vwtr.net
Volkswagen => Jetta, Vento ve Bora => Bora => Konuyu başlatan: Emre Can - 14 Haziran 2010, 23:46:57
-
Hayalinizdeki aracın çekiş sisteminin ne olmasını isterdiniz? Önden Çekişli mi? Arkadan Çekişli mi? Yoksa 4x4 mü? :saygılar
-
bende bir jeep merakı var inşallah ilerde düşünüyorum ama bundan sonra alacağım sedan arabda arayacağım özellikler şunlar :
1- vw jetta veya passat
2- turbo olacak
3- dizel olacak
4- rendinide siyah istiyorum
-
türkiye şartlarında aslında 4&4 iyi olur ama yakıt pahalı
-
hayallerden bahsediyorsak, 4*4 araca kimsenin hayır diyeceğini zannetmiyorum :)
-
+1 :tamamdir
-
abi benim hatalimdeki araba audi q7 tek gecerim
-
a5 olsun ister onden ister arkadan cekişli olsun :sevgi:
-
kesinlikle ilk düşüncem arkadan itişte. =) düz gitmekten bıktım birazda yan gidelim.ama arkadan itiş arabalarda iyi bi araba zaten bmw den bahsediyoz iyi bi para yani =)
-
önden çekiş ile arkadan çekişin bariz farkları nelerdir?
yani birbirine karşı avantaj ve dezavantajları nelerdir?
-
önden çekiş ile arkadan çekişin bariz farkları nelerdir?
yani birbirine karşı avantaj ve dezavantajları nelerdir?
300 hp e kadar önden çekiş.300 den sonra arkadan çekiş daha iyidir.hızlanma ve performans bakımından.arkadan itiş daha konforlu sanırsam. ben sadece performans yönünü biliyorum.bide ışıklarda kalkerken tam gaz yapıp arka tarafın yanlaması keyifli =)
-
dizel olsun audi olsun a6 olsun daha ne olsun :tamamdir
ama vw'de en çok hoşuma giden şey transporter'ın ilk 3 vitesindeki asılma tork diye bağırıyo,böyle bi zevk olamaz :sevgi:
-
arkadan itiş araç virajı daha iyi alır, ama kalkışı daha kötü olur, güç aktarılırken daha çok kaybolur, ama kullanımı çok zevklidir 8)
-
arkadan çekıs yazmıssınız. arkadan cekerse gerı gerı gıderız yav ;D şaka bır yana.2 sınınde tadı farklıdır. turbo beslemelı bır arkadan ıtıs araba ısterım sahsen. fakat ben arkadan ıtıs aracın daha ıyı vıraj alır konusuna katılmıyorum . bu tamamen soforle ılgılı bır durum . sonucta gazda mılımetrık bır oynama bıle farkedıyor vırajda. dıreksıyon ıcınde aynı sey gecerlı. ulkemızde arkadan ıtıs aracların cogu lux araclar grubuna gırıyor . ve vıraj ıcınde gereken onlemler alındıgı ıcın bu lüx araclarda, ıyı vıraja gırdıgı o zaman soylenebılır. ama normal sartlar altında katılmıyorm arkadan ıtısın daha ıyı vıraj alabıldıgıne ben sahsen. en ufak bır sekmede dırek spın rıskı olmaz mı ?
guclu bır arka itiş arac olduktan sonrada kalkıs kotu olmaz heralde.
ama tercıhım hep ön çekerden yana olmustur. cunku arka itiş bır aracım olursa bılıyorum japon sokak drıftını tr ye sokarım :D şaka bır yana arkadan ıtıs arac surmek cok zevklı oluyor
-
300 hp den yukarı araç 4 çeker olur gerisi yalan olur virajdada ön çekiş iyidir ama 4 çekiş süperdir.
İş şova dönerse tabiki arkadan çekiş ;) Ama ben gti ile viraja girip dirft yaparak çıkabiliyorum... Subaruyla herkes yapar yada bmw ile maksat önden çekerle yapmak :D
-
valla emın ol subaruyu yanlatmak oyle kolay degıl :D herkes ken block degıl suleyman abı :D anca arkayı savurursun sonra dırek toplar . ama ıtıs gucunun agırlıgını arkaya verırsen o zaman ısın boyutu degısır :D benım arabam cok guzel yanlıyor :D . gaza bas + sag kır + frene asıl. deneyın guzel oluyor :D
-
Türkiyede ne ken blocklar var bir bilsen ama bizim ülkemizde imkan yok.Şu caddelerde yanlayan adamların yarısında piste girme imkanı olsa emin ol ken blocktan daha iyileri yetişir.Ama bizim memlekette zor işler bunlar :(
-
ben profesyonel drıft yapanların . cogu haftasonu calısma yapanları bızzat tanıyorum .arada bı gıdıyorum . m3 , 3.28 turbocharger 36 kasa :D cok zevklı oluyor :D onları tanımayan yoktur sanıyorum zaten. gercekten ısın sırrını cozmus ve tamamen profesyonel ınsanlar. ama sokaklardada var . var dolu ama cogu cahıl kesım be suleyman abı . katil gıbı arac suruyorlar. o e30 lara 4023432423 kere donut attıranlar. yazık gunah
-
arkadan itiş araçta önden kayma (understeering) olayı daha az olur -yuksek suratlerde diye ekliyim- o yuzden daha iyi yol tutar diye biliyorum 4 çeker kadar olmasa da.
ama hamallık, ben istemiyorum gücüm şaftta kaybolsun :) en kısa zamanda önden çekiş, olmazsa kışın biraz tadını çıkarıcam >:D
-
valla onden kayması sorun degıl gıbı be abıcım. bı rısk olusturmaz onden kayması aslında. arkadan kaydımı toparlaması cok guc olucaktır emınım. ama sofor soforse eger dıp gaz bıle gırer arkadan ıtısle :) gecen basıma geldı anlatıyım
. bana gecen bır arkadas dedıkı aynen bu şekil " bızım bı abı var. m3 le caddebostan s vırajına 270 le gırdı " dedım senın o abın harcanıyor buralarda :) sallanırda bu kadar sallanılmaz be kardesım :)
-
Borap abi bir yanlışlık olmasın :) Arkadan çekiş aracı herkes kullanamaz ki bunun birde bmw ile ilgili sözü vardır. İyi araba şöför seçer herkes bmw ye binemez ;) Arkadan itiş araçta gaz tepkimesini iyi ayarlayamazsanız yanlarsınız.Tabi bu acemiler için geçerli...
-
onur ben ankara havalanı yolunda önden kaydım emin ol o daha kötü, hiç ama hiçbirşey yapamıyorsun, kaya kaya gidiyorsun, ne zaman vuracağım diyorsun artık, mantık olarak yönü de gücü de aynı yerden veriyorsun, böyle bir durumda ya yön vericeksin ya da güc vericeksin ama 2sini de yapman imkansız, çünkü ön taraf, kontrol mekanizman kayıyor, arkadan itişli de understeer dediğimiz olay olmaz.
süleyman senin dediğini anladım, haklısın ben pek demek istediğimi anlatamadım, oversteerı kontrol etmek bir nebze daha kolay ve yuksek suratlerde nuksetmesi daha dusuk ihtimal
-
understeer, oversteer'dan daha tehlikeli bir durumdur, ve understeer virajdaki yol tutuşu olumsuz etkiler, dolayısıyla genel anlamda arkadan itiş önden çekişten daha iyi yol tutar. Virajda kafadan kayan bir arabayı toplamak arkadan kayan bir arabayı toplamaktan daha zordur, kafadan kayan arabada ayağınızı gazdan hafifçe kaldırsanız bile arabanız toparlayamayacağınız bir şekilde karşı kaldırıma doğru yol almaya başlar, tersi yöne direksiyon kırarsanız bu sefer de diğer kaldırıma doğru gidersiniz, ancak oversteer (arkanın kayması) durumunda ise direksiyon understeer'daki gibi etkisiz kalmayacağından araca yön verebilirsiniz. Bu yüzden, her zaman için yön veren tekerlerin kayması daha tehlikelidir, işte bu yüzden de arkadan itiş daha iyi yol tutar.
şahsi fikrime gelince, ATTESA-ETS isterim, dip gaz kalkışta arabam arkadan itiş gibi davransın, yüksek hızda viraja girince 4x4 gibi davransın :tamamdir