1.4 (140ta 1.4 ama işte hacim küçüklüğünü bahane ediyolar)senin golf 1.6 daha az yorulurak çıkar falan dediler ama pek inanmadım işin aslı astarı nedir ? bu arada bizim golfünde hiç mahcup etmişliği yok
140 ps lik TSI, şehirlerarası yollarda birçok arabanın 3. ve 4. vitese düştüğü rampalarda düşük devirlerde hiç kasmadan 6. vitesle çıkıyor. gerisini sen düşün.
-
Dik dağda olsa 122lik bile6.vitesten 5 e inmiyor, uzun yola çıkıyorsun hızını seçiyorsun, ben 95te sabitliyorum, 6ya atıyorsun taki varana kadar 5yok.Işık filan çıkacak ki öyle vites küçülteceksin 1500deviri tutturduğun sürce sıkıntı yok oda 68e düşmek demek bas tekrar toplasın.
-
herkeze teşekkür ederim yanıtlar için :tamamdir
-
bide tsi kendini sanılanın aksine yormuyor. Makine çok hızlı 7000devir çeviriyor ama bu zararlı paki normal kullansak? 95km/h de CC açılınca 6. vites 2100devir oluyor. Dağ yokuş dinlemyor çıkıyor, 2100 devirde araç yorulur mu? sürekli 4000-7000devir yapsan hangi motor dayanır buna. Ama basacağın zaman zaten atmsferik gibi 4te anırt at 5e yok. 3500-4000 devir kafi istediğinle yürürsün, normal hız yapacaksan at 80de 6ya as pedala nazlanma sıfır anında 200km.
dikkat edilecek şeyler var tabi
*normal kullanımda 10-15sn .sert veya ş.dışı kullanımdan sonra 2dk kadar rolantide bekleme.
*şanzımanda ve motor bloğunda 200nm ve yukarısı döndürme momenti gerçekleşiyor. 1.viteste 4000devir üzeri kullanmak normalden çok daha tehlikeli. zaten bütün yükek torklu özellikle turbolu araçlarda 1.viteste yukarıları zorlamak doğru değil.
-
bide tsi kendini sanılanın aksine yormuyor. Makine çok hızlı 7000devir çeviriyor ama bu zararlı paki normal kullansak? 95km/h de CC açılınca 6. vites 2100devir oluyor. Dağ yokuş dinlemyor çıkıyor, 2100 devirde araç yorulur mu? sürekli 4000-7000devir yapsan hangi motor dayanır buna. Ama basacağın zaman zaten atmsferik gibi 4te anırt at 5e yok. 3500-4000 devir kafi istediğinle yürürsün, normal hız yapacaksan at 80de 6ya as pedala nazlanma sıfır anında 200km.
dikkat edilecek şeyler var tabi :tamamdir tesekkürler
*normal kullanımda 10-15sn .sert veya ş.dışı kullanımdan sonra 2dk kadar rolantide bekleme.
*şanzımanda ve motor bloğunda 200nm ve yukarısı döndürme momenti gerçekleşiyor. 1.viteste 4000devir üzeri kullanmak normalden çok daha tehlikeli. zaten bütün yükek torklu özellikle turbolu araçlarda 1.viteste yukarıları zorlamak doğru değil.
-
alıcaksan 140 almıcan 160 alacan keyfine bakacan.aynı yakıyolar neredeyse.140 ta artık kalktı diye biliyorum.160 var highline sıfır fiyatı 59 bin.ona bu parayı vereceğime.58 bin tl ye leon 2.0 lt 170 hp tdi dsg fr modelini alırım.vergi farkı var ama aradaki benzin farkı ile rahat kapanır.
peki civic 1.8 140 hp hb mi golf 1.4 122 hp mi :D bende bunu araştırıyorum.turbo lu araç korkutuyor beni.sonuçta turbo lu bi aracın atmosferden uzun ömürlü olması imkansız gibi birşey
bu arada leon 1.6 tdi da çıktı :D
-
turbolu araçta korkulcak bişey yok bunu biliyorum kullanım koşuluna uyulduğunda TSİ den zaten şüphem yok sağlam bir motor